Skip to main content
Vastaus

Soittopyyntö jättäminen asiakaspalveluun haastavaa

  • October 7, 2025
  • 3 kommenttia
  • 172 katselukerrat

Forum|alt.badge.img

Suht tuoreena elisan asiakkaana olen aivan JÄRKYTTYNYT elisan nk. Asiakaspalvelun tasosta. 

 

Luin iltalehdestä jutun, kuinka rikolliset voivat kaapata fyysisen sim-korttisi ja muuttaa sen eSIM:iksi. Kuulemma keino estää tämä, on etsiä asetuksista kohta, jossa laitat salasanan kaikkien liittymääsi koskevien muutosten tekemiselle.

 

No, yritin Kauan etsiä omaelisan sovelluksen kautta tätä kohtaa tililtäni - > siinä koskaan onnistumatta. Suorastaan JÄRKTTTÄVÄÄ JO ITSESSÄÄN. Enkä ole edes mikään huono verkko -, ja digiasioiden käyttämisessä. Miten jonkun vanhuksen pitäisi tällainen löytää - > täysin mahdotonta.

 

No, ajattelin sitten chatata asiakaspalvelun kanssa ja kysyä asiasta. Kirjoitan ja kukas minulle vastaa??? Idiootti tekoälybotti. Et KIRVEELLÄKÄÄN saa heti oikeaa ihmistä kiinni. No, botti kertoo, että jonoa on, paljon ja että voin varata ilmaisen soittoajan. Se ehdottaakin kello 14.10. Hyväksyn.

 

Sitten botti alkaa kyselemään soittoajan varauksen asiaani niin monella kysymyksellä, että hermo menee välittömästi. Annan kaikki tiedot ja sitten jotain menee pieleen. Botti sanoo jotain, että sinulle on jo varattu soittoaika yms... Ihmettelen, että okei... 

 

Soittoa EI IKINÄ TULE. 

 

YRITÄN RAIVOISSANI VARATA UUDEN AJAN, TÄLLÄ KERTAA VARAA SOITTOAIKA - TOIMINNON KAUTTA. SE EI TOIMI. PÄIVÄ JA AIKA - KOHTAAN EI TULE MITÄÄN VALITTAVAA. EI PÄIVÄN PÄIVÄÄ. VARAUS EI ONNISTU.

 

YRITÄN UUDESTAAN MENNÄ CHATTIIN. TAAS KUULEMMA KAMALA JONO, EN PÄÄSE MIHINKÄÄN.

 

YRITÄN UUDESTAAN VARAA SOITTOAIKA - KOHDAN KAUTTA. ENSIMMÄINEN AIKA VIIKON PÄÄSTÄ. VIIKON!!!!!! KUN HALUAISIN  SEN TUNNIN SISÄÄN.

 

LUULIN TELIAN PALVELUA HUONOKSI, MUTTA TE VIETTE KYLLÄ VOITON. AIVAN USKOMATTOMAN HUONOA PALVELUA. JA ASIA. SE JÄI HOITAMATTA. 

 

JA EI, TÄHÄN JOS NYT JOKU VASTAA, ETTÄ SE LÖYTYY SIELTÄ JA SIELTÄ, SE EI TÄTÄ TIETOA ASIAKASPALVELUN TAVOITTAMISEN MAHDOTTOMUUDESTA POISTA. 

 

JA EI, EN TODELLAKAAN ALA SINNE ASIAKASPALVELUUN ITSE SOITTAMAAN, NIIN KAUAN, KUN MINUN PITÄÄ MAKSAA SIITÄ ITSE KALLIS MPM-maksu. 0800-numeroon kyllä soittaisin. 

EDIT: 7.10.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi ja viestin sisällöstä muutama ikävä sana vähemmän ikäväksi. -eepuska

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eepuska

Ikävä kuulla, että soittopyyntöä ei ole tullut ja bottikin on kysellyt kovasti kysymyksiä ja se on vetänyt hermot kireälle! Asiakaspalvelun chatissa on ajoittain ruuhkaa ja ymmärrän täysin jos odottelu turhauttaa, ollaanhan me totuttu nykypäivänä saamaan asiat hoidettua tosi nopeasti ja odottelemaan joutuminen pistää otsasuonen nopeasti sykkimään.

