Skip to main content

Elisan sähköpostilaskutus muuttuu maksulliseksi


Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

277 kommenttia

Sokrates
  • 6414 kommenttia
  • 5. huhtikuuta 2023
kv36 kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:

Hiukan minua hämmentää se , että edellä näyttää pankin lähettämät sähköposti-ilmoitukset menevän roskakoriin. Tämmöistä en muista kuulleeni , vaikka minä ja lähipiirini olemme käyttäneet e-laskua vuosia.

Tuohan riippuu ihan roskapostisuodattimen toiminnasta, ja useimmissa systeemeissä sitä saa myös itse säädettyä.

Jep. Noinhan se on. Tosiasia kuitenkin on , että ihmiset käyttävät sellaisia ominaisuuksia perin vaihtelevasti. Jotkut eivät käytä ollenkaan , vaan vaativat , että palveluntarjoaja tekee kaiken heidän puolestaan.


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 6. huhtikuuta 2023

Tää on kyllä ihan uskomatonta ahneuden huippua, jota en ois koskaan odottanut näkeväni.

 

Aiempi törkeys oli Elisalta ilmaissähköpostin muuttaminen maksulliseksi kohdaltani, se oli ollut minulla liki 20 vuotta, koko jotain 3 megaa, erittäin vähällä käytöllä ja kun meni Elisalle, meni vuosi-pari ja boom: kuukausimaksu.

 

Nyt sitten SÄHKÖPOSTILASKUSTA aletaan maksattaa. Oikeasti, menkää itteenne peijoonin plebeijit.

 

 

EDIT 6.4.2023 // muokattu kiroilu pois OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti -draakki

 


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 2453 kommenttia
  • 11. huhtikuuta 2023

Yritin seikkailla Oma Elisassa ja antaa toiselle valtuutuksen laskujen katseluun. En löytänyt tällaista mahdollisuutta, ainoastaan yksittäisille palveluille pysyi antamaan osittaisia valtuutuksia.

Nyt kun Elisa ryhtyy laskuttamaan sähköpostilaskuista, Oma Elisa-laskuille pitäisi myös saada valtuutukset toimimaan. Mahdonta tämä ei ole, mm. Carunalla ja Vaasan Sähköllä laskut näkyvät asiakasportaalissa mainiosti myös käyttöoikeuden haltijoilla.


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 1318 kommenttia
  • 11. huhtikuuta 2023
irritus kirjoitti:

Yritin seikkailla Oma Elisassa ja antaa toiselle valtuutuksen laskujen katseluun. En löytänyt tällaista mahdollisuutta, ainoastaan yksittäisille palveluille pysyi antamaan osittaisia valtuutuksia.

Nyt kun Elisa ryhtyy laskuttamaan sähköpostilaskuista, Oma Elisa-laskuille pitäisi myös saada valtuutukset toimimaan. Mahdonta tämä ei ole, mm. Carunalla ja Vaasan Sähköllä laskut näkyvät asiakasportaalissa mainiosti myös käyttöoikeuden haltijoilla.

Loihditko tästä vielä idean ideapajaan, niin jatketaan tämän idean ympärillä mutustelua siellä! Vien tämän kuitenkin näillä puheilla selvitykseen. 👍


  • 4616 kommenttia
  • 11. huhtikuuta 2023

Yleisellä asiointivaltuutuksellahan voi esim. Kysellä ja saada tietoja laskuihin (vanhoihinkin) liittyen ja muuttaa laskun toimitustapaa.

Kyselyt onnistuu OmaElisan viestienkin kautta.

Valtuutuksen voi tehdä

Puhelimitse asiakaspalvelussa,Elisan myymälässä,tai

OmaElisan viestien kautta.

Onhan tuokin melko hyvä, vaikkei suoraan

katselemaan pääsekään.

 

 


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 15 kommenttia
  • 13. huhtikuuta 2023

Kilpailijalta saa ilmaisen laskun :) alkaa D:lla


  • 944 kommenttia
  • 13. huhtikuuta 2023
Noombrero kirjoitti:

Kilpailijalta saa ilmaisen laskun :) alkaa D:lla

Tuskin. Lisämaksuton se voi olla.

Tosin tilanne tuskin kovin kauaa jatkuu tuolla mallilla, sen verran tarkkaan nämä isot operaattorit kopioivat toistensa hinnastoja.


