Vanhan multisim liittymän sim-korttien vaihto uusiin ja aktivointi?

  • 30 November 2023
  • 7 kommenttia
  • 192 katselukerrat

Kunniamerkki

Hei,

Sain Elisalta ukaasin vaihtaa sim korttejani uusiin.Minulla siis on vanha Multi-Sim liittymä,jossa kolme korttia.Kaksi vanhaa,yksi uudempi.Ovat toimineen hyvin.Sanottiin,että ilman vaihtoa lakkaavat toimimasta tammikuun lopulla.

Kävin Elisan liikkeessä,ja minulle annettiin kolme uutta sim korttia.Liikkeessä sanottiin,että pitää soittaa tekniseen tukeen,muualla ei aktivointi onnistu.Myyjä antoi numeron,joka oli asiakaspalveluun.

Mikä mahtaa olla tämä tekninen tuki,jonka numeroa en löytänyt mistään?Miten hankala homma tämä korttien vaihto,ja niiden saaminen toimimaan oikein on?

Onko kellään muulla kokemusta tästä?Onko ylipäänsä totta,että vain teknisessä tuessa onnistuu aktivointi? 

 

EDIT: 30.11.2023 // Muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi. -Burnett

Kimblez 5 kuukautta sitten

Hei,

Sain Elisalta ukaasin vaihtaa sim korttejani uusiin.Minulla siis on vanha Multi-Sim liittymä,jossa kolme korttia.Kaksi vanhaa,yksi uudempi.Ovat toimineen hyvin.Sanottiin,että ilman vaihtoa lakkaavat toimimasta tammikuun lopulla.

Kävin Elisan liikkeessä,ja minulle annettiin kolme uutta sim korttia.Liikkeessä sanottiin,että pitää soittaa tekniseen tukeen,muualla ei aktivointi onnistu.Myyjä antoi numeron,joka oli asiakaspalveluun.

Mikä mahtaa olla tämä tekninen tuki,jonka numeroa en löytänyt mistään?Miten hankala homma tämä korttien vaihto,ja niiden saaminen toimimaan oikein on?

Onko kellään muulla kokemusta tästä?Onko ylipäänsä totta,että vain teknisessä tuessa onnistuu aktivointi? 

OmaElisan Chatti kertoi, että

kyllä se onnistuu asiakaspalvelussa. (Ei onnistu Chatissa)

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Vaihtoehtoja, missä voit aktivoida.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)  ​(Nopein/kätevin)

Omaelisassa:

OmaElisa – helppo itsepalvelu avoinna 24h

Omaelisa/Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>

Uusi viesti>Palvelun tai tuotteen käyttö>Liittymä, tai palvelu, jota viesti koskee

(Pyydät aktivointia)

Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Hei,

Sain Elisalta ukaasin vaihtaa sim korttejani uusiin.Minulla siis on vanha Multi-Sim liittymä,jossa kolme korttia.Kaksi vanhaa,yksi uudempi.Ovat toimineen hyvin.Sanottiin,että ilman vaihtoa lakkaavat toimimasta tammikuun lopulla.

Kävin Elisan liikkeessä,ja minulle annettiin kolme uutta sim korttia.Liikkeessä sanottiin,että pitää soittaa tekniseen tukeen,muualla ei aktivointi onnistu.Myyjä antoi numeron,joka oli asiakaspalveluun.

Mikä mahtaa olla tämä tekninen tuki,jonka numeroa en löytänyt mistään?Miten hankala homma tämä korttien vaihto,ja niiden saaminen toimimaan oikein on?

Onko kellään muulla kokemusta tästä?Onko ylipäänsä totta,että vain teknisessä tuessa onnistuu aktivointi? 

