Kello kävi 3 kertaa huollossa takuu aikana. 2 kertaa vaihdettiin emolevy ja kerran akku. Samat ongelmat jatkui ja vein neljännen kerran huoltoon jolloin myyjä ehdotti kaupan purkua tai että tilalle saisi uuden laitteen. Myyjä lupasi soittaa kun on saanut esimieheltään tiedon mikä kaupan purku korvaus olisi. Noh myyjä soitti ja sanoi että 100e hyvittävät ja ei ole mahdollisuutta edes saada uutta kelloa. Aika pieneltä tuntuu tuo hyvitys kun reilu vuoden vanha kello ja tälläkin hetkellä Myydään 350-450e hintaan. Mieluummin olisin ottanut uuden kellon kuin 100e millä ei saa vastaavaa kelloo edes käytettynä.
Älykellon kaupan purku
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mestari11
Kaupan purussa myyjällä on oikeus vähentää palautettavasta summasta ns. käyttöhyötykorvaus. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että myyjän ei tarvitse palauttaa koko tuotteen ostohintaa asiakkaalle.
Mikäli kauppa puretaan silloin kun tuotteen takuuaika on vielä voimassa, myyjällä ei ole oikeutta vähentää palautettavasta summasta käyttöhyötykorvausta vaan myyjän tulee palauttaa koko tuotteen ostohinta asiakkaalle.
Noissahan on 24kk takuu? Elikkäs 349e jäisin nyt tappiolle.
Älä tyydy siihen sataseen. Myyjällä on toki oikeus kieltäytyä kaupanpurusta, mutta ota sitten uusi takuuseen, tai takuukorjauta ja myy pois. Saat varmasti enemmän kuin satasen.
Tänään elisa lupasi uuden laitteen. Eli hyötyä oli tänne kirjoittelusta.
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella Elisalaisten sisäänkirjautuminen
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi