Skip to main content
Vastaus

Huawei-älykellon takuuaika ja asiakaspalvelun sähköpostiosoite

  • November 23, 2025
  • 20 kommenttia
  • 207 katselukerrat

Forum|alt.badge.img+1

Miksi Elisan asiakaspalvelun sähköpostiosoitteet ovat niin salaisia kuin ovat? 

Olisin nimittäin kysynyt, mikä on Elisa-kaupasta ostamani Huawei-älykellon takuuaika. Kuulemma löytyisi pakkauksesta (tämä tieto löytyi jostain sivustolta), mutta kun en hilloa pakkauksia. OmaElisassa olevista muuten tarkoista tiedoista ei käy ilmi. 

Meikäläisen tuurilla oli vuoden takuuaika, vaikka eri puolilla sivustoa mainostetaankin kolmea vuotta. Nimittäin älykellon tehtävään kelvottamaksi Huawei meni tänään, runsas kuukausi yli vuoden ostopäivästä.

 

EDIT: 24.11.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -Jaakop

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eepuska

Huawein älykelloissa on 24kk takuu.👍

@Jallero saitko jo yhteyden asiakaspalveluun, josta voidaan lähettää tarkemman ohjeet huoltoon toimituksesta?😊
Tarvittaessa kaikki asiakaspalvelun kanavat löydät täältä.

20 kommenttia

  • Keskustelija
  • November 23, 2025

Hei!

Suomessa sovelletaan kuluttajansuojalain mukaista takuuaikaa joka on vähintään 24kk myyjän vastuulla vaikka itse valmistaja antaisi vain vuoden eli tässä tapauksessa Huawei.Myyjän virhe vastuu tuotteessa yltää tietyissä asioissa jopa yli takuuajan mutta silloin kuluttajan tulee osoittaa tuotteen virhe toteen. Tietyn poikkeuksen muodostavat akut joilla on 6-12kk takuuaika. 

 

Tässä vielä linkki Huawein sivuille takuuasioissa.

 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://consumer.huawei.com/fi/support/takuuehdot/&ved=2ahUKEwjDorKqtYiRAxUKU1UIHR_wC8oQFnoECA0QAQ&sqi=2&usg=AOvVaw1UuJQ5-ylJf5qxlzWuaa_S


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • November 23, 2025

Miksi Elisan asiakaspalvelun sähköpostiosoitteet ovat niin salaisia kuin ovat? 

OmaElisan kautta voit lähettää asiakaspalvelulle viestin joka ajaa saman asian, kuin sähköpostikin.

 


  • November 23, 2025

Miksi Elisan asiakaspalvelun sähköpostiosoitteet ovat niin salaisia kuin ovat? 

OmaElisan kautta voit lähettää asiakaspalvelulle viestin joka ajaa saman asian, kuin sähköpostikin.

 

Melkein saman tuollakin oleva vaihtoehto:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Sähköinen yhteydenottolomake


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • November 23, 2025

Pakkohan noihin lomakkeisiin tai viestipulauttimiin kai on tyytyä, kun sähköpostiosoitteet ovat salaisia...


  • November 23, 2025

Pakkohan noihin lomakkeisiin tai viestipulauttimiin kai on tyytyä, kun sähköpostiosoitteet ovat salaisia...

Kyllähän niitä sähköpostiosoitteita vanhoista keskusteluistakin löytyy. Vastausajat vaan

on huomattavasti hitaampia. OmaElisan kautta voi laittaa liitteitäkin, vastauksessa menee pari päivää, sähköpostilla helposti viikko, pidempäänkin.

 

 


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • November 23, 2025

Pakkohan noihin lomakkeisiin tai viestipulauttimiin kai on tyytyä, kun sähköpostiosoitteet ovat salaisia...

Kyllähän niitä sähköpostiosoitteita vanhoista keskusteluistakin löytyy. Vastausajat vaan

on huomattavasti hitaampia. OmaElisan kautta voi laittaa liitteitäkin, vastauksessa menee pari päivää, sähköpostilla helposti viikko, pidempäänkin.