OmaElisan Chatti kertoi, että

kyllä se onnistuu asiakaspalvelussa. (Ei onnistu Chatissa)

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Vaihtoehtoja, missä voit aktivoida.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)  ​(Nopein/kätevin)

Omaelisassa:

OmaElisa – helppo itsepalvelu avoinna 24h

Omaelisa/Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>

Uusi viesti>Palvelun tai tuotteen käyttö>Liittymä, tai palvelu, jota viesti koskee

(Pyydät aktivointia)

Kunniamerkki

Kiitos vastauksesta! Minäpä yritän näillä neuvoilla päästä eteenpäin.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Ihan chatissä viimeksi kesällä aktivoin MultiSim-kortin (maksoi aktivointi). Vielä on yksi 00000-alkuinen kortti, mutta ei ole näkynyt viestiä sen suhteen.

Kunniamerkki

Juuri tuollaiset 00000 alkuiset olivat ne minun kaksi vanhaa,yksi on uudempi.

Laitoin nyt viestiä oma elisan kautta,ja pyysin aktivointia.Saapas nähdä kuinka käy.

Kiva kuulla,että muillakin on vielä näitä,ja että simin vaihdot ovat onnistuneet.Ajattelin jo olevani viimeinen dinosaurus 😁

MultiSIM päättyy 31.1.2024.

 

Sain vielä kirjeitse 3 SIM:miä ja kehotuksen uusia SIM-korreja. Minulla 1+4 MultiSIM-liittymä.

 

Miksi pitäisi vaihtaa 3 korttia, vaikka vain 1 kortti ymmärtääkseni jatkaisi käyttöään 31.1.2024 jälkeen?

Onko vanhoissa korteissa niin suuret tietoturvaongelmat, että pitäisi muutamaksi viikoksi vaihtaa? 😉


Kerran myymälässä käydessä palvelija sanoi, että kaikki SIMmit oltava paikalla uusimista varten.

 

Ymmärsin myös, että pääsimmikin pitäisi vaihtaa MultiSIMmin päättymisen myötä; ymmärsinköhän väärin?

Harmi, että MultiSIM päättyy. Miksi? – Rationalisoidaanko ja automatisoidaanko toimintaa niin paljon, että vain muutama liittymätyyppi jää jäljelle eikä mitään MultiSIMmin kompeksisuutta ja asiakaskontingensseja tarvita? 😎

Päättyminen on yhden aikakauden loppu. Sääli, vaikka liittymäpaketti onkin ollut aika hinnoissa. Kuitenkin koti- ja känny-yhteydet samalla liittymällä kätevästi. Vaikuttaa siltä, että liittymä kannattaisi laittaa vaihtoon, kun kahden SIMmin/liittymän palvelutaso maksaisi sen, mitä ennen 1+5. Elintaso tavallaan laskee.

Kunniamerkki

Hei,

Minulla homma onnistui näin: Menin Elisan myymälään,ja sain sieltä kolme (minulla siis 1+2 multi-sim) uutta sim korttia.Liikkeessä eivät tehneet muuta.Sanoivat,että pitää ottaa yhteys asiakaspalveluun uusien simmien aktivoimiseksi.

Laitoin aspaan viestiä OmaElisan kautta,ja sieltä palattiin asiaan,ja sovittiin puhelinaika.Puhelimessa sitten käytiin läpi uudet ja vanhat simmit (niiden numerot), ja puhelun jälkeen uudet kortit aktivoitiin.

Kaikki kolme simmiä toimivat omissa laitteissaan niin kuin ennenkin.

Minä sain myös sim-korttien uusimisen jälkeen lisää viestejä,joissa kehotettiin vaihtamaan ne.Myös kaksi uutta sim korttia tuli postissa.Ajattelin,että tieto korttien vaihdosta ei ole kulkenut,ja että nuo olivat vaan joku varmistus.Niille en tehnyt mitään.

Kyllä minun käsittääkseni nämä vanhat multi-sim liittymät jatkuvat korttien vaihdon jälkeen niin kuin ennenkin.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

@HuK Vanhoissa sim-korteissa ei ole kaikkia ominaisuuksia kuten uudemmissa sim-korteissa. Lisäksi näitä vanhoja kortteja vaihdatetaan uusiin, että ei sitten tule ongelmia vanhojen kanssa. Multisim-liittymiä ei tietojeni mukaan olla lopettamassa kyllä. 🤔

Osallistu keskusteluun