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 7. toukokuuta 2023
Keinotekoinen kirjoitti:

Uusiin tilauksiin hinta on astunut voimaan 16.3.2023, ja muutos koskee myös OmaElisan kautta tehtyjä laskun toimitustavan vaihtoja sähköpostilaskuun 16.3. jälkeen. Olemassa oleville asiakkuuksille uusi hinta astuu voimaan toukokuussa lähetettävistä laskuista alkaen. Asiasta on lähdössä tiedotteet maalis-huhtikuun aikana niille asiakkaille, kenellä on maksuton sähköpostilasku tällä hetkellä käytössään.

OmaElisassa näkyy siis sähköpostilaskun hintana jo 0,99 euroa, sillä mikäli asiakas vaihtaa nyt esim. tekstiviestilaskusta sähköpostilaskuun, on sähköpostilaskun hinta maksullinen.

Olemassa olevien sähköpostilaskujen, jotka ovat olleet käytössä ennen 16.3, hinta on toukokuulle asti 0 euroa/lasku, mutta muuttuu sen jälkeen maksulliseksi.
 

Suosittelemme jatkossa käyttöön joko uutta OmaElisa-laskua tai e-laskua, mitkä ovat jatkossakin maksuttomia. Ne ovat myös toimintavarmempia tapoja vastaanottaa lasku kuin sähköposti.

Se tässä onkin vialla kun Elisa ei ole lähettänyt ainuttakaan kirjettä , eemeliä tai edes tekstiviestiä muutoksesta. 

Tieto tuli aivan toista kautta kuin yhdeltäkään Elisan ylläpitämästä palvelusta. Asiasta tehty annettu vähemmän mairitteleva palaute ja harkinnassa valitus ylemmälle taholle, mm. Elisa shopitissa myyjää ei selvästikkään kiinnostanut asiakaspalvelu, eikä viitsinyt edes kaivaa asiakastietoja ylös...tiedä sitten olisiko pitänyt olla puku päällä, kun duunarin vaatteilla varustettu asiakas ei natsannut.

Itelläni vielä pari laskua Elisan laskua ja viimeinenkin Elisan ankkuri lähtee irti.

Ikävä ei tule kuten ei varmaan heillähään, kun ei missään vaiheessa tullu minkään valtakunnan  tarjousta hyvin vanhalle asiakkaalle kun vaihdatin palvelut DNAlle. 


Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 570 kommenttia
  • 7. toukokuuta 2023
Teknovirus kirjoitti:
Keinotekoinen kirjoitti:

Uusiin tilauksiin hinta on astunut voimaan 16.3.2023, ja muutos koskee myös OmaElisan kautta tehtyjä laskun toimitustavan vaihtoja sähköpostilaskuun 16.3. jälkeen. Olemassa oleville asiakkuuksille uusi hinta astuu voimaan toukokuussa lähetettävistä laskuista alkaen. Asiasta on lähdössä tiedotteet maalis-huhtikuun aikana niille asiakkaille, kenellä on maksuton sähköpostilasku tällä hetkellä käytössään.

OmaElisassa näkyy siis sähköpostilaskun hintana jo 0,99 euroa, sillä mikäli asiakas vaihtaa nyt esim. tekstiviestilaskusta sähköpostilaskuun, on sähköpostilaskun hinta maksullinen.

Olemassa olevien sähköpostilaskujen, jotka ovat olleet käytössä ennen 16.3, hinta on toukokuulle asti 0 euroa/lasku, mutta muuttuu sen jälkeen maksulliseksi.
 

Suosittelemme jatkossa käyttöön joko uutta OmaElisa-laskua tai e-laskua, mitkä ovat jatkossakin maksuttomia. Ne ovat myös toimintavarmempia tapoja vastaanottaa lasku kuin sähköposti.

Se tässä onkin kun Elisa ei ole lähettänyt ainuttakaan kirjettä tai eemeliä tai edes tekstiviestiä muutoksesta.

Itelle tuli ainakin sähköpostilla tiedote asiasta 6.4.2023 sähköpostiosoitteesta asiakastiedotteet@elisa.fi

 


Forum|alt.badge.img+1
  • Avulias
  • 25 kommenttia
  • 7. toukokuuta 2023

Kyllähän tämä tosiaan on yhdenlainen ongelma monella toimialla ettei palvelua saa vaikka siitä maksaa, pitää maksaa lisää että saa laskun.

Luulisi että nykyään onnistuisi palveluiden tuottaminen ihan järkevästi.. ennenkin onnistui.

Mutta kaikki resurssit on siirretty mainontaan ja mikä ei sinne taivu niin ulkoistetaan.


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 7. toukokuuta 2023
LucasChristian kirjoitti:
Teknovirus kirjoitti:
Keinotekoinen kirjoitti:

Uusiin tilauksiin hinta on astunut voimaan 16.3.2023, ja muutos koskee myös OmaElisan kautta tehtyjä laskun toimitustavan vaihtoja sähköpostilaskuun 16.3. jälkeen. Olemassa oleville asiakkuuksille uusi hinta astuu voimaan toukokuussa lähetettävistä laskuista alkaen. Asiasta on lähdössä tiedotteet maalis-huhtikuun aikana niille asiakkaille, kenellä on maksuton sähköpostilasku tällä hetkellä käytössään.

OmaElisassa näkyy siis sähköpostilaskun hintana jo 0,99 euroa, sillä mikäli asiakas vaihtaa nyt esim. tekstiviestilaskusta sähköpostilaskuun, on sähköpostilaskun hinta maksullinen.

Olemassa olevien sähköpostilaskujen, jotka ovat olleet käytössä ennen 16.3, hinta on toukokuulle asti 0 euroa/lasku, mutta muuttuu sen jälkeen maksulliseksi.
 

Suosittelemme jatkossa käyttöön joko uutta OmaElisa-laskua tai e-laskua, mitkä ovat jatkossakin maksuttomia. Ne ovat myös toimintavarmempia tapoja vastaanottaa lasku kuin sähköposti.

Se tässä onkin kun Elisa ei ole lähettänyt ainuttakaan kirjettä tai eemeliä tai edes tekstiviestiä muutoksesta.

Itelle tuli ainakin sähköpostilla tiedote asiasta 6.4.2023 sähköpostiosoitteesta asiakastiedotteet@elisa.fi

Ei vain ole minulla tullut missään kohtaa vastaan ja koko eemeli koluttu läpi ka ainoat asiakastiedotteella alkavat ovat Telialle. (Juuri tarkistin ties monetta kertaa)

Eipä voi mitään ja tarkennukseksi että, oman Elisa asiakkuuteni loppuminen alkoi jo kauan ennen tätä sotkua. Henk.koht liittymä lähti ekana jo kolmisen vuotta sitten ja sitten perässä muut liittymät ja palvelut.


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 2453 kommenttia
  • 8. toukokuuta 2023
Teknovirus kirjoitti:

Se tässä onkin vialla kun Elisa ei ole lähettänyt ainuttakaan kirjettä , eemeliä tai edes tekstiviestiä muutoksesta.

Sama muuten täällä. Onneksi on Yhteisö, niin pysyy kärryillä mitä tapahtuu.


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 1318 kommenttia
  • 8. toukokuuta 2023
Teknovirus kirjoitti:

Se tässä onkin vialla kun Elisa ei ole lähettänyt ainuttakaan kirjettä , eemeliä tai edes tekstiviestiä muutoksesta. 

Ikävä kuulla, että mutkia on tullut matkaan. 😥 Laitatko OmaYhteisön profiiliin asiakasnumeron sille kuuluvalle paikalle, niin selvitämme tätä tarkemmin. 

Lisäksi mukava saada sinut mukaan OmaYhteisöön @Teknovirus! 🔥

 


Forum|alt.badge.img+2
  • Aktiivinen keskustelija
  • 51 kommenttia
  • 21. toukokuuta 2023

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tietoa-ja-ohjeita-yrityksille/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/maksaminen-ja-laskutus/

“4.8 Li­sä­mak­sut tie­tyn mak­su­vä­li­neen tai mak­su­ta­van käyt­tä­mi­ses­tä
Joissain tilanteissa kuluttajalta voidaan periä maksuvälineen tai maksutavan käyttämisestä lisämaksua. Kuluttajalta maksuvälineen käyttämisestä perittävän maksun on kuitenkin aina oltava asianmukainen, eikä se saa ylittää maksunsaajalle aiheutuvia tosiasiallisia kustannuksia.”

 

=> Sähköpostin lähettämisen tosiasialliset kustannukset eivät voi olla lähelläkään 0.99e, sillä saan jatkuvasti Elisalta kaikenlaista spämmiä sähköpostiin, ja jos jokainen niistä maksaisi sen euron, Elisa olisi jo konkurssissa.

