Skip to main content
Vastaus

Missä palvelu?

  • May 25, 2021
  • 5 kommenttia
  • 186 katselukerrat

Taloon tuli uusi läppäri. Onko oma turvapaketti tulokkaalle tarpeen, mietin. Tuskin tuosta haittaakaan on arvelin.
Kuvittelin, että voin ostaa uuden lisenssin  entisten jatkoksi.

Jostain syystä se ei käynytkään. En ruvennut kinaamaan asiasta. Ostin mitä ehdotettiin. Ajattelin selvittää asian virka-aikana. Ja muutaman kerran etsiskelin Elisan asiakaspalvelun sähköpostiosoitetta. En löytänyt. Sen sijaan pyysivät antamaan arvosanan kokemastani palvelusta. Taitavat olla muodissa tuollaiset. Nyt olen kuluttanut hyvän tovin aikaani löytämättä sopivaa osoitetta. Ja Elisa on muistuttanut (sähköpostiviestillä !), että vain asennettu turvapaketti antaa turvaa. Tarvitsemaani apua saisin gurulta.

Kokemani ei ihan vastaa käsitystäni hyvästä asiakaspalvelusta. Paljonko minun pitää maksaa, jos haluan tietää, mitä minun sopimukseeni oikein sisältyy? Onko tällainen asiakaspalvelu kaikkien pykälien mukaista?

Miksi vanhus vuodattaa tällaista? Jos ei Elisa tyydytä, niin saahan samaa pakettia toisella nimellä, eikö. No, nostalgiasyistä. Olkoon vaikka naurettavaa. Minusta on mukava, kun osoite on sci.fi, tuolloisen sopimuskumppanin mukaan (Scifi Communications International Oy).

Eihän vielä ole mahdollista viedä osoitetta mukanaan, kun vaihtaa operaattoria. Puhelinnumeron tapaan. Eihän?

 

 

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God

Tervetuloa OmaYhteisöön @ukah!

 

Se, että onko kolmannen osapuolen tietoturva (esim. Elisan Turvapaketti) tarpeen, riippuu täysin käyttötarkoituksesta ja -tottumuksesta. Monesti perinteisellä hyötykäytöllä saattaa pärjätä ihan Windowsin omalla tietoturvalla, joka on tavalliselle kotikäyttäjälle ihan passeli vaihtoehto. Kolmannen osapuolen tietoturva on toki toinen vaihtoehto, varsinkin, jos aiempi lisenssi on jo olemassa.

 

Ja tuohon viimeiseen lausekkeeseen liittyen: Onko sinulla siis jo aiemmin Elisan Turvapaketti ollut käytössä? Jos on, voit tottakai asentaa sen myös uudelle koneelle. Asennus ja asennusten hallinta löytyy OmaElisasta. Ohjeet Turvapaketin asentamiseen löytyy oheisen linkin takaa.

Elisa Turvapaketin asennus - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

 

Elisan Turvapaketti on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, eikä sinun tarvitse ostaa joka vuosi uutta lisenssiä vanhan jatkeeksi. Mikäli kuitenkin käytät ihan alkuperäistä F-Securen tietoturvaa, on lisenssi uusittava vuosittain. Myös tuon alkuperäisen F-Securen voi asentaa uudelle koneelle, vaikka lisenssi olisikin käytössä vanhalla koneella. Lisenssi on siirrettävissä My F-Secure -tilin kautta.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • Vastaus
  • May 26, 2021

Tervetuloa OmaYhteisöön @ukah!

 

Se, että onko kolmannen osapuolen tietoturva (esim. Elisan Turvapaketti) tarpeen, riippuu täysin käyttötarkoituksesta ja -tottumuksesta. Monesti perinteisellä hyötykäytöllä saattaa pärjätä ihan Windowsin omalla tietoturvalla, joka on tavalliselle kotikäyttäjälle ihan passeli vaihtoehto. Kolmannen osapuolen tietoturva on toki toinen vaihtoehto, varsinkin, jos aiempi lisenssi on jo olemassa.

