Vastattu

Soitin Elisalle, koska liittymänisopimuskausi oli päättymässä eikä tarjous sopinut käyttööni.

  • 29 April 2022
  • 7 kommenttia
  • 214 katselukerrat

Jonotusta jonotusta vihdoin asiakaspalvelija vastasi. Sain uuden sopimuksen toiveeni ja tarpeeni mukaisesti. Sitten tuli lasku jossa veloitettiin liittymämuodon muuttaminen. Lisäksi laskussa veloitettiin kaikki Elisaan soittamani puhelut koska Elisa on ns 010 tai 020 yritys joka vyöryttää puhelinkulunsa asiakkaille kuitenkin ilmoittamatta tästä ennen puhelua!!!!!!!!

En viitsi soittaa Elisalle, koska siitä tulee taas lasku. Nyt näitä laskuja oli laskussa ni noin 18 euroa joista kylläkin oli osa Nordean soittoja joissa yritin selvittää talletusteni ja sijoitusteni tilannetta.

Tilannehan on ihan hanurista. Maksan siis esimi Elisalle puheluista jotta voisin käyttää heidän palvelujaan.

Kyllä pohdin vakavasti vaihtavani 46 vuotta kestäneen yhteisön asiakassuhteen toiseen. Yhtiö muuttunut oleellisesti tänä aikana, eikä mielestäni hyvään suuntaan….

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi LucasChristian 29 April 2022, 20:26

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Elisan sivuiltahan hinnat löytyy:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/ohje/asiakaspalveluhinnasto/

Liittymätyypin vaihto (puheliittymät, mobiililaajakaista) Elisa -liittymät

Puhelustahan menee liittymän matkapuhelinmaksu (mpm), Ilmoitettu Asiakaspalvelu puh. numeron alapuolella.

 OmaElisasta löytyy hinta:

Liittymän tiedot

 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Jonotusta jonotusta vihdoin asiakaspalvelija vastasi. Sain uuden sopimuksen toiveeni ja tarpeeni mukaisesti. Sitten tuli lasku jossa veloitettiin liittymämuodon muuttaminen. Lisäksi laskussa veloitettiin kaikki Elisaan soittamani puhelut koska Elisa on ns 010 tai 020 yritys joka vyöryttää puhelinkulunsa asiakkaille kuitenkin ilmoittamatta tästä ennen puhelua!!!!!!!!

En viitsi soittaa Elisalle, koska siitä tulee taas lasku. Nyt näitä laskuja oli laskussa ni noin 18 euroa joista kylläkin oli osa Nordean soittoja joissa yritin selvittää talletusteni ja sijoitusteni tilannetta.

Tilannehan on ihan hanurista. Maksan siis esimi Elisalle puheluista jotta voisin käyttää heidän palvelujaan.

Kyllä pohdin vakavasti vaihtavani 46 vuotta kestäneen yhteisön asiakassuhteen toiseen. Yhtiö muuttunut oleellisesti tänä aikana, eikä mielestäni hyvään suuntaan….

Nykyään veloitetaan aina 6,90€ vaihtomaksu, joka tulee sitten laskulle normaalisti. Joskus voi kyllä saada neuvoteltua, että ei tuota maksua oteta ollenkaan. Yritysnumerot laskutetaan myös aina erikseen ja se on ilmoitettu kyllä, kun katsoo liittymätyypin lisätiedot kohdasta tai erillisestä liittymä hinnastosta, joka myös löytyy Elisan sivuilta

Ehdot lukee tai ei. Sehän ei ole se pointti vaan se että yritykset myös Elisa vyöryttävät kustannukset soittajille. Olin valtion palveluksessa kun sinne tehtiin 010 järjestelmä ja silloinen kansliapäällikkö kertoi kuinka paljon mm valtion tuotot kasvavat kulujen jälkeen järjestelmän mukana. Tuotto haetaan siis soittajilta reilusti yli kulujen. Siitä tässä on kysymys. Elisalla jonotuskin näyttää olleen laskun mukaan maksullista.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Elisan asiakaspalveluunsa soittamisen hinnasta käyttämä ilmaisu mpm/pvm​ pätee ainoastaan lankapuhelimesta soitettaessa, paikalliverkkomaksu.

Matkapuhelimesta soitettaessa ilmaisu mpm on harhaanjohtava, sillä todellisuudessa kyse ei ole matkapuhelumaksusta, vaan epänormaalien puheluiden maksusta. Maksuhan ei ole sama, jonka maksat puhelusta toiseen matkapuhelimeen.

Uusilla liittymäsopimuksilla Elisan veloitus epänormaaleihin numeroihin soittamisesta on lisäksi huomattavan korkea, 0,169 €/min. Mikäli käytettävissä ei ole muun operaattorin kuin Elisan liittymää, Elisan asiakaspalveluun soittaakseen joutuu lähtemään pois Suomesta, esimerkiksi Tallinnaan tai Haaparantaan.

Oikeastaan on parempi, ettei sinne soita lainkaan, vaan hoitaa asian viesteillä tai laulukerttulilla, chat. Joskaan viestien lähetyskään ei tällä hetkellä onnistu:

❗️Työtaistelutoimien vuoksi emme pysty vastaanottamaan uusia viestejä. Vastaamme jo lähettämääsi viestiin mahdollisimman pian, odotathan rauhassa. Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa haittaa.

 

Aivan harkitsemisen arvoinen vaihtoehto on myös vaihtaa operaattori, mikäli tarvetta asiakaspalveluun sattuisi syntymään.

 

Elisalla jonotuskin näyttää olleen laskun mukaan maksullista.

Puhelun veloitus alkaa, kun puheluun vastataan. Jonottaminen on aina maksullista. 112 ja 0800 numeroihin jonottamisen maksaa toki puhelun vastaanottaja.

Maksullisissa palvelunumeroissa, kuten 0100, 0200, 0300, 0600, 0700 puhelun hinta voi nousta kesken puhelun. Tällaisessa tapauksessa jonotusajan taksa voi olla pienempi kuin puhelun varsinainen taksa, mutta tällöinkään jonotus ei ole maksutonta.

Laskussa kaikista jonotuksidta ja yrityksistä on velotettu minua siis soittajaa

kiskurihinnoittelua

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Kyllä, normaalisti soittaja maksaa puhelun.

112 ja 0800 ovat soittajille ilmaisia, mutta kyllä puhelinyhtiö puhelumaksut näistäkin puheluista ottaa. Ne vain menevät puhelun vastaanottajan piikkiin.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Kun ne 010 numerot on firmoissa yhdistetty firmojen kännykkään. Niissä puhelimissa on myös nämä normaalit numerot, mutta asiakkaille ilmoitetaan tämä 010 numero, jolla veloitetaan ylimääräistä.

Mitäköhän lisäpalvelua esim. kaupat saa tästä 010 numeroiden käytöstä, kun heidän puhelimissaan on myös tämä liittymän normaali numero.