Elisan sähköpostilaskutus muuttuu maksulliseksi


Huomasin sattumalta oma. elisasta laskutukseni sähköpostilaskutuksen osalta on muuttunut 0,99€/lasku. Onko Elisalla ollut ajatuksena ilmoittaa muutoksista asiakkaalle? En ole saanut laskutusvaihtoehdon muuttumisesta maksulliseksi ilmoitus kirjettä, sähköpostia tai tekstiviestiä. Ikkunan takana en ole havainnut edes savumerkkejä.


277 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Huomasin sattumalta oma. elisasta laskutukseni sähköpostilaskutuksen osalta on muuttunut 0,99€/lasku. Onko Elisalla ollut ajatuksena ilmoittaa muutoksista asiakkaalle? En ole saanut laskutusvaihtoehdon muuttumisesta maksulliseksi ilmoitus kirjettä, sähköpostia tai tekstiviestiä. Ikkunan takana en ole havainnut edes savumerkkejä.

Hinnan perusteella arvelen , että sinulla on käytössä sähköpostilasku. Jos se on aiemmin ollut ilmainen , niin luulisin , että Elisa on alkanut siitä laskuttaa. No ilmoittaahan sellaisesta asiakkaalle pitäisi.

Tässä laskutuksen ohjesivu:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laskutus-maksaminen/laskun-toimitustavat/

Näyttäisi siltä , että ilmaiseksi laskun voi maksaa enää tekstiviestilaskuna , Oma Elisassa ja E-laskuna. Suosittelen siirtymistä E-laskuun.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

En voi kuin ihmetellä että minkä takia sähköpostilaskustakin alettu velottaa, eihän se tuo kustannuksia toisinkuin paperilasku.

Milloinkahan aletaan velottaa myös e-laskusta ja OmaElisa-laskusta jotain, en tykkää moisesta suuntauksesta! Eikä tykkää varmaan moni muukaan!

Käyttäjätaso 7

Milloinkahan aletaan velottaa myös e-laskusta ja OmaElisa-laskusta jotain, en tykkää moisesta suuntauksesta! Eikä tykkää varmaan moni muukaan!

Jos Elisa alkaa veloittaa e-laskustakin , niin silloin lopetan Elisan palvelut. Nythän maksan jo pankille e-laskutuksesta. Toki se palvelu kattaa paljon muutakin kuin Elisan laskut.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

kai tuosta sähköpostiaskutuksen maksullisuudesta pitäisi ilmoitus tulla.

mutta se että sähköpostilasku on maksullista alkaa kuulostaa että mikä ruuvi on lentänyt elisan johdossa, eikös näitä sähköisiä suosittu jotta saadaan paperimoskaa vähennettyä.

seuraavaksi elisa keksii henkiveron, melkein. elisatunnus maksaa 9,99€/kk.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Tähän kaipaisin Elisalta selitystä, eli miksi sähköpostilasku on muuttunut maksulliseksi koska siitä ei kuitenkaan oikeasti tule Elisallekaan kuluja? Ja miten käy e-laskujen kanssa, muuttuuko nekin kaikessa hiljaisuudessa maksulliseksi?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Uusiin tilauksiin hinta on astunut voimaan 16.3.2023, ja muutos koskee myös OmaElisan kautta tehtyjä laskun toimitustavan vaihtoja sähköpostilaskuun 16.3. jälkeen. Olemassa oleville asiakkuuksille uusi hinta astuu voimaan toukokuussa lähetettävistä laskuista alkaen. Asiasta on lähdössä tiedotteet maalis-huhtikuun aikana niille asiakkaille, kenellä on maksuton sähköpostilasku tällä hetkellä käytössään.

OmaElisassa näkyy siis sähköpostilaskun hintana jo 0,99 euroa, sillä mikäli asiakas vaihtaa nyt esim. tekstiviestilaskusta sähköpostilaskuun, on sähköpostilaskun hinta maksullinen.

Olemassa olevien sähköpostilaskujen, jotka ovat olleet käytössä ennen 16.3, hinta on toukokuulle asti 0 euroa/lasku, mutta muuttuu sen jälkeen maksulliseksi.
 

Suosittelemme jatkossa käyttöön joko uutta OmaElisa-laskua tai e-laskua, mitkä ovat jatkossakin maksuttomia. Ne ovat myös toimintavarmempia tapoja vastaanottaa lasku kuin sähköposti.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Uusiin tilauksiin hinta on astunut voimaan 16.3.2023, ja muutos koskee myös OmaElisan kautta tehtyjä laskun toimitustavan vaihtoja sähköpostilaskuun 16.3. jälkeen. Olemassa oleville asiakkuuksille uusi hinta astuu voimaan toukokuussa lähetettävistä laskuista alkaen. Asiasta on lähdössä tiedotteet maalis-huhtikuun aikana niille asiakkaille, kenellä on maksuton sähköpostilasku tällä hetkellä käytössään.

OmaElisassa näkyy siis sähköpostilaskun hintana jo 0,99 euroa, sillä mikäli asiakas vaihtaa nyt esim. tekstiviestilaskusta sähköpostilaskuun, on sähköpostilaskun hinta maksullinen.

Olemassa olevien sähköpostilaskujen, jotka ovat olleet käytössä ennen 16.3, hinta on toukokuulle asti 0 euroa/lasku, mutta muuttuu sen jälkeen maksulliseksi.
 

Suosittelemme jatkossa käyttöön joko uutta OmaElisa-laskua tai e-laskua, mitkä ovat jatkossakin maksuttomia. Ne ovat myös toimintavarmempia tapoja vastaanottaa lasku kuin sähköposti.

mutta lukiessa tätä, jää vieläkin mysteeriksi miksi sähköposti lasku tulee/tuli maksulliseksi? vieläkin on paha epäilys että mikä muu tulee maksulliseksi? onko esim kirkossa kuulutettu että tekstiviesti laskut ei tule maksulliseksi?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Uusiin tilauksiin hinta on astunut voimaan 16.3.2023, ja muutos koskee myös OmaElisan kautta tehtyjä laskun toimitustavan vaihtoja sähköpostilaskuun 16.3. jälkeen. Olemassa oleville asiakkuuksille uusi hinta astuu voimaan toukokuussa lähetettävistä laskuista alkaen. Asiasta on lähdössä tiedotteet maalis-huhtikuun aikana niille asiakkaille, kenellä on maksuton sähköpostilasku tällä hetkellä käytössään.

OmaElisassa näkyy siis sähköpostilaskun hintana jo 0,99 euroa, sillä mikäli asiakas vaihtaa nyt esim. tekstiviestilaskusta sähköpostilaskuun, on sähköpostilaskun hinta maksullinen.

Olemassa olevien sähköpostilaskujen, jotka ovat olleet käytössä ennen 16.3, hinta on toukokuulle asti 0 euroa/lasku, mutta muuttuu sen jälkeen maksulliseksi.
 

Suosittelemme jatkossa käyttöön joko uutta OmaElisa-laskua tai e-laskua, mitkä ovat jatkossakin maksuttomia. Ne ovat myös toimintavarmempia tapoja vastaanottaa lasku kuin sähköposti.

mutta lukiessa tätä, jää vieläkin mysteeriksi miksi sähköposti lasku tulee/tuli maksulliseksi? vieläkin on paha epäilys että mikä muu tulee maksulliseksi? onko esim kirkossa kuulutettu että tekstiviesti laskut ei tule maksulliseksi?

Ja varmasti jääkin mysteeriksi jota kukaan ei tule selittämään syytä, samoin itse kanssa pelkään että milloin mm. e-laskut tulevat maksullisiksi koska nimenomaan niistä on enemmän Elisalle kuluja kuin sähköpostilaskuista!

Käyttäjätaso 7

 

mutta lukiessa tätä, jää vieläkin mysteeriksi miksi sähköposti lasku tulee/tuli maksulliseksi? vieläkin on paha epäilys että mikä muu tulee maksulliseksi? onko esim kirkossa kuulutettu että tekstiviesti laskut ei tule maksulliseksi?

Pitäähän ne bonukset johtajille ja osingot omistajille saada maksettua.

Ei tässä elämässä ole muuta kirkossa kuulutettua/varmaa kuin kuolema. Se tulee kaikille. Katsellaan mitä tulevaisuudessa tapahtuu ja tuskin Elisa paljon etukäteen niistä kertoo.

PS. Tämä sähköpostilaskuista luopuminen ei ole vain Elisan ohjelmassa , vaan yleisemminkin operaattoreilla. Siis ensin laitetaan maksulliseksi ja nostellaan hintaa vähitellen kunnes palvelu kuopataan kokonaan. Perusteluna yleensä esitetään tietoturva. No on se e-lasku ihan oikeasti turvallisempi kuin sähköposti.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Pitäähän ne bonukset johtajille ja osingot omistajille saada maksettua.

ja vielä vähän lisää, ei nää miljoona suihkut oikein tunnu enää samalta, kokeillaan 100 miljoona suihkuja.

Ei tässä elämässä ole muuta kirkossa kuulutettua/varmaa kuin kuolema. Se tulee kaikille. Katsellaan mitä tulevaisuudessa tapahtuu ja tuskin Elisa paljon etukäteen niistä kertoo.

kyllä on yksi toinen varmempi kuin kuolema, se on verottaja. kuoleman kanssa voit neuvotella lykkäyksestä, ja yleensä onnistuu.

PS. Tämä sähköpostilaskuista luopuminen ei ole vain Elisan ohjelmassa , vaan yleisemminkin operaattoreilla. Siis ensin laitetaan maksulliseksi ja nostellaan hintaa vähitellen kunnes palvelu kuopataan kokonaan. Perusteluna yleensä esitetään tietoturva. No on se e-lasku ihan oikeasti turvallisempi kuin sähköposti.

se östersjön ei sentään tehnyt siitä maksullista, ihme kyllä. muita kummallisuuksia on tehnyt.

Käyttäjätaso 7

 

 

 

PS. Tämä sähköpostilaskuista luopuminen ei ole vain Elisan ohjelmassa , vaan yleisemminkin operaattoreilla. Siis ensin laitetaan maksulliseksi ja nostellaan hintaa vähitellen kunnes palvelu kuopataan kokonaan. Perusteluna yleensä esitetään tietoturva. No on se e-lasku ihan oikeasti turvallisempi kuin sähköposti.

se östersjön ei sentään tehnyt siitä maksullista, ihme kyllä. muita kummallisuuksia on tehnyt.

Ei kannata nuolaista liian aikaisin. Ensin palvelu ulkoistetaan ja sitten uusi toimija päättää asiakashinnoista jollakin aikataululla.

Käyttäjätaso 1

Eiköhän syyt tässä tapauksessa ole aika selkeitä.

 

Sähköpostilaskut jäävät vahingossa maksamatta. Tämä aiheuttaa viivästyskorkoja, maksumuistutuksia ja tätä kautta lukuisia reklamaatioita ja hyvitystarpeita. Lisäksi kontaktit asiakasrajapintoihin kasvavat tästä syystä hyvinkin merkittävästi, mikä maksaa aina euroja. Eli näistä ”sakkomaksuista” tuleekin hyvin helposti kustannuksia yrityksille itselleen, koska laskuja pitää hyvittää hinnalla millä hyvänsä, jotta asiakkaat täytyy pitää tyytyväisinä, jotteivat ne poistu toisen firman palveluksiin.

Miksi niitä sähköposteja ei sitten löydä perille? Siihen näkisin olevan kaksi syytä. Ensimmäinen on iso liuta erilaisia sähköpostipalveluiden tarjoajia, joissa on jos jonkin näköisiä roskapostisuodattimia. Postit eivät ihan oikeasti aina löydä perille. Toinen on se, että yritykset ovat jo vuosien ajan pakkosyöstänyt sellaisia asiakkaita sähköpostilaskujen käyttäjäksi, joilla ei ole minkäänlaisia teknisiä edellytyksiä käyttää sähköpostilaskua, puhumattakaan e-laskuista.

 

edit. Toki tuloksen kasvattaminen on aina pörssiyhtiön edun mukaista, mutta itse näkisin tässä myös toisenlaisia näkökulmia.

Käyttäjätaso 7

Eiköhän syyt tässä tapauksessa ole aika selkeitä.

 

Sähköpostilaskut jäävät vahingossa maksamatta. Tämä aiheuttaa viivästyskorkoja, maksumuistutuksia ja tätä kautta lukuisia reklamaatioita ja hyvitystarpeita. Lisäksi kontaktit asiakasrajapintoihin kasvavat tästä syystä hyvinkin merkittävästi, mikä maksaa aina euroja. Eli näistä ”sakkomaksuista” tuleekin hyvin helposti kustannuksia yrityksille itselleen, koska laskuja pitää hyvittää hinnalla millä hyvänsä, jotta asiakkaat täytyy pitää tyytyväisinä, jotteivat ne poistu toisen firman palveluksiin.

Miksi niitä sähköposteja ei sitten löydä perille? Siihen näkisin olevan kaksi syytä. Ensimmäinen on iso liuta erilaisia sähköpostipalveluiden tarjoajia, joissa on jos jonkin näköisiä roskapostisuodattimia. Postit eivät ihan oikeasti aina löydä perille. Toinen on se, että yritykset ovat jo vuosien ajan pakkosyöstänyt sellaisia asiakkaita sähköpostilaskujen käyttäjäksi, joilla ei ole minkäänlaisia teknisiä edellytyksiä käyttää sähköpostilaskua, puhumattakaan e-laskuista.

 

edit. Toki tuloksen kasvattaminen on aina pörssiyhtiön edun mukaista, mutta itse näkisin tässä myös toisenlaisia näkökulmia.

Juu nuo ovat ihan relevantteja näkökohtia ja kuten aiemminkin on todettu , niin sähköpostin tietoturva on surkea verrattuna mm. e-laskuun. E-laskussa laskuttaja välittää tietoturvallisesti suoraa pankille tiedot ja pankki ilmoittaa asiakkaalle , että lasku on nettipankkiin saapunut. Sitten asiakas ihan oman mieltymyksensä mukaan huolehtii suorituksesta. Sähköpostilaskun tiedot lähetetään turvattomasti asiakkaalle ja ne seikkaillevat jos vaikka missä ja voivat jopa kadota kokonaan.

Itse olen käyttänyt e-laskua sen aamuhämäristä lähtien. Ensimmäisiä versioita käytettiin Telnet-terminaaliohjelmalla ja se oli melkoista taiteilua , että meni oikein. Sen noin 20 vuoden aikana , minkä palvelu on ollut olemassa , käyttöliittymä on muuttunut selainpohjaiseksi ja toimii luotettavasti ja turvallisesti. Enpä äkkiseltään muista milloin olisi laskunmaksussa ollut ongelmia. Toki kokemusta minulla ei ole kaikista pankeista.

Ja mitä tulee siihen , että e-lasku on vaikea käyttää eikä sovi varttuneemmalle väelle , niin olen siitä hiukan eri mieltä. E-lasku on helpompi käyttää kuin sähköpostilasku.

Käyttäjätaso 1

Eiköhän syyt tässä tapauksessa ole aika selkeitä.

