Skip to main content

Kirjautuminen Elisa Tunnuksella Elisan palveluihin uudistuu tulevien vuosien aikana. Ensimmäisessä vaiheessa 28.2.2024 alkaen kirjautuminen muuttuu henkilöasiakkaidemme OmaElisaan.

Miksi  uudistus tehdään?

Monia tilejä ja tunnuksia on raskasta muistaa ja ylläpitää. Haluamme parantaa asiakaskokemusta sisäänkirjautumisessa ja Elisan palveluiden käytössä. Tulevaisuudessa kirjautuminen kaikkiin Elisan palveluihin, myös tänne OmaYhteisöön, onnistuu yhdellä tunnuksella. Sinun ei enää tarvitse muistaa mitä sähköpostia ja salasanaa missäkin Elisan palvelussa käytät.

Miten uudistus etenee?

Ensimmäisessä vaiheessa uudistus koskee OmaElisaa selaimella käytettynä.

Uudistus etenee vaiheittain vuoden 2024 aikana eri Elisan palveluihin, OmaYhteisön lisäksi mm. Elisan verkkokauppaan, elisaviihde.fi-palveluun ja yritysasiakkaiden Työntekijän OmaElisaan.

En ole vahvistanut Elisa Tunnukseni sähköpostiosoitetta,  pitääkö se vahvistaa? 

Elisa Tunnuksen sähköpostiosoite pitää vahvistaa tietoturvasyistä, jos et ole sitä aikaisemmin tehnyt. Jos tunnustasi ei ole vahvistettu, näet kirjautumisen jälkeen ohjeet miten toimia.
 

Usein kysytyt kysymykset kirjautumisen uudistuksesta 


Kysymyksiä muutoksesta? Kysy kommenteissa!

E-lasku automaattimaksaminen tuntuu myös erikoiselta antaa jollekin taholle vapauden laskuttaa mitä tahansa hamaan tulevaisuuteen. Nordeassa ovat tehneet lisäksi sen, että uusista E-laskuita ei saa enää ilmoitusta sähköpostiin. Haluaa kuitenkin olla selvillä mitä laskuja on

Automaattisen maksamisen voi laittaa pois päältä ja puhelinsovellukseen tulee ilmoitus kun on saapunut uusi lasku. Sähköposti-ilmoitukset ovat monessa paikassa jo melko vanhanaikaisia.

Tuossa pankissa siihen automaattiseen e-laskun maksuun voi myös laittaa rajan euroina. Itselläni esim. Elisalle 50€. Jos sen yli menee pelkkä puhelinlasku, se pitää erikseen vahvistaa ja silloin siinä myös on yleensä jotain erikoista, jos summa ylittyy omalla käyttäjä profiilillani ja syytä tarkistaa asia manuaalisesti.


Tuossa pankissa siihen automaattiseen e-laskun maksuun voi myös laittaa rajan euroina.

Niinpä, paitsi että rajan ylittyessä et saa ilmoitusta enää ja lasku jää maksamatta. Käsittämätöntä! (Mobiilipankkia en käytä)


Päivityksen jälkeen sisäänkirjautuminen ei ole enää mahdollista

 


Päivityksen jälkeen sisäänkirjautuminen ei ole enää mahdollista

 

  • Kokeile tyhjentämällä selaimen välimuisti ja selainta yksityisessä/Ingognito -tilassa.
  • Kokeile toisella selaimella.
  • Käynnistä tietokone uudelleen siitä: Käynnistä uudelleen kohdasta.

     ( Voi alkaa toimimaan päivän mittaan muutenkin)

 

 


ei auttanut


ei auttanut

Avautuuko kirjautumisruutu? Pääsetkö syöttämään tunnukset?


