Elisan sähköpostilaskutus muuttuu maksulliseksi



Näytä ensimmäinen kirjoitus

277 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4

Elisalla on 6,3 miljoonaa liittymää, jos kolmannes ei edes huomaa, että laskuun ilmestyi 1€ ylimääräistä, kolmannes, vanhukset ja ei tietotekniikkataitoiset, eivät löydä, miten tuon sähköpostilaskutuksen saa kytkettyä pois. Niin Elisa saa 4 miljonaa kuukaudessa ylimääräisiä tuloja tekemättä mitään.  Vain ajattelemalla parastamme! 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Elisalla on 6,3 miljoonaa liittymää, jos kolmannes ei edes huomaa, että laskuun ilmestyi 1€ ylimääräistä, kolmannes, vanhukset ja ei tietotekniikkataitoiset, eivät löydä, miten tuon sähköpostilaskutuksen saa kytkettyä pois. Niin Elisa saa 4 miljonaa kuukaudessa ylimääräisiä tuloja tekemättä mitään.  Vain ajattelemalla parastamme! 

Ja osakkeen omistajat kiittää .

Käyttäjätaso 7

Kattelin tossa äsken et elisan  vpn freedom  maksaa 2 vuodeksi 5   laitteelleni enemmän kun  suoraan f-securelta

Markkinatalouden yksi ominaisuuksista on, että samalla tuotteella voi olla eri kaupoissa erilaisia hintoja, ja asiakas päättää mistä hankinnan tekee vai jättääkö tekemättä.

Sama pätee suurimmaksi osasksi jopa suomalaisessa suunnitelmataloudessa.

 

Elisalla on 6,3 miljoonaa liittymää, jos kolmannes ei edes huomaa, että laskuun ilmestyi 1€ ylimääräistä

Jos laskunmaksaja ei seuraa palveluiden hinnoissa tapahtuvia muutoksia, Elisan 1 €/kk korotus ei taida olla pahimmasta päästä ohi meneviä muutoksia. Vrt. sähkön hinnan 5-10-kertaistuminen tässä viime kuukausina, mikä kuulemma sekin jäi monilta asiakkailta huomaamatta, vaikka sitä toitotettiin mediassakin isoilla kirjaimilla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Elisalla on 6,3 miljoonaa liittymää, jos kolmannes ei edes huomaa, että laskuun ilmestyi 1€ ylimääräistä, kolmannes, vanhukset ja ei tietotekniikkataitoiset, eivät löydä, miten tuon sähköpostilaskutuksen saa kytkettyä pois. Niin Elisa saa 4 miljonaa kuukaudessa ylimääräisiä tuloja tekemättä mitään.  Vain ajattelemalla parastamme! 

Ei se laskutustavan vaihtaminen niin vaikeaa ole ja ei se sähköpostilasku yleisin laskutustapa ole.

Tuotto/kululaskentakaan ei ihan noin lyhyellä matikalla mene.

Käyttäjätaso 7

Elisalla on 6,3 miljoonaa liittymää, jos kolmannes ei edes huomaa, että laskuun ilmestyi 1€ ylimääräistä, kolmannes, vanhukset ja ei tietotekniikkataitoiset, eivät löydä, miten tuon sähköpostilaskutuksen saa kytkettyä pois. Niin Elisa saa 4 miljonaa kuukaudessa ylimääräisiä tuloja tekemättä mitään.  Vain ajattelemalla parastamme! 

Ja osakkeen omistajat kiittää .

Tottahan toki.

Elisa on HPY:n (Helsingin puhelin yhdistys) jälkeläinen. Muistelen , että aikoinaan piti ostaa puhelinosake , että sai puhelinliittymän , jos ei vuokraus kiinnostanut. No sitten sen osakkeen sai vaihtaa Elisan pörssiosakkeiksi ja sitä perua Suomessa on satoja tuhansia Elisan osakkeenomistajia.

Olisikohan peräti niin , että osakkaiden lukumäärässä Elisa pitää kärkipaikkaa Suomessa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Olisikohan peräti niin , että osakkaiden lukumäärässä Elisa pitää kärkipaikkaa Suomessa.

Varmasti on terävimmässä kärjessä mukana.

https://elisa.fi/yhtiotieto/sijoittajille/omistajat/

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

ohjeita laskutuksen vaihtamiseen:

blah

blah

jos pien ikkunassa:

blah

tämän jälkeen on aikalailla edellisen näköinen.

tottakai elisa tunnukset pitää olla luotu, esim pannkitunnistaumisella.

Käyttäjätaso 7

Olisikohan peräti niin , että osakkaiden lukumäärässä Elisa pitää kärkipaikkaa Suomessa.

Varmasti on terävimmässä kärjessä mukana.

https://elisa.fi/yhtiotieto/sijoittajille/omistajat/

Niinpä.

Tuon linkin listaus ei suoraa vastausta anna siihen , että kuinka monta suomalaista pienomistajaa Elisalla on , mutta onhan tuon kategorian “Muut" osuus ihan tuntuva.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

No sitten sen osakkeen sai vaihtaa Elisan pörssiosakkeiksi ja sitä perua Suomessa on satoja tuhansia Elisan osakkeenomistajia.

Ei saanut, vaan osuustodistus vaihtui väkisin 150 Elisan osakkeekksi.

Samalla puhelinliittymien perusmaksut nousivat. Elisan meriselitys entisille osuustodistusten haltijoille oli, että osingot kattavat perusmaksun nousun.

No, bruttona periaatteessa näin tapahtuikin. Mutta kun osingot ovat veronalaista pääomatuloa ja arvo-osuustilitkin useimmiten maksullisia, entiselle osuustodistuksen haltijalle jäi lyhyellä tähtäimellä käteen isompi puhelinlasku.

Toki, nyt Elisan arvo on noussut noista päivistä sen verran, että myymällä osakkeita maksaisi jo parit puhelinlaskutkin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Olisikohan peräti niin , että osakkaiden lukumäärässä Elisa pitää kärkipaikkaa Suomessa.

Varmasti on terävimmässä kärjessä mukana.

https://elisa.fi/yhtiotieto/sijoittajille/omistajat/

Niinpä.

Tuon linkin listaus ei suoraa vastausta anna siihen , että kuinka monta suomalaista pienomistajaa Elisalla on , mutta onhat tuon kategorian “Muut" osuus ihan tuntuva.

Samalla sivustolla on tämä ryhmäjakauman kuvaaja. Onhan noita kotitalouksia osakkaina melkoisen monta. Osakkeissakin he edustavat vähän reilua viidennestä.

 

Käyttäjätaso 7

No sitten sen osakkeen sai vaihtaa Elisan pörssiosakkeiksi ja sitä perua Suomessa on satoja tuhansia Elisan osakkeenomistajia.

Ei saanut, vaan osuustodistus vaihtui väkisin 150 Elisan osakkeekksi.

Joo tapahtumasta on jo suunnilleen parikymmentä vuotta ja en enää muista mitä muita vaihtohtoja silloin tarjottiin , jos tarjottiin , esim. osuustodistuksen lunastusta. No sitä ei kannata enää murehtia.

Kaiken kaikkiaan kyllä ne osingot ovat kuitenkin plussaa nykytilanteessa ja paljonhan on siitä kiinni kuinka paljon on Elisan palveluita käytössä. 😉

Käyttäjätaso 7

 

 

Toki, nyt Elisan arvo on noussut noista päivistä sen verran, että myymällä osakkeita maksaisi jo parit puhelinlaskutkin.

Osuustodistus vaihtui 150 Elisan pörssiosakkeeseen ja päivän kurssilla se tekee reilut 8000€.

Kyllä sillä maksaa jo aika monta puhelinlaskua realisointikulujen jälkeenkin.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4

 

 

Toki, nyt Elisan arvo on noussut noista päivistä sen verran, että myymällä osakkeita maksaisi jo parit puhelinlaskutkin.

Osuustodistus vaihtui 150 Elisan pörssiosakkeeseen ja päivän kurssilla se tekee reilut 8000€.

Kyllä sillä maksaa jo aika monta puhelinlaskua realisointikulujen jälkeenkin.

 

Aika harvalla suomalaisella 80-90 luvulla oli varaa sijoittaa 5000mk johonkin puhelinosakkeeseen. Minun vanhemmilla ei ainakaan ollut siihen varaa. Ei kyllä lohduta pätkääkään, että ennestään rikkaat ovat nyt vieläkin rikkaampia köyhien kustannuksella. Ja että joku rikas saa taas miljoonien osingot, koska köyhät nyt joutuvat maksamaan jopa sähköpostilaskuista.

Ihan samoin kuin leipäjonossa seisovia, joilla ei ole varaa ruokaan eikä sähkölaskuun, ei lohduta paljoakaan se tieto, että K-kauppaketju ja sähköyhtiöt tekivät historian ennätysvoitot, nostamalla ruoan ja sähkön hintoja. 

 

 

ei paperi laskuja eikä sähköpostimuistutuksia = asiakkaalla korkeampi riski “unohtaa” laskun maksu = korkeampi huomautusmaksu menemään ja enemmän tuloja yrityksen tilille!

Tuskin itsekään uskot, että minkään yrityksen tavoite on tuollainen.

Päinvastoin. Uskon siihen tällä vuosikymmenellä 150% todennäköisyydellä. Nykyfirmojen rahanahnetta käyttäjien sortoa ei voi liioitella. Onneksi nykyään voidaan varsin nopeaa näpäyttää sormille.

Käyttäjätaso 7

 

Onneksi nykyään voidaan varsin nopeaa näpäyttää sormille.

Juuri noin.

Toivotavasti se näpäytys kanavoituu konkreettiseksi toiminnaksi. Voit kyllä vaihtaa maksuttomaan laskutusvaihtoehtoon , jos vain haluat.

Sehän se Elisankin perimmäinen tavoite on.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4
 

 

Onneksi nykyään voidaan varsin nopeaa näpäyttää sormille.

Juuri noin.

Toivotavasti se näpäytys kanavoituu konkreettiseksi toiminnaksi. Voit kyllä vaihtaa maksuttomaan laskutusvaihtoehtoon , jos vain haluat.

Sehän se Elisankin perimmäinen tavoite on.


Jos elisan perimmäinen tavoite on hankkaloittaa elämäni ja rahastaa tyhjällä. Niin minäkin sitten voin sosiaalisessa mediassa julkisesti kertoa, mitä mieltä on tästä ahneesta yrityksestä, joka rahastaa jopa sähköpostilaskuilla, mutta joka ei saanut edes ipv6 osoitteet toimimaan 9 vuodessa, viestintäviraston vuonna 2014 annetun suosituksen mukaisesti. Ja että kaikkien kannattaisi välttää tätä yritystä kuin ruttoa.

Käyttäjätaso 7
 

 

Onneksi nykyään voidaan varsin nopeaa näpäyttää sormille.

Juuri noin.

Toivotavasti se näpäytys kanavoituu konkreettiseksi toiminnaksi. Voit kyllä vaihtaa maksuttomaan laskutusvaihtoehtoon , jos vain haluat.

Sehän se Elisankin perimmäinen tavoite on.


Jos elisan perimmäinen tavoite on hankkaloittaa elämäni ja rahastaa tyhjällä. Niin minäkin sitten voin sosiaalisessa mediassa julkisesti kertoa, mitä mieltä on tästä ahneesta yrityksestä, joka rahastaa jopa sähköpostilaskuilla, mutta joka ei saanut edes ipv6 osoitteet toimimaan 9 vuodessa, viestintäviraston vuonna 2014 annetun suosituksen mukaisesti. Ja että kaikkien kannattaisi välttää tätä yritystä kuin ruttoa.

Tottahan toki. Suomessa on mielipiteen vapaus. Toki hyvän maun puitteissa kannattaa viestiä.

Suomessa on myös markkinatalous ja jos asiakasta ei yhden yrityksen palvelu miellytä , niin aina voi vaihtaa toimittajaa. Niin ne markkinat toimii.

Käyttäjätaso 1

Onneksi tuli jätettyä tämä pulju taakse. Kivasti ajetaan asiakkaita kilpailijoille. Tuossa olikin ketjussa myös tuo että paljonko piilorahastetaan euron lisäkululla. DNAlla ja Telialla hykerrellään hihaan. 
 

Elisa 2022-23:

  • Ei enää vakuusmaksua tai mitään mahdollisuuksia ostaa laitetta laskulle, vaikka maksukykyä olisi, maksoit juuri kaikki satojen eurojen luottokauppasi kerralla pois ja LT:issa uo, muttei ei mitään uutta negatiivista vuosiin. Esim. Telia arvioi maksukykyni täysin eriksi. Tänä vuonna olen taas luottotiedollinen, vaan arvatkaapa, saako Elisa enää minusta asiakasta kun kohtelee asiakkaita kasvottomana karjana?
     
  • ”Maksuviiveiden minimoimiseksi” sähköpostilaskuista aletaan LASKUTTAA? 😂😂 Mmitä? 
     
  • Aspa ei pidä kirjallisia lupauksiaan hyvittää kämmejään ensi laskulle, laskut olivat normaalisuuruisia kahteenkin otteeseen. Lopulta piti ärähtää. 