No jos niin on, niin niinhän asia ei saisi olla. Siis että sähköposti on joku pahnan pohjimmainen. Lähinnä halutaan ohjata chattiin, joka on auki rajallisesti. (Ja chattirobotin saa edelleenkin tunkea sinne, minne aurinko ei paista.) Tai puhelimeen (ohjata siis) ja kukaanhan ei halua jonottaa puhelimessa... 

Mutta varsinaiseen caseen: lähetin sekä takuutodistuksen että kuvan OmaElisan kautta. Turhan piilotettu se uuden viestin lähettämismahdollisuus siellä on, ja liitteistäminen toimii jotenkin kummallisella tavalla viiveellä - huomasin kun jouduin lataamaan sivua uudelleen että lähtikö se liite varmasti mukaan. 


Sokrates
  • November 23, 2025

OmaElisan kautta voi laittaa liitteitäkin, vastauksessa menee pari päivää, sähköpostilla helposti viikko, pidempäänkin.

Niin voi sähköpostinkin kautta laittaa liitteitä ja paljon monipuolisemmin ilman suurempia kokorajoituksia.

Tuo Elisan haluttomuus vastailla sähköpostiin johtuu kyllä enemmänkin siitä , että ei haluta pitkiä viestiketjuja , vaan halutaan antaa yksi vastaus , johon asiakkaan pitäisi tyytyä.


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • November 23, 2025

Tuo Elisan haluttomuus vastailla sähköpostiin johtuu kyllä enemmänkin siitä , että ei haluta pitkiä viestiketjuja , vaan halutaan antaa yksi vastaus , johon asiakkaan pitäisi tyytyä.

Sähköposti on maailman tehottomin työkalu asioiden hoitoon. Haluamme ratkaista asiat tehokkaasti, siksi usein hoidamme asian loppuun soittamalla, vaikka asiakas olisikin lähestynyt viestillä.

Yksinkertaisen asian selvittämiseen voi herkästi kulua viikko, kun kirjallista viestiä tulkitaan eri tavoin ja kumpikaan taho ei seuraa sähköpostiaan reaaliaikaisesti.


  • November 23, 2025

Pieni ote aikaisemmasta ketjusta Sähköpostilla/OmaElisan kautta:

“Varmistetaan, että menee niin sanotusti prosessien mukaan. OmaElisan kautta viestimällä menee suoraan oikeaan paikkaan ja oikealla tavalla. Halutaan ehdottomasti varmistaa, että myös vastaukset saadaan ajallaan, niin tuo OmaElisan kautta viestintä on ehdottomasti paras tapa.” 


Forum|alt.badge.img+2
  • Aktiivinen keskustelija
  • November 23, 2025

Tuo Elisan haluttomuus vastailla sähköpostiin johtuu kyllä enemmänkin siitä , että ei haluta pitkiä viestiketjuja , vaan halutaan antaa yksi vastaus , johon asiakkaan pitäisi tyytyä.

Sähköposti on maailman tehottomin työkalu asioiden hoitoon. Haluamme ratkaista asiat tehokkaasti, siksi usein hoidamme asian loppuun soittamalla, vaikka asiakas olisikin lähestynyt viestillä.

Yksinkertaisen asian selvittämiseen voi herkästi kulua viikko, kun kirjallista viestiä tulkitaan eri tavoin ja kumpikaan taho ei seuraa sähköpostiaan reaaliaikaisesti.

 

Jos asiasta tulee Elisan kanssa riitaa niin puhelusta jää kuluttajalle vain sana sanaa vastaan. Voitte arvata kumpi osapuoli on silloin heikoilla?

Suosittelen lämpimästi käyttämään joko OmaElisaa tai sähköpostia silläkin uhalla että se veisi muutaman päivän lisäaikaa.

 

 


Sokrates
  • November 23, 2025

Tuo Elisan haluttomuus vastailla sähköpostiin johtuu kyllä enemmänkin siitä , että ei haluta pitkiä viestiketjuja , vaan halutaan antaa yksi vastaus , johon asiakkaan pitäisi tyytyä.

