Vastattu

Elisan puhelinmarkkinoinnin kielto

  • 1 huhtikuu 2019
  • 8 kommenttia
  • 2159 katselukerrat

Hei,

Yritin löytää tähän vastausta mutta ilmeisesti vanhat ohjeet mitkä löysin (linkit alla) ovat vanhentuneita sillä noista kohdista puhelinmarkkinointikieltoa ei löydy. OmaElisasta löytyy kieltonapit vain sähköposti- ja tekstiviestimarkkinoinnille. OmaSaunalahden puolelta löytyy vain tekstiviesti-ilmoitukset mahdolllisista häiriöistä tai muutoksista liittyen käytössä oleviin palveluihin.

Mistä kyseinen kieltoruksi löytyy nykyään vai pitääkö ottaa suoraan yhteyttä asiakaspalveluun?

Haluaisin siis kieltää Elisan puhelinmarkkinoinnin numerooni koska myyjät ovat syystä tai toisesta päättäneet pommittaa minua jo viisi kertaa vuoden alusta (3 kertaa viimeisen 7 päivän aikana, tosin 1.4 ja 27.3. tulleisiin puheluihin en pystynyt vastaamaan mutta 29.3. tulleeseen puheluun vastasin).

Muutama kerta per vuosi olisi siedettävä vaikka tarjoukset eivät kiinnostaisikaan mutta nykyinen määrä on aivan liikaa varsinkin kun tarjoukset ovat kalliimpia tai muuten minulle turhia.

1) https://yhteiso.elisa.fi/muut-elisan-palvelut-29/puhelinmyynnin-esto-436124
2) https://yhteiso.elisa.fi/muut-elisan-palvelut-29/miksi-elisan-puhelinmyyjaet-pommittavat-omia-asiakkaitaan-509825
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Suvi 19 maaliskuu 2021, 13:38

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Puhelinmyynnin estoa Elisalle ei voi tehdä OmaElisasta.

Se tehdään soittamalla tai chattaamalla asiakaspalvelun kanssa. Chatti löytyy arkisin OmaElisasta virka-aikaan. Minullekin on soitettu Elisalta puhelinmyyntiä, mutta en osta.

Asiakaspalveluun: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Elisan oman puhelinmyynnin esto ei estä muita markkinointipuheluita.

Nyt soi Sei2ure - The Future Is Digital (Original Mix).

Hyvää illan jatkoa!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

Ajantasaisen tiedon markkinointiluvista löydät täältä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/asiakasviestinta-ja-tietosuoja/ohje/markkinointiluvat-ja-asiakasviestinta/

Käyttäjätaso 3

On parikin numeroa, josta Elisa soittelee, ainakin minulle. Puhelimessa niiden kohdalla: Älä vastaa.

Joskus vastaankin, kun siltä tuntuu, mutta saan itse valita. Parempi, kuin täyskielto.

Onpa joskus ollut hyvä väliaikainen määräaikaistarjouskin, mihin olen tarttunut.

Käyttäjätaso 2

Iteki ottanu joskus jonku päivityksen ei ne huvikseen soittele siel on paremmat hinnat mitä ite saa otettua mistään 🤔

Puhelinmyynti on ihan aina ollut kaikkien asiakkaiden mielestä huono tapa myyntityössä. Asiakas päättää milloin ja mistä ostaa, ei myyjä yllättäen tuputtamalla. Vaikka koko asia on kai kaikkien asiakkaiden mielestä aina ollut huono jo olemassaolon vuoksi, nykyajassa on asiaa lisää huonontavana se että myös netti- ja puhelinoperaattorit myy puhelinmyynnillä. Sain joskus puhelinoperaattorilta pari sellaistakin soittoa, että “ei meillä mitään asiaa ole, soitamme muuten vain mitä kuuluu”. Ei kukaan halua sellaisia soittoja ja niihin pitäisi kuitenkin suhtautua puhuen asiallisesti samalla kun ne on vain häiriö, joille ei voi mitään. Tästä asiasta oli tänään HS:ssa. https://www.hs.fi/mielipide/art-2000007871176.html

Käyttäjätaso 3

Mitä vikaa kuulumisten kyselemisessä on? Kyselläänhän niitä joskus aluksi, mutta muutaman sekunnin kuluttua asian tynkääkin kyllä ilmenee, jos jaksaa vain kuunnella.

Käyttäjätaso 2

Puhelinmyynti on ihan aina ollut kaikkien asiakkaiden mielestä huono tapa myyntityössä. Asiakas päättää milloin ja mistä ostaa, ei myyjä yllättäen tuputtamalla. Vaikka koko asia on kai kaikkien asiakkaiden mielestä aina ollut huono jo olemassaolon vuoksi, nykyajassa on asiaa lisää huonontavana se että myös netti- ja puhelinoperaattorit myy puhelinmyynnillä. Sain joskus puhelinoperaattorilta pari sellaistakin soittoa, että “ei meillä mitään asiaa ole, soitamme muuten vain mitä kuuluu”. Ei kukaan halua sellaisia soittoja ja niihin pitäisi kuitenkin suhtautua puhuen asiallisesti samalla kun ne on vain häiriö, joille ei voi mitään. Tästä asiasta oli tänään HS:ssa. https://www.hs.fi/mielipide/art-2000007871176.html

No siellä on tietäväinen kaveri ku puhuu suoraan aivan kaikkien asiakkaiden puolesta 💪 itee ainaki kiinnostaa kuulla tiskinalta tarjouksista mitä ei saa ite otettua ja ei mitää oo pakko ottaa kiinnostaa vaan hinnat. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Itselle on ainakin riittänyt nykyinen malli missä yleisemmän kiellon voi hoitaa halutessaan ns. Robinsonin listalle liittymällä tai sitten tehdä vain kuten itse oon muutaman vuoden jo tehnyt ja ilmoittelen  mahdollisille puhelinmyyjille joilta en enää halua soittoja että laittavat mun numerolle soittokiellon. Juurikaan ei enää ole soitteijoita löytynyt kun alkaa kielto olla jo kaikkialla ja tuolla pystyy itse sääntelemään hyvin soittajan esittäessä asiansa millä soittaa (lehti, kalsarit, liittymät, jne) että keiltä haluaa soittoja ja keiltä ei :)

Osallistu keskusteluun