Vastattu

Tilaamani tuote ei tullut lupaamassa ajassa

  • 19 September 2023
  • 7 kommenttia
  • 205 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki

Tilasin lauantaina 65” tv:n ja toimitusaika on mainittuna 1-2 arkipäivää. Tuote ei ole vielä tänään toisena arkipäivänä  edes postilla.

Chatissa ei ollut mitään tietoa siitä missä se tv seikkailee. Sen sijaan hän yritti myydä palveluja joita en edes kysynyt. Tuntui siltä että häntä minun asia ei edes kiinnostanut.

Tv näkyy toki elisa sivulla että se mukamas olisi jo hallussani. Jos paketti ei huomenna ole kotiovella niin en ota vastaan sitä enää myöhemmin vaan ostan sen toisaalta.

 

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi 17 October 2023, 17:04

Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Jos näyttää OmaElisassa tilauksissa noin:

Tilaus on valmis ja kun sinulla on lähetystunnus, niin

se on viety postiin.

Vaikka seuranta näyttää ettei ole saapunut postille, niin

on se silti jo viety toimipaikkaan. Ei ole vaan vielä kuljetuksessa.

 

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26

Elisa myy (tai on ainakin aiemmin myynyt) televisiot toimitusmyyntinä. Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että televisiot eivät ole Elisan omassa varastossa vaan tukkurilla. Kun asiakas ostaa television, välittää Elisa tilauksen tiedot tukkurille, joka postittaa television asiakkaalle. Jos tukkurilla ei juuri tilaushetkellä ole tavaraa, saattaa toimitus kestää jopa viikkoja.

 

Korjatkaa Elisalta, jos tämä toimintamalli on muuttunut viimeaikoina.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki

Tilaus on valmis ja kun sinulla on lähetystunnus, niin

se on viety postiin.

Vaikka seuranta näyttää ettei ole saapunut postille, niin

on se silti jo viety toimipaikkaan. Ei ole vaan vielä kuljetuksessa.

 

En ihan täysin luota siihen. Lisäksi kun yritin selvittää asiaa niin

  • chat -keskustelijaa ei asia kiinnostanut pätkääkään selvittää asiaa, vaan yritti myydä palveluja joita en pyytänyt
  • puhelimeen vastattiin suht nopeasti, jonne lupasi selvittää asiaa mutta häipiy johonkin ja vajaan tunnin kuluttua siihen vastasi toinen henkilö joka lupasi soittaa takaisin kun on saanut jotain selville
  • kiinnostaa tietää hyvittääkö elisa jollain tavalla puhelimessa vietetyn maksullisen ajan 51min ja 37s
  • näin huonoa asiakaskokemusta en ole saanut aikoihin poislukien tämä naishenkilö joka tuntui ottavan asian hoitaakseen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Elisa myy (tai on ainakin aiemmin myynyt) televisiot toimitusmyyntinä. Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että televisiot eivät ole Elisan omassa varastossa vaan tukkurilla. Kun asiakas ostaa television, välittää Elisa tilauksen tiedot tukkurille, joka postittaa television asiakkaalle. Jos tukkurilla ei juuri tilaushetkellä ole tavaraa, saattaa toimitus kestää jopa viikkoja.

Korjatkaa Elisalta, jos tämä toimintamalli on muuttunut viimeaikoina.

Kyllä se prosessina noin menee edelleenkin. Tuollainen tilanne “toimitus kestää viikkoja” on kyllä harvinainen nykyään ja sellaisessa on useimmiten ollut taustalla, että tukkurin omat varastosaldot ovat olleet isosti pielessä ja on tahtomattaan jälleenmyyjänä myyty tavaraa, jota ei voidakaan toimittaa. Loppuvuoden sesongeissa näitä aina esiintyy kun hetkellinen kysyntä on niin suurta ja saldot eivät kaikilla toimijoilla ole reaaliaikaisia.

Tätä lisäksi “sotkee” sekin, että jotkut asiakkaat tilaavat tavaraa ja sitten jättävätkin noutamatta tai eivät ota toimitusta vastaan ja laitetta ei saadakaan heti toimitettua toiselle asiakkaalle vaikka “saldoa” olisikin ollut.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki

Elisa myy (tai on ainakin aiemmin myynyt) televisiot toimitusmyyntinä. Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että televisiot eivät ole Elisan omassa varastossa vaan tukkurilla. Kun asiakas ostaa television, välittää Elisa tilauksen tiedot tukkurille, joka postittaa television asiakkaalle. Jos tukkurilla ei juuri tilaushetkellä ole tavaraa, saattaa toimitus kestää jopa viikkoja.

 

Korjatkaa Elisalta, jos tämä toimintamalli on muuttunut viimeaikoina.

Juu, mielestäni tuotteet lähtevät Elisan tukkurilta ja edelleen nyt kirjoitushetkellä “tuotetta on vielä muutama jäljellä verkkokaupassa”. Lauantaina tuotetta oli vielä reilusti saatavilla kun tein tilauksen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Tilasin lauantaina 65” tv:n ja toimitusaika on mainittuna 1-2 arkipäivää. Tuote ei ole vielä tänään toisena arkipäivänä  edes postilla.

Laita asiakasnumero profiiliisi, jolle tilaus on tehty niin katsotaan mitä saamme toimituksestasi selville ? Kuittaa tänne, kun olet käynyt lisäämässä.

 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Näin yleisesti, kannattaa näissä asioissa tosiaan hoitaa asia asiakaspalvelun kanssa, jolloin menee ns. prosessin mukaan. Kurja kuitenkin kuulla kokemasta. 😥 Toivottavasti tämä on ratkennut!

Osallistu keskusteluun