Elisan sähköpostilaskutus muuttuu maksulliseksi



Näytä ensimmäinen kirjoitus

277 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Tässä nyt joka tapauksessa paljastui selvä epäjohdonmukaisuus omissakin näkemyksissäsi.

Niinkö?

Nyt en kyllä hahmota , missä minä olisin puhunut jonkun muun laskutuksesta kuin Elisan ennen kuin sinä itse toit keskusteluun ne “kukkakaupat” ynnä muut.

Todettakoon vielä varmuuden vuoksi , että ei Elisakaan ole ainakaan vielä lopettamassa sähköpostilaskutusta , se vain muuttuu maksulliseksi.

No sitä kommentoin , mutta kuten jo edellä todettiin , niin muiden yritysten (isojen ja pienien) laskut ovat heidän asiansa , ei Elisan.

No tuossa viestissäsi ei kyllä mitään suoraa yhteyttä ole siihen, että kyse olisi Elisasta, vaan ihan yleismaailmallisesti esimerkiksi juuri PDF:nä tulevista sähköpostilaskuista: 

(“- - E-laskua käytettäessä laskuja tulee nettipankkiin vain niiltä laskuttajilta , jotka olet itse tilannut. Minä pistän tuommoiset pdf-laskut , jotka eivät tule pankkiin , suoraan roskikseen. - -”)

––

Mutta tosiaan, nyt lienee jo osapuilleen tarpeeksi aiheenvierusasiaa käsitelty.

Käyttäjätaso 7

Tässä nyt joka tapauksessa paljastui selvä epäjohdonmukaisuus omissakin näkemyksissäsi.

Niinkö?

Nyt en kyllä hahmota , missä minä olisin puhunut jonkun muun laskutuksesta kuin Elisan ennen kuin sinä itse toit keskusteluun ne “kukkakaupat” ynnä muut.

Todettakoon vielä varmuuden vuoksi , että ei Elisakaan ole ainakaan vielä lopettamassa sähköpostilaskutusta , se vain muuttuu maksulliseksi.

No sitä kommentoin , mutta kuten jo edellä todettiin , niin muiden yritysten (isojen ja pienien) laskut ovat heidän asiansa , ei Elisan.

No tuossa viestissäsi ei kyllä mitään suoraa yhteyttä ole siihen, että kyse olisi Elisasta, vaan ihan yleismaailmallisesti esimerkiksi juuri PDF:nä tulevista sähköpostilaskuista: 

(“- - E-laskua käytettäessä laskuja tulee nettipankkiin vain niiltä laskuttajilta , jotka olet itse tilannut. Minä pistän tuommoiset pdf-laskut , jotka eivät tule pankkiin , suoraan roskikseen. - -”)

––

Mutta tosiaan, nyt lienee jo osapuilleen tarpeeksi aiheenvierusasiaa käsitelty.

No jestas.

Tuo liittyi niihin “feikki"-laskuihin , joista myös puhuttiin.

Jos tiedän , että minulle on tulossa lasku sähköpostilla jostakin palveluksesta , jonka olen tilannut , kyllä sen tietysti maksan.

Ei ole moneen vuoteen tullut sellaista tilannetta vastaan , kun maksan satunnaiset tilaukseni yleensä pankkisiirrolla tai luottokortilla jo etukäteen. Siis laskuja tulee vain Elisan kaltaisilta yrityksiltä.

Riittikö selitykseksi?

Eiköhän tämä ollut tässä.😉

Käyttäjätaso 1

Kiitos Sokrates ohjeista miten vähentää Elisan emailia! Poistun näistä kuvioista samana päivänä kuin tulin kommentoimaan Elisan typeryyttä koskien tätä 0,99€ maksua.

Täällä keskustelussa on kaikenlaista Elisan trollia mukana enkä pidä ulkopuolisistakaan besserwissereistä tai muuten tietämystään vaikka sormenjälkien käsittelystä esille vetävistä. Jotkut voisivat hankkia elämänsä jostain muualta - sanon vaikka kokemukseni on rajallinen ja vain yhdestä keskusteluaiheesta.

