Tilasin tämän TV:n https://elisa.fi/kauppa/tuote/sony-xr85x90lpaep-bravia-xr-full-array-led-uhd-4k-tv-85-tuumainen jonka mainoskuvassa näkyy kaksi kappaletta 50 euron Playstation store lahjakortteja, mutta en löydä ohjeita niiden lunastamiseen, tai infoa missä vaiheessa ne saa?
Siinä on tainnut käydä erehdys.
Verkkokauppa kertoi noin:
“Kuva on valitettavasti jostain vanhasta tarjouksesta koska mitään tarjouskuvausta ei enää sivuilla näy. Laitan asiasta eteenpäin viestiä että tuon kuvan muuttavat. Muut kuvat telkkarista ovatkin oikein.
Tarjous pitää ihan erikseen olla mainittu tuotteen alla jos jotain kaupanpäällistä tulisi mukana.”
Kaupanpäällisistä tuolla:
Tarjoamme laiteostosten kaupan päälle monenlaisia etuja. Löydät tältä sivulta tietoa saatavilla olevista eduista sekä ohjeet niiden lunastamiseen.
Virheet laitetaan AINA asiakkaan tappioksi varsinkin isot yritykset ei ole vieläkään tajunnu sitä että että jos virhe laitettaisiin asiakkaan eduksi niin se vois tuoda rahaa enemmän yrityksen kassaan pitkässä juoksussa koska asiakkaalle jää hyvä mieli .
"Tarjous pitää ihan erikseen olla mainittu tuotteen alla jos jotain kaupanpäällistä tulisi mukana"
No mitä ihmettä, tuo on varmaan teidän sisäiseksi ohjeistukseksi ihan hyvä, mutta mistä minä asiakkaana voin tuollaista arvailla? Minulle on ihan selvästi tässä luvattu 100e Playstation lahjakortti ja se oli iso osa ostopäätöstä tehdessä.
"Tarjous pitää ihan erikseen olla mainittu tuotteen alla jos jotain kaupanpäällistä tulisi mukana"
No mitä ihmettä, tuo on varmaan teidän sisäiseksi ohjeistukseksi ihan hyvä, mutta mistä minä asiakkaana voin tuollaista arvailla? Minulle on ihan selvästi tässä luvattu 100e Playstation lahjakortti ja se oli iso osa ostopäätöstä tehdessä.
Voithan kysäistä asiakaspalvelusta, jos siltä tuntuu, josko vaikka hyvitystä:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
ChattaaOmaelisassa ma-pe 8-21 ja la 9-17.
Lähetä viesti Facebookissa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Soittakaa minulle
Asiakaspalvelupuhelu:
010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)
Omaelisassa:
Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.
Liitteitäkin voi laittaa.
Hei,
Turha tuosta nyt asiakaspalveluun on soitella jos tuota etua ei ole.
Tässä tapauksessa kannattaa hyödyntää etämyynnin peruutus- ja palautusoikeutta kun kuva oli näin pahasti harhaanjohtava ja ostopäätökseen vaikuttava tekijä.
"Tässä tapauksessa kannattaa hyödyntää etämyynnin peruutus- ja palautusoikeutta kun kuva oli näin pahasti harhaanjohtava ja ostopäätökseen vaikuttava tekijä"
Vähän epäilen tämän kannattavuutta. Vai lähettääkö Elisa rekka-auton pihaan joka paketoi ja kantaa telkkarin pois? Taidan ottaa yhteyttä asiakaspalveluun jonkun muun linkatun chatin kautta (luulin että tämä paikka on asiakaspalvelu koska linkki löytyi asiakaspalvelu sivulta)
"Tässä tapauksessa kannattaa hyödyntää etämyynnin peruutus- ja palautusoikeutta kun kuva oli näin pahasti harhaanjohtava ja ostopäätökseen vaikuttava tekijä"
Vähän epäilen tämän kannattavuutta. Vai lähettääkö Elisa rekka-auton pihaan joka paketoi ja kantaa telkkarin pois? Taidan ottaa yhteyttä asiakaspalveluun jonkun muun linkatun chatin kautta (luulin että tämä paikka on asiakaspalvelu koska linkki löytyi asiakaspalvelu sivulta)
Tilasitko ihan äskettäin?
Voithan kokeilla onnistuuko vielä peruutus OmaElisassa:
Omaelisa>Tuotteesi ja tilauksesi>Tilaukset
Hyvin onnistuu OmaElisan chatin mukaan noinkin:
“Television toimituksen yhteydessä voi ilmoittaa, että ei ota vastaan lähetystä ja sen saa palauttaa takaisin lähettäjälle, jolloin tilaus perutaan meidän päästä kun palautus käsitellään.”
(Vähän samaan tapaan, kuin jättämällä hakematta noutopisteestä.)
Telkkari on siis jo seinällä, enkä kyllä itse ala pyytämään kavereita mukaan sen poistamiseksi
Elisan kokoiselle pörssiyhtiölle ei tunnu missään yhdet lahjakortit, jos virheensä ne sinulle lähettämällä korjaisivat. Oppisivat ainakin ensi kerralla tarkemmiksi.
KKV:
Myyjää sitoo huolellisuusvelvoite
Markkinoinnissa tai tarjouskampanjoissa on huolehdittava siitä, että tuotetta on saatavilla ja mainoksen tiedot pitävät paikkansa. Huolellisuutta on myös markkinoinnin virheellisten ja muuttuneiden tietojen korjaaminen.
.…
Yrityksen on varauduttava hyvittämään virheestä aiheutunut haitta. Sinulle voidaan esimerkiksi myydä vastaava tuote tarjouksen hinnalla tai sinulle voidaan antaa mahdollisuus ostaa tarjoustuote myöhemmin.
Mainostaja on lähtökohtaisesti korvausvelvollinen, vaikka
Se on korjannut virheen jälkikäteen asianmukaisesti
se pystyy osoittamaan, että virhe on aiheutunut mainostajasta riippumattomasta syystä.
…
Eli Elisan pitäisi omaan piikkiinsä tulla ruuvaamaan telkkari seinältäsi pois, kun ostopäätökseen on vaikuttanut selvästi tuo katteeton lupaus mainoksessa.
https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/markkinointi-alennukset-ja-hinnan-ilmoittaminen/markkinointi-ja-menettely-asiakassuhteessa/mainoksen-virheen-oikaisu/
Elisan kokoiselle pörssiyhtiölle ei tunnu missään yhdet lahjakortit, jos virheensä ne sinulle lähettämällä korjaisivat. Oppisivat ainakin ensi kerralla tarkemmiksi.
KKV:
Myyjää sitoo huolellisuusvelvoite
Markkinoinnissa tai tarjouskampanjoissa on huolehdittava siitä, että tuotetta on saatavilla ja mainoksen tiedot pitävät paikkansa. Huolellisuutta on myös markkinoinnin virheellisten ja muuttuneiden tietojen korjaaminen.
.…
Yrityksen on varauduttava hyvittämään virheestä aiheutunut haitta. Sinulle voidaan esimerkiksi myydä vastaava tuote tarjouksen hinnalla tai sinulle voidaan antaa mahdollisuus ostaa tarjoustuote myöhemmin.
Mainostaja on lähtökohtaisesti korvausvelvollinen, vaikka
Se on korjannut virheen jälkikäteen asianmukaisesti
se pystyy osoittamaan, että virhe on aiheutunut mainostajasta riippumattomasta syystä.
…
Eli Elisan pitäisi omaan piikkiinsä tulla ruuvaamaan telkkari seinältäsi pois, kun ostopäätökseen on vaikuttanut selvästi tuo katteeton lupaus mainoksessa.
https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/markkinointi-alennukset-ja-hinnan-ilmoittaminen/markkinointi-ja-menettely-asiakassuhteessa/mainoksen-virheen-oikaisu/
Taitaa olla vaan suositus mitä ei tarvi noudattaa
Mut tietysti kuluttaja-asiakkaista välittävä taho noudattaa suosituksia .
Laitoin tästä kyselyä eteenpäin vielä. @stuomas Huikkaillaan, kun saadaan vastausta.
Laitoin tästä kyselyä eteenpäin vielä. @stuomas Huikkaillaan, kun saadaan vastausta.
Hei, kiitos tästä ja yksityisviestistäsi. En voi vastata siihen koska “tämä jäsen voi vastaanottaa viestejä vain jäseniltä, joita hän seuraa”
Elisa hoiti asian kunnialla, kiitokset Burnett:lle asian järjestämisestä