Skip to main content
ETUOHJELMA

Uusi Elisa Etuohjelma on täällä!

Uusi Elisa Etuohjelma on täällä!
Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

101 kommenttia

Sokrates
  • 6408 kommenttia
  • 2. lokakuuta 2024
Hanni kirjoitti:

Minä olen ostanut ensimmäisen kännykkäliittymäni (Radiolinja) vuonna 1997 ja ElisaViihteen asiakkaaksi olen tullut vuonna 2009, mistä vuodesta asiakkuuteni merkitään alkaneeksi. Tämähän on väärin. Miksi vuosi ei ole 1997? En ole koskaan vaihtanut kännykkäoperaattoriani. Pitäisi tämänkin  merkitä jotakin.

Onhan se toki noinkin , mutta kun etuohjelman säännöissä asiakkuuden maksimiksi on rajattu 11 vuotta , niin ei sillä asiakkuden alkukohdalla tässä tapauksessa merkitystä liene.

No itse olen ollut asiakkaana yhtäjaksoisesti jo vuodesta 1980 enkä hyödy siitä mitään.


  • 244 kommenttia
  • 2. lokakuuta 2024

Asiakkuudeksi ei huomioida edes sitä yhtätoista vuotta, vaan alkupäiväksi tempaistaan hatusta jotakin muuta ja selitetään sen olevan päivä, jolloin "migraatio" asiakasjärjestelmään tapahtui. Missä lie asiakkaan tietoja sitä ennen säilyttäneet. Mutta syytön asiakas kai siihen on, että tiedot on siirretty uuteen (?) järjestelmään alle 11 vuotta sitten, vaikka oikeasti asiakkuus on kestänyt vuosikymmeniä.


Forum|alt.badge.img+21
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 138 kommenttia
  • 2. lokakuuta 2024
Hyvis kirjoitti:

Kun tuolla puhutaan laitteiden huoltamisesta Fonumilla: onko Fonum nykyään minkään laitteen valtuutettu huolto? Entä käyttääkö se huollossa alkuperäisiä osia?



Odotan edelleen vastausta näihin kysymyksiin. Mikäli iPhone avataan muussa kuin valtuutetussa huollossa, Applen takuu päättyy välittömästi.


roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+19
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1247 kommenttia
  • 3. lokakuuta 2024
Hyvis kirjoitti:
Hyvis kirjoitti:

Kun tuolla puhutaan laitteiden huoltamisesta Fonumilla: onko Fonum nykyään minkään laitteen valtuutettu huolto? Entä käyttääkö se huollossa alkuperäisiä osia?



Odotan edelleen vastausta näihin kysymyksiin. Mikäli iPhone avataan muussa kuin valtuutetussa huollossa, Applen takuu päättyy välittömästi.

Vastaisikohan tämä artikkeli kysymykseesi? Eli siis kyseessä on pikahuolto, ei valtuutettu.


  • 942 kommenttia
  • 3. lokakuuta 2024

Toisen keskustelupalstan tietojen mukaan Elisa on aloittanut agressiivisen hintakampanjan heihei-operaattorin asiakkaille. Samaan aikaan Elisan omille vanhoille asiakkaille tarjotaan mahdollisuutta osallistua arvontaan… 🤦🏻

 

Mutta tätähän tämä on ollut jo pitkään, suomalainen teleoperaattoritoimiala.


Forum|alt.badge.img+21
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 138 kommenttia
  • 3. lokakuuta 2024
roopeg kirjoitti:
Hyvis kirjoitti:
Hyvis kirjoitti:

Kun tuolla puhutaan laitteiden huoltamisesta Fonumilla: onko Fonum nykyään minkään laitteen valtuutettu huolto? Entä käyttääkö se huollossa alkuperäisiä osia?



Odotan edelleen vastausta näihin kysymyksiin. Mikäli iPhone avataan muussa kuin valtuutetussa huollossa, Applen takuu päättyy välittömästi.

Vastaisikohan tämä artikkeli kysymykseesi? Eli siis kyseessä on pikahuolto, ei valtuutettu.


Kiitos kyllä. Mutta miksihän vastaus ei tullut nopeammin?
 

Fonum antaa siis takuun omalle työlle ja omille varaosille. Jos siis esimerkiksi akun haluaa vaihtaa vuoden kuluttua puhelimen hankkimisesta Fonumilla hinnan vuoksi ja seuraavalla viikolla puhelimeen tulee emolevyn kylmäjuotoksesta tai järjestelmästä johtuva ongelma, mikään taho ei korvaa sitä. Alkuperäinen ongelma voisi olla myös kaiuttimessa tai latausliitännässä.

On kuitenkin hyvä, että tuo tieto on kerrottu Fonumin nettisivuilla. Toivottavasti tuo kerrotaan myös asiakkaalle, joka tuo laitteen huoltoon.


  • 244 kommenttia
  • 6. lokakuuta 2024

Asiakaspalvelustakaan ei saa vastausta siihen, miksi (ainakin osalla asiakkaista) asiakkuus katsotaan alkaneeksi jostakin salaperäisestä "migraatiosta" 2015 tai 2016, vaikka asiakkuus on jatkunut, ilman asiakkaasta lähtöisin olevia muutoksia, huomattavasti pidempään.


  • 244 kommenttia
  • 10. lokakuuta 2024

Täälläkään ei tuosta "migraatiosta" ilmeisesti saa lisätietoa?


ilponen
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 726 kommenttia
  • 10. lokakuuta 2024

Ja siis tiedossako ei ole että mikä migraatio ois kyseessä? Onko ennen sitä 2015/2016 ollut jo jotain tilauksia meiltä ja ne samat tilaukset on jatkunut yhtäjaksoisesti sieltä tänne asti? 🤔 Tai onko sillä samalla asiakasnumerolla ollut kokoajan joku tilaus voimassa?


  • 244 kommenttia
  • 10. lokakuuta 2024

Olen ollut asiakas vuodesta 1995 ilman, että olisin itse tehnyt asiakkuuteeni mitään muutoksia. Radiolinjan/Elisan puolelta liittymätyypin nimeä on välillä pakkomuutettu. Asiakasnumeroa en ole seurannut, mutta, jos se on muuttunut, on muutos ollut lähtöisin Elisalta.

Asiakaspalvelulta tästä yritin kysellä, mutta sain jatkuvasti copy-pastetun mantran "migraatiosta" ja lopulta lakkasivat vastaamasta kokonaan.

Piti tähän lainata asiakaspalvelun vastauksia, mutta ne on kätketty OmaElisaan niin taitavasti, etten pikavilkaisulla niitä taaskaan löytänyt. Muistelisin ennenkin niitä tovikaupalla etsineeni silloin, kun siellä ei ole uusia viestejä...

 


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 10. lokakuuta 2024

Miten ei mene perille, että suuren työn jälkeen löysin paikan, jossa pääsin irtisanoutumaan tästä täydellisestä hömppäohjelmasta, jonka tarkoitus on vain yrittää antaa etuja Elisan romukaupan tuotteista, ei palveluista.

Siis kun erosin tästä niin miten tätä ohjelmaa koskevat viestit saisi loppumaan????????????????


  • 244 kommenttia
  • 10. lokakuuta 2024

Jos tarkoitat tästä viestiketjusta sähköpostiin tulevia ilmoituksia, klikkaa ketjun aloitusviestin lopussa oleva sininen tähti valkoiseksi.


  • 244 kommenttia
  • 14. lokakuuta 2024

"Asiakkuuden kesto lasketaan Elisa Oyj:n asiakkuudesta ja siitä kun sopimus on avattu Elisan asiakashallintajärjestelmässä. Sinun kohdalla tämä hetki on ollut silloin, kun sopimuksesi on vuonna 2015 avattu kyseiseen järjestelmään migraation yhteydessä, eli aikaa tätä ennen ei oteta huomioon. "

Tuohon ei ilmeisesti mitään selitystä saa? Mikä "migraatio"? MIK-SI juuri tuolloin? Asiakkuus on kuitenkin ollut voimassa vuodesta 1995 ilman asiakkaasta lähtöisin olevia muutoksia.


Forum|alt.badge.img+21
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 138 kommenttia
  • 14. lokakuuta 2024

En tiedä johtuiko juuri tästä etuohjelmasta, mutta sain Viihteeseen aika kovan tarjouksen julkiseen tarjoukseen verrattuna: 12 kk 17,99/kk ja 12 kk normaalilla hinnalla. Julkinen tarjous on kuulemma 3 kk 19,99 ja loput normaalilla hinnalla.


Forum|alt.badge.img+21
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 138 kommenttia
  • 15. lokakuuta 2024
fizban kirjoitti:

"Asiakkuuden kesto lasketaan Elisa Oyj:n asiakkuudesta ja siitä kun sopimus on avattu Elisan asiakashallintajärjestelmässä. Sinun kohdalla tämä hetki on ollut silloin, kun sopimuksesi on vuonna 2015 avattu kyseiseen järjestelmään migraation yhteydessä, eli aikaa tätä ennen ei oteta huomioon. "

Tuohon ei ilmeisesti mitään selitystä saa? Mikä "migraatio"? MIK-SI juuri tuolloin? Asiakkuus on kuitenkin ollut voimassa vuodesta 1995 ilman asiakkaasta lähtöisin olevia muutoksia.

Migraatio:

https://portti.kansallisarkisto.fi/fi/arkistoalan-sanasto/migraatio


  • 244 kommenttia
  • 15. lokakuuta 2024

Tiedän kyllä mitä migraatio sanana tarkoittaa.


  • 244 kommenttia
  • 16. lokakuuta 2024

Elisalaiset eivät tähän ilmeisesti vastaa…

Millaisia selityksiä muut ovat saaneet kummallisille asiakkuuden alkamisajoille?


roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+19
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1247 kommenttia
  • 16. lokakuuta 2024

@fizban Tätä aihetta on erittäin vaikeaa kommentoida, koska emme voi kertoa, että miten Elisan taustajärjestelmät toimivat, tai että milloin ja mitä on migratoitu mihinkin (ja miksi). 🙂

Tässä keskustelussa on useita esimerkkejä huikean pitkistä, jopa jo 90-luvun puolella alkaneista asiakkuuksista. Tuon 30 vuoden aikana tekniikka on kehittynyt huimasti ja järjestelmät ovat vaihtuneet uusiin jo useita kertoja. Tämä tuskin on yllätys kenellekään - ehkäpä päinvastoin pitäisi huolestua, jos mikään ei olisi muuttunut noin pitkässä ajassa. 😅 Myöskään jopa 30 vuoden takaiset tiedot asiakkuudesta eivät enää nykypäivänä olisi mitenkään olennaisia ja ainakaan itse en edes haluaisi, että kukaan minusta noin vanhoja tietoja säilyttää.

Asiakkuuden keston määritys toimii tismalleen samalla tavalla kaikkien Etuohjelman jäsenten osalta, niillä tiedoin mitä meillä on käytettävissä. Tämän tarkemmin emme valitettavasti voi avata keston määrityksen taustoja.


  • 244 kommenttia
  • 16. lokakuuta 2024

Eli voitte vanhojen asiakkaiden kohdalla mielivaltaisesti päättää, kuka saa täydet pisteet asiakkuuden kestosta ja kuka ei? Tosi reilua.


Forum|alt.badge.img+4
  • Oppinut
  • 111 kommenttia
  • 16. lokakuuta 2024
fizban kirjoitti:

Eli voitte vanhojen asiakkaiden kohdalla mielivaltaisesti päättää, kuka saa täydet pisteet asiakkuuden kestosta ja kuka ei? Tosi reilua.

Onko sulla kuukausilaskutettavaa Elisalle yli 40e? Jos ei ole, ei asiakkuuden kestolla ole väliä.. 


  • 244 kommenttia
  • 16. lokakuuta 2024

Riippunee hieman kuukaudesta, mutta on ollut. Eikä se ole olennaista, kun ärsyttää tuo kestonmäärityksen mielivaltaisuus. En mä noista nykyisistä eduista niin välitä.


rane58
Forum|alt.badge.img+4
  • Avulias
  • 71 kommenttia
  • 16. lokakuuta 2024

Vau! Hopeataso jo heti kättelyssä ja siihen taitaa jäädäkin…. 😒


Forum|alt.badge.img+21
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 138 kommenttia
  • 16. lokakuuta 2024

Itellä näkyy OmaElisassa, että sähköpostilaatikko on ollut voimassa vuodesta 1998. Etuohjelman mukaan asiakkuus on kestänyt vuodesta 2002.

ilmeisesti siitä alkaen, kun Saunalahden Serveri muuttui Jippii Groupiksi. Tai Jippii Group muuttui Saunalahti Groupiksi.

Tosin puhelinnumero on sitä ensimmäistä Saunalahden Serverin numeroavaruutta vuodelta 2000.


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 23. lokakuuta 2024

Olen ollut kohta 20v (Elisan asiakas 12/2004 lähtien, sama numero, eri liittymätyyppejä vaihdellut kyllä). Mille tasolle pääsin kun liityin etuohjelmaan? No alimmalle hopea tasolle! Huimat 90 pistettä sain. Plus liittymästä, mikä on perus 5G liittymä 30€:n kk-maksulla, sain tosi komiat 40 pistettä. Vau! En malta odottaa mitä hienoa krääsää saan parin euron alennuksella.


  • 9 kommenttia
  • 10. maaliskuuta 2025
Sokrates kirjoitti:

Hmmmm…

Huomoidaanko asiakkuuden kestossa myös Elisan edeltäjät mm. Radiolinja ja HPY??

Eipä näytetä huomioitavan vaikka mukana on oltu niin kauan kun kännyköitä on ollut saatavilla ja sitäkin ennen, terveisiä sinne missä…….ja .Etuohjelmia laaditaan.


Osallistu keskusteluun