Vastattu

Tuleeko asiakkaalle laskua puhelusta, jonka syynä on, ettei Elisan oma latauslinkki toiminut

  • 3 February 2021
  • 7 kommenttia
  • 153 katselukerrat

Toissapäivän koetin aktivoida Elisan pilvipalvelua pitkään - muutaman tunnin ajan sitkeästi. Koetin vaikka  mitä keinoa olettaen, että vika on minussa. Soitin vihdoin omaguruun. Siellä selvisi, että vika oli kuvakkeessa - kuvake ei toiminut. Uskon, että voitte tuon tarkistaa. Soittoni tapahtui 1.2. klo 15.03.

Koen, että minua ei tulisi laskuttaa puhelusta, joka johtui siitä, että kuvake ei syystä tai toisesta aktivoitunut. 

Omagurun asiakasneuvoja oli aivan loistava. Hän neuvoi, että hiiren oikeaa näppäintä käyttäen saan kopioitua linkin kuvakkeen alta ja siirrettyä sen googlen hakukenttään. Tätä en ollut hoksannut tehdä.

Olisin mielelläni antanut neuvoneesta asiantuntijasta positiivista palautetta, mutta linkki palautteeseen tul yli 20 min puhelun jälkeen, enkä sitä huomannut ennenkuin linkki ei ollut enää aktiivinen. Eli palaute jäi häneltä saamatta. Ylipäänsä Elisan asiakaspalvelu on ollut minusta aivan loistavaa. 

Puhelun lopussa hän antoi minulle neuvon - liittyen siihen, pystynkö säilyttämään pilvipalvelussa tiedostoja, jotka poistan omalta koneeltani. Siitä huolimatta mielestäni tällaisessa tapauksessa ei tule asiakasta laskuttaa - tai korkeintaan osasta puhelua. Tuota asiaa olisin voinut kysyä atk-asioita ja pilvipalvelut tuntevalta ystävältäni. Mutta kun kerran jo olin soittanut ja omagurussa tunnetaan Elisan palvelun, kysyin puhelun yhteydessä. 

Kerroin myös minua avustaneelle henkilölle myös, että mielestäni puhelusta ei tulisi tulla minulle veloitusta. Hän varmastikin muistaa puhelun. Vika sivustolla vei minulta varsin paljon työaikaa - ennen puhelua ja puhelun aikana. Onko mahdollista, että ystävällisesti tarkistaisitte asian ja poistatte laskultani puhelun kulut? Tai vähintäänkin suurimman osan kulusta. 



 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 4 February 2021, 12:20

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Moro @IreIlo ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Ymmärrän että tilanne harmittaa etenkin kun siinä meni aikaa paljon ja lopulta ongelma oli tuollaisessa kohtaa. Tuossa ei kuitenkaan ole hyvitykselle perustetta, sillä palvelu itsessään on siis toiminut sekä myös että olet itse soittanut Omaguruun ja siten hyväksynyt tuon puhelun veloituksen mitä puhelusta muodostuu

Hyvä Patomiäs. Eli vastaat ilmeisesti Elisan näkemystä.

Palvelussa on ollut vikaa, joka oli odottamaton. Kuvakkeen olisi pitänyt toimia. Tai sitten teillä pitäisi siinä vieressä olla ohje, mitä tehdä, jos kuvake ei toimi.  Jos joku muu keino olisi löytynyt, olisin sen käyttänyt. Mutta olin jo kokeillut kaikkea mahdollista - ja aika on arvokasta. 

Kysynkin - kun kuvake ei toimi, niin mitä mielestäsi minun olisi pitänyt tehdä.  

Näyttää siltä, että Elisan pilvipalvelusta tulee käytössä liian kallis.

Puhelu jo maksoi vuoden kuukausimaksuja enemmän. Todennäköisesti minun kannattaa siirtyä käyttämään toista palvelua. Sääli - Elisalla on niin paljon hyvää ja pidän Elisan tyylistä! Laajakaista on ainoa palvelu, jota minulla ja perheelläni ei ole Elisalta. Sekin taloyhtiön sopimuksista johtuen. 

