Skip to main content
ELISA TUNNUS

Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu

  • 28 February 2024
  • 40 kommenttia
  • 2511 katselukerrat
Kirjautuminen Elisan palveluihin uudistuu
Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

  • 4. maaliskuuta 2024
sakarialanne kirjoitti:
jmis kirjoitti:

E-lasku automaattimaksaminen tuntuu myös erikoiselta antaa jollekin taholle vapauden laskuttaa mitä tahansa hamaan tulevaisuuteen. Nordeassa ovat tehneet lisäksi sen, että uusista E-laskuita ei saa enää ilmoitusta sähköpostiin. Haluaa kuitenkin olla selvillä mitä laskuja on

Automaattisen maksamisen voi laittaa pois päältä ja puhelinsovellukseen tulee ilmoitus kun on saapunut uusi lasku. Sähköposti-ilmoitukset ovat monessa paikassa jo melko vanhanaikaisia.

Tuossa pankissa siihen automaattiseen e-laskun maksuun voi myös laittaa rajan euroina. Itselläni esim. Elisalle 50€. Jos sen yli menee pelkkä puhelinlasku, se pitää erikseen vahvistaa ja silloin siinä myös on yleensä jotain erikoista, jos summa ylittyy omalla käyttäjä profiilillani ja syytä tarkistaa asia manuaalisesti.


  • Keskustelija
  • 4. maaliskuuta 2024
JJJku kirjoitti:

Tuossa pankissa siihen automaattiseen e-laskun maksuun voi myös laittaa rajan euroina.

Niinpä, paitsi että rajan ylittyessä et saa ilmoitusta enää ja lasku jää maksamatta. Käsittämätöntä! (Mobiilipankkia en käytä)


  • Keskustelija
  • 7. maaliskuuta 2024

Päivityksen jälkeen sisäänkirjautuminen ei ole enää mahdollista

 


  • 7. maaliskuuta 2024
Skunk123 kirjoitti:

Päivityksen jälkeen sisäänkirjautuminen ei ole enää mahdollista

 

  • Kokeile tyhjentämällä selaimen välimuisti ja selainta yksityisessä/Ingognito -tilassa.
  • Kokeile toisella selaimella.
  • Käynnistä tietokone uudelleen siitä: Käynnistä uudelleen kohdasta.

     ( Voi alkaa toimimaan päivän mittaan muutenkin)

 

 


  • Keskustelija
  • 7. maaliskuuta 2024

ei auttanut


  • 7. maaliskuuta 2024
Skunk123 kirjoitti:

ei auttanut

Avautuuko kirjautumisruutu? Pääsetkö syöttämään tunnukset?


  • Keskustelija
  • 7. maaliskuuta 2024

Voin syöttää salasanan ja tekstiviesti puhelimesta, niin tapahtuu virhe. pääsivulla näen, että olen kirjautunut tililleni, mutta jos yritän kirjautua sisään uudelleen, minun ei enää tarvitse syöttää salasanaa, se antaa vain 


  • 7. maaliskuuta 2024

Varmistan tässä myös, ettei itselläkään toimi kirjautuminen enää sähköpostitunnuksen kautta. Ja olen varma etten ole kirjoittanut salasanaa väärin, koska käytän salasananhallintaa, joka syöttää saman salasanan aina napista, ja Elisan sivu yhtäkkiä sanookin, että väärät tiedot. Pystyn kyllä kirjautumaan verkkopankkitunnuksilla, niin kaikki ei ole menetetty 😁

 

Lisään vain itseni tähän listalle muita käyttäjiä, jotka kokevat ongelmaa, niin tietää muutkin, ettei ole heillä yksittäinen tapaus kyseessä.

 

Näen tämän välivaiheeksi joka korjautuu, niin en ole liian huolissani. Ainahan se kun järjestelmät muuttuu niin jotain vääntöä vaatii hetken. Toivotaan että tuosta muutoksesta silti nyt olisi iloa.


  • Keskustelija
  • 7. maaliskuuta 2024

verkkopankkitunnuksilla myös virhe


  • 7. maaliskuuta 2024
Skunk123 kirjoitti:

Voin syöttää salasanan ja tekstiviesti puhelimesta, niin tapahtuu virhe. pääsivulla näen, että olen kirjautunut tililleni, mutta jos yritän kirjautua sisään uudelleen, minun ei enää tarvitse syöttää salasanaa, se antaa vain 

Voisihan vaikka kysäistä asiakaspalvelustakin, niin varmaan selviää.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Nopeimmat tavat:

Chatissa: Asiakaspalvelun sivulla näkyy se Chatti pallukka, niin siitä.

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

 


yamaneko
Forum|alt.badge.img+8
  • Älyniekka
  • 8. maaliskuuta 2024

Ihan hemmetin hyvä uudistus. Tunnukset tulevat Bitwardenista, joten ne ovat oikein.

Ainoastaan mobiilivarmenteen kanssa sisäänkirjautuminen onnistui. Kai sekin kohta "korjataan/uudistetaan"…

Kysykääpä nyt suosittelisinko tätä jollekin.🤔


Forum|alt.badge.img+21

Jos kirjautumisen kanssa esiintyy ongelmia uudistuksen myötä, suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme vikailmoituksen tekemistä varten. 🙂


freesoul
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+9
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 8. maaliskuuta 2024
Skunk123 kirjoitti:

Päivityksen jälkeen sisäänkirjautuminen ei ole enää mahdollista

Moikka @Skunk123, tähän sinun tapaukseesi liittynyt ongelma on saatu korjattua eli nyt pitäisi toimia kirjautuminen. Toimiiko kirjautuminen sinulla nyt OmaElisaan normaalisti?


  • Keskustelija
  • 8. maaliskuuta 2024
freesoul kirjoitti:
Skunk123 kirjoitti:

Päivityksen jälkeen sisäänkirjautuminen ei ole enää mahdollista

Moikka @Skunk123, tähän sinun tapaukseesi liittynyt ongelma on saatu korjattua eli nyt pitäisi toimia kirjautuminen. Toimiiko kirjautuminen sinulla nyt OmaElisaan normaalisti?

Kyllä, nyt toimii.

Kiitos :)


  • 21. toukokuuta 2024
freesoul kirjoitti:

Miksi  uudistus tehdään?

Monia tilejä ja tunnuksia on raskasta muistaa ja ylläpitää. Haluamme parantaa asiakaskokemusta sisäänkirjautumisessa ja Elisan palveluiden käytössä. Tulevaisuudessa kirjautuminen kaikkiin Elisan palveluihin, myös tänne OmaYhteisöön, onnistuu yhdellä tunnuksella. Sinun ei enää tarvitse muistaa mitä sähköpostia ja salasanaa missäkin Elisan palvelussa käytät.

 

Tänään hesari lainaa tietoliikenteen ja kyber­turvallisuus­tekniikan professoria:

Hän sanoo olleensa pitkään huolissaan siitä, miten eri organisaatiot kasaavat valtavia määriä tietoja yhteen paikkaan, ja tekevät työn niin huonosti kuin mahdollista.
Kun tietomurtaja pääsee käsiksi yhteen paikkaan, hän pääsee käsiksi kaikkeen, Isoaho kuvailee.

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010443144.html

 

Ei tietenkään koske Elisaa millään tavoin.


Osallistu keskusteluun