Skip to main content

Hei kaikki yhteisöläiset, lanseerasimme tänään 10.9.2024 uuden Elisa Etuohjelman! 😍 
 

Mikä on Elisa Etuohjelma?

Liittymällä Elisa Etuohjelmaan nautit erilaisista eduista. Mitä pidempään olet Elisan asiakkaana, ja mitä enemmän keskität liittymiä ja palveluita Elisalle, sitä parempia etuja saavutat.

Elisa Etuohjelma ja sen monipuoliset edut on suunnattu Elisan henkilöasiakkaille. Pääset nauttimaan etuohjelman jäsenyyden eduista, kun sinulla on Elisalla kuukausittain laskutettava palvelu- tai liittymäsopimus (esim. puhelinliittymä, laajakaistaliittymä, Elisa Viihde, Elisa Tietoturva tai vastaava).

Liittyminen etuohjelmaan on maksutonta.
 

Miten voin liittyä Elisa Etuohjelmaan?

Voit liittyä Elisa Etuohjelmaan OmaElisassa tai OmaElisa-sovelluksessa, Elisan myymälässä tai asiakaspalvelussa.

Liity Elisa Etuohjelmaan 
 

Mistä löydän lisätietoa Etuohjelmasta?

Elisa Etuohjelman tasoista ja eduista löydät kattavasti tietoa Elisan nettisivuilta.

Tutustu Elisa Etuohjelman tasoihin ja etuihin

 

Mitä mieltä olet uudesta Elisa Etuohjelmasta?

No jos niitä alennuksia saa muutenkin , niin mihin tätä Etuohjelmaa tarvitaan?

Lähinnä kai siihen, että saadaan ihmiset sitoutumaan, eli kuvittelemaan että kilpailutus ei kannata ja roskapostin vastaanottamisesta on jotain hyötyä.

 

 

 Etuhintoja kannattaa aina tiedustella meidän asiakaspalvelusta. 😊 Elisa Etuohjelmassa mukana oleminenhan ei maksa mitään. 👍

Menee pieleen, kun pitää olla erikseen yhteydessä asiakaspalveluun. Ihmisillä ei ole aikaa jonotella ja odotella, josko olisi vapaa asiakaspalvelu. Edut tarjoukset pitää näkyä esim Omaelisassa tai ihan txt-viestillä tai sähköpostilla. Ja markkinointiluvat on kunnossa.

Pääasiassa homma menee pieleen siinä, että suurin osa kaikista “eduista” on kaukana (ja väärässä suunnassa) kilpailutetuista hinnoista. Siis niistä, joita saa vain 1-2 päivää ennen liittymän poissiirtymistä ja vain tietyiltä winback-tarjouksiin erikoistuneilta myyjiltä, joihin yhteyden saaminen on oma taiteenlajinsa.

(laitepuolella on toki joskus jotain hyviä tarjouksia, mutta taitaa sielläkin olla edelleen suurin myyntivaltti ns. korottomat maksuajat)

 

Mutta joo, kyllähän tästä varmasti hyvä tulee, niille jotka tykkäävät sitoutua ja vastaanottaa rosk… anteeksi, markkinointimateriaalia 😄


 Etuhintoja kannattaa aina tiedustella meidän asiakaspalvelusta. 😊 Elisa Etuohjelmassa mukana oleminenhan ei maksa mitään. 👍

Menee pieleen, kun pitää olla erikseen yhteydessä asiakaspalveluun. Ihmisillä ei ole aikaa jonotella ja odotella, josko olisi vapaa asiakaspalvelu. Edut tarjoukset pitää näkyä esim Omaelisassa tai ihan txt-viestillä tai sähköpostilla. Ja markkinointiluvat on kunnossa.

Etuohjelman kanssa ei tarvi olla! Kaikki edut on nähtävillä OmaElisassa. 🤩 Samoten myös asiakasetuhinnat löytyy sieltä. 

 

Kyllähän tuote tai palvelu pitää olla valmis, kun se vapautetaan markkinoille.

Etuohjelma on kyllä ns. “valmis” palvelu, mutta todellisuudessa mikään hyvä palvelu ei ole koskaan täysin valmis, vaan sitä kehitetään jatkuvasti läpi sen palvelun elinkaaren parempaan suuntaan palautteiden perusteella. 😊


Hyvä alkuhan tuo etuhjelma nytkin on.

Kyllä se siitä kehittyy ja monipuolistuu ajan myötä, eikä koskaan kaikkia tyydytä.

Melkoisen turhaa  marista heti, kun on lanseerattu.

