Elisan ylimielisyys asiakkaitaan kohtaan

  • 20 November 2019
  • 22 kommenttia
  • 2388 katselukerrat

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +7

Haluisin avata tämmösen keskustelun koska Elisa vähättelee asiakkaitaan ja niiden toiveita.

Hyvä esimerkki on Elisa Viihde. Toiveita uusista ohjelmakirjastoista on laitettu mut se saa usein tilaksi pidetään mielessä kuten suurinosa muista toiveista.

Nirsoa väkeä on Elisalla töissä kun heikosti toteutetaan asiakkaiden toiveita. 

En yhtään ihmettele jos asiakkaat siirtyy kilpailijalle. Elisan työntekijöiden vastaukset tällä palstalla on kans turhan niukkoja. Elisan pitäisi parantaa asennettaan meitä asiakkaita kohtaan.

Onkos muilla mielipidettä tästä asiasta? Voitaisiin tehdä kunnon keskustelu.

En kyl itse tiedä kuinka kauan jaksan katsoa tätä et Elisa inhoaa sen omia asiakkaitaan ennenku vaihdan kilpailijalle.


22 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Olen samaa mieltä, olen ihan sitä mieltä, että en mielellään Elisan asiakkaaksi tule… ja kiinteä vain kun ei ole vaihtoehto. Elisa on hyvä yritys, mutta Elisan toiminta on huonoa. Täällä Palstalla ei saa kertoa, jos ei pidä Elisan hinnoista, jos mainitsee että sai kilpailijalta puheliittymän edullisemmin niin se tulkitaan mainokseksi j/t yrityksen mustamaalaukseksi. Siitäkään en pidä, että Elisalta saa paremman liittymätarjouksen kun siirtää sinne ja sanoo “MOI MOI”. Jokainen tietää mitä “moi moi” on. Siis saa liittymiä pilkkahintaan, jos tietää sanoa moi moi. Mutta jos tulee esim. DNA:lta Elisalle, niin ei pouhelinliittymiin saa juuri tarjouksi. Siksi jäin DNA, koska he ainakin pitävät asiakkaista huolta… Valitettavasti Elisasta en voi samaa sanoa, vaikka olenkin laajakaistaan tyytyväinen (ja mokkulaan €9,90). Mielestäni Elisa torppaa hyvätkin ideat ja asiakkaat "moi moista tai moi moille siirtyvät) saavat ylivertaista hinnoittelupalvelua, kun me muut asiakkaat emme saa kunnon tarjous. Monia ideoitani on torpattu Elisan ideapajalla, etten edes viitsi ideoida enää. Minä maksan mielelläni €0 50M kotikuidusta ja €9,90 50M 4G:stä, mutta unissani olen nähnyt jo, että kyseiset laskut tulisivatkin DNA:lta, joka on ns. “märkä uni” itsessään, olisi meinaan ihanaa. Ihmettelen, että moderaattorit tietysti laulavat työlnantajan lauluja, mutta kyllä toivoisin että keskustelu olisi vapaampaa eikä kritiikkiä otettaisi mustamaalamisena vastaan. Vaan asiana, jota kuuntelemalla, voisi parantaa Elisaa entisestään. Lopuksi asiakkaat vaan äänestävät lompakolla. Onko sitten hyvin?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Kiitos palautteesta @Team_Finland!

Otamme erittäin mielellämme palautetta vastaan OmaYhteisön ja Ideapajan toiminnasta :ok_hand_tone1:

Ymmärtänette varmaan, että erityisesti ideoiden ja toiveiden osalta kätemme ovat usein sidotut kilpailullisista, sopimus- ja muista syistä. Aina emme voi siis kommentoida asioita ja usein kaikki tulevat jutut eivät välttämättä olekaan meidän tiimimme tiedossa. Mutta ihan varmasti meillä on monella tapaa tässä skarpattavaa.

Haluaisin siis todellakin kannustaa avoimeen keskusteluun tämän osalta - haluamme parantaa toimintaamme ja kuulen mielelläni, että mitä olette mieltä, missä voisimme parantaa tai ollaanko me jossain jopa hyviä? 

Elisa  lähtökohtaisesti jakaa asiakkaansa kahteen luokkaan:

  • Elisa-brändin asiakkaat eli yritysasiakkaat
  • Saunalahti-brändin asiakkaat eli kuluttaja-asiakkaat

Kilpailijoilla ei vastaavaa jakoa taida olla? 