 

“5.1 Las­ku­tus­li­sä
Laskutuslisä voidaan periä vain silloin, kun kuluttaja valitsee pääsäännöstä poikkeavan maksutavan; esimerkiksi silloin kun kuluttaja toivoo käteismaksamisen sijasta, että lasku lähetetään hänelle kotiin. Lisän periminen edellyttää, että kuluttajalle on ollut tarjolla ainakin yksi lisämaksuton, tavanomainen maksutapa. Lisäksi laskutuslisästä on pitänyt sopia kuluttajan kanssa jo kaupanteko- tai tilausvaiheessa. Jos maksun saaja ei tarjoa todellista lisämaksutonta maksamismahdollisuutta, laskutuslisääkään ei voi periä.

Kestosopimuksissa pääsääntö on, että yritys laskuttaa kuluttajaa sovituin väliajoin kuluttajalle lähetettävillä laskutusjaksokohtaisilla laskuilla. Laskutus on silloin yrityksen tavanomainen maksutapa, eikä laskun lähettämisestä voi sen vuoksi periä erillistä laskutuslisää, vaan kustannus on otettava huomioon jo hyödykkeen hinnoittelussa.”

 

=> Kyseessähän on juurikin nimenomainen kestosopimus ja siitä maksetaan kuukausittain. Tässä sanotaan, että laskutus on tällöin tavanomainen maksutapa, josta ei saa periä laskutuslisää.


Forum|alt.badge.img+9
  • Avulias
  • 130 kommenttia
  • 21. toukokuuta 2023

 

Tzimmo kirjoitti:

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tietoa-ja-ohjeita-yrityksille/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/maksaminen-ja-laskutus/

“4.8 Li­sä­mak­sut tie­tyn mak­su­vä­li­neen tai mak­su­ta­van käyt­tä­mi­ses­tä
Joissain tilanteissa kuluttajalta voidaan periä maksuvälineen tai maksutavan käyttämisestä lisämaksua. Kuluttajalta maksuvälineen käyttämisestä perittävän maksun on kuitenkin aina oltava asianmukainen, eikä se saa ylittää maksunsaajalle aiheutuvia tosiasiallisia kustannuksia.”

 

=> Sähköpostin lähettämisen tosiasialliset kustannukset eivät voi olla lähelläkään 0.99e, sillä saan jatkuvasti Elisalta kaikenlaista spämmiä sähköpostiin, ja jos jokainen niistä maksaisi sen euron, Elisa olisi jo konkurssissa.

 

“5.1 Las­ku­tus­li­sä
Laskutuslisä voidaan periä vain silloin, kun kuluttaja valitsee pääsäännöstä poikkeavan maksutavan; esimerkiksi silloin kun kuluttaja toivoo käteismaksamisen sijasta, että lasku lähetetään hänelle kotiin. Lisän periminen edellyttää, että kuluttajalle on ollut tarjolla ainakin yksi lisämaksuton, tavanomainen maksutapa. Lisäksi laskutuslisästä on pitänyt sopia kuluttajan kanssa jo kaupanteko- tai tilausvaiheessa. Jos maksun saaja ei tarjoa todellista lisämaksutonta maksamismahdollisuutta, laskutuslisääkään ei voi periä.

Kestosopimuksissa pääsääntö on, että yritys laskuttaa kuluttajaa sovituin väliajoin kuluttajalle lähetettävillä laskutusjaksokohtaisilla laskuilla. Laskutus on silloin yrityksen tavanomainen maksutapa, eikä laskun lähettämisestä voi sen vuoksi periä erillistä laskutuslisää, vaan kustannus on otettava huomioon jo hyödykkeen hinnoittelussa.”

 

=> Kyseessähän on juurikin nimenomainen kestosopimus ja siitä maksetaan kuukausittain. Tässä sanotaan, että laskutus on tällöin tavanomainen maksutapa, josta ei saa periä laskutuslisää.

Niin kauan elisa voi noita hintoja muuttaa kun asiasta tulee ennakkotapaus oikeudelta .


sjuhani
Forum|alt.badge.img+8
  • Mentor
  • 412 kommenttia
  • 21. toukokuuta 2023

Vuonna 2016 Elisa puolestaan ikään kuin soti aina korkeinta oikeutta myöten paperilaskua käyttäviä vastaan, ja toisin kuin kuluttaja-asiamies sekä markkinaoikeus, päättikin korkein oikeus, että paperilaskuista saa erillisveloittaa… (Ennakkopäätös KKO 2016:49: https://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/2016/20160049)

Sähköpostilaskutuksen osalta asiaa ei taida vielä oikeusasteissa olla puitu – olisi verraten jännä juttu nähdä, miten käy, kun ei olekaan käytettävissä perusteluina paperilaskutusta vastaavia lisätyömääriä ja muuta vastaavaa. Asiahan toki samalla koskisi nykyisellään kahta kolmesta isosta operaattorista.


Forum|alt.badge.img+2
  • Aktiivinen keskustelija
  • 51 kommenttia
  • 22. toukokuuta 2023
sjuhani kirjoitti:

Vuonna 2016 Elisa puolestaan ikään kuin soti aina korkeinta oikeutta myöten paperilaskua käyttäviä vastaan, ja toisin kuin kuluttaja-asiamies sekä markkinaoikeus, päättikin korkein oikeus, että paperilaskuista saa erillisveloittaa… (Ennakkopäätös KKO 2016:49: https://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/2016/20160049)

Sähköpostilaskutuksen osalta asiaa ei taida vielä oikeusasteissa olla puitu – olisi verraten jännä juttu nähdä, miten käy, kun ei olekaan käytettävissä perusteluina paperilaskutusta vastaavia lisätyömääriä ja muuta vastaavaa. Asiahan toki samalla koskisi nykyisellään kahta kolmesta isosta operaattorista.

Jep. Kuluttajaneuvojan mielestä sen paremmin tämä 0.99e/kpl sähköpostilaskusta kuin jo nyt 4.90e/kpl paperilaskusta ei voi perustua todellisiin kustannuksiin, eikä laskutuslisään saa kohdistaa perintätoimista johtuvia kuluja vaan ainoastaan siihen laskun lähettämiseen liittyvät kulut. Lupasi viedä asian tiedoksi valvontapuolelle, niin voivat ryhtyä tarvittaessa toimenpiteisiin.

Silloin oikeudenkäynnin aikaan 1.90e/kpl paperilaskusta oli korkeimman oikeuden mielestä vielä kohtuullinen, mutta nyt hinta on noussut siitä kyllä jo aika merkittävästi enkä oikein usko todellisten kustannusten kohonneen vastaavasti. Ellei sitten paperilaskuja lähetetä enää kuin muutamia kappaleita hinnoittelun seurauksena.

Ja tuleehan siitä nyt vielä ilmaisesta tekstiviesti-ilmoituksestakin kuluja, että siinä vaiheessa sitten kun tämä rahankeruukierros on päättynyt niin voidaan muuttaa tekstiviesti-ilmoituskin maksulliseksi ja kristallipalloni sanoo jo nyt, että se tulee varmaan maksamaan 0.99e/kpl myöskin sitten ja taas menee vuosia ennen kuin kaikki asiakkaat huomaavat ylimääräisen laskutuslisän…


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 3. marraskuuta 2023

Ajattelin alkaa laskuttamaan elisaa 0.99€/kk kun ei luvattu netti nopeus onnistu.. tai no ollaampa hövelinä ja laskutetaa vaan niiltä kuukausilta kun, ette pääse siihe 50% max nopeudesta..  Mihin voin laskun voi laittaa ?? Yhdeltäkään kuukaudelta ei tuo nopeus ole onnistunu.. Laskun kyllä osaatte laittaa ja jopa laskuttaa extraa sähköpostista 😄 No onneksi en ole enää liittymä asiakas.. Vaihtakaa ihmiset toiseen operaattoriin

 

EDIT: 6.11.2023 // Tiputettu mainostusta pois -Snouppi


Skogis
Forum|alt.badge.img+4
  • Vakiokalustoa
  • 127 kommenttia
  • 4. marraskuuta 2023

Jep! Maksaahan aina peukalon pyörityskin työnantajalle. "Voidaan periä sekin asiakkailta".

"Ja kun hinnat ovat kaikkialla nousussa, nostetaan mekin - ei pientä? hinnannousua edes huomaa".