Elisasta on hyvää sanottavaa se, että asiakaspalvelu on periaatteessa hyvää ja nopeaa - ainakin jos löytää OmaElisan sivuilta paikan mistä lähettää viestejä :-). Harvempi enää tietää millaista tämä oli parikymmentä vuotta sitten. 

Mukavaa kevättä kaikille!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Ei järjen hiventäkään siinä et sähköpostilaskut tulee maksullisesti 

kyllä tässä on taka-ajatuksena VAIN  ja ainoastaan härki  osakkeenomistajille  osinkojen lisääminen 

laitoin palautetta kuluttajalehdelle et jos tekisivät jonkilaisen jutun asiasta kai kohta kaikki maksutavat on maksullisia .

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Ei varmaan kukaan usko tähän elisan selitykseen miten työläs on tehdä se laskutus sähköpostiin

Eipä tuo olekaan se pointti. Pointti on , että sähköpostilaskut hukkuvat , jäävät roskapostisuodattimiin tai mihin tahansa ja unohtuvat siksi maksaa ja siitä aiheutuu lisätyötä , joka maksaa ylimääräistä.

PS. Ja kuten todettu jo moneen kertaan , niin sähköpostilaskun tietoturva on kehno.

 

Ei ole kertaakaan mennyt roskapostiin tai muuhunkaan sähköposti laskun tuleminen..Samoin voisi todeta että ketä kiinnostaa jonku kuluttajan hikinen elisan lasku? Samoin kyllä näitä hyvin varmennettuja sähköposti laatikoita gmailin korvaajiksi löytyy ja esim Proton mail on yksi esimerkki siitä että aika turvallisesti sinne kopsahtaa laskutus tai siis tuli tähän päivään asti kunnes piti lopettaa elisan laskutuksen tuleminen mailiin..

Tokihan niitä perusteluja löytyy sähköpostin puolesta että vastaan. Kaikki eivät käytä Proton mailia eikä muutakaan turvallisempaa postia ja sähköpostin ongelma yleisesti on , että yhteys ei ole päästä päähän suojattu kuten kehittyneissä pankkiyhteyksissä.

Minulla on kuitenkin sellainen tunne , että Elisa on päätöksensä jo tehnyt eikä taida sitä enää perua. No katsellaan mitä tapahtuu , kun ainakin keskustelu on vilkasta.

Näin varmaan asia on et elisa ei muuta  kantaansa kun tuskin tulee niin suurta irtisanomis aaltoo et osake laskee paljon ja siksi elisan peräännyttävä

kuitenkin elisan päätöksiä ohjaa pörssikurssit pääasissa  .

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4

Vartin olen jo yrittänyt löytää, missä edes näkee onko minulla sähköpostilaskutus vai ei ja missä sen saa kytkettyä pois, jos sellainen on, mutta tuloksetta. Mitään ilmoitusta Elisalta asiasta ei ole tullut ja saan lehdistä lukea, että Elisa alkaa periä nyt jo sähköpostilaskuistakin.

Ja jos henkilö, jolla on IT-alan koulutus, ei löydä missä helkutissa Elisan sivuilla saa laskutuksen tarkistettua ja vaihdettua, niin miten joku mummo tai vaari sen voisi löytää? 

Menis jo tämä onneton yritys konkurssiin, ei kävisi yhtään sääliksi. Oikeasti menee jo hermot, kun Elisasta ei pääse edes eroon, kun taloyhtiöllä on sopimus sen kanssa, eikä asukkailla tämän takia ole mahdollisuutta vaihtaa laajakaistaa toiselle operaattorille. Kuin olisi pakkoavioliitossa. 

 

 

EDIT 27.3.2023 // siistitty kirosana pois OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti -draakki

 

Käyttäjätaso 2

Huomasin sattumalta oma. elisasta laskutukseni sähköpostilaskutuksen osalta on muuttunut 0,99€/lasku. Onko Elisalla ollut ajatuksena ilmoittaa muutoksista asiakkaalle? En ole saanut laskutusvaihtoehdon muuttumisesta maksulliseksi ilmoitus kirjettä, sähköpostia tai tekstiviestiä. Ikkunan takana en ole havainnut edes savumerkkejä.

Hinnan perusteella arvelen , että sinulla on käytössä sähköpostilasku. Jos se on aiemmin ollut ilmainen , niin luulisin , että Elisa on alkanut siitä laskuttaa. No ilmoittaahan sellaisesta asiakkaalle pitäisi.

