ElisaViihde boxi tarvitsee reitittimen, mutta reitittimen hallintasivulle http://192.168.100.1 ei pääse. Sivustoa ei löydy, jatkuvasti tulee ilmoitus ERROR. Salasanoja ei siis pysty vaihtamaan.
Erään Elisan linkin kautta pääsisi tuolle sivulle, mutta se ilmoittaa, että sivusto ei ole turvallinen. Myös kehotetaan ottamaan Elisan suojaus väliaikaisesti pois päältä väliaikaisesti, mutta sehän olisi suuri tietoturvauhkaan altistuminen. Eikö Elisa voisi julkaista helpot ja selkeät ohjeet asiakkailleen ? Siitä olisi hyötyä monille näinä
aikoina kun kyberiskut ovat lisääntyneet.
Kokemusteni mukaan Elisan tekninen tuki on antanut puhelimitse helppoja ohjeita aina sillointällöin, riippuen siitä, kuka as.palvelija on langan toisessa päässä. Näihin pieniin mutta
tärkeisiin ohjeisiin ei yleensä tarvita Elisan kallista Omagurun palvelua.
Kysynkin että voisiko Elisa palvella omia asiakkaitaan helpommin niin, että kaikki saisivat helpommin apua näihin turvallisuusasioihin ?
Monet ovat huolissaan siitä kun eivät saa apua ongelmiin helposti ja pelkän operaattori-maksun hinnalla.
Reitittimen suojausasiat tulisi antaa asiakkaille helpommin ja niin että myös vanhuksetkin ymmärtäisi ne.