Taas tuputtavaa puhelinmyyntiä

  • 1 February 2024
  • 2 kommenttia
  • 211 katselukerrat

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8
  • Mentor
  • 845 kommenttia

Tänään soitti taas joku ELISAn myyjä numerosta +358504171540. Tyttösellä oli hirveä kiire markkinoida ja myydä jotakin super-hyper hyvää tarjousta jostakin Samsungin tabletista ja siihen liittyvästä mobiililiittymästä. Tarjouksen olisi saanut nyt 36kk:n sopimuksella johonkin poskettomaan hintaan (siis hänen mielestään).

Puhetta riitti ja riitti, ja selitystä hinnoittelusta ja ominaisuuksista ja kokonaishinnasta ym. Propsit siitä. Yhden kerran hän kysyi minulta jotakin. “Oletko vielä kärryillä”, johon vastasin “Jep”, ja sitten puhe taas jatkui, kunnes tuli tauko, johon pääsin sanomaan “En tarvitse tuollaista”. Ja sitten taas puhe jatkui, nyt omakohtaisella selityksellä siitä, kuinka hän oli kokenut tabletin omakseen ja oli hyvin tyytyväinen tabletin käyttäjä. Puhetta vaan jatkui joten suljin puhelimen. Ilmeisesti hän pajattaa siellä vieläkin…

Mutta ihan aikuisten oikeasti. Mitä ihemettä tällainen myyntiyritys on? Mahdollista asiakasta ei kuunnella, vaan höpötetään sitä omaa jargonia, jolla ei ole yhtään mitään merkitystä.

Kuvittelin aiemmin, että olen jo kokenut puhelinmyynnissä pohjan, mutta nyt on ELISA löytänyt jonkin laarin pohjalta, sieltä nurkkaan kertyneen pölyn alta, jonkin pohjanoteerauksen, jollaista en uskonut olevan edes olemassa.

 

p.s. Tuo puhelinnumero on siihen tarkoitukseen, että ELISA voisi onkia esiin soittajan, ja edes vähän yrittää kouluttaa myyjiä. Tuo nykyinen tyyli on kuin antabus alkoholistille (https://www.terveyskirjasto.fi/far03905). Tulee vaan todella paha olo...

Kimblez 3 kuukautta sitten

Voihan ne puhelut kieltääkin:

Markkinointiluvat ja asiakasviestintä

Puhelinmarkkinointi

Voit kieltää Elisan puhelinmarkkinoinnin ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme elisa.fi/yhteydenotto

Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Voihan ne puhelut kieltääkin:

Markkinointiluvat ja asiakasviestintä

Puhelinmarkkinointi

Voit kieltää Elisan puhelinmarkkinoinnin ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme elisa.fi/yhteydenotto

Käyttäjätaso 7

Puhetta riitti ja riitti, ja selitystä hinnoittelusta ja ominaisuuksista ja kokonaishinnasta ym. Propsit siitä. Yhden kerran hän kysyi minulta jotakin. “Oletko vielä kärryillä”, johon vastasin “Jep”, ja sitten puhe taas jatkui, kunnes tuli tauko, johon pääsin sanomaan “En tarvitse tuollaista”. Ja sitten taas puhe jatkui, nyt omakohtaisella selityksellä siitä, kuinka hän oli kokenut tabletin omakseen ja oli hyvin tyytyväinen tabletin käyttäjä. Puhetta vaan jatkui joten suljin puhelimen. Ilmeisesti hän pajattaa siellä vieläkin…

Lopputulos oli oikea, mutta suotta tuhlasit teidän kummankin aikaa noin pitkään. Puhelu kannattaa lopettaa heti kun toteat, että ei ole aihetta jatkaa asian parissa. Useimmiten siis heti kun ilmenee, että kyseessä on puhelinmyyjä…

“Kiitos mutta ei kiitos, hyvää päivänjatkoa, hei” on kohtelias tapa lopettaa puhelu. Joskus sen joutuu sanomaan toisen höpinän päälle, mutta omapahan on syynsä kun ei osaa kuunnella asiakasta.

(helpoimmalla toki pääsee, jos ei edes vastaa)

Osallistu keskusteluun