Vastattu

Laitenetin PIN ongelma

  • 25 August 2021
  • 2 kommenttia
  • 65 katselukerrat

Hei,

tilasin etäohjattavaan pistorasiaan ONTECH GSM 9030 Elisan Laitenetin, koska aiemmin käyttämäni liittymän hinta nousi Laitenettiä kalliimmaksi. Asensin SIM-kortille yhteystietoihin vanhassa, mutta vielä toimivassa Nokia GSM puhelimessa (E50-1) pistorasian edellyttämän yhteystiedon. Pistorasian asennusohjeissa sanotaan, että SIM kortin PIN-koodi toiminto pitää kytkeä pois käytöstä, mikä Laitenetin mukana olleiden tietojen perusteella onkin siinä oletuksena eli PIN-koodin asetukselle en tehnyt tässä vaiheessa mitään. Sen jälkeen asensin SIM-kortin etäohjattavaan pistorasian SIM- korttipaikkaan. Laite ei kuitenkaan muodostanut yhteyttä verkkoon useista yrityksistä huolimatta vaan ilmoittaa, että SIM-kortin PIN-koodia ei ole passivoitu. Siirsin SIM-kortin takaisin Nokian puhelimeen ja tarkistin että PIN-koodin kysely ei ollut käytössä. Ajattelin passivoida PIN-koodin kyselyn puhelimessa kytkemällä PIN-koodin päälle ja sen jälkeen poistaa PIN-koodin kyselyn valitsemalla “Ei kyselyä”. Se ei kuitenkaan enää onnistunut eli puhelin ei suostu valitsemaan vaihtoehtoa PIN-koodin kysely ei käytössä. Kauppareissulla kävin Sellon Elisa-myymälässä, jossa myyjä antoi minulle samaan liittymään uuden PIN-koodillisen SIM-kortin. No kotona SIM-kortti Nokiaan ja 0000 koodilla sisään, mutta edelleenkään PIN-koodin kyselyyn sama tulos: ei anna valita vaihtoehtoa PIN-koodi ei käytössä.

Missä vika: puhelimessa vai Laitenetin ominaisuus?  Aiemman liittymän SIM-kortti oli myös Elisan ja muistaakseni senkin PIN-koodin kyselyn onnistuin poistamaan samalla Nokian puhelimella .

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi pekivaari 26 August 2021, 15:39

Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Hei,

pitää itse jatkaa, kun ei ole tullut kommentteja:slight_smile: Apu löytyi taas Sellon toimipisteestä, jossa Vili poisti PIN-koodin kyselyn eilen saamaltani SIM-kortilta kädenkäänteessä. Olin pöljä, kun en eilen sitä tullut kysyneeksi, kun sain Sinnalta uuden SIMmin.

Kotona uusi SIMmi etäohjattavaan pistorasiaan ja parin on/off näppäilyn jälkeen alkoi yhteys toimia! En kylläkään vieläkään tiedä missä vika oli - SIMmissä, puhelimessa vai pistorasiassa- mutta toimii nyt kuitenkin normaalisti. Kiitokset Sellon toimipisteen Vilille ja Sinnalle nopeasta ja ystävällisestä avusta. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Moi @pekivaari ja tervetuloa OmaYhteisöön vielä minunkin puolesta! :slight_smile: Käymme läpi OmaYhteisön keskustelut yleensä kerran päivässä, joten välillä hiukan viivettä vastauksiin tulee. Hyvä juttu, että asia kuitenkin selvisi myymälässä vierailun kautta, minäpäs vien terveiset perille myymälän väelle! :blush:

Osallistu keskusteluun