Toki kilpailulliset syyt rajoittavat palvelun käyttöönottoa Elisalla Saunalahti-palveluissa, kun ne palvelut ovat kilpailijoilla siis paremmat. Vai onko ne kuitenkin nämä muut syyt?

  • H2-kanavaa toivottu 3 (kolme) vuotta, kilpailijoilla on, mutta Elisa selvittelee
  • Laajakaistan paluukaista nopeammaksi, kilpailijoilla on, Elisa vaikenee
  • Elisa internetpalveluiden selkeyttämis/yksikertaistamisfarssi, kukaan ei tunnu tietävän missä mennään, keitä se koskee, koska se tulee.
  • Sähköpostilaatikon koko on myös kilpailijoilla suurempi
  • Kanavapakettien pakkokanvavat, kilpailijoilla voi valita vapaammin
  • HD-kanava paketteihin, joissa on vastaava SD-kanava. Joissain on, joissain ei
  • Kanavapakettien markkinoillinen kanavien tuplauskikka on… Emme ole ihan noin yksinkertaisia. Mitä asiakas hyötyy siitä, että sama kanava luetellaan sekä SD- että HD-versiona? Hienoa kun saa muka Peruskanavia 45 kpl, t18 niistä on samoja eli SD/HD-versiot, siis kanavia on 27 kpl. Tulevaisuudessa määrän voi triplata, kun on 4K-versiot.
  • Jne, löytyy lisää jos viitsii vähän palstaa luk

Näitä riittää eli Elisan asenne Saunalahti-asiakkaaseen on minunkin mielestäni vähättelevä, kun asiakas toivoo rahalleen samaa vastinetta kuin kilpailijalla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Lisään vielä. 5G kiinteisiin on Tulossa täällä Ideapajalla. Ollut jo kuukauden. Ei mitään tietoa koska. Jos jotain on tulossa, niin pitäisi projektilla olla myös tavoiteaika. Aasiakkaiden ala-arviointia moinen. Ala-arvoista sekin, että myydään kiireellä 5G-liittymiä puhelimiin ympäri tämän maan vaikka 5G-peittoa ei juuri ole. Se on sitä oikeaa aasiakkaiden vähättelyä ja ala-arviointia. Todella surullista jopa, myydä 5G puhelimiin ilman mahdollisuutta nauttia.

Operaattoreista ainoastaan DNA/MOI ei myy 5G-liittymiä puhelimiin. Järkioperaattori!

Nyt soi Darren Styles - Paranoia (Original Mix).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Haastan hieman tätä keskustelua, onko tosiaan niin että mielestänne Saunalahden asiakkaana kaikki on huonommin kuin kilpailijan vastaavat palvelut? @HartsaX kirjoitit selkeän listan asioista, joissa parannettavaa olisi, entä jos asian kääntää päälaelleen? Tuleeko mieleen asioita, jotka ovat Elisan Saunalahdella paremmin kuin kilpailijan vastaavissa palveluissa?  Minä henkilökohtaisesti kuitenkin uskon, että kyllä löytyy! :relaxed:  En halua yhtään vähätellä asiaa, parannettavaa kyllä löytyy ja niin se tulee varmasti aina olemaankin, kun muuttuvassa maailmassa eletään.

Haastan hieman tätä keskustelua, onko tosiaan niin että mielestänne Saunalahden asiakkaana kaikki on huonommin kuin kilpailijan vastaavat palvelut? @HartsaX kirjoitit selkeän listan asioista, joissa parannettavaa olisi, entä jos asian kääntää päälaelleen? Tuleeko mieleen asioita, jotka ovat Elisan Saunalahdella paremmin kuin kilpailijan vastaavissa palveluissa?  Minä henkilökohtaisesti kuitenkin uskon, että kyllä löytyy! :relaxed:  En halua yhtään vähätellä asiaa, parannettavaa kyllä löytyy ja niin se tulee varmasti aina olemaankin, kun muuttuvassa maailmassa eletään.


Niinpä, voisin sitten kertoa niistä hyvistä puolista kun nuo vuosia asiakkaiden toivomat parannukset kaivetaan sieltä naftaliinista ja saatetaan finaaliin.

Mikään noista ei voi olla ylivoimainen Elisan tulosta romahduttava toive?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Suvi tuossa jo hyvin vastailikin yleisesti, mutta muutama kohta mihin itse tahtoisin vielä ottaa kantaa :blush:

Elisan työntekijöiden vastaukset tällä palstalla on kans turhan niukkoja. Elisan pitäisi parantaa asennettaan meitä asiakkaita kohtaan.