Eli toisin sanoen sitä ei saa missään nimessä kritisoida kun sitä pidetään täydellisenä. Sekin on tämän päivän trendi että kritisoinnin tai eriävän mielipiteen antaminen on kiellettyä. Jos esität semmoisen niin heti se hiljennetään erilaisilla argumenteilla ja korteilla kuten tässä asiassa marisemis argumentilla. 

Itse oisin toivonnut tuohon semmoisen edun, että liittymästä saisi alennusta % kuten esim. 40 % alennus mutta osaakkeenomistajille ei käy koska silloin he menettää rahas jos asiakkaalle myönnetään alennus.


vaan sitä kehitetään jatkuvasti läpi sen palvelun elinkaaren parempaan suuntaan palautteiden perusteella. 😊

Tässä nyt sitten odotellaan, että etuohjelmassa olisi jotain etuja (palaute).

Olisi voinut kuvitella, että lanseerauksen aikana tämä olisi juuri ollut se kärki, jolla mennään. Nythän tuo näyttäytyy asiakkaille lähinnä turhakkeena.


vaan sitä kehitetään jatkuvasti läpi sen palvelun elinkaaren parempaan suuntaan palautteiden perusteella. 😊

Tässä nyt sitten odotellaan, että etuohjelmassa olisi jotain etuja (palaute).

Olisi voinut kuvitella, että lanseerauksen aikana tämä olisi juuri ollut se kärki, jolla mennään. Nythän tuo näyttäytyy asiakkaille lähinnä turhakkeena.

Jep ja aika moni laitetarjouksista näyttää olevan outlet-kamaa.


Kun tuolla puhutaan laitteiden huoltamisesta Fonumilla: onko Fonum nykyään minkään laitteen valtuutettu huolto? Entä käyttääkö se huollossa alkuperäisiä osia?


Tässähän on valitettavasti kysymys ihan uusista keisarin kledjuista kuten erä kommentoija sattuvasti totesi.

Koko asiakkaiden jaottelu eri kategorioihin on tietenkin huvittavuudessaan täysin lapsellinen. Mikä naurettavinta on se, että asiakkuuden kesto ei vaikuta tasoon mitenkään.

Olen ollut Elisan asiakas 27 vuotta ja olen alimmalla, hopeisella tasolla. Toistan, että en todella suhtaudu tähän ollenkaan vakavasti, onhan tämä yksi epätoivoinen yritys pitää asiakkaista kiinni, ilman että pitkä asiakkuus vaikuttaisi millään lailla todellisiin eli liittymien hintoihin. 

Ilmeisesti on unohdettu että vaikka vakiasiakkaalla jatkuva liittymien vaihtaminen ei ole kovin hauska harrastus niin kuiten edullisempia vaihtoehtoja on olemassa 


tällä hetkellä tuo etuohjelma tuntuu täysin turhalta, en itse koe että siitä on mitään sen kummempaa hyötyä tällä hetkellä


Mikä naurettavinta on se, että asiakkuuden kesto ei vaikuta tasoon mitenkään.

Tasoon vaikuttaa nimenomaan Elisa-asiakkuuden kesto, sekä sen lisäksi Elisa Etuohjelmassa huomioitavat kuukausilaskutteiset liittymä- ja palvelusopimukset. 😊 


“Elisa Etuohjelman jäsenenä ansaitset tasopisteitä Elisa-asiakkuutesi keston sekä palvelu- ja liittymäsopimuksiesi kuukausittaisen laskutuksen mukaan.

Asiakkuuden kesto mitataan yhtäjaksoisen kuukausilaskutettavan liittymä- tai palvelusopimuksen mukaan. Saat ensimmäiset 10 tasopistettäsi Elisa-asiakkuutesi ensihetkestä alkaen. Sen jälkeen saat 10 tasopistettä vuosittain viiden vuoden ajan ja seuraavat vuodet 10 pistettä joka toinen vuosi 11 asiakkuusvuoteen asti.

Lisäksi saat tasopisteitä Elisa Etuohjelmassa huomioitavan kuukausittaisen laskutuksesi perusteella. Siihen sisältyvät kuukausittain laskutettavat liittymä- ja palvelusopimuksesi. Laiteostoja ja luottokauppasopimuksia ei huomioida. Saat 10 tasopistettä jokaiselta kuukausittaisen laskutuksesi alkavalta 10 eurolta 0 eurosta aina 200 euroon asti.”


Kyllä monet ovat olleet asiakkaana kauemmin kuin 11 vuotta ja en oikein ymmärrä , miksi ne “palveluvuodet” ylipäätään on rajattu.