Tässä laskutuksen ohjesivu:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laskutus-maksaminen/laskun-toimitustavat/

Näyttäisi siltä , että ilmaiseksi laskun voi maksaa enää tekstiviestilaskuna , Oma Elisassa ja E-laskuna. Suosittelen siirtymistä E-laskuun.

Nyt Elisa ajaa alas koko toimintaansa, sillä eivät asiakkaat ole niin tyhmiä mitä operaattori saattaa kuvitella. Ensiksikään itsekään en ole saanut mitään ilmoitusta että sähköpostilaskutus maksaa sen niukan euron, samaten sähköpostin käyttö Elisalla nousee nousemistaan, liittymien avausmaksu, se että tulet asiakkaaksi maksaa sinulle 8.00€???  Elikä jatkuvaa rahastusta kaikella mahdollisella tavalla, vaihtakaa hyvät ihmiset toiselle operaattorille, he keitä pännii tämä asiakkaitten höykytys. Hiljattain otin vpn jutun, piti olla eka kuukausi ilmainen mutta eihän se ollut, sanoin irti sopparin ja niin teen kaikille muillekin Elisan soppareille, laskutukseni muutin textiviestilaskutukseksi. Erkki Mynttinen Hyvinkää

 

 

EDIT 27.3.2023 // muokattu kieliasua asiallisemmaksi OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti -draakki

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Vartin olen jo yrittänyt löytää, missä edes näkee onko minulla sähköpostilaskutus vai ei ja missä sen saa kytkettyä pois, jos sellainen on, mutta tuloksetta. Mitään ilmoitusta Elisalta asiasta ei ole tullut ja saan lehdistä lukea, että Elisa alkaa periä nyt jo sähköpostilaskuistakin.

Ja jos henkilö, jolla on IT-alan koulutus, ei löydä missä helkutissa Elisan sivuilla saa laskutuksen tarkistettua ja vaihdettua, niin miten joku mummo tai vaari sen voisi löytää? 

Menis jo tämä onneton yritys konkurssiin, ei kävisi yhtään sääliksi. Oikeasti menee jo hermot, kun Elisasta ei pääse edes eroon, kun taloyhtiöllä on sopimus sen kanssa, eikä asukkailla tämän takia ole mahdollisuutta vaihtaa laajakaistaa toiselle operaattorille. Kuin olisi pakkoavioliitossa. 

 

 

EDIT 27.3.2023 // siistitty kirosana pois OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti -draakki

 

 

Sen mikä laskutustapa sinulla on käytössä, löytää esim. OmaElisan sivuilta https://verkkoasiointi.elisa.fi kirjaudu sinne vaikkapa pankkitunnuksilla ja tee tunnukset jos niitä ei jo ole. Siellä on Laskut-kohdassa mainittu mikä laskutustapa on käytössä ja sen voi sieltä vaihtaa esim. tekstiviestilaskuksi.

PS. Missään nimessä en toivo Elisan konkurssia, olisi moni asia paljon vaikeampaa ja kilpailu laantuisi jolloin hinnatkin nousisi vielä enemmän.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4

Ei varmaan kukaan usko tähän elisan selitykseen miten työläs on tehdä se laskutus sähköpostiin

Eipä tuo olekaan se pointti. Pointti on , että sähköpostilaskut hukkuvat , jäävät roskapostisuodattimiin tai mihin tahansa ja unohtuvat siksi maksaa ja siitä aiheutuu lisätyötä , joka maksaa ylimääräistä.

PS. Ja kuten todettu jo moneen kertaan , niin sähköpostilaskun tietoturva on kehno.

 

Yhtä hyvin voi sanoa, että paperilaskut hukkuvat, jäävät mainoksiin tai unohtuvat postilaatikkoon tai eteisen lattialle. 

Ja jos unohtaa maksaa laskun, niin tämän “ylimääräisen” joutuu maksamaan asiakas, myöhästymismaksut muodossa. Joten eiköhän se minun oma asia, otanko tämän riskin vai en.

Ja ihan samalla tavalla e-lasku pitää muistaa maksaa siinä verkkopankissa, sekin kun voi unohtua. Ja tilillä voi olla ettei ole tarpeeksi katetta, jolloin automaattilaskunkin maksu epäonnistuu. Mikä on suurin syy, miksen automaattisia e-laskuja halua, koska en halua muistaa, että tilille pitää jättää X euroa, koska eräpäivänä xx.xx.xxxx lähtee maksu Elisalle. Kaikki kun eivät ole rikkaita, että tilillä on aina satoja euroja ylimääräistä rahaa. Jotkut meistä joutuvat laskemaan joka euron ja tilillä voi olla 0€ kuukauden lopussa.  

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@giga  Tuohon vastauksena että automaattimaksamisen voi ainakin Nordeassa säätää niin että se muistuttaa sähköpostilla jos jonkun etukäteen asetetun summan ylittävä lasku on tullut verkkopankkiin ja vaatii erillisen hyväksynnän, muutoin lasku menee automaattiseen maksatukseen. Eli ei ole pakko muistaa jättää X euroa rahaa varmuuden vuoksi vaan kyllä tuo joustaa sen.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4

@giga  Tuohon vastauksena että automaattimaksamisen voi ainakin Nordeassa säätää niin että se muistuttaa sähköpostilla jos jonkun etukäteen asetetun summan ylittävä lasku on tullut verkkopankkiin ja vaatii erillisen hyväksynnän, muutoin lasku menee automaattiseen maksatukseen. Eli ei ole pakko muistaa jättää X euroa rahaa varmuuden vuoksi vaan kyllä tuo joustaa sen.

 

Niin tekee sähköpostilaskukin.

Sain KOLME ilmoitusta Elisalta, ensin piippasi kännykässä OmaElisa sovellut ja ilmoitti laskusta.

Sitten tuli sähköposti, missä oli tämä lasku pdf muodossa.

Ja seuraavana päivänä yleensä tuli tekstiviesti, että sinulle on tullut lasku.

 

Nyt kun sähköpostilaskusta tuli maksullinen ja kytkin sen pois päältä, niin todennäköisesti saan vain 2 muistutusta laskusta. Onko tämä parannus? Muistanko nyt paremmin maksaa laskuni?

 

Jos ennen sähköpostilasku voinut hukkua roskaposteihin, nyt en saa sitä ollenkaan, joten todennäköisesti nyt muistan paremmin maksaa laskut? Vai oliko tämä vain TEKOSYY periä ylimääräiset 0,99€ sähköpostilaskusta? 

Käyttäjätaso 2

@giga  Tuohon vastauksena että automaattimaksamisen voi ainakin Nordeassa säätää niin että se muistuttaa sähköpostilla jos jonkun etukäteen asetetun summan ylittävä lasku on tullut verkkopankkiin ja vaatii erillisen hyväksynnän, muutoin lasku menee automaattiseen maksatukseen. Eli ei ole pakko muistaa jättää X euroa rahaa varmuuden vuoksi vaan kyllä tuo joustaa sen.

 

Niin tekee sähköpostilaskukin.

Sain KOLME ilmoitusta Elisalta, ensin piippasi kännykässä OmaElisa sovellut ja ilmoitti laskusta.

Sitten tuli sähköposti, missä oli tämä lasku pdf muodossa.

Ja seuraavana päivänä yleensä tuli tekstiviesti, että sinulle on tullut lasku.

 

Nyt kun sähköpostilaskusta tuli maksullinen ja kytkin sen pois päältä, niin todennäköisesti saan vain 2 muistutusta laskusta. Onko tämä parannus? Muistanko nyt paremmin maksaa laskuni?

 

Jos ennen sähköpostilasku voinut hukkua roskaposteihin, nyt en saa sitä ollenkaan, joten todennäköisesti nyt muistan paremmin maksaa laskut? Vai oliko tämä vain TEKOSYY periä ylimääräiset 0,99€ sähköpostilaskusta? 

Itseä siepannut jo pitkään koko Elisan ihmeellinen ihmisten rahastus, meillä on taloyhtiössä talonetti, elikä mm nettiyhteys on ilmainen 10mb, sitä suuremmat maksavat jatkuvasti enempi ja nopeutta nostetaan, mikä ei juurikaan näy missään se nosto? Miten siinä 10mb nopeudessa Elisa on niin menneessä edlleen kiinni, minusta vähimmäisnopeus tänäpänä pitäisi olla minimissään 50mb ja tässä tapauksessa ilmainen. Ensin oli edullinen saunalahden sähköposti, sitten nousi 2.95 euroon ja nyt on nousemassa 4.95 euroon, ihan vaan siksi että esim minulla sähköpostin loppuosa on saunalahti.fi. Mikäli vaihtaa ilmaisiin joko gmai tai hotmail jne, niin joutuu uskomattoman ilmoittelurakakan kanssa tekemisiin, että laskut ym viestit löytävät tiensä perille. Jatkuvasti yksi ja ainut, elikä elisa tunkeaa juurikin sähköpostiini ja textiviesteihin himputin kalliita liittymätarjouksiaan, ne ovat kalliimmat avausmaksuineen kuin yhdelläkään muulla operaattorilla. Lisäpalveluna elisan sähköpostissa on mm roskapostisuodatin ja virusturva, nekin varmaan menevät lähiaikoina maksullisiksi, sillä joko elisalla menee todella huonosti tai sitten ihmisiä rokotellaan ihan alvariinsa hinnanmuutoksilla? Eki

 

 

EDIT 27.3.2023 // muokattu kirosana pois OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti -draakki

 

Käyttäjätaso 7

Tuohon vastauksena että automaattimaksamisen voi ainakin Nordeassa säätää niin että se muistuttaa sähköpostilla jos jonkun etukäteen asetetun summan ylittävä lasku on tullut verkkopankkiin ja vaatii erillisen hyväksynnän, muutoin lasku menee automaattiseen maksatukseen. Eli ei ole pakko muistaa jättää X euroa rahaa varmuuden vuoksi vaan kyllä tuo joustaa sen.

Kyllä sen automaattisen maksatuksen saa pois käytöstä kokonaan , jolloin kaikista laskuista tulee ilmoitus ja ne pitää käydä vahvistamassa , että maksetaan.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

@giga  Tuohon vastauksena että automaattimaksamisen voi ainakin Nordeassa säätää niin että se muistuttaa sähköpostilla jos jonkun etukäteen asetetun summan ylittävä lasku on tullut verkkopankkiin ja vaatii erillisen hyväksynnän, muutoin lasku menee automaattiseen maksatukseen. Eli ei ole pakko muistaa jättää X euroa rahaa varmuuden vuoksi vaan kyllä tuo joustaa sen.

 

Niin tekee sähköpostilaskukin.

Sain KOLME ilmoitusta Elisalta, ensin piippasi kännykässä OmaElisa sovellut ja ilmoitti laskusta.

Sitten tuli sähköposti, missä oli tämä lasku pdf muodossa.

Ja seuraavana päivänä yleensä tuli tekstiviesti, että sinulle on tullut lasku.

 

Nyt kun sähköpostilaskusta tuli maksullinen ja kytkin sen pois päältä, niin todennäköisesti saan vain 2 muistutusta laskusta. Onko tämä parannus? Muistanko nyt paremmin maksaa laskuni?

 

Jos ennen sähköpostilasku voinut hukkua roskaposteihin, nyt en saa sitä ollenkaan, joten todennäköisesti nyt muistan paremmin maksaa laskut? Vai oliko tämä vain TEKOSYY periä ylimääräiset 0,99€ sähköpostilaskusta? 

Joo kyllä toi euro on pelkkää rahastusta niinhän se alko paperilaskustakin muistaakseni eurosta.

Käyttäjätaso 7

Joo kyllä toi euro on pelkkää rahastusta niinhän se alko paperilaskustakin muistaakseni eurosta.

Hinnannosto vähittäin on keino patistaa käyttäjät uudempien ja turvallisempien laskutustapojen käyttäjiksi , että nuo vanhat jollakin aikataululla voidaan sulkea kokonaan.

Mitenkäs se Juhani Aho sen asian muotoili , että “Maailma muuttuu Eskoseni”.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4

Tuohon vastauksena että automaattimaksamisen voi ainakin Nordeassa säätää niin että se muistuttaa sähköpostilla jos jonkun etukäteen asetetun summan ylittävä lasku on tullut verkkopankkiin ja vaatii erillisen hyväksynnän, muutoin lasku menee automaattiseen maksatukseen. Eli ei ole pakko muistaa jättää X euroa rahaa varmuuden vuoksi vaan kyllä tuo joustaa sen.