Pahoitteluni niukkasanaisuudesta :( Monesti vain meillä on kädet sidottuina näppiksellä sen suhteen mitä voimme kertoa. Ja monesti myös meille asti tulee vain tieto periaatteella “Ei ainakaan nyt tulossa” tai vastaavaa, jolloin laajemman vastauksen runoileminen on varsin hankalaa… Mielellämme kyllä kertoisimme laajemminkin mutta kun ei ole mistä kertoa :confused:

---Täällä Palstalla ei saa kertoa, jos ei pidä Elisan hinnoista, jos mainitsee että sai kilpailijalta puheliittymän edullisemmin niin se tulkitaan mainokseksi j/t yrityksen mustamaalaukseksi.---Ihmettelen, että moderaattorit tietysti laulavat työlnantajan lauluja, mutta kyllä toivoisin että keskustelu olisi vapaampaa eikä kritiikkiä otettaisi mustamaalamisena vastaan.---

Tätä tahdon pyytää anteeksi :( En ole ilmeisestikään ollut tarpeeksi selväsanainen varoitusta antaessani. Missään nimessä ei ole tarkoitus kieltää kritisointia tai perusteltua tuotevertailua kilpailijan tuotteiden suhteen. Varoitus tuli siitä syystä, että monessa keskustelussa ensimmäisenä alkoi olla kilpailijan tuotteesta tarkat hintatiedot ja kehoitus vaihtaa sinne ilman mitään sen kummempaa yritystäkään lähteä joko itse tarjoamaan ensin apua nykyisen tuotteen korjaamiseen saatika edes että antaisi moderaattoreille (joiden tehtäviin kuuluu noiden liittymien ongelmien selvittelly) mahdollisuutta korjata ongelmaa ensin. Etenkin Elisan OmaYhteisön luottojäsen statuksella olevalta henkilöltä tämä antaa vähän ristiriitaista viestiä asiakkaalle, sillä voisi olettaa että Elisan foorumille kun esittää teknisestä ongelmasta kuvauksen niin siihen saisi ensisijaisesti neuvoja sen suhteen miten ongelma saataisiin korjattua eikä “Vaihtamalla paranee” mantraa. Toivottavasti tämä selvensi varoituksen perustelua, yhäkin tykkäämme siis sinusta mutta toiminta oli kaikille haitaksi tuollain toteutettuna :blush:

5G:n osalta, jos tuota verkkoa ei olisi avattu asiakkaille käytettäväksi puhelimille niin siitäkös vasta haloo olisi saatu aikaiseksi. 5G:n tuloa on odotettu kuitenkin pitkään ja moni olikin heti ensimmäisenä tilaamassa liittymää kun vain mahdollista :blush:  Ja jos mietitään että tuo on nyt yhdeksässä kaupungissa (Turku, Tampere, Jyväskylä, Helsinki, Lahti, Vantaa, Oulu, Kuopio ja Kouvola) niin onhan noissa jo väestöllisesti ihan hyvin katettu, yhteensä noissa Wikipedian lukujen valossa 1,982,183 asukasta joka on pyöreästi 36% Suomen asukasluvusta (tokikaan kaikki ei keskustoissa asu missä verkko on, mutta oletettavissa että suurin osa kuntalaisista sekä naapurikuntalaisista käy noissa keskuksissa) :blush:

Tuota 5G Kiinteisiin ideaa en nyt tuolta Ideapajalta löytänyt :( Jos sulla on siihen linkkiä tarjota niin mielelläni vaihdan toteutetuksi :blush:

  • H2-kanavaa toivottu 3 (kolme) vuotta, kilpailijoilla on, mutta Elisa selvittelee
  • Laajakaistan paluukaista nopeammaksi, kilpailijoilla on, Elisa vaikenee
  • Elisa internetpalveluiden selkeyttämis/yksikertaistamisfarssi, kukaan ei tunnu tietävän missä mennään, keitä se koskee, koska se tulee.
  • Sähköpostilaatikon koko on myös kilpailijoilla suurempi
  • Kanavapakettien pakkokanvavat, kilpailijoilla voi valita vapaammin
  • HD-kanava paketteihin, joissa on vastaava SD-kanava. Joissain on, joissain ei
  • Kanavapakettien markkinoillinen kanavien tuplauskikka on… Emme ole ihan noin yksinkertaisia. Mitä asiakas hyötyy siitä, että sama kanava luetellaan sekä SD- että HD-versiona? Hienoa kun saa muka Peruskanavia 45 kpl, t18 niistä on samoja eli SD/HD-versiot, siis kanavia on 27 kpl. Tulevaisuudessa määrän voi triplata, kun on 4K-versiot.
  • H2 osalta en valitettavasti ole kuullut mitään uutta, osaltaan joudun viittaamaan ensimmäiseen vastauskohtaani…
  • Tuota jo esimerkiksi kaapelimodeemeissa nostettiin Ideapajankin osaltaan toivomana, toiveissa itselläkin että nosteltaisiin lisää :blush:
  • Kevään mittaa pitäisi alkaa olla jo kaikkia koskeva, koskee kaikkia, yksittäiset aikataulut ei ole aspalla tiedossa vaan sen tietää sitten kun kirje saapuu
  • Näissä tehdään juuri nosto kaikkien osalta tuonne 200M kokoon, veikkaan että tätä voidaan paremmin katsoa kunhan yhtenäistäminen valmis niin tietää kuinka paljolle jäi käyttöä ja kuinka moni laatikko poistuu
  • Ei valitettavasti kommentoitavaa :neutral_face:  Itsellekin kelpaisi joku vapaampi paketti (esim 5 kanavaa vapaasti 9,90e/kk hinnalla tjms)
  • HD laatuun mieluusti kaikki omasta mielestäni ja SD kanavat pois tarjolta sitä mukaa
  • Kaikkialla ei vieläkään toimi antenniverkosta HD kanavat jonka vuoksi nämä hyvä olla tarjolla IPTV lähteenä (501->), tämän lisäksi löytyy vielä digivirittimiä käytössä (perusbokseja) joissa ei HD tukea ole jonka vuoksi SD laatu (1-20) oltava myös olemassa HD:n (21-40) rinnalla. SD tosin onneksi on pikkuhiljaa jo ylipäätään väistymässä :blush:

 

Kyllä me siis ihan oikeesti kuunnellaan meidän rakkaita asiakkaitamme ja mielellämme toteutettaisiin kaikki vähänkään järkevät ajatukset jos se meistä aspalaisista olisi kiinni. Valitettavasti ei ole eikä ole edes meitä ylempien käsissä aina vaan välillä iskee tekniset rajoitteet vastaan, välillä taas sopimukset jne. Parhaamme kuitenkin pyrimme yrityksenä yhdessä tekemään!

Itsellä on nyt pikkuhiljaa 6 vuotta uraa Elisalla takana, juuri vastikään tulin muistelleeksi mitä kaikkea täällä silloin 6 vuotta sitten oli kun taloon tulin ja pakko ainakin itse kehua että huomattavia parannuksia mahtuu tähänkin väliin! Ihan jo siis jos teknisen kehityksen puolta miettii niin kaikkea uutta kivaa tullut tuona aikana paljon ja tämän lisäksi on myös sopimuksissa tapahtunut positiiviseen suuntaan kehitystä, tämä siis toki vain oma mielipiteeni. Pohjatietona sen verran että ennen tänne tuloa omat kokemukseni eivät olleet läheskään niin mairittelevia mitä oli vuosien saatossa kerinnyt tulla Elisasta, paljon on myös aspan osaaminen ja tekeminen muuttunut niistä ajoista :blush:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Kiitos vastauksesta.

Sen verran tuohon kommentoin, että olen soittanut tuttavan puolesta esim. Telian asiakaspalveluun aikoinaan (Soneran aikaan) ja siellä sanottiin suoraan että vaihda operaattoria, meillä ei ole parannusta tulossa. Me siis kokeiltiin puhelun aikana kaikkia asioita ja sanoin että ne on jo kokeiltu ja 4G ei parane. Niin siitä tuli määräaikaisen sopparin purkulupa, minkä sitten myyjätär kaupassa vahvisti. Jos asiakas kertoo jo soittaneensa teille ja apua ei ole tulossa, sanon heti Palstalla että vaihda maisemia. Se voi olla ainoa apu. Olen myös pyrkinyt mainostamaan kuitua tai muita kiinteitä laajakaistoja, mutta aina niitä ei saa.

Vaikkei sitä saa, niin kuitulähettiläänä toimiminen voi sellaisen tuoda ajan kanssa.