 

Sähköpostilaskut jäävät vahingossa maksamatta. Tämä aiheuttaa viivästyskorkoja, maksumuistutuksia ja tätä kautta lukuisia reklamaatioita ja hyvitystarpeita. Lisäksi kontaktit asiakasrajapintoihin kasvavat tästä syystä hyvinkin merkittävästi, mikä maksaa aina euroja. Eli näistä ”sakkomaksuista” tuleekin hyvin helposti kustannuksia yrityksille itselleen, koska laskuja pitää hyvittää hinnalla millä hyvänsä, jotta asiakkaat täytyy pitää tyytyväisinä, jotteivat ne poistu toisen firman palveluksiin.

Miksi niitä sähköposteja ei sitten löydä perille? Siihen näkisin olevan kaksi syytä. Ensimmäinen on iso liuta erilaisia sähköpostipalveluiden tarjoajia, joissa on jos jonkin näköisiä roskapostisuodattimia. Postit eivät ihan oikeasti aina löydä perille. Toinen on se, että yritykset ovat jo vuosien ajan pakkosyöstänyt sellaisia asiakkaita sähköpostilaskujen käyttäjäksi, joilla ei ole minkäänlaisia teknisiä edellytyksiä käyttää sähköpostilaskua, puhumattakaan e-laskuista.

 

edit. Toki tuloksen kasvattaminen on aina pörssiyhtiön edun mukaista, mutta itse näkisin tässä myös toisenlaisia näkökulmia.

Juu nuo ovat ihan relevantteja näkökohtia ja kuten aiemminkin on todettu , niin sähköpostin tietoturva on surkea verrattuna mm. e-laskuun. E-laskussa laskuttaja välittää tietoturvallisesti suoraa pankille tiedot ja pankki ilmoittaa asiakkaalle , että lasku on nettipankkiin saapunut. Sitten asiakas ihan oman mieltymyksensä mukaan huolehtii suorituksesta. Sähköpostilaskun tiedot lähetetään turvattomasti asiakkaalle ja ne seikkaillevat jos vaikka missä ja voivat jopa kadota kokonaan.

Itse olen käyttänyt e-laskua sen aamuhämäristä lähtien. Ensimmäisiä versioita käytettiin Telnet-terminaaliohjelmalla ja se oli melkoista taiteilua , että meni oikein. Sen noin 20 vuoden aikana , minkä palvelu on ollut olemassa , käyttöliittymä on muuttunut selainpohjaiseksi ja toimii luotettavasti ja turvallisesti. Enpä äkkiseltään muista milloin olisi laskunmaksussa ollut ongelmia. Toki kokemusta minulla ei ole kaikista pankeista.

Ja mitä tulee siihen , että e-lasku on vaikea käyttää eikä sovi varttuneemmalle väelle , niin olen siitä hiukan eri mieltä. E-lasku on helpompi käyttää kuin sähköpostilasku.

Olen e-laskun käytöstä samaa mieltä. Todella helppo ja turvallinen ratkaisu. Olen vaan itsekin valitettavasti aikaisemmassa työelämässäni törmännyt tuohon ihmisten (vanhempien sekä jopa yllättävän nuorien) täydelliseen osaamattomuuteen, mikä liittyy älylaitteisiin / tietotekniikkaan. En tietenkään asiaa yleistä, koska toki on olemassa myös hyvin iäkkäitä ihmisiä, jotka laitteet hallitsee, mutta valitettavan yleistä tuo on 50+ ikäluokassa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Eiköhän syyt tässä tapauksessa ole aika selkeitä.

 

Sähköpostilaskut jäävät vahingossa maksamatta. Tämä aiheuttaa viivästyskorkoja, maksumuistutuksia ja tätä kautta lukuisia reklamaatioita ja hyvitystarpeita. Lisäksi kontaktit asiakasrajapintoihin kasvavat tästä syystä hyvinkin merkittävästi, mikä maksaa aina euroja. Eli näistä ”sakkomaksuista” tuleekin hyvin helposti kustannuksia yrityksille itselleen, koska laskuja pitää hyvittää hinnalla millä hyvänsä, jotta asiakkaat täytyy pitää tyytyväisinä, jotteivat ne poistu toisen firman palveluksiin.