Ei se ainakaan kannusta pysymään asiakkaana.


Mikä naurettavinta on se, että asiakkuuden kesto ei vaikuta tasoon mitenkään.

Tasoon vaikuttaa nimenomaan Elisa-asiakkuuden kesto, sekä sen lisäksi Elisa Etuohjelmassa huomioitavat kuukausilaskutteiset liittymä- ja palvelusopimukset. 😊 


“Elisa Etuohjelman jäsenenä ansaitset tasopisteitä Elisa-asiakkuutesi keston sekä palvelu- ja liittymäsopimuksiesi kuukausittaisen laskutuksen mukaan.

Asiakkuuden kesto mitataan yhtäjaksoisen kuukausilaskutettavan liittymä- tai palvelusopimuksen mukaan. Saat ensimmäiset 10 tasopistettäsi Elisa-asiakkuutesi ensihetkestä alkaen. Sen jälkeen saat 10 tasopistettä vuosittain viiden vuoden ajan ja seuraavat vuodet 10 pistettä joka toinen vuosi 11 asiakkuusvuoteen asti.

Lisäksi saat tasopisteitä Elisa Etuohjelmassa huomioitavan kuukausittaisen laskutuksesi perusteella. Siihen sisältyvät kuukausittain laskutettavat liittymä- ja palvelusopimuksesi. Laiteostoja ja luottokauppasopimuksia ei huomioida. Saat 10 tasopistettä jokaiselta kuukausittaisen laskutuksesi alkavalta 10 eurolta 0 eurosta aina 200 euroon asti.”

Vai niin, minullakin on ollut vuodesta 1995 jatkuvasti joku kuukausilaskutettava tuote Elisalta. Tuloksena hopea-taso ja ruhtinaalliset 130 pongoa. Sopimuksiin lasketaan varmaan tällä hetkellä olevat aktiiviset sopimukset? Miten tässä systeemissä huomioidaan sopimukset, joissa on ollut sama palvelu, mutta eri tekniikka, jonka muuttumisen takia sopimusnumeron Elisa on vuosien mittaan vaihtanut?

Toki palveluita voisi olla enemmän, jos Elisalla olisi järkeviä asiakkaan käyttötarpeiden mukaisia liittymiä/palveluita, mutta ei ole. Ominaisuuksista, joille ei ole mitään käyttöä, on turha maksaa maltaita. Esim. Elisan salainen liittymätarjous kahdesta puhelinliittymästä ja yhdestä suoratoistopalvelusta on 78,11 €/kk, nykyisistä käyttötilanteemme mukaisista optimaalisista puhelinliittymistä ja suoratoistopalvelusta maksamme 27,15 €/kk. Etuohjelmasta pitäisi siis saada 50 €/kk hyötyä, ennenkuin kannattaa siirtyä takaisin Elisalle.

Kiinteässä laajakaistaliittymässä ei ole moitteen sijaa.


Mukaan tosiaan lasketaan vain aktiiviset sopimukset ja niiden kuukausilaskutus. Käytännössä tekniikalla tai sisällöllä ei vaikutusta ole kuin se mitä se kuukaudessa maksaa. 🤔


Mukaan tosiaan lasketaan vain aktiiviset sopimukset ja niiden kuukausilaskutus. Käytännössä tekniikalla tai sisällöllä ei vaikutusta ole kuin se mitä se kuukaudessa maksaa. 🤔

Joo 11 vuoteen saakka. On varsin tavallista , että liittymän päivityksen yhyteydessä sopimusnumero muuttuu ja siihen katkeaa käsittääkseni se vanha asiakkuus ja aloitetaan taas alusta.


Mukaan tosiaan lasketaan vain aktiiviset sopimukset ja niiden kuukausilaskutus. Käytännössä tekniikalla tai sisällöllä ei vaikutusta ole kuin se mitä se kuukaudessa maksaa. 🤔

Joo 11 vuoteen saakka. On varsin tavallista , että liittymän päivityksen yhyteydessä sopimusnumero muuttuu ja siihen katkeaa käsittääkseni se vanha asiakkuus.

11 vuoteen saakka joo. Liittymän päivityksessä ei suinkaan tapahdu asiakkuuden katkeamista. 😊


Mukaan tosiaan lasketaan vain aktiiviset sopimukset ja niiden kuukausilaskutus. Käytännössä tekniikalla tai sisällöllä ei vaikutusta ole kuin se mitä se kuukaudessa maksaa. 🤔

Joo 11 vuoteen saakka. On varsin tavallista , että liittymän päivityksen yhyteydessä sopimusnumero muuttuu ja siihen katkeaa käsittääkseni se vanha asiakkuus.

11 vuoteen saakka joo. Liittymän päivityksessä ei suinkaan tapahdu asiakkuuden katkeamista. 😊

On se 11 vuoden raja siltikin aika typerä. Itsellä noita päivityksiä on paljon pidemmältä ajalta kuin 11 vuotta.


Väittäisin myös, että omalla kohdallani tuo sopimuksen kesto on laskettu väärin, mutta en jaksa lähteä analysoimaan, kun pääsin kuitenkin kulta-tasolle jo. Olisi tietysti kiva tietää, mitä noista turhista eduista tulivat tason nousun myötä...


Olisi tietysti kiva tietää, mitä noista turhista eduista tulivat tason nousun myötä...

Tuollahan ne on listattu tasoittain, joten ei kun vertailemaan: Tutustu Elisa Etuohjelman monipuolisiin etuihin

Hopeatasolta kultatasolle siirryttäessä saa siis:

  • Erikoishintaisten tuotteiden ennakko-osto-oikeuksia
  • Alennus Fonumin huoltopalveluista ja käytettyjen laitteiden valikoimasta
  • Näytönsuoja uuteen laitteeseesi asennettuna alennettuun hintaan

Hmm. Enpä tiedä miksei tuo aiemmin osunut silmään. Mutta hopeatasolla on siis ne jutut, mitä on ollut aiemmin ilman etuohjelmaa (no ehkä omagurun alennus on uusi).


Minusta tuli HPY:n jäsen ja asiakas vuonna 1983, mutta asiakkuus ei ole ollut aivan katkeamaton. 


Olisi tietysti kiva tietää, mitä noista turhista eduista tulivat tason nousun myötä...

Tuollahan ne on listattu tasoittain, joten ei kun vertailemaan: Tutustu Elisa Etuohjelman monipuolisiin etuihin

Hopeatasolta kultatasolle siirryttäessä saa siis:

  • Erikoishintaisten tuotteiden ennakko-osto-oikeuksia
  • Alennus Fonumin huoltopalveluista ja käytettyjen laitteiden valikoimasta
  • Näytönsuoja uuteen laitteeseesi asennettuna alennettuun hintaan

Hyvä lista, joten ei tarvitse haikailla korkeammista tasoista, koska:

  • Toistaiseksi Elisan asiakasalennukset ovat riittäneet - jos hinta on alle muiden toimijoiden. Uutuustuotteita en yleensä osta.
  • Laitteet käyvät huollossa valmistajan prosessien mukaan. 30 vuodessa yksi puhelin parista kymmenestä on tarvinnut huoltoa ja sekin takuuaikana
  • Näytönsuojat - yleensä 9H-lasia - tulee tilattua Amazonista ja maksaa enintään kympin verran, tablettiin kyllä tilasin mattalasisen suojan, joka maksoi pari kymppiä, mutta on odotettua käytännöllisempi

Mukaan tosiaan lasketaan vain aktiiviset sopimukset ja niiden kuukausilaskutus. Käytännössä tekniikalla tai sisällöllä ei vaikutusta ole kuin se mitä se kuukaudessa maksaa. 🤔

Joo 11 vuoteen saakka. On varsin tavallista , että liittymän päivityksen yhyteydessä sopimusnumero muuttuu ja siihen katkeaa käsittääkseni se vanha asiakkuus.

11 vuoteen saakka joo. Liittymän päivityksessä ei suinkaan tapahdu asiakkuuden katkeamista. 😊

On se 11 vuoden raja siltikin aika typerä. Itsellä noita päivityksiä on paljon pidemmältä ajalta kuin 11 vuotta.

Olisikin todella mielenkiintoista nähdä OmaElisassa jotta mistä vuodesta todella asiakkuus alkaa. Jos Elisa ei tiedä, niin taitaa olla tallessa HPYn osuustodistuksen - tämä johti sitten Elisan osakkeenomistajakei - ostokuitti, tosin sitä ennen oli lankaliittymä vuokralla muutaman vuoden. Ketju kyllä on katkeamaton eli todella pitkään maksaneita asiakkaita ei palkita, vain näitä uusasiakkaita.


Tasoon vaikuttaa nimenomaan Elisa-asiakkuuden kesto, sekä sen lisäksi Elisa Etuohjelmassa huomioitavat kuukausilaskutteiset liittymä- ja palvelusopimukset. 😊 

“Elisa Etuohjelman jäsenenä ansaitset tasopisteitä Elisa-asiakkuutesi keston sekä palvelu- ja liittymäsopimuksiesi kuukausittaisen laskutuksen mukaan.

