Tukihenkilöni scannasi reitittimeni ja totesi että minulla on yksi avoin portti - kuinka suljen sen?
Tukihenkilöni scannasi reitittimeni ja totesi että minulla on yksi avoin portti - kuinka suljen sen?
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi irritus
Kävitkö tukihenkilön kanssa läpi, onko onko käytössäsi jokin laite, mikä käyttää porttia 8080?
Esimerkiksi pelikonsolit avaavat useita sisääntulevia portteja, jos UPnP on reitittimessä päällä. Jos UPnP on pois päältä, käyttäjän tulee avata portit käsin, jotta moninpelit toimivat.
Myös valvontakamerat ja verkkolevyt voivat avata portteja ulkomaailmaan.
Kirjaudu Kotiboksi HG 635 hallintaan ja tutki mitä asetuksia sieltä löytyy.
Jos hallinnasta löytyy palomuuriasetuksia, lisää sinne sääntö estä, hylkää tai pudota portille 8080.
Mikäli et löydä palomuuriasetuksia tai sellaisia ei laitteessa ole, mene NAT-asetuksiin ja ohjaa portti 8080 johonkin sellaiseen sisäverkon osoitteeseen, mikä ei ole sinulla käytössä. Esimerkiksi 192.168.100.254. Varmista myös, että laitteen DHCP-palvelimen osoitealue ei yllä tuonne .254 asti, vaan loppuu jo aikaisemmin.
┈─┈
Mikäli haluat, että laitteet eivät voi automaattisesti pyytää porttien avaamisia, vaan joudut tekemään portinohjaukset esimerkiksi pelikonsolille käsin, voit myös kääntään UPnP toiminnon pois päältä reitittimen hallinnasta.
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi