Skip to main content
Vastaus

Mikä yritys hoitaa kaisanetin kuitupäätteiden vaihdot?

  • May 23, 2025
  • 5 kommenttia
  • 152 katselukerrat

Elisa ostanut Kaisanetin ja uudet kuitupäätteet piti tulla toukokuun loppuun mennessä ja laskutus alkaa 1.6. Lehmon 80710. Vaihdot hoitaa eri firma kuin Ylämyllyllä 80400, sinne oltu yhteydessä. Aikataulu ilmoitetusta jo 2kk jäljessä eikä kukaan vastaa mihinkään mitään, eikä kukaan ole ollut yhteydessä edes aikataulun siirtymisistä. Mikä yritys hoitaa vaihdot täällä Lehmon alueella, jotta päästäisi edes tarkistamaan, ollaanko pudottu joltain listoilta pois. Tosiaan edes aikataulujen viivästymisistä ei ole kukaan ollut yhteydessä. Eikä elisan asiakaspalvelu ole ollut avuksi. 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sakarialanne

Elisa ostanut Kaisanetin ja uudet kuitupäätteet piti tulla toukokuun loppuun mennessä ja laskutus alkaa 1.6. Lehmon 80710. Vaihdot hoitaa eri firma kuin Ylämyllyllä 80400, sinne oltu yhteydessä. Aikataulu ilmoitetusta jo 2kk jäljessä eikä kukaan vastaa mihinkään mitään, eikä kukaan ole ollut yhteydessä edes aikataulun siirtymisistä. Mikä yritys hoitaa vaihdot täällä Lehmon alueella, jotta päästäisi edes tarkistamaan, ollaanko pudottu joltain listoilta pois. Tosiaan edes aikataulujen viivästymisistä ei ole kukaan ollut yhteydessä. Eikä elisan asiakaspalvelu ole ollut avuksi. 

Käytämme useampia kumppaneita, koska vaihdettavaa on sen verran paljon. Asiakkaiden olemassaolevat yhteydet toimivat ihan normaalisti vaihtoon saakka ja sen jälkeenkin.

Laitan palautetta eteenpäin, jotta saisimme rakennettua paremman näkyvyyden asiakaspalvelulle, miten missäkin alueella vaihdot ovat edistyneet.

Normaalisti asiakkaan ei itse tarvitse urakoitsijaan olla yhteydessä vaan yhteydenotto tulee sieltä asiakkaalle päin.

Yksittäisiä virheitä listoilla on aina, kun uudella ja vanhalla on ihan eri järjestelmät käytössä ja kiinteistöjä on paljon, mutta asiat selviävät kyllä.

Pahoittelut kokemistasi epäselvyyksistä.

5 kommenttia

  • May 23, 2025

Kysäise vaikka tuoltakin:

https://elisa.fi/netti/omakotitalot/valokuitu/

Asiakaspalvelu ihan sivun alhaalla.

Chattikin alhaalla oikealla.

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • May 23, 2025

Vastausta on kysytty chatissa, soittamalla ja soittopyynnöllä. Lopulta vastaus tuli projektissa mukana olleelta elisan työntkeijältä jolle sai jätettyä soittopyynnön vastaavaa urkkaa lähialueella toimivan urakoitsijan kautta kenen yhteystiedot selvisi Jodelista kysymällä. Kun elisan asiakaspalvelu ei asiaan ottautunut viidestä yhteydenotosta huolimatta. Ja kävi kuin kävikin ilmi, että osoite oli syystä tai toisesta tippunut pois mutta nyt ilmoitettu vielä urakoitsijalle. Outoa säätöä, kun ei asiakaspalvelustakaan olevinaan voi jättää yhteydenottopyyntöä eteenpäin ihmisille ketkä asian voisi tarkistaa?!


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • May 24, 2025

Näin arvokas se asiakas Elisalle on.


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • May 24, 2025

Elisa ostanut Kaisanetin ja uudet kuitupäätteet piti tulla toukokuun loppuun mennessä ja laskutus alkaa 1.6. Lehmon 80710. Vaihdot hoitaa eri firma kuin Ylämyllyllä 80400, sinne oltu yhteydessä. Aikataulu ilmoitetusta jo 2kk jäljessä eikä kukaan vastaa mihinkään mitään, eikä kukaan ole ollut yhteydessä edes aikataulun siirtymisistä. Mikä yritys hoitaa vaihdot täällä Lehmon alueella, jotta päästäisi edes tarkistamaan, ollaanko pudottu joltain listoilta pois. Tosiaan edes aikataulujen viivästymisistä ei ole kukaan ollut yhteydessä. Eikä elisan asiakaspalvelu ole ollut avuksi. 

Käytämme useampia kumppaneita, koska vaihdettavaa on sen verran paljon. Asiakkaiden olemassaolevat yhteydet toimivat ihan normaalisti vaihtoon saakka ja sen jälkeenkin.

Laitan palautetta eteenpäin, jotta saisimme rakennettua paremman näkyvyyden asiakaspalvelulle, miten missäkin alueella vaihdot ovat edistyneet.

Normaalisti asiakkaan ei itse tarvitse urakoitsijaan olla yhteydessä vaan yhteydenotto tulee sieltä asiakkaalle päin.

Yksittäisiä virheitä listoilla on aina, kun uudella ja vanhalla on ihan eri järjestelmät käytössä ja kiinteistöjä on paljon, mutta asiat selviävät kyllä.

Pahoittelut kokemistasi epäselvyyksistä.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • May 26, 2025

Kiitos viestistä. Ei tässä varsinaisesti epäselvyyksiä ollut vaan todella huonoa asiakaspalvelua. Jos pyydän tarkistamaan, että onhan urakoitsijalle mennyt meidän yhteystiedot, kun yhteydenotto on kerrotusta 2kk myöhässä eikä kukaan ilmoita, että aikataulussa olisi viivästyksiä, ja vastaukseksi saa joka kanavasta vain nasevaa "malta nyt odottaa yhteydenottoa" eikä asiaa vaivauduta yhteensä viidestä pyynnöstä tarkemmin selvittämään sen enempää, niin kyse on puhtaasti huonosta asiakaspalvelusta. Se, että meidän osoite ja yhteystiedot ovat jääneet laittamatta urakoitsijalle on vielä jokseenkin sormien läpi katsottava moka, jos asia asiallisesti selvitettäisi ja korjattaisi. Mutta, että roikut linjoilla 30min, laittelet chattia, soittopyyntöä jne ja kukaan ei asiaa viitsi selvittää. Jos olisin toiminut asiakaspalvelun ohjeen mukaan, odottelisimme ensi joulunakin vielä boksin vaihtoa ja yhteydenottoa taholta jolla ei meidän yhteystietoja ole. Jos asiakaspalvelun olisi halunnut hoitaa hyvin, asiaa varten olisi voinut perustaa oman "tiimin" ja aspanumeron ja iskeä sen massapostilla lähteneeseen asiakastiedotteeseen ja ehkäpä tällä tavalla kohdennetussa asiakaspalvelussa olisi jäänyt monen hiukset harmaantumatta. Mutta ehkä loppu hyvin, kaikki hyvin tästäkin huolimatta.