Asiakkuuden kesto mitataan yhtäjaksoisen kuukausilaskutettavan liittymä- tai palvelusopimuksen mukaan.

11 vuoteen saakka joo. Liittymän päivityksessä ei suinkaan tapahdu asiakkuuden katkeamista. 😊

 

On kyllä kiitettävän epäselvää, tarkoitetaanko meneillään olevan sopimuksen kestoa vai asiakkuuden kokonaiskestoa. Onko se tällä kertaa normaalia elisalaista huolettomuutta tekstin tuottamisessa vai venäläismallista tarkoituksellisuutta, jätän muiden arvioitavaksi.

Huom. erityisesti yksikkö  “yhtäjaksoisen … sopimuksen”.


Joo, kirjauduin sivustolle tämän ohjelman tekstarimainoksen johdosta ja pettymys on valitettavasti se päällimmäisin tunne mikä asiaan tutustumisen jälkeen jäi.

 

En tiedä onko se sitä että tuhlasin hyvän tovin aikaani roskapostin salaamiseen vai sitä että tarpeettomien tuotteiden 10 euron alennuksilla minun ajatellaan sitoutuvan johonkin.

 

17 vuotta asiakkuutta ja sata euroa kk-laskutusta, josta tosin puolet romua mitä ei huomioida ja pääsin 10 pistettä kultarajan yli. Samalla huomasin että liittymäni on vanha huoleton, josta on edullisempi rajatonkin. Rajatonta ei tosin ollut “eduissa” mukana ja tuskin siinä “henkilökohtaisessa” hinnassa mitään erityistä tarjousta olikaan.

 

Annoin osaltani Elisalle palautetta sitouttamisesta kantiksille halvemmilla liittymillä. Aivan kuten joku aiemmin tässä ketjussa sanoi jotain että miksei vuosista tule alennusprosentteja! Se olisi nerokasta, aivan kuin ajoneuvovakuutuksissa ja sitouttaisi oikeasti.

 

Samalla huomasin myös että kilpailijalla on tietenkin sama rajaton sata megaa nopeampana ja kaksi euroa halvempana. Eikä tämäkään huomio vähentänyt pettymystäni. Ainoa syy pitää liittymä täällä on varmaan s-bonukset ja pitää ennen mahdollista operaattorin vaihtoa selvittää niiden painoarvo.

 

Tämä kaikki mielipaha ja aivopiereminen etuohjelman tekstiviestimainoksen johdattamana ;)

 

Asiallisia viestejä, mitä olette laittaneet ja on tämä aika työlästä vuodesta toiseen vältellä sitä hiuksen hienoakin säätämistä kun sitouttajia näyttää nopea voitto kiinnostavan eniten ja tuotehan on lähes välttämätön.

 

EDIT: 16.9.2024 // Muokattu asiattomuudet pois. -Burnett


Minä tunnustan, että haksahdin pahan kerran kun kiinnitin huomion siihen että 27 vuoden palveluksella pääsee vain hopialle. Luulin tietysti että etuohjelma ja pitkä suhde vaikuttaisi edes jotenkin liittymäpalveluiden kustannuksiin, mutta ei sittenkään.

Näin ne ajat muuttuvat, ennen teleoperaattorina pitämästäni firmasta on vähitellen kehkeytynyt romukauppa, ja näitähän riittää ja kaikilla on jonkinlainen jäsenyys eikä tarvitse jalometallitasoja. 

Tässä korkeassa iässä kaikki tarvittavat, laadukkaat kodin härpäkkeet on jo hankittu joten jos joku hajoaa niin tarjouksia löytyy ilman mitään ohjelmia.

Oman liittymäni osalta voin sanoa että ainoa mitä Elisa on muutaman kerran tehnyt, esittänyt lisää nopeutta samaan hintaan. Se sitten mikä onkin todella kummallista niin olen saanut muutaman kerran samasta Elisan liittymästä alennettuja sopimuksia KODINKONELIIKKEISTÄ, en koskaan Elisalta. Näin Elisa huolehtii pitkistä asiakassuhteista!!! Tällaisen taso-ohjeman virittely on varmaan vienyt vähän aikaa ja tupakkia mutta pelkkää säätämistä tämä on. 

Nyt sitten poistun takava...eikun oikealle.


Tradeoffina puhelinhäiriköintiä, ei kiitos.


Osallistu keskusteluun