 

Ja tuohon viimeiseen lausekkeeseen liittyen: Onko sinulla siis jo aiemmin Elisan Turvapaketti ollut käytössä? Jos on, voit tottakai asentaa sen myös uudelle koneelle. Asennus ja asennusten hallinta löytyy OmaElisasta. Ohjeet Turvapaketin asentamiseen löytyy oheisen linkin takaa.

Elisa Turvapaketin asennus - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

 

Elisan Turvapaketti on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, eikä sinun tarvitse ostaa joka vuosi uutta lisenssiä vanhan jatkeeksi. Mikäli kuitenkin käytät ihan alkuperäistä F-Securen tietoturvaa, on lisenssi uusittava vuosittain. Myös tuon alkuperäisen F-Securen voi asentaa uudelle koneelle, vaikka lisenssi olisikin käytössä vanhalla koneella. Lisenssi on siirrettävissä My F-Secure -tilin kautta.


sjuhani
Forum|alt.badge.img+8
  • Mentor
  • May 27, 2021

Tervehdys, @ukah.   
Voit kirjoitella suoraan Elisan asiakaspalvelijoille vaikkapa OmaElisa-asiointiverkkosivuston kautta (https://verkkoasiointi.elisa.fi), kun sisäänkirjaudut Elisan asiakastunnuksillasi. Valitse siellä päävalikosta (eli sivun vasemmalta laidalta) rivi “Asiakaspalvelu”, ja sen jälkeen napsauta sivun keskiosasta otsikkoa “Viestit ja viestiarkisto” → valkoinen nappi “Uusi viesti”.
 
Toinen vaihtoehto on käyttää ylempää tuolta samaiselta sivulta löytyvää chat-keskustelutoimintoa (“Avaa chat” -painike), jolloin näet vastauksetkin näytöllä sitä mukaa kun keskustelu asiakaspalvelijan kanssa etenee. Lisäksi, kun painat viestittelyn viimeistelemisen ohessa painiketta “lähetä keskustelu sähköpostitse” (kirjekuori) ennen kuin suljet chat-yhteyden, saat myös sähköpostiviestin, jossa näkyypi koko keskustelu. Chat-palvelua saa maanantaista perjantaihin kello 8–21 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin kello 9–17.


Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • May 27, 2021

Tervehdys, @ukah.   
Voit kirjoitella suoraan Elisan asiakaspalvelijoille vaikkapa OmaElisa-asiointiverkkosivuston kautta (https://verkkoasiointi.elisa.fi), kun sisäänkirjaudut Elisan asiakastunnuksillasi. Valitse siellä päävalikosta (eli sivun vasemmalta laidalta) rivi “Asiakaspalvelu”, ja sen jälkeen napsauta sivun keskiosasta otsikkoa “Viestit ja viestiarkisto” → valkoinen nappi “Uusi viesti”.
 
Toinen vaihtoehto on käyttää ylempää tuolta samaiselta sivulta löytyvää chat-keskustelutoimintoa (“Avaa chat” -painike), jolloin näet vastauksetkin näytöllä sitä mukaa kun keskustelu asiakaspalvelijan kanssa etenee. Lisäksi, kun painat viestittelyn viimeistelemisen ohessa painiketta “lähetä keskustelu sähköpostitse” (kirjekuori) ennen kuin suljet chat-yhteyden, saat myös sähköpostiviestin, jossa näkyypi koko keskustelu. Chat-palvelua saa maanantaista perjantaihin kello 8–21 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin kello 9–17.

 

Kolmas vaihtoehto on täyttää yhteydenottolomake ja lähettää se Elisalle. Tällöin Elisa on yhteydessä sinuun asiasi tiimoilta. Yhteydenottoloma löytyy täältä: Viesti asiakaspalveluun (elisa.fi)

 

Neljäs vaihtoehto on lähettää täällä OmaYhteisössä yksityisviesti @OmaYhteisö-tiimi käyttäjälle. Eli klikkaa itsesi heidän profiiliin ja valitse “Lähetä viesti”. OmaYhteisö-tiimi on Elisan asiakaspalvelun henkilökuntaa ja auttavat täällä OmaYhteisössä asiakkaita kaikissa asioissa. Jotta asiointi täällä OmaYhteisössä Elisan asiakaspalvelun kanssa olisi mahdollisimman sujuvaa, kannattaa asiakasnumero tallentaa omaan profiiliin täällä OmaYhteisössä. Tämä onnistuu klikkaamalla sivun oikeasta yläkulmasta nimimerkkiäsi ja valitsemalla “Asetukset”. Asiakasnumero löytyy esim. laskusta ja laskut tuolta OmaElisasta.


Forum|alt.badge.img

Tervetuloa OmaYhteisöön @ukah!

 

Se, että onko kolmannen osapuolen tietoturva (esim. Elisan Turvapaketti) tarpeen, riippuu täysin käyttötarkoituksesta ja -tottumuksesta. Monesti perinteisellä hyötykäytöllä saattaa pärjätä ihan Windowsin omalla tietoturvalla, joka on tavalliselle kotikäyttäjälle ihan passeli vaihtoehto. Kolmannen osapuolen tietoturva on toki toinen vaihtoehto, varsinkin, jos aiempi lisenssi on jo olemassa.

 

Ja tuohon viimeiseen lausekkeeseen liittyen: Onko sinulla siis jo aiemmin Elisan Turvapaketti ollut käytössä? Jos on, voit tottakai asentaa sen myös uudelle koneelle. Asennus ja asennusten hallinta löytyy OmaElisasta. Ohjeet Turvapaketin asentamiseen löytyy oheisen linkin takaa.

Elisa Turvapaketin asennus - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

 

Elisan Turvapaketti on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, eikä sinun tarvitse ostaa joka vuosi uutta lisenssiä vanhan jatkeeksi. Mikäli kuitenkin käytät ihan alkuperäistä F-Securen tietoturvaa, on lisenssi uusittava vuosittain. Myös tuon alkuperäisen F-Securen voi asentaa uudelle koneelle, vaikka lisenssi olisikin käytössä vanhalla koneella. Lisenssi on siirrettävissä My F-Secure -tilin kautta.


Yhdyn tähän, erilliselle maksulliselle tietoturvaohjelmistolle ei nykypäivänä ole peruskäyttäjälle tarvetta. Microsoft Defender on uusissa windndows 10 koneissa valmiina käytössä. Paitsi jotkin pakettikoneet joissa joku MCaffee tai vastaava, jonka suosittelen heti poistamaan. Ei ole ainakaan lähipiirissä, joissa myös windows 7 käyttäjiä ja eläkeläisiä ole ollut tarvetta maksullista ottaa, joten irtisano ja poista suosiolla.

 

@ukah Nykyään Elisalla sähköpostiosoitteet ei ole sidottu liittymään, vaan ne on erikseen oleva lisämaksullinen palvelu. Se milloin se muuttuu lisämaksulliseksi, kukaan ei tiedä, osa on jo muuttuneet. netti.fi muuttui 2,90€/kk → irtisanottu, katsotaan milloin näitä muita erikoisepia muuttuu maksulliseksi. Joten voit aivan hyvin vaikka siirtää internet yhteytesi ja palvelusi toiselle operaattorille ja kannattaa miettiä kannattaisiko kuitenkin hankkia jokin ilmainen posti tai esim. 1€/kk jokin paljon monipuolisempi postilaatikko.

 

 


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • May 28, 2021

Moikka @ukah 
Täällä olikin jo erinomaisia vinkkejä jaettu niin oletko saanut näiden avulla ongelmaa ratkaistua? :)