Vastattu

Kuolleen tietojen saanti sopimusten siirrossa

  • 21 June 2022
  • 1 kommentti
  • 129 katselukerrat

Äitini kuoli hiljattain ja kävimme melko huonosti valmistuneena Elisan myymälässä hoitamassa palveluiden ja sopimusten siirtämistä isälle kun luulimme että tarvittavat tiedot löytyvät Elisan rekistereistä ja tilanne oli joidenkin palveluiden osalta akuutti. Myyjä ei suostunut avaamaan äidin tietoja kun isällä ei ollut henkkareita mukana (itselläni kyllä oli). Onko tosiaan niin että tietojen katsomiseen ei riitä se että vainajan pojalla on henkkarit mukana?

Teimme heti käynnin alussa selväksi että haluamme vain jatkaa niitä palveluita jotka vanhempieni kodissa on ollut tähänkin asti käytössä ja siirtää sopimukset äidiltäni isäni nimiin. Teimme myös selväksi että isä ei tiedä yksityiskohtaisesti mitä nämä palvelut ovat olleet kun äiti oli tähän asti hoitanut kaiken.

Lopputulos oli se että meille myytiin ikäänkuin välttämättömänä toimenpiteenä kolme Elisa Viihdettä määräaikaisella 24kk sopimuksella vaikka asunnossa oikeasti oli vain yksi Elisa Viihde (kun isän ystävä tuli asentamaan bokseja kävi ilmi että kaksi muuta TV:tä toimivat antennilla). Lisäksi myyjän ehdottamana sopimukset laitettiin minun nimiini joten ei ole edes sitä riskiä että sopimukset loppuisivat nyt 80-vuotiaan isäni kuolemaan.

Kävin jo asiasta valittamassa Elisan myymälässä mutta ei auttanut vedota tietämättömyyteen tai äidin kuoleman aiheuttamaan järkytykseen, eivät kuulemma ole syitä purkaa määräaikaista sopimusta. Ylimääräiset digiboksit sain kyllä palautettua mutta mitään vaikutusta sillä ei ole laskuun.

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen 21 June 2022, 08:40

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Moikka @Reiskaxxx72! Osanottomme suruun.

 

Nyt kuulostaa kyllä siltä, että palvelumme myymälässä ei ole ollut onnistunutta. Pahoittelut tilanteesta. Laittaisitko asiasta yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle, niin käydään tilanne tarkemmin läpi? Kiitos.