Vastattu

Toimitusajat

  • 23 March 2022
  • 24 kommenttia
  • 548 katselukerrat

Kuinka kauan muilla on kestänyt toimitus, kun olette ostaneet Elisan verkkokaupasta? Itse ostin eilen laitteen jo heti aamusta, ja toimitusvahtoehtona oli toimitus kotiin saman päivän aikana budbeen kautta. Mutta eipä ole näkynyt, vaan tilaus on vieläkin käsittelyssä. Tuntuu hieman huijatulta olo, kun luvataan toimitusta saman päivän aikana, mutta tilaukseni ei tunnu etenevän. 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi error404 24 March 2022, 10:11

Katso alkuperäinen viesti

24 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Joku tilapäinen viivästys varmaankin, eiköhän se kohtapuoliin matkaan pääse.

Pari laitetta viime aikoina tilannut itse iltasella ja molemmat jo heti aamusta matkalla (Elisan tekstiviesti). Aiemminkin yhtä sujuvasti.

Mitä taas itse kujetukseen tulee.

Kun Budbee saa laitteen käsiinsä, niin se tulee, kun tulee.

Posti ja matkahuolto kuitenkin luotettavimpia toimittajia. Päivä, pari.  

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +6

budbee on silkkaa huijausta, kestää pidempään kun normaaliposti vaikka muuta mainostavat.

Käyttäjätaso 4

Hei @Kissamuro ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Kyllä nuo normaalisti suht nopsaan edistyy, pahoittelut odottelusta 😕 Suosittelen olemaan esimerkiksi Omaelisan chatin kautta yhteydessä tästä, niin asiaa saisi nopeiten selvitettyä. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

budbee on silkkaa huijausta, kestää pidempään kun normaaliposti vaikka muuta mainostavat.

Ite joskus jonkun laitteen otin normaalisti Budbeen kautta, mutta en samaksi päiväksi toimitusta. Tuli se silti nopeasti muistaakseni päivässä.

Olen ostanut paljon  Elisan verkkokaupasta ja toimitukset ovat aina sujuneet hyvin.  Ei minulla ole tulenpalavaa kiirettä saada härpäkettä käsiini ja Budbee on toiminut moitteetta. Postin kautta ei kannata mitään tilata, paketin voi joutua hakemaan 10 km päästä koska “kaikki lokerot täynnä”. En nyt ehkä puhuisi huijauksesta jos pakettia joutuu odottamaan pari päivää….

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +6

Olen ostanut paljon  Elisan verkkokaupasta ja toimitukset ovat aina sujuneet hyvin.  Ei minulla ole tulenpalavaa kiirettä saada härpäkettä käsiini ja Budbee on toiminut moitteetta. Postin kautta ei kannata mitään tilata, paketin voi joutua hakemaan 10 km päästä koska “kaikki lokerot täynnä”. En nyt ehkä puhuisi huijauksesta jos pakettia joutuu odottamaan pari päivää….

No, jos maksaa päivän toimitusajasta ja saa kolme päivän toimituksen, niin on se silloin huijausta?

Budbee kerää toimituksia itselleen mainostamalla päivän ytoimituksia eikä aikomusta olekkaan toimittaa kaikkia päivässä, sehän on silkka mahdottomuus budbeen kokoiselle lafkalle.

Näin puolen vuoden päästä luin näitä keskusteluja. Ehkä se on elämän tai kuoleman kysymys saada joku värkki käsiinsä just tänään eikä huomenna. Nykyisessä maailman tilanteessa tuntuu vaan kovin vähäpätöiseltä murheelta. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +6

Näin puolen vuoden päästä luin näitä keskusteluja. Ehkä se on elämän tai kuoleman kysymys saada joku värkki käsiinsä just tänään eikä huomenna. Nykyisessä maailman tilanteessa tuntuu vaan kovin vähäpätöiseltä murheelta. 

Eipä se tavaran saaminen edelleenkään ole se juttu tässä, vaan se että ei pidetä sitä mitä luvataan. Ei sun sitä ole pakko ymmärtää, mutta siitä tässä on kyse.

Eläpä  tontze ota pulttia, oothan sä tietysti oikeessa ja ymmärrän mitä tarkoitat. Itsellänikin kärähti käämit joku aika sitten kun tuotteen piti tulla kirjepakettina postilaatikkoon ja jouduin kuitenkin hakemaan sen monen kilometrin päästä postin toimipisteestä. Koska lajittelukone... jne. Parin viikon päästä sain just samankokoisessa pakkauksessa samasta firmasta uuden lähetyksen joka jaettiin postilaatikkoon. Tutkimattomia ovat postin tiet. Budbee on yhtä juhlaa siihen verrattuna, mutta kyseinen verkkokauppa käyttää vain postin palveluja. Itella, höh. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +6

Juu en ota :) Olen vain itse sen verran pedantti, että haluan sen mitä olen tilannut tai mitä on luvattu. Usein myös kyselen syytä viivästymisille ja muille tahaptuneille ongelmille.

Kuluttajalle viivästymisistä ei usein haittaakaan ole, mutta esim duunissa on luotettava siihen mitä toimittaja sanoo, muuten voi tulla isoakin penalttia ..

Kuluttajalle viivästymisistä ei usein haittaakaan ole, mutta esim duunissa on luotettava siihen mitä toimittaja sanoo, muuten voi tulla isoakin penalttia ..

Pulaa on raaka-aineista, komponenteista, muoviosista, työvoimasta, merikonteista ja energian hinnatkin ovat nousseet silmissä. Aika harva toimittaja pystyy varmuudella lupaamaan onnistuvansa kaikessa lupaamassaan, mutta onneksi tilaajatkin ymmärtävät, että aina eivät asiat mene niinkuin sovittu. Sanktiopykälissäkin tullaan vastaan puolin ja toisin, onneksi löytyy vielä inhimillisyyttä bisnesmaailmassakin.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Tilasin hiljattain yhden tuotteen Elisan verkkokaupasta ja  muuten toimitus meni hyvin, mutta heikoin lenkki eli Posti Oyj mokasi toimituksen täydellisesti. Paketti olisi pitänyt hakea toisesta kaupungista, johon on matkaa 130 km suunta. 

Tilasin hiljattain yhden tuotteen Elisan verkkokaupasta ja  muuten toimitus meni hyvin, mutta heikoin lenkki eli Posti Oyj mokasi toimituksen täydellisesti. Paketti olisi pitänyt hakea toisesta kaupungista, johon on matkaa 130 km suunta. 

On vielä tekoälyssä kehitettävää heillä, kun valitaan toissijaista noutopistettä jos ensisijainen on täynnä.

Käyttäjätaso 7

Tilasin hiljattain yhden tuotteen Elisan verkkokaupasta ja  muuten toimitus meni hyvin, mutta heikoin lenkki eli Posti Oyj mokasi toimituksen täydellisesti. Paketti olisi pitänyt hakea toisesta kaupungista, johon on matkaa 130 km suunta. 

On vielä tekoälyssä kehitettävää heillä, kun valitaan toissijaista noutopistettä jos ensisijainen on täynnä.

Kannattaa tilata postin kautta, jos mahdollista sellaiseen toimipisteeseen, missä on sekä

pakettiautomaatti, että hyllypaikat. Automaatin ollessa täynnä, lähetys

siirretään hyllyyn ja noutopaika pysyy samana.

Esim. Moni R-kioski on tuollainen.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Paketin piti alunperin tulla postilaatikkooni, mutta hyvissä ajoin Posti OYJ:n järjestelmä reititti paketin aivan väärään kaupunkiin, kun olivat sitä mieltä että ei sovi postilaatikkoon. Olisi pitänyt ottaa Matkahuollolla, kuten olen jo pitkään tehnyt kun Posti OYJ:hin ei enää voi luottaa. Asuinkaupungissani on vain yksi paikka, jossa Posti OYJ:llä on noutopaikka ja sen sijainti on hankala. 