Jos ongelmat käytössä ohjaavat soittamaan omaguruun, niin se asettaa paljon odotuksia käyttöohjeistukselle. Etsiskelin käyttämiseen liittyvää materiaalia. Sitä on kovin vähän enkä sattunut löytämään vastauksia kysymyksiin, joita itselläni oli. 

Kiitokset etukäteen vastauksesta ainakin tuohon yllä kirjoittamaani kysymykseen, mitä minun olisi pitänyt tehdä. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2

Kysynkin - kun kuvake ei toimi, niin mitä mielestäsi minun olisi pitänyt tehdä.

Soittaa asiakaspalveluun jos tuote ei toimi odotetulla tavalla. Sieltä tätä olisi kannattanut selvittää ennen kuin lähdit OmaGurusta ostaman toista palvelua.

 

Autovertaus: jos hankin auton ja se ei toimi ja tilalle omaan tarpeeseen hankin moottoripyörän niin miksi autoliikkeen tulisi se maksaa? OmaGuru on oma palvelunsa ja olet sinne ihan itse oma-aloitteisesti soittanut.

Hei 

 

“Autovertaus: jos hankin auton ja se ei toimi ja tilalle omaan tarpeeseen hankin moottoripyörän niin miksi autoliikkeen tulisi se maksaa? OmaGuru on oma palvelunsa ja olet sinne ihan itse oma-aloitteisesti soittanut.”

Tuo autovertaus ei toimi - Omaguru on teillä sivustolla siinä liitettynä teidän omaan pilvipalveluunne ja neuvotte ongelmissa kääntymään sen puoleen. 
Mutta se ei siis olekaan Elisan oma palvelu? Vaan ulkoinen palveluntarjoaja? Järjestely hämmentää kovin. Kannattaako mainostaa Omagurua auttamaan tilanteessa, (jossa mahdollisesti, niinkuin tässä, on kyseessä Elisan palvelun virheestä), jos se ei ole Elisan palvelu? 

Ja omaguru tosiaan auttoi. Heidän palvelunsa toimi. Mutta se, että jouduin sinne soittamaan johtui pilvipalvelun virheestä. 
 

Soitin kyllä asiakaspalveluun. Usemmankin kerran - taisi olla 3 kertaa. Sieltä neuvottiin, että pilvipalvelun teknisistä kysymyksistä vastaa omaguru.
 

Joudun jatkamaan nyt muihin ajatuksiin ja suljen tämän ikkunan. Käyn joskus myöhemmin vilkaisemassa vastausta tuohon yllä olevaan viestiin. 
 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Omaguru on Elisan oma käytönneuvonnan palvelu minkä kautta voi hoitaa myös asiakaspalveluun kuuluvia asioita näin halutessaan. Käytännössä siis mikäli jossain meidän tuotteessa tai palvelussa on vikaa tai jotain mitä epäilee viaksi, aina voi valita että soittaa joko asiakaspalveluun (josta tarpeen vaatiessa ohjataan Omaguruun mikäli ongelma onkin käytön puolella) tai sitten suoraan Omaguruun josta saa yleensä kattavammin käytönneuvonnan samalla :) 

Asiakaspalvelun puolella Pilvilinna osalta on varmistaa että tunnukset toimivat, sopimus vastaa sisällöltään sitä mitä pitää ja toki että palvelu on ylipäätään toiminnassa. Käytännössä siis mikäli pystyt http://pilvilinna.elisa.fi/ sivulla kirjautumaan sisään ja palvelu näyttää tilan vastaavan sitä mitä olet tilannut, käytännössä tällöin palvelu toimii sovitusti. Toki sama kirjautumisedellytys tuolle mobiililaitteiden sovellukselle :) 

Toi mitä nyt mietin lähinnä on että missä tuo mainitsemasi kuvake nyt siis on? Tietokoneen näytöllä? Jollain nettisivulla? 

Kuvake, jota en minä, eikä Omagurun neuvoja saanut toimimaan maanantaina iltapäivällä (1.2.) oli osoitteessa: https://elisa.fi/pilvilinna/lataa/

Lataa tietokoneelle,
PC-laitteet, Microsoft Windows
Lataa windowsille

Todennäköisesti se on nyt korjattu. 

Tuntuu enteelliseltä, että ennen käyttöönottoa tuli tällainen harmi. Ehkä tämä palvelu ei ollut minua varten. 

Kaunista talvea teille!