Miksi niitä sähköposteja ei sitten löydä perille? Siihen näkisin olevan kaksi syytä. Ensimmäinen on iso liuta erilaisia sähköpostipalveluiden tarjoajia, joissa on jos jonkin näköisiä roskapostisuodattimia. Postit eivät ihan oikeasti aina löydä perille. Toinen on se, että yritykset ovat jo vuosien ajan pakkosyöstänyt sellaisia asiakkaita sähköpostilaskujen käyttäjäksi, joilla ei ole minkäänlaisia teknisiä edellytyksiä käyttää sähköpostilaskua, puhumattakaan e-laskuista.

 

edit. Toki tuloksen kasvattaminen on aina pörssiyhtiön edun mukaista, mutta itse näkisin tässä myös toisenlaisia näkökulmia.

Juu nuo ovat ihan relevantteja näkökohtia ja kuten aiemminkin on todettu , niin sähköpostin tietoturva on surkea verrattuna mm. e-laskuun. E-laskussa laskuttaja välittää tietoturvallisesti suoraa pankille tiedot ja pankki ilmoittaa asiakkaalle , että lasku on nettipankkiin saapunut. Sitten asiakas ihan oman mieltymyksensä mukaan huolehtii suorituksesta. Sähköpostilaskun tiedot lähetetään turvattomasti asiakkaalle ja ne seikkaillevat jos vaikka missä ja voivat jopa kadota kokonaan.

Itse olen käyttänyt e-laskua sen aamuhämäristä lähtien. Ensimmäisiä versioita käytettiin Telnet-terminaaliohjelmalla ja se oli melkoista taiteilua , että meni oikein. Sen noin 20 vuoden aikana , minkä palvelu on ollut olemassa , käyttöliittymä on muuttunut selainpohjaiseksi ja toimii luotettavasti ja turvallisesti. Enpä äkkiseltään muista milloin olisi laskunmaksussa ollut ongelmia. Toki kokemusta minulla ei ole kaikista pankeista.

Ja mitä tulee siihen , että e-lasku on vaikea käyttää eikä sovi varttuneemmalle väelle , niin olen siitä hiukan eri mieltä. E-lasku on helpompi käyttää kuin sähköpostilasku.

Olen e-laskun käytöstä samaa mieltä. Todella helppo ja turvallinen ratkaisu. Olen vaan itsekin valitettavasti aikaisemmassa työelämässäni törmännyt tuohon ihmisten (vanhempien sekä jopa yllättävän nuorien) täydelliseen osaamattomuuteen, mikä liittyy älylaitteisiin / tietotekniikkaan. En tietenkään asiaa yleistä, koska toki on olemassa myös hyvin iäkkäitä ihmisiä, jotka laitteet hallitsee, mutta valitettavan yleistä tuo on 50+ ikäluokassa.

Niin, taitaa olla Elisalta ihan tietoinen valinta riistää niitä joilla ei tietotaitoa ole, tai niiltä jotka eivät tarkasti seuraa mitä maksavat.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Eiköhän syyt tässä tapauksessa ole aika selkeitä.

 

Sähköpostilaskut jäävät vahingossa maksamatta. Tämä aiheuttaa viivästyskorkoja, maksumuistutuksia ja tätä kautta lukuisia reklamaatioita ja hyvitystarpeita. Lisäksi kontaktit asiakasrajapintoihin kasvavat tästä syystä hyvinkin merkittävästi, mikä maksaa aina euroja. Eli näistä ”sakkomaksuista” tuleekin hyvin helposti kustannuksia yrityksille itselleen, koska laskuja pitää hyvittää hinnalla millä hyvänsä, jotta asiakkaat täytyy pitää tyytyväisinä, jotteivat ne poistu toisen firman palveluksiin.