Tilasin hiljattain yhden tuotteen Elisan verkkokaupasta ja  muuten toimitus meni hyvin, mutta heikoin lenkki eli Posti Oyj mokasi toimituksen täydellisesti. Paketti olisi pitänyt hakea toisesta kaupungista, johon on matkaa 130 km suunta. 

No just, se lajittelukone🙄luonnollisesti jouduit itse hakemaan pakettisi. Postin aspa ei ole kovin yhteistyöhaluinen näissä asioissa. Jo soittaminen postille vaatii kovaa yritystä, vähintään tunnin kilikalin kuuntelua ja mielellään pientä juotavaa siiinä odotellessa. Olen toki kerran saanut hyvitykseksi 3 postimerkkiä. Nykyään jätän väliin verkkokaupat jotka toimittavat yksinomaan Postin kautta. Onneksi kotikaupungissani on Elisan myymälä josta voin hakea sieltä tilatut härpäkkeeni.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Itselläni on tuossa muutaman sadan metrin päässä ns. asiamiesposti K-Marketin yhteydessä. Sinne on Elisalta tilatut paketit tulleet säntillisesti noin vuorokauden kuluessa tilauksesta, jopa lauantaina on tullut ilmoitusta saapuneesta paketista, joka tilattu edellisenä päivänä.

 

Ja kyllä, toimituksen Elisalta tuohon K-Markettiin on hoitanut Posti.

No nyt ihmeitä! Postin pakettipalvelu toiminut jossakin päin Suomea. Meilläpäin Posti jakaa kirjelähetykset joka toinen päivä, yli 200 000 asukkaan kaupungissa. Olet onnen myyrä,  Dj_God. Täällä täytyy vaan tyytyä Budbeen kaltaisiin huijareihin...🤪

Marrus

‘Wolt’ (onko meillä sopimus Woltin kanssa ihmetteli Elisan henkilökin) oli toimittamassa minulle Elisan pakettia kotiin. Tuli ilmoitus, että ‘Wolt’ on lähtenyt paketin kanssa matkaan, perillä klo jotakin. Pakettia ei näkynyt, mutta tuli ilmoitus, että paketti on perillä, jaettu.  Viesti tuli juuri siihen aikaan, kun minulle oli kerrottu paketin  saapuvan. 

Soitin Elisaan, jossa minulle kerrottiin, ettei paketti ollut mitenkään voinut heiltä lähteä, koska koko tuotetta ei ollut edes saatavilla. Siitä ei ollut osattu minulle kertoa, kun edellisenä  päivänä tilasin tuotteen.

Odottelen tuotetta edelleen optimistisen toiveikkaana.

 

 

 

Käyttäjätaso 7

No nyt ihmeitä! Postin pakettipalvelu toiminut jossakin päin Suomea. Meilläpäin Posti jakaa kirjelähetykset joka toinen päivä, yli 200 000 asukkaan kaupungissa. Olet onnen myyrä,  Dj_God. Täällä täytyy vaan tyytyä Budbeen kaltaisiin huijareihin...🤪

 
Postin sivulta:
“Vaikuttaako vuoropäiväjakelu pakettien jakamiseen?

Vuoropäiväjakelu ei aiheuta muutoksia pakettien jakamiseen. Jaamme päiväpostissa pieniä, postilaatikkoon tai -luukkuun mahtuvia paketteja. Muut paketit kuljetetaan joko noutopisteisiin tai perille toimitettuna.”

Eli paketit kulkee joka arkipäivä.

Marrus

‘Wolt’ (onko meillä sopimus Woltin kanssa ihmetteli Elisan henkilökin) oli toimittamassa minulle Elisan pakettia kotiin. Tuli ilmoitus, että ‘Wolt’ on lähtenyt paketin kanssa matkaan, perillä klo jotakin. Pakettia ei näkynyt, mutta tuli ilmoitus, että paketti on perillä, jaettu.  Viesti tuli juuri siihen aikaan, kun minulle oli kerrottu paketin  saapuvan. 

Soitin Elisaan, jossa minulle kerrottiin, ettei paketti ollut mitenkään voinut heiltä lähteä, koska koko tuotetta ei ollut edes saatavilla. Siitä ei ollut osattu minulle kertoa, kun edellisenä  päivänä tilasin tuotteen.