Pallo on lopulta minun ulkopuolella: en voi maagisesti parantaa Elisan verkkoa, eikä kukaan muukaan palstalainen. Jos haluaa aidosti välttää operaattorinvaihdot, niin täytyy keskittyä verkon parantamiseen valitettavasti. 5G kiinteällä tarkoitin siis IPv6 kiinteisiin. Tuli typo kun oli kiire bussiin silloin. Mielestäni mikään operaattori ei ole paras, jos ei sitä itse totea. On monia ihmisiä, jotka eivät vaihtaisi Elisaa, mutta hekin ovat taipuneet (esim. teidän maksulliseksi muuttuvan postilaatikon takia tai tulee näitä klassisia yhtenäistämiskirjeitä). Elisaa johdetaan paikoin täysin ajattelematta ja oikein kannustetaan itse vaihtamaan.

Jos liittymän hinta nousee kolmella eurolla, niin kyllä ihmiset aktivoituu ihan itsekin.

Kiitos vastauksista.

Hyvä, että edes kaapelimodemeissa. Kuidussahan nopeuksia ei voi nostaa “teknisistä” syistä. Telialla on siis parempaa tekniikkaa kun naapuritalossa voidaan tarjota esim 100/100M. Meillä korttelissa on kaikkien operaattoreiden kuidut. Osa yhtiöistä on osannut valita siis paremmin.

Kommenttini ei koskenut SD/HD-tarjontaa yleensä vaan sitä että ollaan tarjoavinaan 45 kpl Peruskanavia, kun HD-käyttäjille niitä on 21 HDnä ja 4 SDnä sekä SD-käyttäjille 22 kpl.

Muut vastaukset jääköön kommentoimatta, muuta se on ilmeisen selvää, ettei lähiaikoina ole mitään kehitystä parempaan luvassa.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

On monia ihmisiä, jotka eivät vaihtaisi Elisaa, mutta hekin ovat taipuneet (esim. teidän maksulliseksi muuttuvan postilaatikon takia tai tulee näitä klassisia yhtenäistämiskirjeitä). Elisaa johdetaan paikoin täysin ajattelematta ja oikein kannustetaan itse vaihtamaan.

Jos liittymän hinta nousee kolmella eurolla, niin kyllä ihmiset aktivoituu ihan itsekin.

Kyllä pinkki operaattorikin osaa yhtenäistäminen jalon taidon ja violetti myös.  Ja näilläkin hinnat on yhtenäistetty ylöspäin. Enkä omiin kokemuksiin pohjautuen usko, että pinkin tai violetin operaattorin johtaminen olisi yhtään asiakaslähtöisempää, voisin väittää jopa päinvastaista. Kolmella eurolla ihmiset varmaan aktivoituu, mutta samoissahan nuo liittymien hinnat pyörii joka operaattorilla. Itse ainakin haluan toimivan verkon muutamissa vakiokäyttöpaikoissa. Tällä hetkellä vain yksi operaattori siihen pystyy.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hyvä, että edes kaapelimodemeissa. Kuidussahan nopeuksia ei voi nostaa “teknisistä” syistä. Telialla on siis parempaa tekniikkaa kun naapuritalossa voidaan tarjota esim 100/100M. Meillä korttelissa on kaikkien operaattoreiden kuidut. Osa yhtiöistä on osannut valita siis paremmin.

Kuiduissakin on tullut tarjontaa lisää, mutta toistaiseksi keskittyy lähinnä omakotitaloihin vedettyihin kuituliittymiin ja ethernet kaapeloituihin taloyhtiöihin. Pidetään peukkuja että laajenisi tässä jossain kohtaa vielä tuonne VDSL2 tekniikallekin :blush:

Käyttäjätaso 7

Itse ainakin haluan toimivan verkon muutamissa vakiokäyttöpaikoissa. Tällä hetkellä vain yksi operaattori siihen pystyy.

Valitettavasti näin on , että itsekunkin useimmiten käyttämissä paikoissa eri operaattoreiden verkot toimivat varsin eri tasolla sekä nopeuksien että luotettavuuden osalta.

Se jos mikä rajoittaa mahdollisuuksia operaattoreiden kilpailutukseen , kun se halvin ei ehkä toimi kunnolla halutuissa paikoissa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

On monia ihmisiä, jotka eivät vaihtaisi Elisaa, mutta hekin ovat taipuneet (esim. teidän maksulliseksi muuttuvan postilaatikon takia tai tulee näitä klassisia yhtenäistämiskirjeitä). Elisaa johdetaan paikoin täysin ajattelematta ja oikein kannustetaan itse vaihtamaan.

