Skip to main content
Vastaus

Prepaid saldon käyttö

  • October 13, 2025
  • 9 kommenttia
  • 110 katselukerrat

Ostin torstaina 9.10. Elisa Prepaidin R-Kioskilta. Liittymässä mainostettiin olevan 6€ alkusaldoa.

Otin sen käyttöön perjantaina 10.10. ja tilasin samalla 5G yhteyden tekstarilla. 5G:n pitäis maksaa 1,29€/pv.

Laitoin liittymän 5G modeemiini, eli en ole käyttänyt sitä mihinkään muuhun kuin nettiliittymään.

 

Maanantaina 13.10. nettiyhteys oli poikki, koska liittymästä oli saldo loppu.

Miten voisin selvittää, että mihin tuo saldo on käytetty?

EDIT: 14.10.2025 // Korjattu pieni kirjoitusvirhe otsikosta. -eepuska

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

Kysäise asiakaspalvelusta, josko selviäisi:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Chat Omaelisassa  ma-pe 8-18

Lähetä viesti Facebookissa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21. 

Sähköinen yhteydenottolomake

Soittakaa minulle 

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa 

Tai: Omaelisa /Tuki/Varaa soittoaika

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

9 kommenttia

  • Vastaus
  • October 13, 2025

Kysäise asiakaspalvelusta, josko selviäisi:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Chat Omaelisassa  ma-pe 8-18

Lähetä viesti Facebookissa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21. 

Sähköinen yhteydenottolomake

Soittakaa minulle 

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa 

Tai: Omaelisa /Tuki/Varaa soittoaika

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 13, 2025

Moi,

 

jonotin jo yli puoli tuntia asiakaspalveluun, eikä sieltä vastattu. Chatissa on botti, joka ei ymmärrä mistään mitää ja siltä ei saa varattua soittoaikaa, koska niitä ei ole vapaana.

Itse varaamalla saisin ajan näköjään viikon päähän.

 

Loistavaa palvelua?


  • October 13, 2025

Moi,

 

jonotin jo yli puoli tuntia asiakaspalveluun, eikä sieltä vastattu. Chatissa on botti, joka ei ymmärrä mistään mitää ja siltä ei saa varattua soittoaikaa, koska niitä ei ole vapaana.

Itse varaamalla saisin ajan näköjään viikon päähän.

 

Loistavaa palvelua?

Chatti vaatii sinnikkyyttä ja useampia yrityksiä joskus pitemmänkin aikaa.

Päivän mittaan kyllä onnistuu.

Kirjoita Chatin viestikenttään: Asiakaspalvelu, niin pääset ainakin jonoon, jos

ei ruuhkaa.

Laita Omaelisan kautta viestiä, sieltä tulee vastaus parissa päivässä.


Misfit
  • October 13, 2025

Ostin torstaina 9.10. Elisa Prepaidin R-Kioskilta. Liittymässä mainostettiin olevan 6€ alkusaldoa.

Otin sen käyttöön perjantaina 10.10. ja tilasin samalla 5G yhteyden tekstarilla. 5G:n pitäis maksaa 1,29€/pv.

Laitoin liittymän 5G modeemiini, eli en ole käyttänyt sitä mihinkään muuhun kuin nettiliittymään.

 

Maanantaina 13.10. nettiyhteys oli poikki, koska liittymästä oli saldo loppu.

Miten voisin selvittää, että mihin tuo saldo on käytetty?

Vastasit omaan kysymykseesi, eli saldo on mennyt nettikäyttöön. 4 pvää × 1,29 = 5,16€


Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 14, 2025

@Kimblez antoikin hyvät yhteystiedot meidän eri asiakaspalvelukanaviin, sieltä voidaan halutessasi vilkaista tilannetta.👍Vaikuttaa siltä, että datakäyttöön tuo saldo on kulunut jos et ole liittymällä tehnyt muuta kuin käyttänyt nettiä reitittimen kautta.😊

Ja tervetuloa yhteisöön ​@JaKyl !💙


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 14, 2025

Ostin torstaina 9.10. Elisa Prepaidin R-Kioskilta. Liittymässä mainostettiin olevan 6€ alkusaldoa.

Otin sen käyttöön perjantaina 10.10. ja tilasin samalla 5G yhteyden tekstarilla. 5G:n pitäis maksaa 1,29€/pv.

Laitoin liittymän 5G modeemiini, eli en ole käyttänyt sitä mihinkään muuhun kuin nettiliittymään.

 

Maanantaina 13.10. nettiyhteys oli poikki, koska liittymästä oli saldo loppu.

Miten voisin selvittää, että mihin tuo saldo on käytetty?

Vastasit omaan kysymykseesi, eli saldo on mennyt nettikäyttöön. 4 pvää × 1,29 = 5,16€

Kyllä, mutta alkusaldoa oli 6€ ja mihinkään muuhun en sitä käyttänyt. Sitten neljännen päivän aamuna netti oli poikki.
Minun laskemien mukaan ei olisi pitänyt olla poikki.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 14, 2025

@Kimblez antoikin hyvät yhteystiedot meidän eri asiakaspalvelukanaviin, sieltä voidaan halutessasi vilkaista tilannetta.👍Vaikuttaa siltä, että datakäyttöön tuo saldo on kulunut jos et ole liittymällä tehnyt muuta kuin käyttänyt nettiä reitittimen kautta.😊

Ja tervetuloa yhteisöön ​@JaKyl !💙

Ihan järkyttävän vaikeaa löytää oikeaa kanavaa, joka kautta saa mukamas yhteyden, mutta ei oikein mistään vastausta.

Ei ole kovin kätevää, kun niin monta eri kanavaa mistä yrittää ottaa yhteyttä.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 14, 2025

Moi,

 

jonotin jo yli puoli tuntia asiakaspalveluun, eikä sieltä vastattu. Chatissa on botti, joka ei ymmärrä mistään mitää ja siltä ei saa varattua soittoaikaa, koska niitä ei ole vapaana.

Itse varaamalla saisin ajan näköjään viikon päähän.

 

Loistavaa palvelua?

Chatti vaatii sinnikkyyttä ja useampia yrityksiä joskus pitemmänkin aikaa.

Päivän mittaan kyllä onnistuu.

Kirjoita Chatin viestikenttään: Asiakaspalvelu, niin pääset ainakin jonoon, jos

ei ruuhkaa.

Laita Omaelisan kautta viestiä, sieltä tulee vastaus parissa päivässä.

Mistäs tuonkin nyt sitten tietää, että pitää botille olla joku erikoissana, että se päästää oikealle asiakaspalvelijalle? Koitin sille kyllä vääntää, että haluan puhua ihmiselle, mutta eipä se mitään tajunnut.


Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 14, 2025

Henkilökohtaisesti pidän hyvänä sitä, että asiakas voi olla meihin yhteydessä useampaa reittiä, sieltä usein löytyy jokaiselle se mieluisin reitti, jota sitten käyttää myös jatkossa. 😊 Chatissa ja puhelinpalvelussa voi olla ajoittain ruuhkaa eli siellä asiakaspalvelijalle yhdistystä voi joutua odottelemaan hetken, toki chat on tässä täysin maksuton vaihtoehto. Sosiaalisen median yksityisviestien puolella vastaus saattaa tulla hyvinkin nopeasti, mutta ajoittain viivettä ilmenee tunneista muutamaan päivään. OmaElisan viestien puolella arvioitu vastausaika on 2-5 arkipäivää. Vastaus saadaan kyllä kysymykseen jokaisesta kanavasta.👍