Skip to main content
Vastattu

Huawei B525 -reitittimen päivittäminen

  • 27 June 2024
  • 4 kommenttia
  • 143 katselukerrat

Hei,

Tuli otettua tauon jälkeen käyttöön Elisalta aiemmin ostettu Huawei B525s-23a -reititin.

Seuraavat ohjelmistoversiot näkyy hallintapaneelissa:
Ohjelmistoversio:     11.189.63.00.260
Web UI -versio:     21.100.44.00.03

Elisan sivujen mukaan 2021 lokakuussa olisi julkaistu ohjelmistoversio 81.195.01.00.260

Koitin päivittää reitittimen hallintasivun kautta, mutta siellä ilmoittaa “Tämä versio on ajan tasalla”.

Pystyyköhän reitittimen jotenkin päivittämään, esim. manuaalisesti päivitystiedostolla?

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Onhan laitteessa sim-kortti?

Ainakaan Huawei B315 ei suostu tekemään laiteohjelmistopäivitystä, mikäli laitteessa ei ole sim-korttia. Laite väittää aiheettomasti juurikin tämä versio on ajan tasalla.

Tämä siis silloin, kun internet-yhteys tulee mobiilidatan sijasta WAN-liittimestä. Mobiilidataahan ei voi käyttää ilman sim-korttia.

Jos ohjelmistopäivitys ei onnistu, vanhasta ketjusta löytyi tällainen ohje:

@jam_forever Koititko peruskonstit tehdä reitittimelle kuten tehdasasetusten palauttamisen? Jos kokeilut ja temput ei auta, niin laita ihmeessä yksäriä tulemaan @OmaYhteisö-tiimi, niin katsotaan asiaa tarkemmin eteenpäin. 💪

Kiitos vinkeistä! Laitteessa on tosiaan pari päivää sitten Elisalta ostettu uusi sim-kortti ja 4G-liittymä.

@OmaYhteisö-tiimi edetäänkö yksityisviestin kautta? Ilmeisesti yksityisviestin voi lähettää vain ne, joita seuraatte?

Käyttäjätaso 7

Kiitos vinkeistä! Laitteessa on tosiaan pari päivää sitten Elisalta ostettu uusi sim-kortti ja 4G-liittymä.

@OmaYhteisö-tiimi edetäänkö yksityisviestin kautta? Ilmeisesti yksityisviestin voi lähettää vain ne, joita seuraatte?

https://yhteiso.elisa.fi/members/omayhteisoe-tiimi-95702

Mikäli tarvitset henkilökohtaista apua, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kysäise asiakaspalvelusta, niin varmaankin hoituu:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm, myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Kiitos vinkeistä! Laitteessa on tosiaan pari päivää sitten Elisalta ostettu uusi sim-kortti ja 4G-liittymä.

@OmaYhteisö-tiimi edetäänkö yksityisviestin kautta? Ilmeisesti yksityisviestin voi lähettää vain ne, joita seuraatte?

Nykyään nämä menee tosiaan asiakaspalvelusta, eli voit laittaa yksityisviestiä esim. Omaelisan, Facebookin tai X-palvelun kautta. 👌
Tervetulotukset OmaYhteisön joukkioon @Zantels! 😊     

Osallistu keskusteluun