Kyllä sen automaattisen maksatuksen saa pois käytöstä kokonaan , jolloin kaikista laskuista tulee ilmoitus ja ne pitää käydä vahvistamassa , että maksetaan.

 

Niin ja miten se estää unohtamista? Elisan mukaan Sähköpostilaskut tahtovat hukkua unohtua. Yhtä hyvin se pankin ilmoitus voi hukkua ja unohtua. Edelleen maksun periminen sähköpostilaskusta ei mitenkään vähennä sen unohtamista, eli kyse on puhtaasta rahastuksesta.

Ennen tuli kolme ilmoitusta laskusta: OmaElisa, sähköposti ja tekstiviesti. Nyt tulee vain kaksi: OmaElisa ja tekstiviesti. Eli tämä ei mitenkään paranna, vaan huonontaa muistamisen. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Tuohon vastauksena että automaattimaksamisen voi ainakin Nordeassa säätää niin että se muistuttaa sähköpostilla jos jonkun etukäteen asetetun summan ylittävä lasku on tullut verkkopankkiin ja vaatii erillisen hyväksynnän, muutoin lasku menee automaattiseen maksatukseen. Eli ei ole pakko muistaa jättää X euroa rahaa varmuuden vuoksi vaan kyllä tuo joustaa sen.

Kyllä sen automaattisen maksatuksen saa pois käytöstä kokonaan , jolloin kaikista laskuista tulee ilmoitus ja ne pitää käydä vahvistamassa , että maksetaan.

 

Niin ja miten se estää unohtamista? Elisan mukaan Sähköpostilaskut tahtovat hukkua unohtua. Yhtä hyvin se pankin ilmoitus voi hukkua ja unohtua. Edelleen maksun periminen sähköpostilaskusta ei mitenkään vähennä sen unohtamista, eli kyse on puhtaasta rahastuksesta.

Ennen tuli kolme ilmoitusta laskusta: OmaElisa, sähköposti ja tekstiviesti. Nyt tulee vain kaksi: OmaElisa ja tekstiviesti. Eli tämä ei mitenkään paranna, vaan huonontaa muistamisen. 

KYllä tällä uudistuksella taitaa olla yksi tarkotus se että asiakkat laittaa laskut automaattimaksuun  tarkistamatta laskun oikeellisuutta mikä pitäis tehdä AINA joka laskun kohdalla .

Käyttäjätaso 7

Niin ja miten se estää unohtamista? Elisan mukaan Sähköpostilaskut tahtovat hukkua unohtua. Yhtä hyvin se pankin ilmoitus voi hukkua ja unohtua. Edelleen maksun periminen sähköpostilaskusta ei mitenkään vähennä sen unohtamista, eli kyse on puhtaasta rahastuksesta.

Niin ainahan se on viime kädessä asiakkaan omalla vastuulla huolehtia laskuistaan. Huonomuistisille suosittelen automaattista e-laskua sellaisille veloituksille , joiden summa on kuukaudesta toiseen tasan sama ja mitään erityistä tarvetta tarkistaa lasku ennen maksatusta ei ole.

Silloin se lasku ei unohdu ja mene tililtä eräpäivänä ilman asiakkaan toimia.

Jos tilillä ei ole rahaa eräpäivänä , niin silloin en automaattista maksua suosittele enkä silloinkaan , jos laskun summa vaihtelee ja oikeellisuus on syytä tarkistaa ennen maksua.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Vartin olen jo yrittänyt löytää, missä edes näkee onko minulla sähköpostilaskutus vai ei ja missä sen saa kytkettyä pois, jos sellainen on, mutta tuloksetta.

Tässä suora linkki: Laskujen toimitustapa.

Nykyään www-sivut ovat responsiivisia, joiden niiden ulkonäkö muuttuu ikkunan leveyden mukaan. Joissakin tilannteissa voit löytää laskutusasetukset näin:

Mene Oma Elisaan. Valitse Laskut. Valitse välilehti Laskujen toimitustapa. Tuolta pitäisi löytyä tämän näköinen tieto:

Muokkaa napista pääset vaihtamaan laskutustavan.

Toisissa tilanteissa täytyy etsiä ikkunan oikeasta ylänurkasta ☰ ja vasta sen jälkeen Laskut.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

KYllä tällä uudistuksella taitaa olla yksi tarkotus se että asiakkat laittaa laskut automaattimaksuun  tarkistamatta laskun oikeellisuutta mikä pitäis tehdä AINA joka laskun kohdalla .

Laskuhan on aina sopimuksen mukainen. Jos sopimuksessa on jotain epäselvää, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun.

Käyttäjätaso 7

KYllä tällä uudistuksella taitaa olla yksi tarkotus se että asiakkat laittaa laskut automaattimaksuun  tarkistamatta laskun oikeellisuutta mikä pitäis tehdä AINA joka laskun kohdalla .

Laskuhan on aina sopimuksen mukainen. Jos sopimuksessa on jotain epäselvää, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun.

Joo enemmistö Elisan kuluttajalaskuista on lähes kiinteähintaisia johtuen liittymien/palvelujen hinnoittelutavasta.

Toki on niitäkin sopimuksia , joissa veloitus vaihtelee käytön mukaan ja silloin suosittelen laskun tarkistusta ennen maksua.

Käyttäjätaso 7

KYllä tällä uudistuksella taitaa olla yksi tarkotus se että asiakkat laittaa laskut automaattimaksuun  tarkistamatta laskun oikeellisuutta mikä pitäis tehdä AINA joka laskun kohdalla .

Laskuhan on aina sopimuksen mukainen. Jos sopimuksessa on jotain epäselvää, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun.

Eikä automaattilaskutus tarkoita (ei ainakaan pitäisi tarkoittaa) sitä, että lasku jätettäisiin kokonaan tarkistamatta. Itse katson e-laskut vähintään 2-3 kertaa vuodessa samalla, kun lataan ne omaan arkistoon. Linjasta poikkeavat laskut tulee kyllä katsottua heti kun ne osuvat silmiin, vaikka mahtuisivatkin automaattilaskutukselle asetettuihin raameihin.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

KYllä tällä uudistuksella taitaa olla yksi tarkotus se että asiakkat laittaa laskut automaattimaksuun  tarkistamatta laskun oikeellisuutta mikä pitäis tehdä AINA joka laskun kohdalla .

Laskuhan on aina sopimuksen mukainen. Jos sopimuksessa on jotain epäselvää, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun.

Tuleehan niihin laskuihin kuitenkin vaihtelua esimerkiksi erillishinnoiteltuihin julkisten tai yksityisten palvelujen palvelunumeroihin soitoista, ulkomaanpuheluista, maksullisista viihde- tai tietopalvelutekstiviesteistä, ja operaattorin laskulla veloitettavista lisäpalveluista (mukaan lukien vaikkapa Elisa Viihteen nettivideovuokraamo ja kolmannet osapuolet, kuten sovellusostot esimerkiksi Google Play -kaupassa). Lisäksi on aina sekin mahdollisuus, että operaattori (tai sen laskutuksesta vastaava taho) epäonnistuu laskun oikeassa laadinnassa jotenkin tai laittaa sen vaikka kahteen kertaan.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

KYllä tällä uudistuksella taitaa olla yksi tarkotus se että asiakkat laittaa laskut automaattimaksuun  tarkistamatta laskun oikeellisuutta mikä pitäis tehdä AINA joka laskun kohdalla .

Laskuhan on aina sopimuksen mukainen. Jos sopimuksessa on jotain epäselvää, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun.

Elisan asiakaspalvelu joutuu usein tekemään muutoksia laskutukseen sopimuskauden alussa, kun esimerkiksi sopimuksessa mainittuja alennuksia ei ole automaattisesti kytketty käyttöön.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Kattelin tossa äsken et elisan  vpn freedom  maksaa 2 vuodeksi 5   laitteelleni enemmän kun  suoraan f-securelta

 virustentorjunta+freedom   ja  vieläpä useamman kympin 

et taitaa tässäkin olla pelkkä rahastus kyseessä  tietosuojan varjolla .

Osallistu keskusteluun