Miksi niitä sähköposteja ei sitten löydä perille? Siihen näkisin olevan kaksi syytä. Ensimmäinen on iso liuta erilaisia sähköpostipalveluiden tarjoajia, joissa on jos jonkin näköisiä roskapostisuodattimia. Postit eivät ihan oikeasti aina löydä perille. Toinen on se, että yritykset ovat jo vuosien ajan pakkosyöstänyt sellaisia asiakkaita sähköpostilaskujen käyttäjäksi, joilla ei ole minkäänlaisia teknisiä edellytyksiä käyttää sähköpostilaskua, puhumattakaan e-laskuista.

 

edit. Toki tuloksen kasvattaminen on aina pörssiyhtiön edun mukaista, mutta itse näkisin tässä myös toisenlaisia näkökulmia.

Eikä jää ainakaan itselläni, vaikka tuleekin lasku sähköpostilla niin maksan aina OmaElisan kautta niin näkyy heti maksettuna Elisalla

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

 

mutta lukiessa tätä, jää vieläkin mysteeriksi miksi sähköposti lasku tulee/tuli maksulliseksi? vieläkin on paha epäilys että mikä muu tulee maksulliseksi? onko esim kirkossa kuulutettu että tekstiviesti laskut ei tule maksulliseksi?

Pitäähän ne bonukset johtajille ja osingot omistajille saada maksettua.

Ei tässä elämässä ole muuta kirkossa kuulutettua/varmaa kuin kuolema. Se tulee kaikille. Katsellaan mitä tulevaisuudessa tapahtuu ja tuskin Elisa paljon etukäteen niistä kertoo.

PS. Tämä sähköpostilaskuista luopuminen ei ole vain Elisan ohjelmassa , vaan yleisemminkin operaattoreilla. Siis ensin laitetaan maksulliseksi ja nostellaan hintaa vähitellen kunnes palvelu kuopataan kokonaan. Perusteluna yleensä esitetään tietoturva. No on se e-lasku ihan oikeasti turvallisempi kuin sähköposti.

Näkyykö Elisan e-laskussa täysin sama näkymä kuin sähköpostilaskussa eli on myös täysin samanlainen siis? Toki itse otan toukokuun jälkeen tuon OmaElisa-laskun. Ainakin mitä e-laskuja joiltakin yrityksiltä tullut tähän mennessä niin ne ovat erittäin rumia olleet ulkoasultaan jos niitä halunnut tallentaa koneelle tai tulostaa.

Käyttäjätaso 7

Näkyykö Elisan e-laskussa täysin sama näkymä kuin sähköpostilaskussa eli on myös täysin samanlainen siis? Toki itse otan toukokuun jälkeen tuon OmaElisa-laskun. Ainakin mitä e-laskuja joiltakin yrityksiltä tullut tähän mennessä niin ne ovat erittäin rumia olleet ulkoasultaan jos niitä halunnut tallentaa koneelle tai tulostaa.

Elisan laskut, ja useimmat muutkin laskut, saa ladattua koneelle pdf-muodossa ihan normaalin laskun näköisenä. Joskus ennen se löytyi “laskuttajan erittelyn” alta, en muista miten nykyään.

Nettipankki tarjoaa laskusta myös pelkistettyä näkymää, sitä varmaan tarkoitat tuolla “rumalla ulkoasulla”.

Käyttäjätaso 7

Näkyykö Elisan e-laskussa täysin sama näkymä kuin sähköpostilaskussa eli on myös täysin samanlainen siis? Toki itse otan toukokuun jälkeen tuon OmaElisa-laskun. Ainakin mitä e-laskuja joiltakin yrityksiltä tullut tähän mennessä niin ne ovat erittäin rumia olleet ulkoasultaan jos niitä halunnut tallentaa koneelle tai tulostaa.

