Vastattu

Kauan takuuhuollossa voi kestää?


Vein 20.01.2023 Elisan myymälään takuuhuoltoa varten Nothing Ear Langattomat vastamelukuulokkeet enkä vieläkään ole saanut niitä takaisin.

 

Kävin kuukausi sitten myymälässä tiedustelemassa asiaa mutta myymälässä asiakaspalvelija ei osannut vastata mihinkään mitään vaan jatkuvasti sanoi että kyllä ne varmaan kohta tulee. Vaikka kysyin kahteen kertaan että voiko siinä mennä vaikka vuosi että saan ne takaisin, niin hän kierteli nekin kysymykset. En ole kodin ulkopuolella kuunnellut musiikkia tämän seurauksena neljään kuukauteen.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez 20 May 2023, 18:00

Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Vein 20.01.2023 Elisan myymälään takuuhuoltoa varten Nothing Ear Langattomat vastamelukuulokkeet enkä vieläkään ole saanut niitä takaisin.

 

Kävin kuukausi sitten myymälässä tiedustelemassa asiaa mutta myymälässä asiakaspalvelija ei osannut vastata mihinkään mitään vaan jatkuvasti sanoi että kyllä ne varmaan kohta tulee. Vaikka kysyin kahteen kertaan että voiko siinä mennä vaikka vuosi että saan ne takaisin, niin hän kierteli nekin kysymykset. En ole kodin ulkopuolella kuunnellut musiikkia tämän seurauksena neljään kuukauteen.

Tiedustele asiaa asiakaspalvelusta:

Yhteystiedot - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Viikonloppuvaihtoehtoja:

Chattaa Omaelisasa  ma-pe 8-21 ja la-su 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin klo 9-21.

Lähetä viesti Twitterissä  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin klo 9-21.

Vähän lisää vaihtoehtoja:

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)

Soittakaa minulle (Voi vaikka varata soittoajan)

Sähköinen yhteydenottolomake

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

Saat varmaan ainakin huoltoliikkeen selville,(jos mahdollista), mistä kysellä.

Tosin eihän se asiakkaan tehtävä ole.

Tuollakaan

Laitevalmistajien huoltokumppanit - Elisa

Ei ole tuota Nothing Earin

valmistajaa (Nothing) listassa.

OmaElisan Chatin mukaan

myymäläkin hoitaa huollon tilaamisen tuolta:

https://fi.nothing.tech/pages/support-centre

Eli Nothingin kautta.

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

Asiakaspalvelulla ei ole sen enempää rekisteriä tai tietoja siitä takuuhuollon etenemisestä kuin myymälässäkään.

Ihan turha soitto.

Mielummin yhteyttä sinne takuuhuoltofirmaan.

Käyttäjätaso 7

 

 

 

Asiakaspalvelulla ei ole sen enempää rekisteriä tai tietoja siitä takuuhuollon etenemisestä kuin myymälässäkään.

Ihan turha soitto.

 

Ei välttämättä turha ollenkaan. (Ei pidä heti tyrmätä). Aina löytyy (on löytynytkin) asiakaspalvelija,

joka ottaa asioita hoitaakseen. Eli:

Jos ei jotain tiedä, niin otetaan selvää.

Ei tarvitse ollakaan rekisteriä, eikä tilannetietoja käsillä.

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Asiakaspalvelulla ei ole sen enempää rekisteriä tai tietoja siitä takuuhuollon etenemisestä kuin myymälässäkään.

Ihan turha soitto.

Mielummin yhteyttä sinne takuuhuoltofirmaan.

 Elisa:lla on velvollisuus hoitaa tuotteen myyjänä takuuhuolto alusta loppuun. Ei ole asiakkaan asia kysellä huoltopaikasta miten homma etenee, se kuuluu asiakaspalvelulle. Jos tietoja ei ole ja asiakas on tiskillä, ei ole kovin vaikea homma soittaa huoltofirmaan ja kysyä asiaa, tiedot saa siitä edessä seisovalt asiakkaalta. Järkyttävää asiakkaan kyykyttämistä.

Kaksi viikkoa oli muistaakseni kohtuullinen takuuhuolto aika kuluttajasuojassa.

 Ja onko tosiaan niin että te vaan lähetätte tavaran huoltoon ilman mitään seurantaa ?

 

Takuuhuolto asiat on yksi sellainen asia josta moni yritys yrittää luistaa kyykyttämällä asian hoidon asiakkaalle, tätä kun tarpeeksi kauan jatkuu niin siitä tulee normi...

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Eikös tuo ole nykypäivää. Kun rahat on saatu asiakas voidaan unohtaa. Muistetaan korkeintaan korkeammilla maksuilla 🤪

Vein 20.01.2023 Elisan myymälään takuuhuoltoa varten Nothing Ear Langattomat vastamelukuulokkeet enkä vieläkään ole saanut niitä takaisin.

 

Kävin kuukausi sitten myymälässä tiedustelemassa asiaa mutta myymälässä asiakaspalvelija ei osannut vastata mihinkään mitään vaan jatkuvasti sanoi että kyllä ne varmaan kohta tulee. Vaikka kysyin kahteen kertaan että voiko siinä mennä vaikka vuosi että saan ne takaisin, niin hän kierteli nekin kysymykset. En ole kodin ulkopuolella kuunnellut musiikkia tämän seurauksena neljään kuukauteen.

Tiedustele asiaa asiakaspalvelusta:

Yhteystiedot - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Viikonloppuvaihtoehtoja:

Chattaa Omaelisasa  ma-pe 8-21 ja la-su 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin klo 9-21.

Lähetä viesti Twitterissä  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin klo 9-21.

Vähän lisää vaihtoehtoja:

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)

Soittakaa minulle (Voi vaikka varata soittoajan)

Sähköinen yhteydenottolomake

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

Saat varmaan ainakin huoltoliikkeen selville,(jos mahdollista), mistä kysellä.

Tosin eihän se asiakkaan tehtävä ole.

Tuollakaan

Laitevalmistajien huoltokumppanit - Elisa

Ei ole tuota Nothing Earin

valmistajaa (Nothing) listassa.

OmaElisan Chatin mukaan

myymäläkin hoitaa huollon tilaamisen tuolta:

https://fi.nothing.tech/pages/support-centre

Eli Nothingin kautta.

 

 

 

Menen tänään takaisin myymälään kun se aukeaa ja kysyn jos joku siellä voisi selvittää asian tai purkaa kaupan, kai nyt Elisalla on vastuu asiakkaasta kun kerran minulle sen tuotteen möivät. Kaiken lisäksi kun vein ne Elisan myymälään huoltoa varten niin minun käteen lätkäistiin joku MCARE firman tilausvahvistus huollosta vaikka samalla sitten tiskillä sanottiin myös että tämä firmahan ei sitten enää niitä huollakaan vaan valmistaja eli lappu on turha??? Ainakin on todistus että jätin Elisalle nämä kuulokkeet haltuun jos ei muuta.

 

Oletan että takuu juoksee vieläkin vaikka kuulokkeet ovat viety huoltoon 23.01.2023 enkä vieläkään saa niitä takaisin, ihan naurettavaa toimintaa tämä, viimeksi myyjä sanoi että valitettavasti Elisa on vain jälleenmyyjä ja täten heillä ei ole vastuuta asiasta, niinpä niin, eihän tuotteen myyjällä ole minkäänlaista vastuuta asiakkaasta tietenkään haha.

Eikös tuo ole nykypäivää. Kun rahat on saatu asiakas voidaan unohtaa. Muistetaan korkeintaan korkeammilla maksuilla 🤪

kyllä minulla taitaa liittymä ainakin vaihtua Elistalta pois jos tätä ei saada kerran millään ratkaistua, ostin langattomat nappikuulokkeet jotta voin kuunnella ulkona musiikkia nykypuhelimella koska tietenkään ei ole porttia normaaleille langallisille kuulokkeille puhelimissa enää, hyvä ostoshan se oli sillä en ole nyt tänä vuona sitten ulkona musiikkia kuunnellutkaan haha 

Käyttäjätaso 7

Vein 20.01.2023 Elisan myymälään takuuhuoltoa varten Nothing Ear Langattomat vastamelukuulokkeet enkä vieläkään ole saanut niitä takaisin.

 

Kävin kuukausi sitten myymälässä tiedustelemassa asiaa mutta myymälässä asiakaspalvelija ei osannut vastata mihinkään mitään vaan jatkuvasti sanoi että kyllä ne varmaan kohta tulee. Vaikka kysyin kahteen kertaan että voiko siinä mennä vaikka vuosi että saan ne takaisin, niin hän kierteli nekin kysymykset. En ole kodin ulkopuolella kuunnellut musiikkia tämän seurauksena neljään kuukauteen.

Tiedustele asiaa asiakaspalvelusta:

Yhteystiedot - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Viikonloppuvaihtoehtoja:

Chattaa Omaelisasa  ma-pe 8-21 ja la-su 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin klo 9-21.

Lähetä viesti Twitterissä  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin klo 9-21.

Vähän lisää vaihtoehtoja:

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)

Soittakaa minulle (Voi vaikka varata soittoajan)

Sähköinen yhteydenottolomake

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

Saat varmaan ainakin huoltoliikkeen selville,(jos mahdollista), mistä kysellä.

Tosin eihän se asiakkaan tehtävä ole.

Tuollakaan

Laitevalmistajien huoltokumppanit - Elisa

Ei ole tuota Nothing Earin

valmistajaa (Nothing) listassa.

OmaElisan Chatin mukaan

myymäläkin hoitaa huollon tilaamisen tuolta:

https://fi.nothing.tech/pages/support-centre

Eli Nothingin kautta.

 

 

 

Menen tänään takaisin myymälään kun se aukeaa ja kysyn jos joku siellä voisi selvittää asian tai purkaa kaupan, kai nyt Elisalla on vastuu asiakkaasta kun kerran minulle sen tuotteen möivät. Kaiken lisäksi kun vein ne Elisan myymälään huoltoa varten niin minun käteen lätkäistiin joku MCARE firman tilausvahvistus huollosta vaikka samalla sitten tiskillä sanottiin myös että tämä firmahan ei sitten enää niitä huollakaan vaan valmistaja eli lappu on turha??? Ainakin on todistus että jätin Elisalle nämä kuulokkeet haltuun jos ei muuta.

 

Oletan että takuu juoksee vieläkin vaikka kuulokkeet ovat viety huoltoon 23.01.2023 enkä vieläkään saa niitä takaisin, ihan naurettavaa toimintaa tämä, viimeksi myyjä sanoi että valitettavasti Elisa on vain jälleenmyyjä ja täten heillä ei ole vastuuta asiasta, niinpä niin, eihän tuotteen myyjällä ole minkäänlaista vastuuta asiakkaasta tietenkään haha.

Suomen kielellä aiempi Nothing  sivu:

https://eu-nothing-tech.translate.goog/pages/support-centre?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=sc

Tuoltahan voi tutkailla vaikka ihan mielenkiinnosta, mitä se pitää sisällään.

Nothinghan pitää majapaikkanaan Lontoota.

 

 

Käyttäjätaso 7

Jäi vaivaamaan tuo Nothing Ear huoltojuttu, niin kysäisin Scandinavian Photosta.

Evät löytäneet sielläkään mitään tietoa Suomessa olevista huoltofirmoista.

Heiltä ostamia voi huoltaa firman omassa huollossa Ruotsissa.

Mihin sitten Elisan myymälä onkaan ne lähettänyt.

 

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Vein 20.01.2023 Elisan myymälään takuuhuoltoa varten Nothing Ear Langattomat vastamelukuulokkeet enkä vieläkään ole saanut niitä takaisin.

 

Kävin kuukausi sitten myymälässä tiedustelemassa asiaa mutta myymälässä asiakaspalvelija ei osannut vastata mihinkään mitään vaan jatkuvasti sanoi että kyllä ne varmaan kohta tulee. Vaikka kysyin kahteen kertaan että voiko siinä mennä vaikka vuosi että saan ne takaisin, niin hän kierteli nekin kysymykset. En ole kodin ulkopuolella kuunnellut musiikkia tämän seurauksena neljään kuukauteen.

Tiedustele asiaa asiakaspalvelusta:

Yhteystiedot - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Viikonloppuvaihtoehtoja:

Chattaa Omaelisasa  ma-pe 8-21 ja la-su 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin klo 9-21.

Lähetä viesti Twitterissä  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin klo 9-21.

Vähän lisää vaihtoehtoja:

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)

Soittakaa minulle (Voi vaikka varata soittoajan)

Sähköinen yhteydenottolomake

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

Saat varmaan ainakin huoltoliikkeen selville,(jos mahdollista), mistä kysellä.

Tosin eihän se asiakkaan tehtävä ole.

Tuollakaan

Laitevalmistajien huoltokumppanit - Elisa

Ei ole tuota Nothing Earin

valmistajaa (Nothing) listassa.

OmaElisan Chatin mukaan

myymäläkin hoitaa huollon tilaamisen tuolta:

https://fi.nothing.tech/pages/support-centre

Eli Nothingin kautta.

 

 

 

Menen tänään takaisin myymälään kun se aukeaa ja kysyn jos joku siellä voisi selvittää asian tai purkaa kaupan, kai nyt Elisalla on vastuu asiakkaasta kun kerran minulle sen tuotteen möivät. Kaiken lisäksi kun vein ne Elisan myymälään huoltoa varten niin minun käteen lätkäistiin joku MCARE firman tilausvahvistus huollosta vaikka samalla sitten tiskillä sanottiin myös että tämä firmahan ei sitten enää niitä huollakaan vaan valmistaja eli lappu on turha??? Ainakin on todistus että jätin Elisalle nämä kuulokkeet haltuun jos ei muuta.

 

Oletan että takuu juoksee vieläkin vaikka kuulokkeet ovat viety huoltoon 23.01.2023 enkä vieläkään saa niitä takaisin, ihan naurettavaa toimintaa tämä, viimeksi myyjä sanoi että valitettavasti Elisa on vain jälleenmyyjä ja täten heillä ei ole vastuuta asiasta, niinpä niin, eihän tuotteen myyjällä ole minkäänlaista vastuuta asiakkaasta tietenkään haha.

Laite pitää viedä huoltoon ennen takuuajan  loppumista sillä ei ole sitten enään mitään väliä vaikka takuuaika olis menny jo   oleellisinta on et huoltoon jätetty ennen takuuajan päättymistä .

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26

Vein 20.01.2023 Elisan myymälään takuuhuoltoa varten Nothing Ear Langattomat vastamelukuulokkeet enkä vieläkään ole saanut niitä takaisin.

 

Kävin kuukausi sitten myymälässä tiedustelemassa asiaa mutta myymälässä asiakaspalvelija ei osannut vastata mihinkään mitään vaan jatkuvasti sanoi että kyllä ne varmaan kohta tulee. Vaikka kysyin kahteen kertaan että voiko siinä mennä vaikka vuosi että saan ne takaisin, niin hän kierteli nekin kysymykset. En ole kodin ulkopuolella kuunnellut musiikkia tämän seurauksena neljään kuukauteen.

Tiedustele asiaa asiakaspalvelusta:

Yhteystiedot - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Viikonloppuvaihtoehtoja:

Chattaa Omaelisasa  ma-pe 8-21 ja la-su 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin klo 9-21.

Lähetä viesti Twitterissä  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin klo 9-21.

Vähän lisää vaihtoehtoja:

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)

Soittakaa minulle (Voi vaikka varata soittoajan)

Sähköinen yhteydenottolomake

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

Saat varmaan ainakin huoltoliikkeen selville,(jos mahdollista), mistä kysellä.

Tosin eihän se asiakkaan tehtävä ole.

Tuollakaan

Laitevalmistajien huoltokumppanit - Elisa

Ei ole tuota Nothing Earin

valmistajaa (Nothing) listassa.

OmaElisan Chatin mukaan

myymäläkin hoitaa huollon tilaamisen tuolta:

https://fi.nothing.tech/pages/support-centre

Eli Nothingin kautta.

 

 

 

Menen tänään takaisin myymälään kun se aukeaa ja kysyn jos joku siellä voisi selvittää asian tai purkaa kaupan, kai nyt Elisalla on vastuu asiakkaasta kun kerran minulle sen tuotteen möivät. Kaiken lisäksi kun vein ne Elisan myymälään huoltoa varten niin minun käteen lätkäistiin joku MCARE firman tilausvahvistus huollosta vaikka samalla sitten tiskillä sanottiin myös että tämä firmahan ei sitten enää niitä huollakaan vaan valmistaja eli lappu on turha??? Ainakin on todistus että jätin Elisalle nämä kuulokkeet haltuun jos ei muuta.

 

Oletan että takuu juoksee vieläkin vaikka kuulokkeet ovat viety huoltoon 23.01.2023 enkä vieläkään saa niitä takaisin, ihan naurettavaa toimintaa tämä, viimeksi myyjä sanoi että valitettavasti Elisa on vain jälleenmyyjä ja täten heillä ei ole vastuuta asiasta, niinpä niin, eihän tuotteen myyjällä ole minkäänlaista vastuuta asiakkaasta tietenkään haha.

Laite pitää viedä huoltoon ennen takuuajan  loppumista sillä ei ole sitten enään mitään väliä vaikka takuuaika olis menny jo   oleellisinta on et huoltoon jätetty ennen takuuajan päättymistä .

 

Juuri näin. Jälleenmyyjä vastaa aina myymästään tuotteesta koko sen takuuajan ja itseasiassa vielä sen jälkeenkin. Virhevastuu sitoo myös myyjää, eikä se pääty takuuajan päättymiseen. Joskaan virhevastuun kestosta ei ole mitään määritelmää, se riippuu täysin tuotteesta ja sen arvosta.

 

Jos takuuhuollossa kestää noinkin pitkään, on asiakkaalla jo oikeus vaatia kaupan purkua tai uutta tuotetta huollossa olevan tilalle. Myös myyjälle muodostuu tällöin velvoite hoitaa homma kuntoon hyvityksen tai uuden tuotteen muodossa. On selvää, että alkuperäistä tuotetta ei voida korjata. On myös mahdollista, että huolto / maahantuoja on hyvittänyt nämä kuulokkeet Elisalle jo aikoja sitten, jolloin Elisan olisi tullut palauttaa tuotteen koko ostohinta asiakkaalle tai antaa kokonaan uusi tuote. Kohtuullinen huoltoaika on muutama viikko. 

Osallistu keskusteluun