Sähköposti on maailman tehottomin työkalu asioiden hoitoon. Haluamme ratkaista asiat tehokkaasti, siksi usein hoidamme asian loppuun soittamalla, vaikka asiakas olisikin lähestynyt viestillä.

Yksinkertaisen asian selvittämiseen voi herkästi kulua viikko, kun kirjallista viestiä tulkitaan eri tavoin ja kumpikaan taho ei seuraa sähköpostiaan reaaliaikaisesti.

 

Jos asiasta tulee Elisan kanssa riitaa niin puhelusta jää kuluttajalle vain sana sanaa vastaan. Voitte arvata kumpi osapuoli on silloin heikoilla?

Suosittelen lämpimästi käyttämään joko OmaElisaa tai sähköpostia silläkin uhalla että se veisi muutaman päivän lisäaikaa.

 

 

Juuri näin.

Itse en suullisesti tee mitään sopimuksia enkä edes selvittele vikatilanteita , vaan ainoastaan kirjallisesti. Silloin myös asiakkaalla on itsellään kirjallinen dokumentti siitä , mistä on puhuttu ja sovittu.

Elisan ilmeinen tarkoitus on juurikin päinvastainen , ettei heitä saa vastuuseen sanomisistaan.


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • November 24, 2025

Tuo Elisan haluttomuus vastailla sähköpostiin johtuu kyllä enemmänkin siitä , että ei haluta pitkiä viestiketjuja , vaan halutaan antaa yksi vastaus , johon asiakkaan pitäisi tyytyä.

Sähköposti on maailman tehottomin työkalu asioiden hoitoon. Haluamme ratkaista asiat tehokkaasti, siksi usein hoidamme asian loppuun soittamalla, vaikka asiakas olisikin lähestynyt viestillä.

Yksinkertaisen asian selvittämiseen voi herkästi kulua viikko, kun kirjallista viestiä tulkitaan eri tavoin ja kumpikaan taho ei seuraa sähköpostiaan reaaliaikaisesti.

Kyllähän tuosta puhelusta sitten pitäisi saada litterointi sähköpostiin tai omaelisaan jotta asian hoidosta jää asiakkaallekkin jotain muuta kuin muistikuva.


Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • November 27, 2025

Huawein älykelloissa on 24kk takuu.👍

@Jallero saitko jo yhteyden asiakaspalveluun, josta voidaan lähettää tarkemman ohjeet huoltoon toimituksesta?😊
Tarvittaessa kaikki asiakaspalvelun kanavat löydät täältä.


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • November 28, 2025

Huawein älykelloissa on 24kk takuu.👍

@Jallero saitko jo yhteyden asiakaspalveluun, josta voidaan lähettää tarkemman ohjeet huoltoon toimituksesta?😊
Tarvittaessa kaikki asiakaspalvelun kanavat löydät täältä.

Sain vastauksen myös Resetestä, joka “hoitaa” takuuhuollot. Lainausmerkit, koska kuulemma hihna ei kuulu takuuseen. Vaikka älykellon (Huawei Watch Fit SE Musta) toiminnallisuudesta häviää valtaosa, jos sitä ei saa kiinni ranteeseen. Kuulemma tarvitaan voimaa, että hihnan saa rikkoutumaan. No ei käytetty voimaa, hajosi normaalikäytössä käytännössä itsekseen runsaan vuoden kulutta ostosta. Ja hihnan hinta on enemmän kuin kellon hinta ostettaessa. Eikä käy muu hihna kuin Huawein oma. En osta. Enkä mitään muutakaan enää Huaweita tai Elisa Shopista. 


Forum|alt.badge.img+9
  • Avulias
  • November 28, 2025

Huawein älykelloissa on 24kk takuu.👍

@Jallero saitko jo yhteyden asiakaspalveluun, josta voidaan lähettää tarkemman ohjeet huoltoon toimituksesta?😊
Tarvittaessa kaikki asiakaspalvelun kanavat löydät täältä.

