Skip to main content

Arvonaleneman veloitus viallisen laitteen tapauksessa

  • June 24, 2026
  • 1 kommentti
  • 51 katselukerrat

Onko muilla kokemuksia tilanteesta, jossa verkkokaupasta ostettu tuote palautetaan reklamaationa vian vuoksi 14 päivän sisällä ostamisesta, mutta palautuksesta veloitetaan arvonalennusta sillä perusteella, että tuotetta on käytetty?

Minun tapauksessani kyseessä on EZVIZ-robottiruohonleikkuri. Oma näkemykseni on, että tuotteen vian pystyi toteamaan vasta käyttöönoton yhteydessä, joten 20 % arvonalennus tuntuu kohtuuttomalta.

Haluaisin kuulla, onko muilla ollut vastaavia kokemuksia Elisan verkkokaupan palautus- tai reklamaatiokäytännöistä, ja miten asia on ratkennut?

1 kommentti

  • OmaYhteisön luottojäsen
  • June 24, 2026

Olisi varmaan pitänyt laittaa takuuasiana vireille, eikä vaan palauttaa, niin olisi

hoitunut kivutta: 

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laitteet/laitehuolto/

Ezviz Ota yhteys Elisaan

Ota vielä yhteyttä asiakaspalveluun, niin voihan asia vielä hoitua:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Vaikka yksityisviestillä somessa:

Lähetä viesti Facebookissa

Lähetä viesti X-palvelussa

OmaElisa, oiva kanava yhteydenottoon:

Omaelisa Klikkaa nimipallukan vieressä kolmea viivaa>Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit