Elisan myyjä ei tunne nettitarjouksia

  • 20 September 2022
  • 15 kommenttia
  • 417 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki

Kävin 20.9.2022 n. klo 19:30 Elisan myymälässä Jumbossa (varausnumero H117).  Olin nähnyt tarjouksen mobiilinetistä (17,99/kk) ja ajattelin, että nopeimmin asia hoituu, kun käyn hakemassa simmin liikkeestä.  Odotin vuoroani, kerron nimeni ja sanoin olevani kiinnostunut mobiilinettitarjouksesta.  Kerroin hinnaksi 17-18 euroa, mitä myyjä piti aivan liian alhaisena ja lisäsi, että alle kahden kympin ei lähde.  Kun sanoin, että netissä on selkeä hintatarjous, hän pyysi näyttämään.  En ole kovin tottunut käyttämään nettiä puhelimessa, enkä onnistunut siinä hässäkässä hakemaan siitä oikeaa sivua ja ajattelin näyttää sen hänen tietokoneelta.  Sieltä hän ajoi minut saman tien pois melko tylysti.  Eli asiaa ei voitu ratkaista siinä, koska hän oli haluton hakemaan mainosta netistä omalla koneellaan ja minä olin kömpelö kännykkänetin käyttäjä.

Myöhemmin tarkistin asian netistä ja sieltä selvisi, että tilaus olisi kannattanut hoitaa alun alkaen netin kautta, jolloin olisin voinut hakea simmin ilman mitään turhia hölinöitä.  Ihmettelen kuitenkin, että Elisan myyjät eivät tunne nettitarjouksia, eivätkä suostu itse tutkimaan nettiä, kun asiakas tarjoukseen viittaa.  Poistuin liikkeestä, ja nyt joudun tekemään uuden simminhakureissun.  Voi olla, että se ei olle Elisan simmi.  Liittymän hinta on ihan passeli, mutta myyjän käytös potuttaa sen verran, että muutkin vaihtoehdot ovat mielessä.

Kysymys:  onko Elisan myyjien ja Elisan nettisivujen välissä palomuuri?

Lautturi 1 vuosi sitten

Moikka @Masitus !

 

Ikävä kuulla, että myymälässä on tuollainen fiilis sinulle saatu nyt istutetuksi 😣 Tuossa varmasti on ollut pohjimmiltaan kyse siitä, että sinulle on ollut jokin henkilökohtainen asiakasetu mitä ei ole pystytty myymälästä lunastamaan. Pahoittelut tapahtuneesta!

 

 

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

15 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Moikka @Masitus !

 

Ikävä kuulla, että myymälässä on tuollainen fiilis sinulle saatu nyt istutetuksi 😣 Tuossa varmasti on ollut pohjimmiltaan kyse siitä, että sinulle on ollut jokin henkilökohtainen asiakasetu mitä ei ole pystytty myymälästä lunastamaan. Pahoittelut tapahtuneesta!

 

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki

Suoltavatko Elisan nettisivut erilaisia tarjouksia eri käyttäjille?  Jos suoltavat, niin eivätkö myyjät tiedä sitä?  Minusta pätevä myyjä pyrkisi selvittämään kohteliaasti, mistä asiakkaan näkemys on peräisin.  Tämä myyjä ei ollut kovin innokas yhteistyöhön.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Suoltavatko Elisan nettisivut erilaisia tarjouksia eri käyttäjille?  Jos suoltavat, niin eivätkö myyjät tiedä sitä?  Minusta pätevä myyjä pyrkisi selvittämään kohteliaasti, mistä asiakkaan näkemys on peräisin.  Tämä myyjä ei ollut kovin innokas yhteistyöhön.

 


Ainakin OmaElisassa on erilaisia tarjouksia. 🤔 Mielellämme laitamme myymälään palautetta tästä, että saadaan myyjän asenne korjattua. 👍 Voit myös laittaa meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi , jos haluat asiasta vielä keskustella tarkemmin.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki

Tuon tarjouksen sain, kun hain yleisiltä sivulta mobiilinettiliittymiä.  Tarjoukset vaihtelevat ilmeisesti tiuhaan, koska tällä hetkellä yhteyttä tarjotaan hintaan 23€/kk (vuodeksi). 

On varsin ymmärrettävää, että myyjä ei ole joka käänteessä selvillä kaikista tarjouksista.  Olettaisi kuitenkin, että jos asiakas viittaa Elisan omaan nettitarjoukseen, myyjä olisi aktiivinen selvittämään asian omalta koneeltaan (asiakkaan tukemana), eikä seiso tattina odottamassa, että asiakas kaivaa näkemyksensä tueksi todisteet pienelle kännykkäruudulle. Myyjä tuntui olevan myös ihan tyytyväinen, kun läksin pois kyseenalaistamasta häntä.  Kyllä minusta on Elisan etujen mukaista, että hän saa uudelleenkoulutusta asiakaspalvelun suhteen.

Elisan teknisestä puolesta ei ole valittamista.  Kävin kotona tilaamassa sadan megan mobiilinetin hintaan 17€ (vuoden ajan) ja hain simmin toisesta myymälästä ilman kummempaa hässäkkää.  Kaista vaikuttaa riittävältä käyttötarpeisiin nähden., Nyt voin luopua Elisan DSL-yhteydestä, jonka hinta olisi noussut pian 36 euroon kuussa.  Jatkan myös kännykkäliittymän asiakkaana, joten tyly palvelu ei poistanut minua kokonaan Elisan asiakkuudesta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Tuon tarjouksen sain, kun hain yleisiltä sivulta mobiilinettiliittymiä.  Tarjoukset vaihtelevat ilmeisesti tiuhaan, koska tällä hetkellä yhteyttä tarjotaan hintaan 23€/kk (vuodeksi). 

On varsin ymmärrettävää, että myyjä ei ole joka käänteessä selvillä kaikista tarjouksista.  Olettaisi kuitenkin, että jos asiakas viittaa Elisan omaan nettitarjoukseen, myyjä olisi aktiivinen selvittämään asian omalta koneeltaan (asiakkaan tukemana), eikä seiso tattina odottamassa, että asiakas kaivaa näkemyksensä tueksi todisteet pienelle kännykkäruudulle. Myyjä tuntui olevan myös ihan tyytyväinen, kun läksin pois kyseenalaistamasta häntä.  Kyllä minusta on Elisan etujen mukaista, että hän saa uudelleenkoulutusta asiakaspalvelun suhteen.

Elisan teknisestä puolesta ei ole valittamista.  Kävin kotona tilaamassa sadan megan mobiilinetin hintaan 17€ (vuoden ajan) ja hain simmin toisesta myymälästä ilman kummempaa hässäkkää.  Kaista vaikuttaa riittävältä käyttötarpeisiin nähden., Nyt voin luopua Elisan DSL-yhteydestä, jonka hinta olisi noussut pian 36 euroon kuussa.  Jatkan myös kännykkäliittymän asiakkaana, joten tyly palvelu ei poistanut minua kokonaan Elisan asiakkuudesta.


Kiva kuulla! 🙂 Kiitos, että toit asian ilmi, että voimme asian käsitellä myyjän kanssa. 👍

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki

Elisa yllätti positiivisesti.  Kun sanoin irti DSL-liittymän, se tarjosi minulle tilalle 100 megan mobiilinettiliittymän hintaan 15€/kk peräti kahden vuoden ajan.  Tartuin tarjoukseen ja sanon pian irti yllä mainitun sopimukseni (17€/kk vuoden ajan). 

Onko yhdistelmä tylyt myyjät ja sutjakka verkkokauppa strategia saada kaikki asiakkaat käyttämään yksinomaan verkkoa? 😊 

Käyttäjätaso 7

Elisa yllätti positiivisesti.  Kun sanoin irti DSL-liittymän, se tarjosi minulle tilalle 100 megan mobiilinettiliittymän hintaan 15€/kk peräti kahden vuoden ajan.  Tartuin tarjoukseen ja sanon pian irti yllä mainitun sopimukseni (17€/kk vuoden ajan).

Niin siis Elisa myi sinulle ilmeisesti 5...100Mbit/s 4G-liittymän. Harvemmin se toimii edes lähellä maksimiaan , vaan saattaa junnata minimin tienoilla. No aika näyttää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Elisa yllätti positiivisesti.  Kun sanoin irti DSL-liittymän, se tarjosi minulle tilalle 100 megan mobiilinettiliittymän hintaan 15€/kk peräti kahden vuoden ajan.  Tartuin tarjoukseen ja sanon pian irti yllä mainitun sopimukseni (17€/kk vuoden ajan).

Niin siis Elisa myi sinulle ilmeisesti 5...100Mbit/s 4G-liittymän. Harvemmin se toimii edes lähellä maksimiaan , vaan saattaa junnata minimin tienoilla. No aika näyttää.

Jos alueella on useamman taajuuden CA tarjolla ja päätelaite on tuore, irtoaa ihan hyviä nopeuksia, toki rajoitin hakkaa sitten satasta vasten.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki

Juu, ei minulla ole mitään harhakuvitelmia, että sadan megan liittymässä oikeasti pääsisi lähellekään sataa megaa.  Eläkeläispariskunta ei vain tarvitse kovin paljon kaistaa.  Suoratoistot ovat parin illan aikaan onnistuneet ilman mitään ongelmia ja nopeustestit ovat näyttäneet aina yli 20 megaa. 

Elisa ei ole pistänyt minulle palloa jalkaan, eli jos kaista ei jatkossa riitä, sanon sopimuksen irti ja kehittelen muita ratkaisuja.  DSL-liittymässä (50 megaa) jatkaminen olisi jatkossa maksanut 36€/kk (vrt. nyt 15€/kk), minkä lisäksi voin nyt viedä reitittimen mökillekin.  Sitä mahdollisuutta ei 5G:ssä ole.

Elisa on ilmeisesti ajamassa DSL-tarjontaa alas, joten vaihto olisi joka tapauksessa tullut eteen suhteellisen pian.

Käyttäjätaso 7

Elisa on ilmeisesti ajamassa DSL-tarjontaa alas, joten vaihto olisi joka tapauksessa tullut eteen suhteellisen pian.

Joo näin on , mutta Elisan oman ilmoituksen mukaan xDSL-liittymiä puretaan vuokraverkon alueella ensin ja Elisan oman kaapeliverkon alueella aikatauluista ei vielä tiedetä mitään.

No eipä tuota oman verkon purkuakaan varmuudella voi tietää , mutta tuskin ihan lähiaikoina tapahtuu mitään.

Käyttäjätaso 7

Jos alueella on useamman taajuuden CA tarjolla ja päätelaite on tuore, irtoaa ihan hyviä nopeuksia, toki rajoitin hakkaa sitten satasta vasten.

Asiassa on aika monta jos ja jos tekijää.

Esimerkkinä voisin kertoa , että meillä on Elisan tukiasemassa , joka on noin 450m päässä näköyhteydellä , B1,B3,B7 ja B20. Modeemina on uusi 5CA laite ja latausnopeudet heittelee 30 ...90 Mbit/s välillä. Siis ei milloinkaan vielä ole päästy 100M-liittymän rajoittimelle saakka.

No se on niin monesta asiasta kiinni , että toivotaan , että aloittajalla käy vähän parempi tuuri. Tosin mobiililaajakaistalle on tyypillistä , että asiakkaiden määrän kasvaessa tukiasemat hiljalleen tukkeutuu , sillä sellaista se jaettu kaista on.

Käyttäjätaso 7

Olisiko sinulla @sakarialanne jotakin vinkkiä , milloin Elisa alkaa tarjota ihan oikeita FWA-liittymiä viipaloinnilla 5G-verkossa. Silloin olisi edellytyksia saada vakiokaista myös mobiiliverkossa.

Kilpailija jo ehti sellaisesta ilmoittaa.

https://yhteiso.elisa.fi/ideas/fwa-liittymaet-521131?postid=19488#post19488

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Olisiko sinulla @sakarialanne jotakin vinkkiä , milloin Elisa alkaa tarjota ihan oikeita FWA-liittymiä viipaloinnilla 5G-verkossa. Silloin olisi edellytyksia saada vakiokaista myös mobiiliverkossa.

Kilpailija jo ehti sellaisesta ilmoittaa.

https://yhteiso.elisa.fi/ideas/fwa-liittymaet-521131?postid=19488#post19488

En tiedä tarkemmin muuta kuin, että asiasta käydään talon sisällä keskustelua.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Juu, ei minulla ole mitään harhakuvitelmia, että sadan megan liittymässä oikeasti pääsisi lähellekään sataa megaa.  Eläkeläispariskunta ei vain tarvitse kovin paljon kaistaa.  Suoratoistot ovat parin illan aikaan onnistuneet ilman mitään ongelmia ja nopeustestit ovat näyttäneet aina yli 20 megaa. 

Elisa ei ole pistänyt minulle palloa jalkaan, eli jos kaista ei jatkossa riitä, sanon sopimuksen irti ja kehittelen muita ratkaisuja.  DSL-liittymässä (50 megaa) jatkaminen olisi jatkossa maksanut 36€/kk (vrt. nyt 15€/kk), minkä lisäksi voin nyt viedä reitittimen mökillekin.  Sitä mahdollisuutta ei 5G:ssä ole.

Elisa on ilmeisesti ajamassa DSL-tarjontaa alas, joten vaihto olisi joka tapauksessa tullut eteen suhteellisen pian.

@Masitus DSL:än kun irtisanoi Elisalta, sitä ei sitten saa enää takaisin, ellei kyseessä ole taloyhtiö. Näin ollen, jos yhteys nyt toimii hyvin, se ei välttämättä toimi enää vuoden päästä, eikä edes kilailijoilla ja miten sitten ratkaiset ongelman? Toki aikoinaan sai tuplalaajakaistaa eli DSL + SIM-kortti ja se maksoi sen 30€/kk ja sai sitten ottaa kortin mökille tai muualle mukaan.

 

Oman suvun eläkeläispariskunta vaihtoi 4G mokkulan valokuituun 10€/kk → 40€/kk ja ovat olleet erittäin tyytyväisiä, Suoratoistoja eivät juurikaan katso, mutta videopuhelut toimii sen myötä ongelmitta. Toisessa tapauksessa sitten 3G tuli vaihdettua hybrid ADSL:ään, siinäkään tapauksessa ei suoratoistoja katsota, mutta sivustot latautuu jopa 40 kertaa nopeammasti (sijainti kaupungin keskustassa). Tässä tapauksessa hinta pysyi samana. Suoratoistoa olen yrittänyt opettaa, mutta eipä sen katsominen oikein tunnu kiinnostavan.

 

Kun Elisa olisi DSL.än ajanut alas, olisi saanut korvaavan tilalle. Nyt sitä mahdollisuutta ei ole niin kun nopeus menee alle 5Mbit/s, voi olla että saa vain kehotuksen vaihtaa operaattoria. No sitten jos kilapailijoilla verkot tukossa niin joutuu ottamaan kaikilta kortin, tekemaan kuormantasauksen ja kuukausimaksut pyörii vähintään 30€/kk, jotta saa sen 10Mbit/s, näin tällä kylällä pahimpina hetkinä.

 

Elisalta on tuo 15€/kk aivan halpa 4G:stä. Muilla hyvä tarjous on 9-12€/kk. (18€/kk saa jo 4G laitteenkin muilla mukaan) Toki osassa tapauksissa vaaditaan se puhelinliittymä myös ja sekin viimeksi 150M rajaton irtos ilman numeronsiirtoa 14,90€/kk asiakaspalvelun kanssa keskustelemalla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Taitaa myyjän provikat pudota jos myy halpoja liittymiä ? Simmit muuten saa myös kotiin toimitettuna ettei tarvi mennä myyntimiesten puheille, saattaa käydä kalliiksi :D