Jos liittymän hinta nousee kolmella eurolla, niin kyllä ihmiset aktivoituu ihan itsekin.

Kyllä pinkki operaattorikin osaa yhtenäistäminen jalon taidon ja violetti myös.  Ja näilläkin hinnat on yhtenäistetty ylöspäin. Enkä omiin kokemuksiin pohjautuen usko, että pinkin tai violetin operaattorin johtaminen olisi yhtään asiakaslähtöisempää, voisin väittää jopa päinvastaista. Kolmella eurolla ihmiset varmaan aktivoituu, mutta samoissahan nuo liittymien hinnat pyörii joka operaattorilla. Itse ainakin haluan toimivan verkon muutamissa vakiokäyttöpaikoissa. Tällä hetkellä vain yksi operaattori siihen pystyy.

Jos lähdetään siitä että kaikki operaattorit yhtenäistävät.

Ja aina on tietyllä alueella joku operaattori paras.

Jos haluaa aina parhaan liittymän, täytyy olla triplasim puhelin.

Se ero siinä on, että kun Elisa yhtenäisti, perheellemme yritettiin myydä satakielten tilalle €2,90 kalliimpaa noin vitosen luokkaista uutta hintaa. 10 vuoden kuluttua eläkkeelle siirtyvä mies tuli puljuun ja käveli ulos 50M nettiliittymän kanssa ja uuden 4G-luurin kera. Kahteen muuhun ei voinut ottaa, koska “oli kallis”. Tämä tapahtuma muistissa aina, kuinka Elisa reagoi aasiakkaisiin.

Ette saa sitä pyyhittyä muististani koskaan, sen verran vaati apuani tilanne.

Telialle hän käveli heti (Sonera). Menivät korottamaan hintaan, siirsi Tele Finlandiaan. Kolme liittymää €4,90 Mini. Telia yhtenäisti halpaoperaattorin ja Soneran. Telialta tuli kirje että €5 liittymät loppuvat. Siirsi DNA:lle Mini Datoihin. Aina ollaan reagoitu, kunnes alle kahden vuoden kuluttua DNA yhtenäistää. Liittymä nousi n. 7 euroon kappaleelta ja hän reagoi heti siihenkin.

Se ero siinä oli, että kun hän oli DNA:han yhteyttä, asiaa pahoiteltiin, ja tarjottiin ratkaisu. Uudesta Jämpti Ministä 3 kpl 2x3 eur pois eli sai edellisen Mini Datan hinnalla ilman numeronsiirtoa! Suoraan kotisohvalta. Ja tässä liittymässä on puolet nopeampi netti eli 0.5M 4G, 2.5 Gt EU aiemman 0 Gt sijasta ja ALLE EURON PÄIVÄT. Missä muualla reagoidaan näin asiakaskontaktiin? Asiakkaalle tuli 12 kk määräaika kaikkiin liittymiin, mutta kun pouhelinlasku on perheellä alle €20 kk puheluineen (hän voi soittaa vaikka 8 tunnin maratonpuhelun €0,99).

Yhtenäistetään yhtenäistetään, mutta toisaalla yhtenäistämiselle annetaan asiakkaalle mahdollisuus hinnanalennukseen eli parhaimmillaan kun yhtenäistetään hinta ei nouse sentilläkään! Siis toistan, kun muualla yhtenäistetään, hinta ei nouse senttiäkään.

Kun tällainen toiminta on Elisalla arkipäivää, siirrämme teille KAIKKI liittymät (4 kpl).

Ja jos teillä olisi ennen kaikkea vaihtoehtoja mihin siirtää eli alle €4,90 tai €6,90 liittymiä. Oma on kallein, mutta siinä on 1 Mb / 1 Mb 4G ja 5 Gt EU. Sillä hinnalla Elisa ei tee kauppaa.

Lukuisia kertoja yrittänyt siirtyä teille, LIIAN HALPA, oli ainoa mitä teidän myyjien suusta kuuluu. Nyt täytyy sanoa, että et meidän simmillä tee mitään… Katsellaan vuoden päästä…

No minähän tulen taas 2020-2021 Elisan tiskille kuulemaan että taskustani löytyy LIIAN HALPA. Kannattaisiko ihan oikeasti kilpailla eikä saalistaa niitä Moi Moi -asiakkaita?

