Tilasin sms-laskun, mutta oli muuttunut paperilaskuksi

  • 22 March 2024
  • 7 kommenttia
  • 203 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +2

Jos puhelin on kiinni eikä viesti tule heti perille, muuttuuko

txt-lasku paperiseksi? Mua suututti kun tuli edelleen paperilasku

kun OP:ssa tekemäni e-lasku ei alkanut toimimaan. Miksi teillä

ei ole e-laskutilausta? Toisilla sellainen on. Nyt tilasin 

sähköpostilaskun ja seuraan ettei se vaan muutu paperiseksi.

jos muuttuu itsestään niin se on väärin, Tai sitten en huomannut

klikata “tallenna”-kohdasta kun muutin laskutustapaa.

 

EDIT: 26.3.2024 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -Burnett

Anspandeemus 1 kuukausi sitten

Jos laskun toimitus ei onnistu, niin laskun lähetys muodostuu automaattisesti paperilaskuksi. Näin esimerkiksi, jos e-laskun lähetys ei onnistu asiakkaalle. Elisalla on e-lasku mahdollisuus ja siihen on annettukin tuossa ylempänä hyvät ohjeet.

 

En tunne OP:n tai S-pankin systeemeitä , mutta käyttämässäni pankissa e-laskusopimus on tehtävissä sekä Elisalle että Elisa Saunalahdelle. No molemmissa pitää yksilöintitietoina ilmoittaa viimeisimmän laskun viitenumero sekä asiakasnumero. Molemmat tiedot löytyvät viimeisimmästä laskusta.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laskutus-maksaminen/e-laskuopas/

Itselläni se on toiminut moitteetta jo kymmenkunta vuotta. Jos OP:lla ei toimi , niin kyllä se on pankin vika.

 

Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Jos puhelin on kiinni eikä viesti tule heti perille, muuttuuko

txt-lasku paperiseksi? Mua suututti kun tuli edelleen paperilasku

kun OP:ssa tekemäni e-lasku ei alkanut toimimaan. Miksi teillä

ei ole e-laskutilausta? Toisilla sellainen on. Nyt tilasin 

sähköpostilaskun ja seuraan ettei se vaan muutu paperiseksi.

jos muuttuu itsestään niin se on väärin, Tai sitten en huomannut

klikata “tallenna”-kohdasta kun muutin laskutustapaa.

Kyllähän se txt-lasku  näyttää muuttuvan paperiseksi, jos ei viesti tule perille.

OmaElisan Chatti tiesi kertoa:

“Jos viesti ei toimitu niin silloin muutetaan laskun

toimitustapa paperiseksi.”

Voithan luoda vaikka idean ideapajaan ( Nykyisen verkkopankissa käyttöönotettavan

e -laskun lisäksi)

tuosta E -laskun käyttöönotosta OmaElisan kautta/E -laskun tilaamisesta

OmaElisassa.  (Toki e- lasku sopimus pitää hyväksyä verkkopankissa, kun se kuitenkin menee sinne odottamaan.)

Ideapaja /Luo idea

Käyttäjätaso 7

Kyllä Elisalla on e-lasku. E-lasku tilataan pankin kautta.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +2

kokeilin nyt tilata sen s-pankkiin. kumpiko: Elisa vai Elisa Saunalahti?

mulla ei ole puhelinliittymää. on vain tv viihde, joten valitsin pelkän

Elisan. oletan että saunalahti tarkoittaa vain puhelinliittymiä.

juuri näiden epäselvyyksien vuoksi olisi teilläkin hyvä olla

e-laskuehdotus joka hyväksytään pankissa kun se viikon sisään

sinne ilmestyy.

Käyttäjätaso 7

kokeilin nyt tilata sen s-pankkiin. kumpiko: Elisa vai Elisa Saunalahti?

mulla ei ole puhelinliittymää. on vain tv viihde, joten valitsin pelkän

Elisan. oletan että saunalahti tarkoittaa vain puhelinliittymiä.

juuri näiden epäselvyyksien vuoksi olisi teilläkin hyvä olla

e-laskuehdotus joka hyväksytään pankissa kun se viikon sisään

sinne ilmestyy.

En tunne OP:n tai S-pankin systeemeitä , mutta käyttämässäni pankissa e-laskusopimus on tehtävissä sekä Elisalle että Elisa Saunalahdelle. No molemmissa pitää yksilöintitietoina ilmoittaa viimeisimmän laskun viitenumero sekä asiakasnumero. Molemmat tiedot löytyvät viimeisimmästä laskusta.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laskutus-maksaminen/e-laskuopas/

Itselläni se on toiminut moitteetta jo kymmenkunta vuotta. Jos OP:lla ei toimi , niin kyllä se on pankin vika.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Kyllä Elisalla on e-lasku. E-lasku tilataan pankin kautta.

On tähänkin tullut tosiaan parannusta. Viimeksi kun sähköyhtiötä vaihdoin, siellä oli vaihtoehto, jossa pystyi suoraan valitsemaan e-laskun ja verkkopankkiin tuli ehdotus laskuttajasta, jonka hyväksymällä se oli heti voimassa.

Ennen piti odottaa se ensimmäinen lasku ja sitten tehdä itse viitenumerolla e-lasku  ja sitten odottaa taas tuleeko voimaan jo seuraavaan laskuun vai sitä seuraavaan. (Lisäksi Isoilla firmoilla noita laskuttajia saattaa ola kymmenelle eri saajalle, niin arvo siitä sitten oikea.)

Toivottavasti yleistyy tuo ensimmäinen kohta.

Käyttäjätaso 7

Kyllä Elisalla on e-lasku. E-lasku tilataan pankin kautta.

On tähänkin tullut tosiaan parannusta. Viimeksi kun sähköyhtiötä vaihdoin, siellä oli vaihtoehto, jossa pystyi suoraan valitsemaan e-laskun ja verkkopankkiin tuli ehdotus laskuttajasta, jonka hyväksymällä se oli heti voimassa.

Niinpä. Ei tuosta ainakaan haittaakaan olisi. Helpottaisi e-laskun tilausta niissä tapauksissa , kun laskuttajalla on useita erilaisia laskutuksia , siis eri viitteillä ja tilinumeroilla. No laskussahan ne kyllä pitäisi näkyä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Jos laskun toimitus ei onnistu, niin laskun lähetys muodostuu automaattisesti paperilaskuksi. Näin esimerkiksi, jos e-laskun lähetys ei onnistu asiakkaalle. Elisalla on e-lasku mahdollisuus ja siihen on annettukin tuossa ylempänä hyvät ohjeet.

 

En tunne OP:n tai S-pankin systeemeitä , mutta käyttämässäni pankissa e-laskusopimus on tehtävissä sekä Elisalle että Elisa Saunalahdelle. No molemmissa pitää yksilöintitietoina ilmoittaa viimeisimmän laskun viitenumero sekä asiakasnumero. Molemmat tiedot löytyvät viimeisimmästä laskusta.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laskutus-maksaminen/e-laskuopas/

Itselläni se on toiminut moitteetta jo kymmenkunta vuotta. Jos OP:lla ei toimi , niin kyllä se on pankin vika.

 

Osallistu keskusteluun