Chatin lisäksi meille pystyy laittamaan maksutta viestiä kirjautumalla OmaElisaan selaimella tai sitten laittamalla YV:tä Facebookin tai X:n kautta.✅ Omayhteisö ei ole virallinen asiakaspalvelukanava vaan yleinen keskustelufoorumi, mutta toki täälläkin on meitä Elisan edustajia paikalla ja vastaillaan muiden käyttäjien ohella erilaisiin kysymyksiin ja tutkitaan jos jonkinmoista tilannetta meidän palveluihin ja laitteisiin liittyen.😊

Mutta tästä sim-kortti asiasta! Elisalla pystyy tekemään sim-kortin muutoksen eSIM:iksi ainoastaan OmaElisan tai myymälän kautta. Myymälässä henkilöllisyys tunnistetaan henkilötodistuksesta ennen muutosta ja OmaElisassa tarvitsee aina tehdä kirjautuminen. Erillistä salasanaa ei siis muutoksia varten voi liittymälle asettaa, mutta muutokset sim-kortin sekä muiden liittymän asetusten osalta tehdään OmaElisasta liittymän sivulta. Tärkeintä siis tässä tapauksessa (ja yleisestikin) on tehdä OmaElisan kirjautumisesta mahdollisimman turvallista vahvalla salasanalla + halutessasi aktivoimalla kaksivaiheinen tunnistautuminen käyttöön. Kaksivaiheisen tunnistautumisen pystyy laittamaan päälle selaimella OmaElisaan kirjautumalla reittiä “Omat tiedot” → “Tunnukset”. Samalta sivulta pystyy myös vaihtamaan OmaElisan kirjautumiseen käytettävän salasanan

3 kommenttia

Forum|alt.badge.img
  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • October 7, 2025

Onko joku taho mennyt muokkamaan kirjoitukseni otsikkoa???? Tuollaiseksi en kyllä sitä kirjoittanut. Kai nyt kaikki tekstit julkaistaan Sellaisenaan?????????

 

Ylipäätään, miksi tekstit eivät ilmesty näkyville HETI, EN MINÄ HALUA NIIDEN MENEVÄN MINNEKÄÄN MODERAATTOREILLE TARKASTETTAVIKSI POHJOIS-KOREAN TYYLIIN, VAAN PAMAHTAVAN EETTERIIN VÄLITTÖMÄSTI. MITÄ PELLEILYÄ TÄMÄ TÄLLAINEN OIKEIN ON??? 


Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • October 7, 2025

Ikävä kuulla, että soittopyyntöä ei ole tullut ja bottikin on kysellyt kovasti kysymyksiä ja se on vetänyt hermot kireälle! Asiakaspalvelun chatissa on ajoittain ruuhkaa ja ymmärrän täysin jos odottelu turhauttaa, ollaanhan me totuttu nykypäivänä saamaan asiat hoidettua tosi nopeasti ja odottelemaan joutuminen pistää otsasuonen nopeasti sykkimään.

Chatin lisäksi meille pystyy laittamaan maksutta viestiä kirjautumalla OmaElisaan selaimella tai sitten laittamalla YV:tä Facebookin tai X:n kautta.✅ Omayhteisö ei ole virallinen asiakaspalvelukanava vaan yleinen keskustelufoorumi, mutta toki täälläkin on meitä Elisan edustajia paikalla ja vastaillaan muiden käyttäjien ohella erilaisiin kysymyksiin ja tutkitaan jos jonkinmoista tilannetta meidän palveluihin ja laitteisiin liittyen.😊