Voin syöttää salasanan ja tekstiviesti puhelimesta, niin tapahtuu virhe. pääsivulla näen, että olen kirjautunut tililleni, mutta jos yritän kirjautua sisään uudelleen, minun ei enää tarvitse syöttää salasanaa, se antaa vain 


Varmistan tässä myös, ettei itselläkään toimi kirjautuminen enää sähköpostitunnuksen kautta. Ja olen varma etten ole kirjoittanut salasanaa väärin, koska käytän salasananhallintaa, joka syöttää saman salasanan aina napista, ja Elisan sivu yhtäkkiä sanookin, että väärät tiedot. Pystyn kyllä kirjautumaan verkkopankkitunnuksilla, niin kaikki ei ole menetetty 😁

 

Lisään vain itseni tähän listalle muita käyttäjiä, jotka kokevat ongelmaa, niin tietää muutkin, ettei ole heillä yksittäinen tapaus kyseessä.

 

Näen tämän välivaiheeksi joka korjautuu, niin en ole liian huolissani. Ainahan se kun järjestelmät muuttuu niin jotain vääntöä vaatii hetken. Toivotaan että tuosta muutoksesta silti nyt olisi iloa.


verkkopankkitunnuksilla myös virhe


Voin syöttää salasanan ja tekstiviesti puhelimesta, niin tapahtuu virhe. pääsivulla näen, että olen kirjautunut tililleni, mutta jos yritän kirjautua sisään uudelleen, minun ei enää tarvitse syöttää salasanaa, se antaa vain 

Voisihan vaikka kysäistä asiakaspalvelustakin, niin varmaan selviää.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Nopeimmat tavat:

Chatissa: Asiakaspalvelun sivulla näkyy se Chatti pallukka, niin siitä.

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

 


Ihan hemmetin hyvä uudistus. Tunnukset tulevat Bitwardenista, joten ne ovat oikein.

Ainoastaan mobiilivarmenteen kanssa sisäänkirjautuminen onnistui. Kai sekin kohta "korjataan/uudistetaan"…

Kysykääpä nyt suosittelisinko tätä jollekin.🤔


Jos kirjautumisen kanssa esiintyy ongelmia uudistuksen myötä, suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme vikailmoituksen tekemistä varten. 🙂


Päivityksen jälkeen sisäänkirjautuminen ei ole enää mahdollista

Moikka @Skunk123, tähän sinun tapaukseesi liittynyt ongelma on saatu korjattua eli nyt pitäisi toimia kirjautuminen. Toimiiko kirjautuminen sinulla nyt OmaElisaan normaalisti?


Päivityksen jälkeen sisäänkirjautuminen ei ole enää mahdollista

Moikka @Skunk123, tähän sinun tapaukseesi liittynyt ongelma on saatu korjattua eli nyt pitäisi toimia kirjautuminen. Toimiiko kirjautuminen sinulla nyt OmaElisaan normaalisti?

Kyllä, nyt toimii.

Kiitos :)


Miksi  uudistus tehdään?

Monia tilejä ja tunnuksia on raskasta muistaa ja ylläpitää. Haluamme parantaa asiakaskokemusta sisäänkirjautumisessa ja Elisan palveluiden käytössä. Tulevaisuudessa kirjautuminen kaikkiin Elisan palveluihin, myös tänne OmaYhteisöön, onnistuu yhdellä tunnuksella. Sinun ei enää tarvitse muistaa mitä sähköpostia ja salasanaa missäkin Elisan palvelussa käytät.

 

Tänään hesari lainaa tietoliikenteen ja kyber­turvallisuus­tekniikan professoria:

Hän sanoo olleensa pitkään huolissaan siitä, miten eri organisaatiot kasaavat valtavia määriä tietoja yhteen paikkaan, ja tekevät työn niin huonosti kuin mahdollista.
Kun tietomurtaja pääsee käsiksi yhteen paikkaan, hän pääsee käsiksi kaikkeen, Isoaho kuvailee.

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010443144.html

 

Ei tietenkään koske Elisaa millään tavoin.


Osallistu keskusteluun