Kuten edellä jo todettiin , niin Elisan e-laskun liitteenä on aina täsmälleen paperisena kirjeenä lähetettävän näköinen pdf-tiedosto kaikkine tietoineen. Jos haluaa laskuja arkistoida niin se on helppoa sähköisesti pdf-tiedostoina.

Toki tuo sähköinen näköislasku on nykyään lähes kaikkien laskuttajien e-laskuissa.

Käyttäjätaso 1

vai meinaatte laittaa maksulliseks sähköpostilaskutuksen ? hieno homma kiitos ja näkemiin tuleva telian asiakas 

 

 

EDIT 23.3.2023 // siirretty täältä toiseen keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

vai meinaatte laittaa maksulliseks sähköpostilaskutuksen ? hieno homma kiitos ja näkemiin tuleva telian asiakas 

Eiköhän sen OmaElisasta saa ladattua koneelle ja tallennettua, kuten tähänkin asti. Itse aion ottaa sen OmaElisa-laskun niin ei mene maksua. Myös Telia on kyllä luopunut sähköpostilaskusta normaalin puhelinliittymän osalta. 

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/sahkopostilasku Sähköpostilasku on saatavilla Kotinumero- ja Kotipuheliittymille, Telia Dot -liittymille, kaapeli-TV-palveluille ja Telia Rahoituksen laskuille. Muiden palveluidemme osalta olemme siirtyneet sähköpostilaskusta muihin laskutustapoihin.

 

 

EDIT 23.3.2023 // siirretty täältä toiseen keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 1

”Sähköpostilasku on maksuton laskutustapa, jossa löydät laskun maksuun tarvittavat tiedot sähköpostilaatikkoosi saapuvasta viestistä.” Telia 

 

lähinä kysymys on perjaatteesta jos aluks lyötiin paperilasku maksulliseks ja ilmotettiin että siirtykää sähköpostiin ja nyt sekin menee maksulliseks . 
 

kai sitä pitää siirtyä suoraan vaan prepaidiin niin ei tarvi laskuja miettiä 🤣🤣

 

 

EDIT 23.3.2023 // siirretty täältä toiseen keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

”Sähköpostilasku on maksuton laskutustapa, jossa löydät laskun maksuun tarvittavat tiedot sähköpostilaatikkoosi saapuvasta viestistä.” Telia 

 

lähinä kysymys on perjaatteesta jos aluks lyötiin paperilasku maksulliseks ja ilmotettiin että siirtykää sähköpostiin ja nyt sekin menee maksulliseks . 
 

kai sitä pitää siirtyä suoraan vaan prepaidiin niin ei tarvi laskuja miettiä 🤣🤣

Mutta Telia on jo 2021 siirtynyt normaalissa puhelinlaskutuksessa pois sähköpostilaskusta….pois lukien toi Dot, joka ainakin ennen ollut maksukortilta veloitettava liittymä (ja on näköjään vieläkin https://www.telia.fi/dot/ukk#teliaDotMaksaminen) ja noi muut mistä mainitaan tuolla sivulla.

 

 

EDIT 23.3.2023 // siirretty täältä toiseen keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 4

Tämä oli ehkä yksi typerimmistä ilmoituksista Elisalta hetkeen 🤣
Okeu Britt kanavien korvaamatta jättäminen oli idioottimaisin teko mutta että
“Sähköpostilasku maksulliseksi.”
Herttileijaa että Elisalla on pakko olla joku työriihi mikä vaan keksii mitä ihmeellisimpiä tapoja rokottaa asiakkaalta lisää maksuja sekä lorottaa niitä silmään eri tavoin.

 

 

EDIT 23.3.2023 // muokattu pois kirosanat ja loukkaavat termit OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti, siirretty kommentti täältä toiseen keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Mitenköhän saisi Elisaa laskutettua siitä että toimittavat sähköpostia minun maksullista internettiliittymääni käyttäen..

 

 

EDIT 23.3.2023 // siirretty täältä toiseen keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Osallistu keskusteluun