Taitaa Elisalla alkaa operaattorin vaihtoviikot

Tulipas vilkas keskustelu. Tämä mummo otti kantaa lähinnä siihen, miksi ei ollut saapunut mitään ilmoitusta palvelun muuttuessa maksulliseksi. Minulla laskutus oli vaihtunut automaattisesti “sähköpostilaskutus 0,99€” omalle sivulle ennen ensimmäistä viestiä kirjoittaessa. Jos kirje tai sähköposti aiheesta lähetetään huhtikuun aikana, eikö tämä ole vähän liian myöhään? Mitään vahinkoa ei syntynyt, vaihdoin heti E-laskuun.

Tästä tähän ja piste

 

 

Käyttäjätaso 7

Tulipas vilkas keskustelu.

Mitään vahinkoa ei syntynyt, vaihdoin heti E-laskuun.

Tästä tähän ja piste

Jep.

Näitä erilaisia laskutusvaihtoehtoja on kertynyt vuosien varrella ehkä tarpeettoman paljon ja jossakin vaiheessa sitä sortimenttia pitää alkaa karsia sieltä vanhimmasta ja turvattovimmasta päästä. Kuten olen jo useampaan kertaan tässäkin ketjussa todennut , niin minusta Elisan lopullinen maali on sähköpostilaskutuksen lopettaminen kokonaan. Elisalla on yli kaksi miljoonaa asiakasta ja laskuja lähetettänee vastaava määrä kuukausittain. Sähköpostilasku on jo vähemmistössä määrällisesti.

Ymmärrän ihmisten muutosvastarinnan. Meillä kaikilla on vakiintuneet toimintapamme , myös minulla , ja vie aikansa orientoitua uusiin tuuliin.

PS. Tiedottamisesta tässä asiassa olen kyllä @Mummis kanssasi samaa mieltä , että liian vähän ja liian myöhään.

Käyttäjätaso 2

Tulipas vilkas keskustelu.

Mitään vahinkoa ei syntynyt, vaihdoin heti E-laskuun.

Tästä tähän ja piste

Jep.

Näitä erilaisia laskutusvaihtoehtoja on kertynyt vuosien varrella ehkä tarpeettoman paljon ja jossakin vaiheessa sitä sortimenttia pitää alkaa karsia sieltä vanhimmasta ja turvattovimmasta päästä. Kuten olen jo useampaan kertaan tässäkin ketjussa todennut , niin minusta Elisan lopullinen maali on sähköpostilaskutuksen lopettaminen kokonaan. Elisalla on yli kaksi miljoonaa asiakasta ja laskuja lähetettänee vastaava määrä kuukausittain. Sähköpostilasku on jo vähemmistössä määrällisesti.

Ymmärrän ihmisten muutosvastarinnan. Meillä kaikilla on vakiintuneet toimintapamamme , myös minulla , ja vie aikansa orientoitua uusiin tuuliin.

PS. Tiedottamisesta tässä asiassa olen kyllä @Mummis kanssasi samaa mieltä , että liian vähän ja liian myöhään.

Kaikki mahdolliset irti elisalta, mm elisa sähköposti nyt 2.95€, nousee 4.95€:n, kalleimmat liittymien avausmaksut 7.99€, todella kalliit liittymät, vpn kallein elisalla, lopetin kaikki paitsi valokuituliittymän (talonetti), on älytöntä maksaa saunalahti.fi sähköpostista vuodessa liki 60€, kun saman saa ilmaiseksi esim hotmail.com jne. Veikkaan että elisa sahaa omaa oksaansa näillä jatkuvilla korotuksilla, nyt sitten maksaa sähköpostilaskukin kohta pyöreästi euron??? Eki Hyvinkää

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4

Tulipas vilkas keskustelu.

Mitään vahinkoa ei syntynyt, vaihdoin heti E-laskuun.

Tästä tähän ja piste

Jep.

Näitä erilaisia laskutusvaihtoehtoja on kertynyt vuosien varrella ehkä tarpeettoman paljon ja jossakin vaiheessa sitä sortimenttia pitää alkaa karsia sieltä vanhimmasta ja turvattovimmasta päästä. Kuten olen jo useampaan kertaan tässäkin ketjussa todennut , niin minusta Elisan lopullinen maali on sähköpostilaskutuksen lopettaminen kokonaan. Elisalla on yli kaksi miljoonaa asiakasta ja laskuja lähetettänee vastaava määrä kuukausittain. Sähköpostilasku on jo vähemmistössä määrällisesti.

Ymmärrän ihmisten muutosvastarinnan. Meillä kaikilla on vakiintuneet toimintapamamme , myös minulla , ja vie aikansa orientoitua uusiin tuuliin.

PS. Tiedottamisesta tässä asiassa olen kyllä @Mummis kanssasi samaa mieltä , että liian vähän ja liian myöhään.

Kaikki mahdolliset irti elisalta, mm elisa sähköposti nyt 2.95€, nousee 4.95€:n, kalleimmat liittymien avausmaksut 7.99€, todella kalliit liittymät, vpn kallein elisalla, lopetin kaikki paitsi valokuituliittymän (talonetti), on älytöntä maksaa saunalahti.fi sähköpostista vuodessa liki 60€, kun saman saa ilmaiseksi esim hotmail.com jne. Veikkaan että elisa sahaa omaa oksaansa näillä jatkuvilla korotuksilla, nyt sitten maksaa sähköpostilaskukin kohta pyöreästi euron??? Eki Hyvinkää

 

Samaa mieltä. Kun avasin laajakaistaliittymän siihen kuului sekä sähköposti että kotisivutila. Sitten Elisa yksipuolisesti päätti, ettei sähköposti ja kotisivu enää kuulu laajakaistan hintaan ja alkoi periä niistä erillismaksun. Eli samalla rahalla saan vähemmän palvelua kuin sovittiin. Laskiko laajakaistan hinta tuon jälkeen? Ei ole! Sainko jonkun korvauksen siitä? En ole! Eli puhdasta huijausta ja rahastusta.

Ja kenelle kuuluu, miten laskuni maksan? Ehkä lähetän laskuni kirjekuoressa pankkiin maksettavaksi, niin kuin monet vanhukset tekevät. Sähköpostin lähetys ei maksa mitään, tiedän hyvin, kun olen itsekin ylläpitänyt palvelimia yli 25 vuotta. Ja sähköpostista 1€ periminen on puhdasta rahastusta ja huijausta.

 

En kyllä keksi mitään positiivista sanottava Elisasta, huijari ja rahastaja! 

 

T: 100 Mbit laajakaistan omistaja, jonka todellinen nopeus on vain 65Mbit/s, ja jos valitat asiasta, Elisa lähettää sinulle 100€ laskun, sanoen, ettei vika ei ole Elisassa, vaan taloyhtiösi kupareissa. Jännää vain, miten sama kupari pystyi jopa 92-95Mbit/s nopeuteen, ennen kuin Elisa teki taloyhtiömme kanssa sopimuksen.

Käyttäjätaso 7

Ja kenelle kuuluu, miten laskuni maksan?

Ainakin laskuttajalle.

Jos laskuttaja haluaa eroon jostakin laskutustavasta , niin kyllä se väistämättä johtaa muutoksiin. Mikään ei jatku ikuisesti.

Minä taas veikkaan , että muutaman vuoden päästä Suomessa ei ole yhtään operaattoria , jotka tarjoavat sähköpostilaskutusta. Merkkejä tästä on ilmassa jo ihan riittämiin.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4

Ja kenelle kuuluu, miten laskuni maksan?

Ainakin laskuttajalle.

Jos laskuttaja haluaa eroon jostakin laskutustavasta , niin kyllä se väistämättä johtaa muutoksiin. Mikään ei jatku ikuisesti.

Minä taas veikkaan , että muutaman vuoden päästä Suomessa ei ole yhtään operaattoria , jotka tarjoavat sähköpostilaskutusta. Merkkejä tästä on ilmassa jo ihan riittämiin.

 

Laskuttajalle? Mitä väliä laskuttajalle, miten laskuni maksan? Teenkö sen verkkopankissa, pankkiautomaatilla, pankkikonttorissa vai pyydänkö sukulaistani maksamaan laskun puolestani? Eikö pointti on, että lasku maksetaan? 

 

Ja edelleen, sähköpostin lähetys ei maksa mitään, ei ainakaan 1€, joten sähköpostilaskusta maksun periminen on puhdasta ihmisten kiusaamista ja rahastusta.

 

Ja kun yksi maksutapa muuttui maksulliseksi, niin paraneeko palvelu vai huononeeko? Ymmärrän, jos Elisa lisäisi mahdollisuuden maksaa laskun vaikka MobilePaylla, niin se olisi parannus, enemmän maksutapoja, jokaiselle sopivin. Nyt taas samasta palvelusta joka ennen oli ilmainen, joutuu vain maksamaan enemmän. Ja uskomatonta, että jotkut kurkku suorana vielä puolustavat tätä palvelun huononnusta. Ei vaikuta kovin älykkäältä toiminnalta omasta mielestäni. 

Osallistu keskusteluun