Skip to main content

Huawei WA8021V5 pätkiminen päivityksen jälkeen

  • 1. helmikuuta 2025
  • 10 kommenttia
  • 178 katselukerrat

Terve! 

Meillä on 2kpl Elisan Huawei WA8021V5 mesh-reitittimiä. Ennen niissä ei ollut mitään ongelmaa toimivat oikein hyvin. Nyt pari viikkoa sitten sain Elisalta tekstiviestin että reitittimiin asennetaan uusi päivitys. 

Yön aikana oli molempiin asentunut WA8021V5_Elisa3_R020C10SPC306 ja tämän jälkeen reitittimet ovat toimineet todella kehnosti. Minulla on laitteita kytketty verkkokaapelilla kytkimen kautta yhteensä 10 kappaletta ja lisäksi wifi-laitteita vähintään saman verran.

Nyt reititin pätkii yhteyttä kaikkiin laitteisiin, sekä langallisiin että langattomiin.

Kuvakaappaus reitittimeen kytketyistä langallisista laitteista, yhteys pätkii tosiaan niin paljon että vaikka laitteet ovat olleet monta päivää kiinni ja virroissa niin yhteyden kesto nollautuu osalla laitteista muutaman minuutin ja osalla n. tunnin välein. Tuo 11 tuntia kiinni ollut laite on se toinen mesh-reititin, se ei jostain syystä pätki.

Vika alkoi heti päivityksen jälkeen, olen käynnistänyt reitittimet uudelleen ja palauttanut tehdasasetukset. Ei vaikutusta.

Missähän vika? Todella turhauttavaa kun aina välillä yhteys laitteeseen katkeaa ja tiimalasi pyörii. Väkisin tässä alkaa etsiä kohta uusia reitittimiä näiden tilalle mutta ärsyttää kun näissä ei aiemmin ollut mitään vikaa...

Kiinnitetty vastaus

10. maaliskuuta 2025

Mikäli ongelmia ilmenee päivityksen jälkeen, ja jos perinteiset kotikonstit, kuten tehdasasetuksien palauttelu tai laitteen boottailu ei auta, niin laitatteko sarjanumerot Huawei WA -laitteista OmaYhteisön profiiliin (yksityiset muistiinpanot). Huikatkaa lisäksi tähän ketjuun tiedoksi, kun on lisätty ja saako mahdollisesti päivittää aiempaan versioon. Tervetuloa myös OmaYhteisöön ​@Mantrelli ja ​@Harski111

Päivitystä on tehty massana, eikä vastaavia tapauksia ole itselle tullut kuuleviin korviin. Päivityksestäkin on jo tovi aikaa, niin sanoisin tämän menneen mallikkaasti. Ainahan on tietysti mahdollista, että yksittäiset laitteet käyttäytyvät hassusti, mutta yleensä perinteisillä konsteilla korjaantuu. Katsotaan siis tätä kautta tarkemmin vielä.

Oliko tästä hyötyä?

10 kommenttia

  • 4636 kommenttia
  • 1. helmikuuta 2025

Voisi tehdä vaikka vika/häiriöilmoituksen:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Soittakaa minulle Häiriöilmoitus

Tai: Omaelisa / Varaa soittoaika/ Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 1. helmikuuta 2025

Juu, niin on tehtävä. Lähinnä kyselen onko muilla samoja havaintoja. 


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 9. maaliskuuta 2025

Sama juttu täällä. Itsellä kolme kpl näitä ja tietokoneet kyllä löytävät reitittimen mutta eivät pääse sitten siitä eteenpäin.  Ja sitte noi älypistokkeet ja wifi-valot on vähän väliä offline tilassa kun signaali on niin huono. Mitään muuta ei ole muuttunut kuin tuo päivitys on tullut.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 9. maaliskuuta 2025

Itse laitoin tästä viestiä asiakaspalveluun ja sieltä soitettiin takaisin että kyseessä on normaali takuunalainen tuotteen rikkoutuminen, eli jos tuotteissa on takuuta jäljellä niin lähettää korjattavaksi/saa uuden tilalle. Noh, omista laitteista takuu oli mennyt umpeen joten tuo päivitys käytännössä muutti laitteet SER-jätteeksi…

Ymmärrän täysin päivitysten tärkeyden mutta ottaa kyllä päähän... Itse päätin että jatkossa en osta vastaavia tuotteita operaattorin kautta.


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2098 kommenttia
  • 9. maaliskuuta 2025
Harski111 kirjoitti:

Itse laitoin tästä viestiä asiakaspalveluun ja sieltä soitettiin takaisin että kyseessä on normaali takuunalainen tuotteen rikkoutuminen, eli jos tuotteissa on takuuta jäljellä niin lähettää korjattavaksi/saa uuden tilalle. Noh, omista laitteista takuu oli mennyt umpeen joten tuo päivitys käytännössä muutti laitteet SER-jätteeksi…

Ymmärrän täysin päivitysten tärkeyden mutta ottaa kyllä päähän... Itse päätin että jatkossa en osta vastaavia tuotteita operaattorin kautta.

On kyllä aika erikoista jos Elisa tuhoaa laitteita päivittämällä eikä suostu sitten korvaamaan ..


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 1324 kommenttia
  • 10. maaliskuuta 2025

Mikäli ongelmia ilmenee päivityksen jälkeen, ja jos perinteiset kotikonstit, kuten tehdasasetuksien palauttelu tai laitteen boottailu ei auta, niin laitatteko sarjanumerot Huawei WA -laitteista OmaYhteisön profiiliin (yksityiset muistiinpanot). Huikatkaa lisäksi tähän ketjuun tiedoksi, kun on lisätty ja saako mahdollisesti päivittää aiempaan versioon. Tervetuloa myös OmaYhteisöön ​@Mantrelli ja ​@Harski111

Päivitystä on tehty massana, eikä vastaavia tapauksia ole itselle tullut kuuleviin korviin. Päivityksestäkin on jo tovi aikaa, niin sanoisin tämän menneen mallikkaasti. Ainahan on tietysti mahdollista, että yksittäiset laitteet käyttäytyvät hassusti, mutta yleensä perinteisillä konsteilla korjaantuu. Katsotaan siis tätä kautta tarkemmin vielä.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 10. maaliskuuta 2025

Kiitos vastauksesta, itse yritin aikalailla kaikki kotikonstit, käynnistin laitteet uudelleen, palautin tehdasasetukset, irtikytkin kaikki muut laitteet jne.

Mutta kerta asiakaspalvelusta vastattiin että tälle ei ole mitään tehtävissä niin itsellä tämä ratkesi sillä että marssin Giganttiin ja ostin uudet reitittimet, erimerkkiset. Itse ainakin tarvitsen toimivan netin ja ei minulla ole mahdollisuutta jäädä viikoiksi ihmettelemään korjautuuko tämä asia vai ei, eikä sinällään ollut mitään toivoa että olisi korjatunutkaan.

Sinällään harmi että tuntui ettei asiakaspalvelusta annettu asialle mitään arvoa tai edes yritetty selvittää vikaa. Ymmärrän kyllä että jos laitteen takuu on mennyt umpeen niin miksipä niitä korjaamaan, mutta jos 3 vuotta vanhat täysin toimivat laitteet alkoivat temputtelemaan heti päivityksen jälkeen niin joku siinä päivityksessä on laitteen saanut toimimaan väärin/menemään rikki...


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3831 kommenttia
  • 10. maaliskuuta 2025

Itse olisin ehkä kokeillut reitittimet yksitellen tehdasasetuksille nollaten.

Olisi kovin huonoa tuuria, että olisi päivityksessä hajonnut.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 10. maaliskuuta 2025

Juu, juuri siten koitin. Ei auttanut... :/

 


ilponen
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 740 kommenttia
  • 11. maaliskuuta 2025

Haluatko että tehtäis noihin se muutos takaisin siihen aiempaan versioon? 😊