Vastattu

Prepaid Kauppa ja latausedut


Prepaid Kaupassa mainostetaan latausetuna, että joka neljännestä vähintään 10e ylittävävästä latauksesta Otto-automaatilla tai netissä tehtynä kerryttää liittymälle latausextraa 10e normaalina saldona. 

Koskeeko tämä latausetu ainoastaan pelkkää lisäsaldon lataamista täysinä euroina (esim. Prepaid Kaupasta sivuilla kohta ”Valitse tarvittaessa lisäksi saldoa”), vaaditaanko lisäksi esim. puhe- tai nettipaketin tilaamista vai lasketaanko tähän latausedun ehtojen täyttämiseen pelkästään netti-, puhe- tai viestipaketin tilaus, joka ylittää tuon 10e/krt? 
 

Kun ja jos tuota ”normaalia” saldoa kertyy latausedun ehtojen mukaisesti, mihin kertynyttä saldoa voi käyttää? Perinteiseen matkapuhelinliikenteeseen (maksaa sillä siis viesti- ja puheominaisuuksien käyttöstä) vai voiko kertyneellä saldolla maksaa vaikkapa lataussivulla tarjolla olevan nettikuukauden?
 Näihin kysymyksiini en löytänyt vastausta mistään ja toivoisinkin niihin tarkennusta.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JJesseJ 30 June 2021, 10:59

Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Moi @Reppe ja tervetuloa OmaYhteisöön! :relaxed: Kyllä vaan onnistuu Prepaidiin pakettien tilaus suoraan saldolla. Lista erilaisista paketeista tilausohjeineen löytyy täältä. Latausekstraa syntyy, kun lisäilee liittymälle saldoa, ei paketeista. Latausekstra kuluu siinä missä muukin raha liittymällä, eli joko soittoihin/viesteihin/nettiin tai sitten vaikka pakettien tilailuun tekstiviestin kautta. :slight_smile:

Kiitos @roopeg !

Vielä kysyisin, voiko tilattua avointa saldoa käyttää ainoastaan tekstiviesteihin, nettiin, puheluihin ja pakettien tilailuun tekstiviestitse, mutta ei käypänen maksuvaluutta muissa tilaustavoissa, kuten Otto-automaatilla tai netissä paketin tilaamiseen? 

Omaa etuani ajattelen, kun netissä tilattuna Nettikuukausi 4g+ on edullisempi kuin mitä linkkaamassasi tekstiviestitse tilattavien pakettivaihtoehtojen hinnastossa on. Tiedätkö, onko tuo Nettikuukausi 4g+ alehinta voimassa ainoastaan netissä tilattuna vai myös muissa tilaustavoissa ja kuinka kauan? Jokin liittymän aktivointietu? 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

 

Vielä kysyisin, voiko tilattua avointa saldoa käyttää ainoastaan tekstiviesteihin, nettiin, puheluihin ja pakettien tilailuun tekstiviestitse, mutta ei käypänen maksuvaluutta muissa tilaustavoissa, kuten Otto-automaatilla tai netissä paketin tilaamiseen? 

Omaa etuani ajattelen, kun netissä tilattuna Nettikuukausi 4g+ on edullisempi kuin mitä linkkaamassasi tekstiviestitse tilattavien pakettivaihtoehtojen hinnastossa on. Tiedätkö, onko tuo Nettikuukausi 4g+ alehinta voimassa ainoastaan netissä tilattuna vai myös muissa tilaustavoissa ja kuinka kauan? Jokin liittymän aktivointietu? 

Saldoa voi käyttää paketin tilaamiseen vain tekstiviestitse. 
Ja näiden prepaid pakettien edut vaihtelee ja joskus eri tilauskanavissa on erilaisia etuja ja ei voi sanoa, että kuinka kauan edut aina on voimassa. 

Hei ei vissiin pysty lataamaan 5 G liittymäpakettia saldolla tekstiviestitse? Elisa prepaid nettipakettia siis....? 

 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Hei ei vissiin pysty lataamaan 5 G liittymäpakettia saldolla tekstiviestitse? Elisa prepaid nettipakettia siis....? 

 

 

Valitettavasti 5G -pakettia ei pysty tekstarilla lataamaan. 

Okei kiitoksia tiedosta! :)

Käyttäjätaso 7

Hei ei vissiin pysty lataamaan 5 G liittymäpakettia saldolla tekstiviestitse? Elisa prepaid nettipakettia siis....?

Netistä sen voi ladata.

https://lataa.elisa.fi/

Voiko käyttämättömän prepaid-liittymän saldon siirtää toiselle prepaid-liittymälle?

Käyttäjätaso 7

Voiko käyttämättömän prepaid-liittymän saldon siirtää toiselle prepaid-liittymälle?

Prepaidissa ei voi siirtää rahaa liittymältä toiselle eikä se vaikuta onko liittymä käyttämätön vai ei.

28.8.2021 viimeksi ladattuani 10 € tuli viesti: "Kiitos latauksesta-lataa vielä kerranotto-automaatilla tai netissä niin saat 10 € lisäedun normipuheaikana!" terveisin Elisa.

Latasin tänään 5.9.2022 10 €, mutta tuota luvattua lisäetua 10 € ei tullut. 

Käyttäjätaso 6

Hmm, onpas @RTi kurja kuulla 😥 selvitellään mieluusti mistä tuossa on oikein kiikastanut. Pystyisitkö joko varailemaan täältä veloituksetonta soittoaikaa aiheella Asiakaspalvelu (mobiililiittymät), tai laittamaan asiakaspalveluun yksityisviestiä joko Facebookin tai Twitterin kautta? Saataisiin näissä kanavissa nopeiten selvyys että mihin tuo uupumaan jäänyt latauslahjasaldo on jäänyt kuleksimaan. 👍🏼

Osallistu keskusteluun