Pilvilinnan toiminta ja kehittäminen

  • 15 April 2022
  • 1 kommentti
  • 63 katselukerrat

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Kun juhlapyhinä on hyvää aikaa, niin ajattelin naputella tänne palstalle viimeaikaisia kokemuksiani Pilvilinnan toiminnasta.

Pääsääntöisesti Pilvilinna on toiminut ongelmitta, ainoastaan automaattinen varmuuskopiointi on ajoittain kenkkuillut.

 

Minulla on kolme kansiota koneellani, jotka ovat automaattisen varmuuskopioinnin piirissä. Kuluneen kevään aikana on noin 5 kertaa käynyt siten, että kun olen uuden tiedoston sijoittanut varmuuskopioitavaan kansioon, Pilvilinnan Jono-näkymä näyttää, että ko. tiedosto on kopioitu pilveen mutta kun Pilvilinnasta tarkastelee Aikajana- tai Tiedostojen hallinta -näkymiä ei uutta/muokattua tiedostoa ole kuitenkaan kopioitu pilveen.

Ongelma on useimmiten ratkennut kirjautumalla ulos Pilvilinnasta ja käynnistämällä Pilvilinnan työpöytäohjelman uusiksi. Tämän jälkeen tiedosto tulee pilveen näkyviin.

Eilen ei ongelmaan kuitenkaan nämäkään temput piisanneet vaan jouduin lisäksi resetoimaan Pilvilinnan poistamalla tiedostot Kirjasto/Application Support -kansion alta. Tämän vinkin sain aiemmin tältä palstalta, kun Pilvilinnan toiminnassa oli käyttöönoton yhteydessä ongelmaa.

 

Toivoisin, että Elisan väki laittaisi tämän ongelmakuvaksen eteenpäin ihmisille, jotka vastaavat Pilvilinnan teknisestä puolesta. Käytössäni on siis Pilvilinnan työpöytäversio Macille (ver. 2.6.1) ja iMacissa käyttöjärjestelmänä MacOS Monterey (ver. 12.3.1). Kaikki ohjelmistoversiot ovat siis uusimmat saatavilla olevat.

 

Olen myöskin hieman ihmetellyt sitä, että Pilvilinna on nyt ollut n. vuoden käytössäni ja tässä ajassa ainakaan Macin työpöytäversioon ei ole tullut ensimmäistäkään päivitystä. Käsittääkseni ohjelmisto kuitenkin päivittäisi itsensä automaattisesti vai onko ohjelmistoon jostain saatavilla uudempi versio ja päivitys on tehtävä itse asentamalla?

 

Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen Pilvilinnan toimintaan ja hinta/laatusuhde on mielestäni varsin hyvä. Toivottavasti tämä tuote on Elisalla kuitenkin aktiivisen kehityksen piirissä, jotta palvelu toimii jatkossakin.

 

Hyvää pääsiäistä tänne kaikille palstalaisille! 😀


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Kun juhlapyhinä on hyvää aikaa, niin ajattelin naputella tänne palstalle viimeaikaisia kokemuksiani Pilvilinnan toiminnasta.

Pääsääntöisesti Pilvilinna on toiminut ongelmitta, ainoastaan automaattinen varmuuskopiointi on ajoittain kenkkuillut.

 

Minulla on kolme kansiota koneellani, jotka ovat automaattisen varmuuskopioinnin piirissä. Kuluneen kevään aikana on noin 5 kertaa käynyt siten, että kun olen uuden tiedoston sijoittanut varmuuskopioitavaan kansioon, Pilvilinnan Jono-näkymä näyttää, että ko. tiedosto on kopioitu pilveen mutta kun Pilvilinnasta tarkastelee Aikajana- tai Tiedostojen hallinta -näkymiä ei uutta/muokattua tiedostoa ole kuitenkaan kopioitu pilveen.

Ongelma on useimmiten ratkennut kirjautumalla ulos Pilvilinnasta ja käynnistämällä Pilvilinnan työpöytäohjelman uusiksi. Tämän jälkeen tiedosto tulee pilveen näkyviin.

Eilen ei ongelmaan kuitenkaan nämäkään temput piisanneet vaan jouduin lisäksi resetoimaan Pilvilinnan poistamalla tiedostot Kirjasto/Application Support -kansion alta. Tämän vinkin sain aiemmin tältä palstalta, kun Pilvilinnan toiminnassa oli käyttöönoton yhteydessä ongelmaa.

 

Toivoisin, että Elisan väki laittaisi tämän ongelmakuvaksen eteenpäin ihmisille, jotka vastaavat Pilvilinnan teknisestä puolesta. Käytössäni on siis Pilvilinnan työpöytäversio Macille (ver. 2.6.1) ja iMacissa käyttöjärjestelmänä MacOS Monterey (ver. 12.3.1). Kaikki ohjelmistoversiot ovat siis uusimmat saatavilla olevat.

 

Olen myöskin hieman ihmetellyt sitä, että Pilvilinna on nyt ollut n. vuoden käytössäni ja tässä ajassa ainakaan Macin työpöytäversioon ei ole tullut ensimmäistäkään päivitystä. Käsittääkseni ohjelmisto kuitenkin päivittäisi itsensä automaattisesti vai onko ohjelmistoon jostain saatavilla uudempi versio ja päivitys on tehtävä itse asentamalla?

 

Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen Pilvilinnan toimintaan ja hinta/laatusuhde on mielestäni varsin hyvä. Toivottavasti tämä tuote on Elisalla kuitenkin aktiivisen kehityksen piirissä, jotta palvelu toimii jatkossakin.

 

Hyvää pääsiäistä tänne kaikille palstalaisille! 😀


Tervehdys @nettiukko! Kiitos arvokkaasta palautteesta. Vien palautteen eteenpäin palvelusta vastaaville tahoille 🙂

 

Pilvilinna-palvelun ongelmissa voi toki aina ottaa yhteyttä myös asiakaspalveluumme tai ottaa @OmaYhteisö-tiimi  -käyttäjään yhteyttä täällä OmaYhteisössä.