Vastattu

Miksi puhelimen vaihtohyvityksessä kestää?

  • 10 August 2023
  • 6 kommenttia
  • 436 katselukerrat

Vaihdoin uuden iPhone puhelimen 26.6.2023. Olen käynyt myyntipisteessä kerran kysymässä, miksi viipyy. Luvattiin ottaa yhteys Elisaan, mitään ei kuitenkaan kuulu. Oliko tämä huijausta vai mikä mättää??

 

 

EDIT 10.8.2023 // muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi -draakki

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez 12 August 2023, 14:49

Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Vaihdoin uuden iPhone puhelimen 26.6.2023. Olen käynyt myyntipisteessä kerran kysymässä, miksi viipyy. Luvattiin ottaa yhteys Elisaan, mitään ei kuitenkaan kuulu. Oliko tämä huijausta vai mikä mättää??

Eiköhän asia hoidu ottamalla yhteyttä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la-su 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti Twitterissä  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

Vaihdoin uuden iPhone puhelimen 26.6.2023. Olen käynyt myyntipisteessä kerran kysymässä, miksi viipyy. Luvattiin ottaa yhteys Elisaan, mitään ei kuitenkaan kuulu. Oliko tämä huijausta vai mikä mättää??

 

 

EDIT 10.8.2023 // muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi -draakki

 

Elisalla hyvityksistä ei päätetä myymälässä, vaan ne tekee ulkopuolinen toimija. Laitteen siirto myymälästä, alihankkijan työtilanne, päätöksen toimitus Elisalle ja edelleen asiakkalle siis kestää. Prosessissa on liian monta muuttujaa, jossa asiat voi mennä pieleen.

Asiakaspalvelu pystyy vain kertomaan, että palautettu laite näkyy järjestelmässä ja käsittely kestää yleensä viikon, kaksi viikkoa tai kauemmin - ihan millainen tuuri sattuu kohdalle.

Omalla kohdalla toisesta puhelimesta hyvitystieto tuli viikossa, toinen on ollut “käsittelyssä" kolme viikkoa ja ehkä tulee jollakin aikataululla. Omat kokemukset Vaihtoetu-palvelusta ovat niin heikot, että seuraavat vaihdot tehdään taas niillä toimijoilla, joilta hyvityksen saa heti - vaikka voi olla vähän huonompi.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Ikävä kuulla, että vaihtoedussa on kestänyt ja jos sinuun ei olla oltu yhteydessä asiasta. Viime kädessä tiedon tuon vaihtoedun etenemisestä saa asiakaspalvelusta, niin kannattaa sinne olla yhteydessä! Ylempänä onkin yhteystiedot jo annettu. 👍

Tervetuloa OmaYhteisöön @älyhoi ! 😊

Ikävä kuulla, että vaihtoedussa on kestänyt ja jos sinuun ei olla oltu yhteydessä asiasta. Viime kädessä tiedon tuon vaihtoedun etenemisestä saa asiakaspalvelusta, niin kannattaa sinne olla yhteydessä! Ylempänä onkin yhteystiedot jo annettu. 👍

Tervetuloa OmaYhteisöön @älyhoi ! 😊

Eipä taida saada, koska ei AsPa omien yhteydenottojen peruteella tiedä mitään prosessin etenemisestä sen jälkeen kun laite on toimitettu Elisalta alihankkijalle. Vai onko tietojen kertomisessa asiakaskohtaisia eroja?

PS! AsPan mukaan Vaihtoetu-palvelua käytettäessä on suositeltavaa hankkia uusi laite aina osamaksulla. Siis hyvitys ei koskaan (?) ehdi tulla käsitellyksi siinä ajassa, kun Elisa aloittaa hankitun laitteen veloitukset.

Ikävä kuulla, että vaihtoedussa on kestänyt ja jos sinuun ei olla oltu yhteydessä asiasta. Viime kädessä tiedon tuon vaihtoedun etenemisestä saa asiakaspalvelusta, niin kannattaa sinne olla yhteydessä! Ylempänä onkin yhteystiedot jo annettu. 👍

Tervetuloa OmaYhteisöön @älyhoi ! 😊

Eipä taida saada, koska ei AsPa omien yhteydenottojen peruteella tiedä mitään prosessin etenemisestä sen jälkeen kun laite on toimitettu Elisalta alihankkijalle. Vai onko tietojen kertomisessa asiakaskohtaisia eroja?

PS! AsPan mukaan Vaihtoetu-palvelua käytettäessä on suositeltavaa hankkia uusi laite aina osamaksulla. Siis hyvitys ei koskaan (?) ehdi tulla käsitellyksi siinä ajassa, kun Elisa aloittaa hankitun laitteen veloitukset.

Valitettavasti maksoin yhdessä erässä laskun yhteydessä. Kun sain vanhan iPhonen tiedot siirrettyä uuteen, teimme palautuksen yhdessä myymälän kanssa. He kertoivat tuon lopullisen arvion perustuvan alihankkijan kommentteihin ja se kestäisi 1-2 viikkoa. Jos hyvitys ei mene arviointien mukaan, onkohan mahdollista saada vanha puhelin takaisin?

Käyttäjätaso 7

Ikävä kuulla, että vaihtoedussa on kestänyt ja jos sinuun ei olla oltu yhteydessä asiasta. Viime kädessä tiedon tuon vaihtoedun etenemisestä saa asiakaspalvelusta, niin kannattaa sinne olla yhteydessä! Ylempänä onkin yhteystiedot jo annettu. 👍

Tervetuloa OmaYhteisöön @älyhoi ! 😊

 

Valitettavasti maksoin yhdessä erässä laskun yhteydessä. Kun sain vanhan iPhonen tiedot siirrettyä uuteen, teimme palautuksen yhdessä myymälän kanssa. He kertoivat tuon lopullisen arvion perustuvan alihankkijan kommentteihin ja se kestäisi 1-2 viikkoa. Jos hyvitys ei mene arviointien mukaan, onkohan mahdollista saada vanha puhelin takaisin?

Vaihtohyvityksen etenemisestä

OmaElisan Chatti kertoo noin:

  • Yleensä käsittelyssä kestää noin kuukausi.
  • Tarkemmin asiakas ei pysty seuraamaan hyvitystilannetta. 
  • Asiakas saa infon kun vaihtohyvitys käsitelty.
  • Emmekä me näe tilannetta myöskään.

Kysy vaan pikimmiten vanhan takaisinsaantimahdollisuudesta

tuolta Chatista:

ChattaaOmaelisassa 

Tänäänkin viiteen asti avoinna.

Tai huomenna: 9-17.

 

Osallistu keskusteluun