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 1318 kommenttia
  • 6. marraskuuta 2023

Suosittelen keskustelemaan aiheesta vikapalvelun kanssa, jos netissä on oikkuja. Kannattaa ottaa huomioon myös mahdolliset vaihteluvälit. 😊 Lisäksi mukava saada siut mukaan OmaYhteisöön @ToPo000 


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 11. marraskuuta 2023

Ai suosittelet keskustelemaan vikapalvelun kanssa 😆 Se keskustelu ei nettiä nopeuta.. Palvelun ainoa ratkaisu kaikkeen on käyttää reitittimen töpseli irti seinästä tai myydä kalliimpi liittymä. Liittymä, mikä jäis vielä kauemmas luvatusta nopeudesta..  Eikä ne teidän todelliset netti nopeudet siitä kasva vaikka mitä tekis. Eihän ne sen kummempia ole muillakaan, mutta kukaan muu ei ole nii röyhkeä, että sähköpostista velkois. Viehä snoppi sellaiset terveiset sinne kahvi pöytään. Ei menny ihan putkeen teillä tuo homma nyt


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3834 kommenttia
  • 11. marraskuuta 2023
ToPo000 kirjoitti:

mutta kukaan muu ei ole nii röyhkeä, että sähköpostista velkois.

Ota hyvä ihminen e-lasku käyttöösi niin ei tarvitse harmitella sähköpostilaskun maksullisuutta.

 


Sokrates
  • 6414 kommenttia
  • 11. marraskuuta 2023
ToPo000 kirjoitti:

Ajattelin alkaa laskuttamaan elisaa 0.99€/kk kun ei luvattu netti nopeus onnistu.. tai no ollaampa hövelinä ja laskutetaa vaan niiltä kuukausilta kun, ette pääse siihe 50% max nopeudesta.

Myyntimerkonomien lupaukset ovat ihan puuta heinää. Todellisuudessa sinulle ei ole luvattu liittymän maksimeita koko ajan tai edes koskaan. Se mitä luvataan on liittymän sopimusehtojen minimi ja se on useimmilla liittymillä 5 Mbit/s 4G-verkossa ja 10 Mbit/s 5G-verkossa.

https://elisa.fi/attachment/content/Palvelukuvaus-Saunalahti-Mobiililaajakaista.pdf

Se on sitten eri asia mihin päästään todellisuudessa , mutta sopimusrikkomus asiasta tulee vasta , kun miniminopeuskaan ei täyty 6h mittausjaksolla.

Toki operaattorin vaihto kannattaa , jos ne toteutuvat nopeudet ovat parempia , mutta suurinpiirtein samat minimit on muillakin operaattoreilla sopimuksissaan.

PS. Minulla on ollut e-laskutus käytössä reilun kymmenen vuotta ja Elisaltakin siitä lähtien , kun se on ollut tarjolla. Hyvin on toiminut. No toki pankkikohtaisia eroja voi olla.


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 11. marraskuuta 2023

Sokrates olet ihan oikeassa, juuri noinhan se menee ja e-lasku on loisto homma. Ei yhdeltäkään palvelun tarjoajalta saa sitä nopeutta mikä liittymän nimessä mainitaan sillä vain "huijataan" asiakasta. Vaikka e-lasku toimiikin kuin junan vessa ja raha menee automaattisesti ei se ole mikään peruste laskuttaa sähköpostista..

Harmillista, että ihmiset ei vain jaksa laittaa tällaisissa asioissa vastaan.. sen sijaan vaan nöyränä käännetään toinen poski ja odotetaan seuraavaa röyhkeyttä, mistä keksitään laskuttaa ylimääräistä.. Koko hommahan toimii ja pyörii niin kauan kun löytyy sakareja, jotka vain kiltisti pysyvät asiakkaina..


Sokrates
  • 6414 kommenttia
  • 11. marraskuuta 2023
ToPo000 kirjoitti:

Sokrates olet ihan oikeassa, juuri noinhan se menee ja e-lasku on loisto homma. Ei yhdeltäkään palvelun tarjoajalta saa sitä nopeutta mikä liittymän nimessä mainitaan sillä vain "huijataan" asiakasta. Vaikka e-lasku toimiikin kuin junan vessa ja raha menee automaattisesti ei se ole mikään peruste laskuttaa sähköpostista..

Markkinataloudessa erilaiset yritysten veloitukset ovat käytännössä yritykselle vain ilmoitusasia. Heillä on täysi oikeus halutessaan muuttaa palvelujen hintoja ja vain kilpailutilanne pitää niitä kurissa.

Nykyisissä pankkien e-laskupalveluissa on muitakin vaihtoehtoja kuin automaattinen veloitus eräpäivänä.