Odottelen tuotetta edelleen optimistisen toiveikkaana.

 

 

 

Wolt on yksi toimitustapa muiden vaihtoehtojen joukossa ja aika uusi sellainen. Laitatko profiiliisi asiakasnumeron, niin päästään selvittämään mitä on tapahtunut.

No nyt ihmeitä! Postin pakettipalvelu toiminut jossakin päin Suomea. Meilläpäin Posti jakaa kirjelähetykset joka toinen päivä, yli 200 000 asukkaan kaupungissa. Olet onnen myyrä,  Dj_God. Täällä täytyy vaan tyytyä Budbeen kaltaisiin huijareihin...🤪

 
Postin sivulta:
“Vaikuttaako vuoropäiväjakelu pakettien jakamiseen?

Vuoropäiväjakelu ei aiheuta muutoksia pakettien jakamiseen. Jaamme päiväpostissa pieniä, postilaatikkoon tai -luukkuun mahtuvia paketteja. Muut paketit kuljetetaan joko noutopisteisiin tai perille toimitettuna.”

Eli paketit kulkee joka arkipäivä.

Nojoo, kulkeehan ne varmaan. Mihin noutopisteisiin tahansa 100 km säteellä kuten olemme tässäkin keskustelussa saaneet lukea. Kotiin tuotuna maksaa jo niin paljon, että parempi etsiä joku toinen verkkokauppa, joka käyttää muita toimijoita, esim. Matkahuoltoa. Kuten huomaatte, pientä kaunaa Postin suuntaan. Monet kerrat olen saanut noutaa lähetyksen milloin mistäkin, myös laatikkoon jaettavat, koska se hiton lajittelukone….

Käyttäjätaso 7

No nyt ihmeitä! Postin pakettipalvelu toiminut jossakin päin Suomea. Meilläpäin Posti jakaa kirjelähetykset joka toinen päivä, yli 200 000 asukkaan kaupungissa. Olet onnen myyrä,  Dj_God. Täällä täytyy vaan tyytyä Budbeen kaltaisiin huijareihin...🤪

 
Postin sivulta:
“Vaikuttaako vuoropäiväjakelu pakettien jakamiseen?

Vuoropäiväjakelu ei aiheuta muutoksia pakettien jakamiseen. Jaamme päiväpostissa pieniä, postilaatikkoon tai -luukkuun mahtuvia paketteja. Muut paketit kuljetetaan joko noutopisteisiin tai perille toimitettuna.”

Eli paketit kulkee joka arkipäivä.

Nojoo, kulkeehan ne varmaan. Mihin noutopisteisiin tahansa 100 km säteellä kuten olemme tässäkin keskustelussa saaneet lukea. Kotiin tuotuna maksaa jo niin paljon, että parempi etsiä joku toinen verkkokauppa, joka käyttää muita toimijoita, esim. Matkahuoltoa. Kuten huomaatte, pientä kaunaa Postin suuntaan. Monet kerrat olen saanut noutaa lähetyksen milloin mistäkin, myös laatikkoon jaettavat, koska se hiton lajittelukone….

Elisakin käyttää Matkahuoltoa.

Käyttäjätaso 6

Päivittelen tänne tiedon että jos Budbee-toimituksen kanssa on ollut lähipäivinä viivettä eikä paketti olekaan tullut niin nopsaan mitä tilatessa annettiin ymmärtää, niin se johtunee siitä että Budbeella on ollut harmillisesti nyt odotettua suuremmat volyymit kuljetettavia lähetyksiä ja joidenkin pakettien kohdalla toimitusajat saattavat tällä hetkellä venyä 1-2 päivällä. Budbeen sovelluksessa pitäisi löytyä tällä hetkellä ilmoitus mahdollisista viivästyksistä jos viive koskee omaa lähetystä, tämän eteen tehdään mahdollisimman paljon toimenpiteitä jotta tilanne normalisoituu ja arvioiduista toimitusajoista pystytään pitämään kiinni. 👍🏼

Osallistu keskusteluun