Kävin 20.9.2022 n. klo 19:30 Elisan myymälässä Jumbossa (varausnumero H117). Olin nähnyt tarjouksen mobiilinetistä (17,99/kk) ja ajattelin, että nopeimmin asia hoituu, kun käyn hakemassa simmin liikkeestä. Odotin vuoroani, kerron nimeni ja sanoin olevani kiinnostunut mobiilinettitarjouksesta. Kerroin hinnaksi 17-18 euroa, mitä myyjä piti aivan liian alhaisena ja lisäsi, että alle kahden kympin ei lähde. Kun sanoin, että netissä on selkeä hintatarjous, hän pyysi näyttämään. En ole kovin tottunut käyttämään nettiä puhelimessa, enkä onnistunut siinä hässäkässä hakemaan siitä oikeaa sivua ja ajattelin näyttää sen hänen tietokoneelta. Sieltä hän ajoi minut saman tien pois melko tylysti. Eli asiaa ei voitu ratkaista siinä, koska hän oli haluton hakemaan mainosta netistä omalla koneellaan ja minä olin kömpelö kännykkänetin käyttäjä.
Myöhemmin tarkistin asian netistä ja sieltä selvisi, että tilaus olisi kannattanut hoitaa alun alkaen netin kautta, jolloin olisin voinut hakea simmin ilman mitään turhia hölinöitä. Ihmettelen kuitenkin, että Elisan myyjät eivät tunne nettitarjouksia, eivätkä suostu itse tutkimaan nettiä, kun asiakas tarjoukseen viittaa. Poistuin liikkeestä, ja nyt joudun tekemään uuden simminhakureissun. Voi olla, että se ei olle Elisan simmi. Liittymän hinta on ihan passeli, mutta myyjän käytös potuttaa sen verran, että muutkin vaihtoehdot ovat mielessä.
Kysymys: onko Elisan myyjien ja Elisan nettisivujen välissä palomuuri?