Skip to main content
Vastattu

Mahdotonta saada yhteyttä asiakaspalveluun

  • September 9, 2025
  • 15 kommenttia
  • 385 katselukerrat

Terve.

 

Onko Elisalla vaikeuksia asiakaspalvelun kanssa sillä chatin kautta yhteyttä ei saa mitenkään ja edes soittopyynnön jättäminen ei onnistu. Olisin halunnut selvittää erään asian tilaamisen ja maksamiseen liittyen, mutta asiakaspalveluun vain ei saa yhteyttä. Kiinnostavinta asiassa on se, että jos yritän tehdä yhteydenottopyynnön omaelisan kautta, koko toimenpide kaatuu ilmoitukseen: “Varaamallesi soittoajalle ei ole enää aikoja”. Erikoista tässä on, että kyseisellä lomakkeella ei edes kysytty soittoaikaa. (Aiemman yrityksen kohdalla kyseinen vaihtoehto oli, mutta sekin kaatui samaan virheilmoitukseen). Joten onko ongelma tekninen vai jokin muu?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

OmaElisan chatti kyllä toimii nytkin. Kirjoita viestikenttään esim. Asiakaspalvelu,

niin pääset asiakaspalvelijan pakeille, (jos ei ruuhkaa.) Äsken pääsi hyvin jonoon. Botti vaatii vaan sinnikkyyttä.

Jos ei kovin kiirettä ole, niin laita viestiä OmaElisan kautta, niin saat

vastauksen parissa päivässä.

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

15 kommenttia

  • OmaYhteisön luottojäsen
  • Vastaus
  • September 9, 2025

OmaElisan chatti kyllä toimii nytkin. Kirjoita viestikenttään esim. Asiakaspalvelu,

niin pääset asiakaspalvelijan pakeille, (jos ei ruuhkaa.) Äsken pääsi hyvin jonoon. Botti vaatii vaan sinnikkyyttä.

Jos ei kovin kiirettä ole, niin laita viestiä OmaElisan kautta, niin saat

vastauksen parissa päivässä.

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit


  • Keskustelun aloittaja
  • September 9, 2025

Ainakaan aiemmin ei toiminut kumpikaan. En sitten tiedä onko minun koneessa tai nettiyhteydessä, mutta aiemmin jonotin useamman kerran asiakaspalvelun chattiin ja aina chatti katkesi kymmenen minuutin jonotuksen jälkeen. Ja kuten viestissä mainitsin, niin aiemmin edes tuo omaelisan kautta tehty yhteydenotto ei toiminut. Testaan vielä.


  • OmaYhteisön luottojäsen
  • September 9, 2025

Ainakaan aiemmin ei toiminut kumpikaan. En sitten tiedä onko minun koneessa tai nettiyhteydessä, mutta aiemmin jonotin useamman kerran asiakaspalvelun chattiin ja aina chatti katkesi kymmenen minuutin jonotuksen jälkeen. Ja kuten viestissä mainitsin, niin aiemmin edes tuo omaelisan kautta tehty yhteydenotto ei toiminut. Testaan vielä.

Chatti on ennenkin katkaissut jossakin kohtaa, kun vähän pitempään jonottelee. 

Nythän se OmaElisan soittoajan varaus ainakin toimii.

Huomenna heti aamusella kun varaa, niin saman päivän soittokin voi onnistua.

Eikä tule sitä: “Varaamallesi aiheelle ei ole soittoaikoja.”

 


  • Keskustelun aloittaja
  • September 9, 2025

Ihan huvin vuoksi mainitsen, että aiemmin kun kokeilin varata aikaa asiakaspalvelusta, (niitä oli muutama maanantain aikana), niin vapaata soittoaikaa ehdotettiin tulevalle sunnuntaille. Eli 14.9. ja tuo oli silloin kun ajanvaraus vielä jotenkin toimi. Lisäksi, jonotin maanantaina useamman kerran tuon chatin kanssa eri aikoina. Tiistaina kun päiväsellä jonottelin, Elisan nettisivut tuntuivat toimivan paremmin. Tästä esimerkkinä annan sen, että kun avasin uuden ikkunan ja pidin vanhan auki, niin se chatti-ikkuna avautui myös muihin Elisan sivun ikkunoihin ja vieläpä oikeasta kohdasta. Omaelisan puolella tosin mahdollisuus edes valita soittoaikaa oli täysin hävinnyt. Joten kyllä tuossa vaikuttaisi jotain häikkää olleen.


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+18
  • OmaYhteisön moderaattori
  • September 11, 2025

Millä selaimella koitat chattiin päästä? Oletko kokeillut toisella selaimella onko eroa? 🤔


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+18
  • OmaYhteisön moderaattori
  • September 16, 2025

Saitko ​@Gollyx asiasi jo ratkaistua? 😊


  • Keskustelija
  • June 23, 2026

OmaElisan chatti kyllä toimii nytkin. Kirjoita viestikenttään esim. Asiakaspalvelu,

niin pääset asiakaspalvelijan pakeille, (jos ei ruuhkaa.) Äsken pääsi hyvin jonoon. Botti vaatii vaan sinnikkyyttä.

Jos ei kovin kiirettä ole, niin laita viestiä OmaElisan kautta, niin saat

vastauksen parissa päivässä.

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

Ei ole toiminut minullekaan yli viikkoon. Olen yrittänyt soittaa asiakaspalvelun puhelinnumeroon aukioloaikana ja minulle on tullut vastaajaviesti jossa kerrotaan että asiakaspalvelu ei ole nyt avoinna. Sama chatin kanssa. Asiani vaatii keskustelua asiakasneuvojan kanssa, koska nettiohjeista ja botista ei ole apua tässä tilanteessa, mutta chatti sanoo aina että on liian ruuhkaa eikä yhdistä minua asiakasneuvojalle. Tänään se sanoi vielä että asiakaspalvelu on kiinni! Vaikka nyt olisi aukioloaika kyllä.


eepuska
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön moderaattori
  • June 23, 2026

OmaElisan chatti kyllä toimii nytkin. Kirjoita viestikenttään esim. Asiakaspalvelu,

niin pääset asiakaspalvelijan pakeille, (jos ei ruuhkaa.) Äsken pääsi hyvin jonoon. Botti vaatii vaan sinnikkyyttä.

Jos ei kovin kiirettä ole, niin laita viestiä OmaElisan kautta, niin saat

vastauksen parissa päivässä.

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

Ei ole toiminut minullekaan yli viikkoon. Olen yrittänyt soittaa asiakaspalvelun puhelinnumeroon aukioloaikana ja minulle on tullut vastaajaviesti jossa kerrotaan että asiakaspalvelu ei ole nyt avoinna. Sama chatin kanssa. Asiani vaatii keskustelua asiakasneuvojan kanssa, koska nettiohjeista ja botista ei ole apua tässä tilanteessa, mutta chatti sanoo aina että on liian ruuhkaa eikä yhdistä minua asiakasneuvojalle. Tänään se sanoi vielä että asiakaspalvelu on kiinni! Vaikka nyt olisi aukioloaika kyllä.

 

Tarkennathan vielä minä päivänä ja mihin aikaan olet soittanut asiakaspalvelun numeroon ja olet saanut ilmoituksen, että asiakaspalvelu ei ole avoinna? Juhannusviikolla puhelinasiakaspalvelu sekä chat olivat suljettuina pe-su eli 19.6.-21.6. välisen ajan, mutta sitä ennen molemmat olivat normaalisti avoinna 9-18 välillä.

Mikäli ole tänään soittanut asiakaspalvelunumeroomme aukioloaikojen puitteissa ja saanut ilmoituksen asiakaspalvelun kiinniolosta vaatii se osaltamme tarkempaa tutkintaa.

Voit olla Elisan asiakaspalveluun yhteydessä myös esim. Facebookin/X:n yksityisviestien kautta tai laittamalla viestiä OmaElisan kautta. Kaikki yhteydenottoväylämme löydät tältä sivulta.


  • Keskustelija
  • June 23, 2026

OmaElisan chatti kyllä toimii nytkin. Kirjoita viestikenttään esim. Asiakaspalvelu,

niin pääset asiakaspalvelijan pakeille, (jos ei ruuhkaa.) Äsken pääsi hyvin jonoon. Botti vaatii vaan sinnikkyyttä.

Jos ei kovin kiirettä ole, niin laita viestiä OmaElisan kautta, niin saat

vastauksen parissa päivässä.

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

Ei ole toiminut minullekaan yli viikkoon. Olen yrittänyt soittaa asiakaspalvelun puhelinnumeroon aukioloaikana ja minulle on tullut vastaajaviesti jossa kerrotaan että asiakaspalvelu ei ole nyt avoinna. Sama chatin kanssa. Asiani vaatii keskustelua asiakasneuvojan kanssa, koska nettiohjeista ja botista ei ole apua tässä tilanteessa, mutta chatti sanoo aina että on liian ruuhkaa eikä yhdistä minua asiakasneuvojalle. Tänään se sanoi vielä että asiakaspalvelu on kiinni! Vaikka nyt olisi aukioloaika kyllä.

 

Tarkennathan vielä minä päivänä ja mihin aikaan olet soittanut asiakaspalvelun numeroon ja olet saanut ilmoituksen, että asiakaspalvelu ei ole avoinna? Juhannusviikolla puhelinasiakaspalvelu sekä chat olivat suljettuina pe-su eli 19.6.-21.6. välisen ajan, mutta sitä ennen molemmat olivat normaalisti avoinna 9-18 välillä.

Mikäli ole tänään soittanut asiakaspalvelunumeroomme aukioloaikojen puitteissa ja saanut ilmoituksen asiakaspalvelun kiinniolosta vaatii se osaltamme tarkempaa tutkintaa.

Voit olla Elisan asiakaspalveluun yhteydessä myös esim. Facebookin/X:n yksityisviestien kautta tai laittamalla viestiä OmaElisan kautta. Kaikki yhteydenottoväylämme löydät tältä sivulta.

 

Yritin laittaa chat viestiä viimeksi tänään 23.6. noin klo 13. Chat botti sanoi että asiakaspalvelu on kiinni. 

 

Yritin soittaa sitten heti sen jälkeen, ja vastaaja sanoi että on ruuhkaa enkä päässyt läpi.

 


  • Keskustelija
  • June 24, 2026

En koskaan pääse chattiin läpi koska aina kun yritän, botti sanoo että meillä on ruuhkaa. Välillä sanoo jopa että asiakaspalvelu on kiinni, vaikka olen aina ottanut yhteyttä aukioloaikojen mukaan. 

 

Puhelinpalvelussa jonotusta ja ei kyllä huvita maksaa puhelinlaskua siitä, että joutuu soittamaan Elisalle heidän toimimattomien palvelujen vuoksi.

EDIT: 24.6.2026 // Siirretty viesti samaa aihepiiriä koskevaan ketjuun. -sannika


sannika
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • June 24, 2026

Kiitos lisätiedoista! Tutkimme asiaa ja havaitsimme chatissa häiriön. Chat ilmoittaa siis virheellisesti, että asiakaspalvelu olisi kiinni kun kaikki asiakaspalvelijat ovat varattuina. Asia otettiin tutkintaan ja pyrimme korjaamaan asian mahdollisimman pian. Voit olla asiakaspalveluun yhteydessä vaihtoehtoisesti myös esim. Facebookin tai X:n  kautta, jossa voi laittaa yksityisviestiä. 👍


  • Keskustelija
  • June 26, 2026

Maanantaista perjantaihin olen yrittänyt chatilla päästä asiakaspalveluun useamman kerran päivässä. Esa-Pekka kertoo että on ruuhkaa, koita myöhemmin uudestaan. Tiistaina päivällä pääsin jonoon, tunnin odottelun jälkeen "jokin meni vikaan" ja jonotus katkesi. 

Miksi tämmöinen palvelu on edes, jos ei kerran ole resursseja sitä toteuttaa?


  • Keskustelija
  • June 26, 2026

Ai te näitte verkossa soitto ajan varuaksen! Mulle näky vaan vaan "vaaraa ja kipitä myymälään saamaan henkilökohtaista puhe palvelua"

ja chat tomii tosi heikosti viimeks ku kokeilin se sano et soita maksulliseen numeroon ei edes ehdottanu live keskustelua, asikasPhenkilön kanssa .. ei edes haluta koikella hoitaa asioita chat botilla mikä lie chatgpt onkaan kyseessâ.. sekä asikaspalvelusta tehdää maksullista ja jonotettavaa kax kertaa kun olen sinne soittanu on jonnu samantien ollu 15 minuuttia jonotin 18 minuuttia soitin uudestaan ja hillavitkutin sano mulle nyt on jonoa puhelin vika palveluun 16minuuttia, jotenki tuntuu et se ei toimi min elisan liittymässâ kuten pitäis.. onko tuo sorsintaa vai onko tekniikassa jotain ongelmia. 15min +3min per queuessa oleva asiakas... 

 

mitâ isompi bisness sitä suuremmat asiakaspalvelu kulut, noin se on ainakin ennen ollut.


  • OmaYhteisön luottojäsen
  • June 26, 2026

Tuollahan noita vastausaikoja on vuosien varrelta ja kohtapuoliin varmaan

tulee näkyville uusi kolmen kuukauden jaksokin.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/vastausajat/

Asiakaspalvelun keskimääräiset vastausajat

 


  • Keskustelija
  • June 26, 2026

Laitahan chatin asiakaspalvelijan vastausajoista samanlainen listaus. Olisi mielenkiintoista nähdä. Esa-Pekka kyllä vastaa nopeasti, muttei oikein tahdo osata auttaa.