Sain vastauksen myös Resetestä, joka “hoitaa” takuuhuollot. Lainausmerkit, koska kuulemma hihna ei kuulu takuuseen. Vaikka älykellon (Huawei Watch Fit SE Musta) toiminnallisuudesta häviää valtaosa, jos sitä ei saa kiinni ranteeseen. Kuulemma tarvitaan voimaa, että hihnan saa rikkoutumaan. No ei käytetty voimaa, hajosi normaalikäytössä käytännössä itsekseen runsaan vuoden kulutta ostosta. Ja hihnan hinta on enemmän kuin kellon hinta ostettaessa. Eikä käy muu hihna kuin Huawein oma. En osta. Enkä mitään muutakaan enää Huaweita tai Elisa Shopista. 

Kysy kuluttajaneuvojan mielipidettä   virhevastuu ei  lopu vaikka takuuseen ei meniskään .

Kuluttajaneuvonta - KKV


Sokrates
  • November 28, 2025

Sain vastauksen myös Resetestä, joka “hoitaa” takuuhuollot. Lainausmerkit, koska kuulemma hihna ei kuulu takuuseen. Vaikka älykellon (Huawei Watch Fit SE Musta) toiminnallisuudesta häviää valtaosa, jos sitä ei saa kiinni ranteeseen.

Näyttäisi olevan , jos väärin en tulkinnut , kyseessä ns.silikonihihna. No en tiedä millaista kuormaa se kestää särkymättä , mutta tuskin ainakaan samaa kuin metallihihna. Saatetaan tulkita ns. kulutusosaksi.

Hiukkasen miettisin kuinka paljon kannattaa käyttää aikaa asiasta valittamiseen , sillä netistä saa vaihtohihnoja noin 15€ hinnalla.

https://mobiilitukku.fi/alykellotarvikkeet-ja-suojat/huawei-watch-rannekkeet-ja-suojat/huawei-watch-fit-rannekkeet-ja-suojat


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • November 28, 2025

Näyttäisi olevan , jos väärin en tulkinnut , kyseessä ns.silikonihihna. No en tiedä millaista kuormaa se kestää särkymättä , mutta tuskin ainakaan samaa kuin metallihihna. Saatetaan tulkita ns. kulutusosaksi.

Hiukkasen miettisin kuinka paljon kannattaa käyttää aikaa asiasta valittamiseen , sillä netistä saa vaihtohihnoja noin 15€ hinnalla.

https://mobiilitukku.fi/alykellotarvikkeet-ja-suojat/huawei-watch-rannekkeet-ja-suojat/huawei-watch-fit-rannekkeet-ja-suojat

Kas, “hieman” halvempaakin kuin alkuperäisvaraosa sentään löytyy. Eipä tullut mieleen googletella kun katsoin että on ihan Huawein oma hihnanliitäntätekniikka.   


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • November 28, 2025

Hiukkasen miettisin kuinka paljon kannattaa käyttää aikaa asiasta valittamiseen , sillä netistä saa vaihtohihnoja noin 15€ hinnalla.

Noh, itse tiedän että voimaa ei ole käytetty, ja että hihna hajosi liian pian ja korvaavan hihnan hinta on räävitön. Aika ei paljon kulunut, että siinä mielessä harmittaisi. 


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • December 2, 2025

No niin, ilmeisesti 3. osapuolen hihna on toiseen Huawei Watch Fit -malliin sopiva, kiinnitys on sittenkin erilainen... On tää niin tätä...


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • December 3, 2025

No niin, ilmeisesti 3. osapuolen hihna on toiseen Huawei Watch Fit -malliin sopiva, kiinnitys on sittenkin erilainen... On tää niin tätä...

Päivitetään tätä vielä sen verran, että kyllähän tuo Mobiilitukun tarvikehihna sittenkin sopii myös tähän H.W. Fit SE -kelloon, vaikka sen paikalleen askartelu olikin nakkisormisen pikkuhelvetti. Ja ko. tarvikehihnan kiinnitys ranteeseen on sekin paljon vaikeampaa kuin alkuperäishihnalla, joka siis on valtuutetun huoltoliikkeen (Resete) hinnastossa kalliimpi kuin oli itse kello (hihnoineen) oli Elisa Shopissa. Joka Resete tiesi minua paremmin, että hihna oli hajonnut liian voiman käytöstä (ei siis ollut).