Miksi Elisalla mobiilivarmenne maksaa kun Telialla se ei maksa?
En voi tietysti ottaa kantaa miten muut palveluntarjoajat hinnoittelevat tuotteitaan, mutta harvemmin ilmaisia lounaita on. Usein tällaisissa tapauksissa hinta on leivottu sitten johonkin muuhun. Minkään palvelun ylläpito ja kehitys ei tietty ole ilmaista, niin siinä mielessä moni voi kokea sen ihan oikeudenmukaiseksikin menettelyksi että palvelua käyttävät myös maksavat siitä, ja ne jotka eivät palvelua tarvitse eivät maksa siitä omissa liittymähinnoissaan. 🙂
Hurjan näppärähän mobiilivarmenne on, itsekin olin aluksi skeptinen että onko koko palvelusta hyötyä kun verkkopankkitunnukset (jotka usein maksavat nekin jotain tilinhoito- ja korttimaksujen ohessa) kuitenkin löytyy, mutta nyt kun olen palvelua vuoden pari käyttänyt niin vaikeaa olisi olla jo ilman, niin kätevä se kyllä on 😅 ja ainakin omasta mielestäni pienen kuukausimaksun arvoinen. 👍🏼
Olen ymmärtänyt, että mobiilivarmenne on Telian keksintö ja sen vuoksi ilmainen Telian asiakkaille.
Teliahan siellä aika alusta mukana ollut.
Netistä lainattua:
“24.11.2004
Mobiili kansalaisvarmenne kypsyi kaksi vuotta
22 kuukautta yhteistyösopimuksen solmimisen jälkeen Väestörekisterikeskus ja TeliaSonera Finland Oyj ovat ottaneet käyttöön ensimmäiset mobiilikansalaisvarmenteet. Yhteistyösopimuksesta tiedotettiin jo helmikuussa 2003.”
Varsinaisesti mobiilivarmenne otettiin käyttöön vuonna 2011.
Yhteistyössä, Telia, DNA, Elisa. Se oli kaikille ilmainen.
“Nyt mobiilivarmenne on ilmainen enää Telian asiakkaille. Elisa (Saunalahti) otti kuukausimaksun käyttöön vuonna 2014, DNA samoihin aikoihin.”
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi