Skip to main content
Vastaus

Huawei K572 ohjelmistopäivityksen jälkeen reititin ei toimi

  • November 27, 2025
  • 2 kommenttia
  • 63 katselukerrat

Päivityksen jälkeen kotinetti ei enää toimi! 😡 Joo, soita jos asiallasi on kiire => puheluun ei vastata 10 min sisällä. Soittopyyntö: siellä eka aika 1.12.2025.    Nyt reititin:  palaa punainen valo koko ajan. Sammutettu. Reset kokeiltu. Ei auta.  Yritetty kirjautua kotinetin “nimellä” ja takaa olevalla salasanakeyllä. Ei auta. Vaihdettu pistorasiaa yms.   Ennen päivitystä toimi OK.  

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eepuska

Tuon reitittimen uusi päivitys on todellakin aiheuttanut ongelmia yhteyden kanssa, mutta suuressa osassa laitteista ongelma ollaan saatu myös jo poistumaan. Hyvä kun olet testannut resetoinnin jo tässä vaiheessa! Se on usein auttanut, mutta sun laitteen kohdalla selkeästi ei nyt ratkaissut tilannetta.

Jos sulle on tuttua tuo Huawein hallintasivulle kirjautuminen (salasana löytyy laitteessa olevasta tarrasta) niin voisit kirjautua sinne ja etsiä WPA salausasetuksen. Sen vaihtaminen muotoon “WAP2” on ratkaissut monissa tapauksissa tämän ongelman.👍

Mikäli tuo asetuksen vaihtaminen ei auta niin tästä tulisi päästä juttelemaan meidän vikapalvelun kanssa. Arkisin klo 8-18 välillä meidän asiakaspalvelunumeroon soitettaessa puhelu ohjautuu aina ensimmäisenä asiakaspalveluun (josta sitten yhdistetään vikapalveluun) ja siellä saattaa olla ajoittaisia ruuhkapiikkejä. Vikapalvelu kuitenkin palvelee samasta numerosta vuorokauden ympäri vuoden jokaisena päivänä eli 8-18 ulkopuolella ohjautuu puhelu suoraan heille.👍Vikapalvelun kanssa pääsee myös juttelemaan chatin kautta arkisin klo 9-18 tai sitten viestiä voi myös laittaa somen kautta (Facebook/X), josta löytyy osaamista asiaan.😊 Kaikki yhteydenottoväylämme löydät täältä.

2 kommenttia

  • November 27, 2025

Tee vika /häiriöilmoitus:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden. Arjet, pyhät. 

Näyttää OmaElisassa lukevan noin:

“Asiakaspalvelumme on torstaina 27.11.2025 poikkeuksellisesti avoinna klo 9–16.”

Soita klo 16:n jälkeen, niin yhdistyy suoraan vikapalveluun.

OmaElisassakin voi häiriöilmoituksen tehdä:

Omaelisa Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset 

 

 


Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • November 27, 2025

Tuon reitittimen uusi päivitys on todellakin aiheuttanut ongelmia yhteyden kanssa, mutta suuressa osassa laitteista ongelma ollaan saatu myös jo poistumaan. Hyvä kun olet testannut resetoinnin jo tässä vaiheessa! Se on usein auttanut, mutta sun laitteen kohdalla selkeästi ei nyt ratkaissut tilannetta.

Jos sulle on tuttua tuo Huawein hallintasivulle kirjautuminen (salasana löytyy laitteessa olevasta tarrasta) niin voisit kirjautua sinne ja etsiä WPA salausasetuksen. Sen vaihtaminen muotoon “WAP2” on ratkaissut monissa tapauksissa tämän ongelman.👍

Mikäli tuo asetuksen vaihtaminen ei auta niin tästä tulisi päästä juttelemaan meidän vikapalvelun kanssa. Arkisin klo 8-18 välillä meidän asiakaspalvelunumeroon soitettaessa puhelu ohjautuu aina ensimmäisenä asiakaspalveluun (josta sitten yhdistetään vikapalveluun) ja siellä saattaa olla ajoittaisia ruuhkapiikkejä. Vikapalvelu kuitenkin palvelee samasta numerosta vuorokauden ympäri vuoden jokaisena päivänä eli 8-18 ulkopuolella ohjautuu puhelu suoraan heille.👍Vikapalvelun kanssa pääsee myös juttelemaan chatin kautta arkisin klo 9-18 tai sitten viestiä voi myös laittaa somen kautta (Facebook/X), josta löytyy osaamista asiaan.😊 Kaikki yhteydenottoväylämme löydät täältä.