Mutta tästä sim-kortti asiasta! Elisalla pystyy tekemään sim-kortin muutoksen eSIM:iksi ainoastaan OmaElisan tai myymälän kautta. Myymälässä henkilöllisyys tunnistetaan henkilötodistuksesta ennen muutosta ja OmaElisassa tarvitsee aina tehdä kirjautuminen. Erillistä salasanaa ei siis muutoksia varten voi liittymälle asettaa, mutta muutokset sim-kortin sekä muiden liittymän asetusten osalta tehdään OmaElisasta liittymän sivulta. Tärkeintä siis tässä tapauksessa (ja yleisestikin) on tehdä OmaElisan kirjautumisesta mahdollisimman turvallista vahvalla salasanalla + halutessasi aktivoimalla kaksivaiheinen tunnistautuminen käyttöön. Kaksivaiheisen tunnistautumisen pystyy laittamaan päälle selaimella OmaElisaan kirjautumalla reittiä “Omat tiedot” → “Tunnukset”. Samalta sivulta pystyy myös vaihtamaan OmaElisan kirjautumiseen käytettävän salasanan


Forum|alt.badge.img
  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • October 7, 2025

"ikävä kuulla"????? Eli botin lupauksiin siitä, että takaisinsoittoaikasi on vaikka klo 14.10,ei voi luottaa millään lailla. Oikein ihana tietää.

 

Tässä on oikeastaan aika klassinen esimerkki siitä, miten huonoa kokonaisasiakaspalvelu voi nykyään olla. Sen sijaan, että tunnistettaisiin se, että asiakkaat haluavat A) saada sen yhteyden sinne asiakaspalveluun haluamallaan kanavalla HETI

 

B) jos tämä ei onnistu, palkataan lisää väkeä sitä hoitamaan, eikä yritetä vaan ehdotyaa muita kanavia. Asiakas olisi varmaan niitä käyttänyt muuten alunperinkin, jos olisi köyttääkseen.

 

C) ei oteta mitään kantaa asiakkaan kirjoittamiin asioihin. Taisin mainita, että asiaan tässä ketjussa vastaaminen ei enää sitä tosiasiaa poista, että asiakaspalvelunne tavotettavuus on TOTAALISEN SURKEAA.

 

D) Ei oteta mitään kantaa siihen, miksi se soittoajan varaaminen on noin mahdotonta.

 

Säälittävä esitys.

 

Lähdin nimenomaan telialta pois siksi, että ASIAKASPALVELUN LAATU JA TAVOITETTAVUUS OLI LUOKATONTA. JA MITÄ SE ON ELISALLA... VIELÄ HUONOMPAA. JOS ja kun chatissa on näköjään kokoajan järkyttävät jonot, sinne palkataan lisää vakeä. Todella yksinkertaista. Plus missä viipyy se 0800-numero asiakaspalveluun, ettei puhepaketteja jo maksavien asiakkaidenne tarvitse enää maksaa erittäin kalliita MPM-maksuja teille soittaessaan. Plus missä on ne välittömät soittoajat, viikon päähän menevät ajat ovat vitsi - erittäin huono sellainen.

 

Vaikka tuote olisi miten hyvä tahansa, surkea asiakaspalvelu pilaa aivan kaiken. Ja sitä ei korjatakaan enää millään. Miten tämän ymmärtäminen voi olla niin vaikeaa? Ei tarvitse montaakaan ketjua täällä selata huomatakseen, etten todellakaan ole ajatuksineni yksin. Ei näin, ei todellakaan näin

 

 

Vielä rautalangasta:

 

Ottakaa tuo botti pois tuolta chatista, väitän, että sillä ei tee kukaan yhtään mitään. Palkatkaa lisää henkilökuntaa chattia hoitamaan. Jos lupaatte soittoajan vaikka tunnin päähän, se on SITOVA. HOMMATKAA SE 0800-NUMERO ASIAKASPALVELUUNNE VÄLITTÖMÄSTI.

 

YKSINKERTAISTA. 

 

EDIT: 8.10.2025 // Muokattu kirosana pois. -Burnett