Hei,
Päätin tänään antaa palautetta puhelinmyyntiin liittyen myös tämän kanavan kautta, koska luulen että antamani palaute puhelinsoittojen jälkeiseen automaatti sms-viestiin hukkuu bittiavaruuteen. Asiani koskee kohtuullisuutta puhelinmyynnin soittojen määrään. Annan esimerkkinä oman kokemukseni palvelusta niin voitte peilata asiakaskokemustani ja miettiä että onko tämä yhtiön arvojen mukainen menettely. Kokemukseni menee kronologisesti ranskalaisilla viivoilla selitettynä kutakuinkin näin:
-Muutan toukokuussa 2019 uuteen asuntoon, johon kuuluu Elisan 10 meganen taloyhtiö netti.
-Saan elokuussa Elisalta ensimmäistä kertaa tarjouksen 100 megan nopeammasta netistä ja otankin sen kokeiluun.
-Kokeilun jälkeen päätän, etten tarvitse nopeampaa nettiä ja päätän irtisanoa nopeamman netin tilauksen, joka puhelinmyyjän lupaamana olisi pitänyt automaattisesti vaihtua umpeutumisen jälkeen taas hitaampaan tilaukseen (no eipä näin tietenkään käynyt)
-Sopimuksen loputtua ihmettelen kun internetyhteys yhtäkkiä katoaakin ja alan selvittelemään asiaa ja saan tietoon että minun täytyy tilata taloyhtiön netti uudelleen, jolloin jouduin odottelemaan tilauksen vahvistumista useamman päivän.
-Nopeamman netin tilauksen loputtua minulle on soitettu joka kvartaali vähintään kerran samasta 100 megan netin tarjouksesta, johon olen antanut yllä olevan palautteen puhelimessa ja ilmoittanut etten ole kokenut tarpeelliseksi upgradettaa netin nopeutta. Puhelimessa annetun palautteen lisäksi olen laittanut automaattiseen sms-viestiin palautetta siitä että mielestäni tämä menee tyrkyttämisen puolelle.
-Puolitoista vuotta kestettyäni tätä rumbaa ja palautteen antoa kamelin selkä katkesi siihen kun puhelinmyyjä on tällä viikolla soittanut kolme kertaa minulle (kun en ole ensimmäiseen kahteen vastannut) ja tarjoaa innokkaana huippu “hyvää” tarjousta netin nopeuteen.
Nyt kysynkin teiltä arvon Elisan väki, onko tämä teidän mielestänne asiakkaiden arvostamista ja omien arvojenne mukaista? Sen ainakin tiedän ettei kukaan muu yhtiö Suomessa käytä yhtä härskiä väsytys taktiikkaa.
Kevät terveisin,
Ville