Skip to main content
Vastattu

Taustamelun mykistys puhelin asiakaspalveluun

  • 22. joulukuuta 2020
  • 4 kommenttia
  • 452 katselukerrat

Forum|alt.badge.img+8

Kun olen joskus soittanut asiakaspalveluun niin välillä siellä on taustamelua jolloin en meinaa saada selvää mitä asiakaspalvelija sanoo. Voisiko väliin saada ohjelman joka poistaa taustamelun jolloin pelkkä asiakaspalvelijan puhe kuuluu?

Tämmöisiä on esimerksi Krisp jota esimerkiksi Discord käyttää https://krisp.ai/

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sakarialanne

Kenties ollut kyse siitä, että asiakaspalvelijalla on jostain syystä ollut sellaiset kuulokkeet, joissa ei ole älykäs mikrofoni ja on kuulunut sitten taustahälinät linjoille.

Erilaisia sovelluksia on olemassa mutta niiden integroiminen puhelinvaihdejärjestelmän ja clientin väliin ei ole mikään yksinkertainen temppu, jos edes mahdollinen.

Itse panostaisin mieluummin rautapuoleen eli kuulokkeisiin, niin ei tarvitse softalla paikata.

Kiitos ideastasi.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3825 kommenttia
  • Vastaus
  • 23. joulukuuta 2020

Kenties ollut kyse siitä, että asiakaspalvelijalla on jostain syystä ollut sellaiset kuulokkeet, joissa ei ole älykäs mikrofoni ja on kuulunut sitten taustahälinät linjoille.

Erilaisia sovelluksia on olemassa mutta niiden integroiminen puhelinvaihdejärjestelmän ja clientin väliin ei ole mikään yksinkertainen temppu, jos edes mahdollinen.

Itse panostaisin mieluummin rautapuoleen eli kuulokkeisiin, niin ei tarvitse softalla paikata.

Kiitos ideastasi.


Forum|alt.badge.img+8
  • Keskustelun aloittaja
  • Valmentaja
  • 531 kommenttia
  • 23. joulukuuta 2020

@sakarialanne Kyllä semmosen pystyy intergroimaan jos ohjelma on niitä varten tehty. Kuten tos alotus viestissä Krisp ohjelmasta joka mykistää taustamelun niin löytyy call centereille tarkoitettu ohjelma eli toimistoon tarkoitettu taustamelun mykistys. Myös muitakin varmasti löytyy jotka on toimistoon tarkoitettu.

Mutta oishan toikin hyvä idea et kaikilla Elisan asiakaspalvelijoilla oliisi kuulokkeet jotka suodattaa taustamelun pois ja luopuisi kokonaan mikeistä jotka ottaa myös taustamelun mukaan puheluun.

Pääasia tässä ideassani on että se taustamelu ei kuuluisi ollenkaan puhelussa. Yrityksen pitäisi kyllä sen verran arvostaa asiakastaan että ei kuuluisi taustamelu joka häiritsee puhelua.


Forum|alt.badge.img+8
  • Keskustelun aloittaja
  • Valmentaja
  • 531 kommenttia
  • 23. joulukuuta 2020

Oisin halunnu Elisan edustajan kommentin tähän koska Sakarianne ei ole virallinen. Tämä on palautetta jota pistetään yleensä eteenpäin mutta ilmeisesti heikosti laitetaan sitä tääl niin pitää käyttää toista kanavaa kuten tota asiakaspalvelu chattia.

Ollaan kauheen vihamielisiä meitä asiakkaita kohtaan.


MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • 1279 kommenttia
  • 23. joulukuuta 2020
Team_Finland kirjoitti:

Oisin halunnu Elisan edustajan kommentin tähän koska Sakarianne ei ole virallinen. Tämä on palautetta jota pistetään yleensä eteenpäin mutta ilmeisesti heikosti laitetaan sitä tääl niin pitää käyttää toista kanavaa kuten tota asiakaspalvelu chattia.

Ollaan kauheen vihamielisiä meitä asiakkaita kohtaan.

Moi! Merkkailin tuon Sakarialanteen vastauksen sillä täyttä asiaa hän puhuu. Asiakaspalvelijamme käyttävät puheluiden soittamiseen kuulokemikrofoneja jotta (normaalin tilanteen) avokonttori-ympäristössäkään ei kollegoiden äänet taustalta kuuluisi. Kuulokkeissa on myös suurimmaksi osaksi tuo älykäs mikrofoni käytössä jotta hiljaisinakaan hetkinä ei meidän päästä ylimääräistä hälyä kuuluisi. Nyt on voinut sattua puhelinpuolen kollegalle kuulokkeissa jokin vika puheluiden aikana. :disappointed_relieved: 

Kyllä palautetta tottakai asiakaspalvelusta laitetaan eteenpäin, mutta tässä tilanteessa siirsin aiheen ideapajalta normaaliksi keskusteluksi. Tottakai nostetaan tätä asiaa tapetille jos muiltakin yhteisöläisiltä tulee mieleen vastaavia kokemuksia lähiajalta.