Hei,
Onko OmaElisassa maksetuissa laskuissa jokin tiedossa oleva häiriö kun lasku näkyy avoimena vaikka rahat lähtivät tililtä?
Lasku maksettu siis OmaElisassa eikä tilisiirrolla.
Hei,
Onko OmaElisassa maksetuissa laskuissa jokin tiedossa oleva häiriö kun lasku näkyy avoimena vaikka rahat lähtivät tililtä?
Lasku maksettu siis OmaElisassa eikä tilisiirrolla.
Hei,
Onko OmaElisassa maksetuissa laskuissa jokin tiedossa oleva häiriö kun lasku näkyy avoimena vaikka rahat lähtivät tililtä?
Lasku maksettu siis OmaElisassa eikä tilisiirrolla.
Kysäise asiakaspalvelusta, niin eiköhän selviä.
Chatista vaikka heti:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
ChattaaOmaelisassa ma-pe 8-21 ja la-su 9-17.
Lähetä viesti Facebookissa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Asiakaspalvelupuhelu:
010 190 240 (mpm/pvm)
Omaelisassakin voi viestitellä:
Omaelisa/Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.
OmaElisan Laskut -osiossa ei ole tiedossa tällä hetkellä mitään laajempaa häiriötä tai huoltotyötä.
Kun maksoit laskun ja kävit hyväksymässä maksun verkkopankin portaalin kautta, palasithan maksutapahtuman jälkeen verkkopankista Palaa myyjän palveluun -linkin kautta OmaElisaan? Jos tässä kohtaa on esim. pistetty selain tai sovellus kiinni, niin silloin lasku ei välttämättä kuittaudu maksetuksi välittömästi OmaElisassa vaan se jää odottelemaan normaalin pankkikäsittelyn verran (1-3 arkipäivää) maksua Elisan laskutusjärjestelmään. Tässä ei mitään hätää ole, jos maksu on lähtenyt oikeilla maksutiedoilla tililtä niin se tulee kyllä muutaman päivän sisällä perille ja lasku siirtyy OmaElisassakin avoimesta maksetuksi.
Asiakaspalveluun ei kannata ottaa vielä yhteyttä, koska jos maksu on siirtynyt pelkästään perinteisenä verkkopankkimaksuna, ei asiakaspalvelukaan näe maksua ennen kuin pankki on käsitellyt maksun 1-3 arkipäivän sisällä ja maksu kirjautuu Elisan laskutusjärjestelmään.
Tässä kohtaa on paras tarkistaa verkkopankin maksukuitista maksun tiedot (tärkeimpänä viitenumero) ja verrata niitä laskukopioon, minkä voit avata esimerkiksi OmaElisassa. Jos tiedot ovat OK, niin sitten kannattaa rauhassa odotella se kolmisen arkipäivää että maksu käsitellään normaalin prosessin mukaisesti.
Jos ensi viikon alkuun mennessä lasku näkyy yhä OmaElisassa avonaisena, kannattaa sitten ehdottomasti ottaa verkkopankin maksukuitista kuvakaappaus ja laittaa se asiakaspalveluun liitteenä joko OmaElisan Asiakaspalvelu -välilehden kautta viestiarkistossa, tai meidän Facebook- ja X-palvelun (ent. Twitter) -asiakaspalvelukanaviin yksityisviestinä joissa päivystellään vuoden jokaisena päivänä.
Toivottavasti
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi