Skip to main content

Verkkoapurin toimivuus ja käyttö


Forum|alt.badge.img+1

Elisan verkkoapuri eihän se paranna mitään yhteys ongelmia. Nuo ohjeet sammuta reitin odota aikasi eihän ne mitään korjaa ja jokainenhan nuo tajuaa kokeilla. sitten sanotaan että parantaa wifi yhteyttä ois kiva tietää miten.

Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

9 kommenttia

  • 4384 kommenttia
  • 24. tammikuuta 2023

Onhan siellä verkkoapurissa muitakin ohjeita, ja vian tarkistusta.

Tuohon kohtaan:(Tarkista osoitehaulla verkon tämän hetkinen toimivuus),

kun laittaa osoitteen, niin pääsee sitäkin kautta  vian selvitykseen

OmaElisaan  vaikka tekemään vikailmoituksen ihan lomakkeella.

Tai soittoajan varauksella.

 


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 38 kommenttia
  • 24. tammikuuta 2023

Niin pystyy tehä vikailmoituksen mutta eihänse mitään paranna. Sitten se ilmoittaa aina vain ruuhkaa . Konkreettisesti sillä ei tee mitään toimivaa apua.


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 38 kommenttia
  • 25. tammikuuta 2023

Nytkin 25,1 kio 15.00 verkkoapuri ilmoittaa että näyttäs alueella olevan kaikki kunnossa .

Kuitenkin netti nopeudet 2-5 mekaa . Jos tämä on normaalia niin ihmettelen. Eihän tämä nopeus riitä että vois kunnolla tehä vikailmoituksen.


  • 4384 kommenttia
  • 25. tammikuuta 2023
mara59 kirjoitti:

Nytkin 25,1 kio 15.00 verkkoapuri ilmoittaa että näyttäs alueella olevan kaikki kunnossa .

Kuitenkin netti nopeudet 2-5 mekaa . Jos tämä on normaalia niin ihmettelen. Eihän tämä nopeus riitä että vois kunnolla tehä vikailmoituksen.

Tuollakin onnistuu:

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)

Numerossa voi tehdä myös vikailmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 10111 kommenttia
  • 25. tammikuuta 2023
mara59 kirjoitti:

Elisan verkkoapuri eihän se paranna mitään yhteys ongelmia. Nuo ohjeet sammuta reitin odota aikasi eihän ne mitään korjaa ja jokainenhan nuo tajuaa kokeilla. sitten sanotaan että parantaa wifi yhteyttä ois kiva tietää miten.

Wifi-yhteyttä voi parantaa esimerkiksi vaihtamalla tukiaseman käyttämää kanavaa/taajuutta tai lisäämällä tukiasemien määrää eli tekemällä MESH-verkon. Ensimmäinen onnistuu laitteesta riippuen etäkäyttöisesti, jälkimmäinen vaatii laitehankintoja asiakkaan toimesta.

Valtaosa meistä käyttää nettiyhteyttä tänä päivänä langattomasti, mutta eivät kaikki osaa rajata mahdollisessa vikatilanteessa onko ongelma siinä langattomassa lähiverkossa vai itse internet-yhteydessä.

 


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 38 kommenttia
  • 26. tammikuuta 2023

Nämäkin on jo tehty. Ongelmahan on se että tällä alueella on 5 mastoa viiden kilometrin säteellä

näistä neljä mastoa lähettää 800 mz taajuutta yksi isompi 1800 . Mutta kun kantama on vain yhdestä 800 hz mastosta joten alue ruuhkautuu 4 muun maston suuntaukset  ei osu kohdille. Aina kun on saanut vikailmoituksen tehtyä ja sieltä soitetaan niin sanotaan alueella tehty paljon vikailmoituksia ja hyvä kun teit ilmoituksen sinne pitäs lisätä kapasiteettiä. Mutta kun kuitenkaan ei mitään tapahdu vaikka selkeä vika on tiedossa. Kuinkahan paljon niitä ilmoituksia pitää oikein tehdä


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2911 kommenttia
  • 26. tammikuuta 2023
mara59 kirjoitti:

Nämäkin on jo tehty. Ongelmahan on se että tällä alueella on 5 mastoa viiden kilometrin säteellä

näistä neljä mastoa lähettää 800 mz taajuutta yksi isompi 1800 . Mutta kun kantama on vain yhdestä 800 hz mastosta joten alue ruuhkautuu 4 muun maston suuntaukset  ei osu kohdille. Aina kun on saanut vikailmoituksen tehtyä ja sieltä soitetaan niin sanotaan alueella tehty paljon vikailmoituksia ja hyvä kun teit ilmoituksen sinne pitäs lisätä kapasiteettiä. Mutta kun kuitenkaan ei mitään tapahdu vaikka selkeä vika on tiedossa. Kuinkahan paljon niitä ilmoituksia pitää oikein tehdä

Sinulla näyttikin olevan asiakasnumero profiilissasi, kävin katsomassa alueen tilanteen. Sinulle parhaiten kuuluva tukiasema on tosiaan ruuhkautunut sen verran, etten suoraan sanoen ihmettele yhtään näitä nopeuksiasi 😕 Muut tukiasemat on sitten taas huonommin suunnattu osoitteeseesi nähden.

Tästä onkin palautetta välitetty jo verkonsuunnitteluun. Tukiasemien parannuksia tehdään jatkuvasti ympäri maata, mutta valitettavasti parannusten saapumisessa voi mennä aikaa - ainakaan lähikuukausina parannuksia ei ole tiedossa. Valitettavasti voi olla, että paras ja nopein apu tilanteeseen on testata toista operaattoria, sillä meidän verkkomme osalta tilanne on tuossa hieman haastava.


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 38 kommenttia
  • 26. tammikuuta 2023

Testattu on muut olivat vielä huonompia. Ei kai tässä operaattoria vaiheta kun sillon kun nopeudet ok niin Elisan viihde puoleen olen pääsääntösesti tyytyväinen. Toivoisin vain että jotain alkais tapahtuun kun vika on tiedossa.


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2911 kommenttia
  • 26. tammikuuta 2023

Ymmärrän. Toivotaan, että saadaan alueen verkkoon mahdollisimman pian parannuksia.