Meidän perheessä on aina toimittu sen jälkeen, kun operaattori on aloittanut.

Nyt soi S3RL feat. Mixie Moon - Request (Original Mix).

Hyvä, että edes kaapelimodemeissa. Kuidussahan nopeuksia ei voi nostaa “teknisistä” syistä. Telialla on siis parempaa tekniikkaa kun naapuritalossa voidaan tarjota esim 100/100M. Meillä korttelissa on kaikkien operaattoreiden kuidut. Osa yhtiöistä on osannut valita siis paremmin.

Kuiduissakin on tullut tarjontaa lisää, mutta toistaiseksi keskittyy lähinnä omakotitaloihin vedettyihin kuituliittymiin ja ethernet kaapeloituihin taloyhtiöihin. Pidetään peukkuja että laajenisi tässä jossain kohtaa vielä tuonne VDSL2 tekniikallekin :blush:

Kun ollaan FIBER_ETH-kaapeloidussa kerrostalossa vm 2018 uudella 2010-luvun asuinalueella pääkaupunkiseudulla, niin valikoima on lähes sama kuin edellisessä FIBER_ETH-kaapeloidussa rivitalossa vm 2001 (ei pääkaupunkiseudulla) eli 10/10M, 50/10M ja 100/10M, juu 17 vuodessa tullut lisää 250/50M ja 1000/100M. Kehitys ollut huimaava.

Telia tarjoaa 100/100M samaan hintaan kuin Elisa 100/10M eli violetilla on parempi kuituverkko tai ainakin parempi tarjonta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +7

Ja oon laittanu useita toiveita et lisäisi ohjelmakirjastoja niin ne sai vain pidetään mielessä kuten suurinosa toiveista saa eli toisinsanoen menee mappi Ö:hön vaikka mun mielestä se olisi hyvä vetonaula Elisa Viihteeseen nyt kun Telia teki suuren kaupan kun se osti Bonnierin TV-liiketoiminnot niin se varmasti tulee jyräämään kilpailijat ellei ne osaa vastaa ja mun mielestä ohjelmakirjastojen lisääminen Elisa Viihteeseen olisi hyvä vahvistus ettei asiakkaat karkaa kilpailijalle.

Kumppanuudella pärjää kilpailussa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Elisa vähät välittää meistä asiakkaista.

Elisalle asiakkuus ei merkkaa mitään. Okei, saan hyvän hinnan ja netti toimii, €9,90 tuplaalajakaista mutta mihinkään muuhun ei Elisasta ole 😞 Muualla saan asiakkaana kahvia/piparia myymälästä ja ennen kaikkea ilmaisia kauppakasseja puhelinhankinnan yhteydessä. Lisätarvikeista -10% ja puhelimia ASIAKASetuhintaan eli asiakkaalle tarjoushinnoista vielä loput läskit pois hinnasta.

Kun tulen Elisan myymälään, niin oloni on kuin pensaalla metsässä: kukaan ei välitä, kukaan ei halua antaa alennusta, ja näin osotksia ei oikein tule harkittua sieltä. Jos täällä vaatii ja kertoo mitä muualla etudiiliin kuuluu, eli perus asiakkuudenhoitoon, pidetään mainostamisena. Entä jos voisin mainostaa teitä vaihteeksi, jos olisi siihen aihetta??? Mutta kun ei Elisa tee mitään kehittyäkseen. Asiakkaana olet täysin lypsylehmä, alennuksia turha itkeä, muualla edut ja asiakkuuteen liittyvät bonukset ovat arkipäivää.

Ideapaja on Elisalla ihan huutonaurua-paja. Jossa lähinnä kerätään ideoita ja vähätellään ne. Jotkut ideat, jotka voisi ihan hyvin kehittää, siirretään takaisin keskusteltavaksi. Mitä keskusteltavaa siinä enää on, kun vuosia on ihmisiä viilattu linssiin maksimi nopeuksilla, ja yhtä monta vuotta on ollut keskusteluakin. Nyt olisi hyvä hetki ottaa ideasta kopin!

Rehellisyyttä mainontaan niin teitäkin kehtaisi mainostaa!

OSAKKEENOMISTAJAT OVAT  KULMAKIVI, ASIAKKAAT    LYPSYLEHMÄ. TÄSTÄ SYYSTÄ HALLITUKSELLE    TÄRKEÄMPIÄ OVAT YRITYKSET KUIN KANSALAISET. HERRAT  JO KAUAN SITTEN NUOLLEET   PARHAIMMISTON KENKIÄ.

Nyt soi Bass Modulators feat. Bram Boender - Survive (Radio Edit).

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3

Jaa… Täällä taas lapset ovat hermostuneet, kun juuri heidän ideaansa ei viedä eteenpäin. On se kyllä hirveää kun ei edes piparia ja kahvia saa. Tunnen tuon sinun tuskasi ihan tänne asti. Kuinka monet kauppakassitkin sinä vielä tarvitset. Chromebookinkin sait muualta, niin mitä tuosta enää valittamaan. Ja kun sanot, että kirjoituksesi voi jättää huomiotta, niin ei voi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Mikäs siinä jos on varaa menettää potentiaalisia ostajia.

Kyllähän niistä tulee kerrottua, koska ei ole pelkästään oma näkemys. Monien ideoita on torpattu. Elisa ei siis toimi oikeudenmukaisesti. Ei voi olla sattumaa, että niin monella on huono kuva Elisan toiminnasta. No tuskin se parane silläkään, että aletaan myydä 5G:tä ylihintaan. Onneksi voi lompakolla äänestää ja tosiaan tuoda ne rahat muualle. Harmi että se ei kaikissa tuotteissa onnistu. No Elisa on aina pitänyt asiakkaitaan vähäisinä, sen näkee kuluttajien selkänahasta ottamisesta. Gigantissa sai mitä halusi ostaa Elisalta.

Nyt soi Mark With a K - Riot (Radio Edit).

Kunniamerkki

Elisa php, https tuettoman kotisivutilan johtoporras.


Kaikki ihmiset sekä erityisesti entisen Netikan nykyisen (elisan ) sadat tuhannet asiakkaat.

MUTTA: php tuen poistaminen koskettaa kymmeniä tuhansia ihmisiä, nettisivuja ehkä enemmänkin.

Pohjanmaan ja Etelä-Pohjanmaan alueella asuvia IHMISIÄ sekä osaavia taitavia nettisivun tekijöitä on alkanut ottaa jo pattiin php tuen poistaminen !


Samoin nykyään joka palvelimen ilmaiseksi tarjoama https tuki tulee saada samaan kauppaan.


SE pahin ANVIA-ELISA ostotilanteen tuoma haitta n. 250 000 ihmiselle/yhteisölle että poistivat heille

TÄRKEÄN mutta kustannuksiltaan ainoastaan n. 0.0001€ / Gb php-tuen !


Pistäkää kotisivu heebot pieni täppä oikeaan paikkaan ettei tarvi:

Mattila Veli-Matti Johannekselle, Vanjoki Anssi Markku Kalevalle, Torkkola Sarille, Keskitalo Iralle ym. alkaa alkaa whats appaileen, kirjoittelemaan tai soitteelemaan.


Minä allekirjoittanut ja jos haluan / tarvitaan esim. nimiä adressiin HALUAN(ME) että:

Php7 sekä https tuki tulee samaan hintaan elisan kotisivutilaan. ← ‘important’

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@PhWeb ymmärrän että PHP tuki on toivottu, sillä siirsin yhden keskustelunavauksesi tuonne Ideapajan puolellekin. Näitä samoja viestejä on nyt kuitenkin päivän mittaa moderoidessa tullut useammasta paikasta vastaan, eli muistuttelisinkin että spämmääminen ei kuulu millekään foorumille ja ei edistä asiaa millään muotoa :) 

Ennen hyvinä aikoina Saunalahden liittymät olivat parhaita ominaisuuksiltaan mutta nykyään ei. Liittymien hinnat ovat ihan suolaisen hintaisia.Itse ainakin vaihdan liittymäni kilpailevalle operaattorille.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Kaikkein huvittavinta lienee pitää ylipäätään olemassa sellaisia ‘palveluja’, jotka eivät tosiasiassa enää likimainkaan vastaa ajanmukaisia tarpeita, ja joiden kehittämiseen juuri tässä keskeisimmässä tarkasteluvalossa ei silminnähden intoa näytä yhtiöllä löytyvän. Esimerkkinä tällaisesta mainittakoon juurikin tuo nykyinen verkkosivusto-/’kotisivualusta’. Nolo.

Osallistu keskusteluun