Viitenumeron puuttuminen

  • 10 October 2022
  • 3 kommenttia
  • 152 katselukerrat

Hei, sain elisalta uuden iPad-laskuni ja siihen oli lisätty 12€ siksi,koska olin jostakin syystä jättänyt viitenumeron laittamatta edelliseen laskun maksamiseen. Miten on mahdollista että viitenumeron puuttuminen maksaa noin paljon. Kriisitilanteessako kaikki yrittää rahastaa. Kysynkin koska tällainen maksu on tullut voimaan?

 

 

irritus 3 kuukautta sitten

Viitteettömän maksun kohdistaminen laskulle on ollut jo muutaman vuoden käytössä. Tarkkaa käyttönottovuotta en löytänyt, mutta haarukka sijoittuu vuosiin 2017 – 2019.

Vuonna 2019 maksu oli 12,00 €. Tänä vuonna se nousi ja on nykyisin 12,99 €.

Asiakaspalveluhinnasto, Laskutukseen liittyvien toimenpiteiden asiakaspalveluhinnasto

Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

Viitteettömän maksun kohdistaminen laskulle on ollut jo muutaman vuoden käytössä. Tarkkaa käyttönottovuotta en löytänyt, mutta haarukka sijoittuu vuosiin 2017 – 2019.

Vuonna 2019 maksu oli 12,00 €. Tänä vuonna se nousi ja on nykyisin 12,99 €.

Asiakaspalveluhinnasto, Laskutukseen liittyvien toimenpiteiden asiakaspalveluhinnasto

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +6

Viitteettömän maksun kohdistaminen laskulle on ollut jo muutaman vuoden käytössä. Tarkkaa käyttönottovuotta en löytänyt, mutta haarukka sijoittuu vuosiin 2017 – 2019.

Vuonna 2019 maksu oli 12,00 €. Tänä vuonna se nousi ja on nykyisin 12,99 €.

Asiakaspalveluhinnasto, Laskutukseen liittyvien toimenpiteiden asiakaspalveluhinnasto

Onko tämä todellisten kulujen mukainen vai pelkkä rahastus ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

Haiskahtaa rahastukselle. 13 eurolla saa maksettua kirjanpitäjälle palkkaa noin 20 minuuttia.

Jos viitteettömälle maksulle ei löydy vastaanottajaa viidessä minuutissa, se lentää kyllä selvitystilille odottamaan asiakkaan yhteydenottoa. Usein viittettömän maksun kohdistaminen oma-aloitteisesti on myös mahdotonta, jos samannimisiä asiakkaita on useita tai maksu on maksettu muulta kuin laskun saajan omalta tililtä, kuten puolison tai toiminimen.

Mikäli asiakas taas lähettää kuittikopion, maksun kohdentaminen sujuu parissa minuutissa esimerkiksi arkistointitunnuksen perusteella. Toki, Elisa saattaa olla niin tehoton, että asiakkaan viesti kiertää monta kertaa osastolta toiselle ennen kuin reskontra saa sen käsiinsä.

Osallistu keskusteluun