Ainakin Macin työpöytäversiossa kaikki toimii todella h-i-t-a-a-s-t-i ja Pilvilinnaan siirtämäni uudet dokumentit eivät päivity näkyviin pilvessä. Välillä päävalikossa on näkyvissä vain teksti “Yhdistetään...”.
Elisan häiriötiedotteissa ei ainakaan näy mitään mainintaa ongelmista. Tällaista on ollut joskus aiemminkin palvelussa havaittavissa ja silloin vikatiedote tuli Elisalla näkyviin vasta vian jo korjaannuttua.
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki
Hmm, meillä ei ole ainakaan tiedossa että nyt lähipäivinä olisi @nettiukko ollut mitään laajempaa yleistä vikaa Pilvilinnassa 🤔 joko tahmainen latausnopeus helpotti?
Tarpeen tullen työpöytäversion sovelluksen asennuksen voi koittaa poistaa ja asentaa uudelleen, ja tietty varmistaa että nettiyhteys on riittävä, paras olisi jos Mac olisi suoraan verkkokaapelilla kiinni esimerkiksi reitittimessä, modeemissa, tai seinäverkkopistokkeessa. 🙂
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Hmm, meillä ei ole ainakaan tiedossa että nyt lähipäivinä olisi @nettiukko ollut mitään laajempaa yleistä vikaa Pilvilinnassa 🤔 joko tahmainen latausnopeus helpotti?
Tarpeen tullen työpöytäversion sovelluksen asennuksen voi koittaa poistaa ja asentaa uudelleen, ja tietty varmistaa että nettiyhteys on riittävä, paras olisi jos Mac olisi suoraan verkkokaapelilla kiinni esimerkiksi reitittimessä, modeemissa, tai seinäverkkopistokkeessa. 🙂
Tuo hidastelu Pilvilinnassa kesti tuolloin perjantaina illalla n. tunnin ajan ja sen jälkeen kaikki on taas toiminut normaaliin tapaan.
Nettiyhteyden nopeudesta ei pitäisi homman kiikastaa. 100/100 valokuitu ja Mac kiinni verkkopiuhalla suoraan reitittimessä. Mitattuna Macilla tuo 100/100 toteutuu.
Työpöytäsovellusta en lähtenyt vielä asentelemaan uudestaan, senkin olen joskus kokeillut. Täytyy seurata Pilvilinnan toimintaa ja tarvittaessa palataan keskusteluun aiheesta 👍
Pitääpä vielä avata uudelleen tätä tapausta, kun tutkin vähän lisää Pilvilinnan tilannetta koneellani.
Viime perjantaina siis oli tuota hidastelua Pilvilinnan toiminnassa jonkin aikaa.
Eilen katsoin sattumalta Pilvilinnassa olevan datani kokoa ja se näytti 62,25 GB. Tuo koko ihmetytti, sillä tiesin datan koon olevan alle 50 GB.
Käytin koneen yöllä sammuksissa ja tänään katsoin uudemman kerran Pilvilinnan datan kokoa ja se olikin nyt palautunut oikeaan eli 47,78 GB.
En valitettavasti huomannut jo viikonloppuna katsoa datan kokoa perjantain ongelmien jälkeen mutta vaikuttaa siltä, että jotain kummallista Pilvilinnassa on loppuviikosta tapahtunut. Kaikki datani näyttää kyllä olevan tallessa ja pääsen niihin normaalisti käsiksi. Se on kuitenkin täkeintä!
@draakkiOlisi sinulla jotain ideaa, mistä datani koon muutos ja palautuminen saattaisi johtua? Tässä vielä ruutukaappauksen eiliseltä ja tältä päivältä Mac-koneeni työpöytäversion valikosta.
itsellä hitautta esiintyy nytkin, esim viime yön aikana vain 4/45 tiedostoa siirtynyt puhelimesta, 5g verkko on ja nopeutta kyllä pitäisi riittää. en ole ollut oikein tyytyväinen palveluun pitkiin aikoihin, parempiakin palveluja netistä löytyy. puhelimen sovellus väittää todella usein verkkoyhteyttä ei ole…. vaikka onkin
selaimessa näkyy käytetty näin 722.8 GB of 1000.0 GB
Tässä asiaa pohtineena tuli mieleeni, että johtuisikohan tuo datan koon äkillinen kasvu ja palautuminen normaaliin kokoon siitä, että PIlvilinna jostain syystä alkaa kopioimaan tuplana jo kerran automaattisen kopioinnin piirissä olleita jo kopioituja tietostoja pilveen.
Tämä selittäisi myös tuon viime viikon hidastelun. En huomannut tuolloin hidastelun aikana kurkata jonoa useampaan kertaan. Jonossahan näkyy dataliikenne pilveen ja takaisin.
Tällä viikolla PIlvilinna on taas toiminut ihan normaaliin tapaansa ja data koko pysynyt siinä missä kuuluukin!
Seurailen itse palvelun toimintaa aika tiiviisti, koska käytän Pilvilinnaa aktiivisena varmuuskopiona ja kuitenkin puhutaan maksullisesta palvelusta, jota Elisa ylläpitää. Mielestäni Pilvilinnan hinta on varsin kohtuullinen vastaaviin palveluihin verrattuna ja itse haluan mielellään keskittää tarvitsemani palvelut. Tällöin tuen saaminen ongelmatilanteissa on kokemukseni perusteella helpompaa ja Pilvilinnan tuen tarjoaja löytyy vielä samasta maasta ja aikavyöhykkeeltä😀
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.