Skip to main content
Vastaus

Laitenetin PIN ongelma

  • August 25, 2021
  • 2 kommenttia
  • 200 katselukerrat

Hei,

tilasin etäohjattavaan pistorasiaan ONTECH GSM 9030 Elisan Laitenetin, koska aiemmin käyttämäni liittymän hinta nousi Laitenettiä kalliimmaksi. Asensin SIM-kortille yhteystietoihin vanhassa, mutta vielä toimivassa Nokia GSM puhelimessa (E50-1) pistorasian edellyttämän yhteystiedon. Pistorasian asennusohjeissa sanotaan, että SIM kortin PIN-koodi toiminto pitää kytkeä pois käytöstä, mikä Laitenetin mukana olleiden tietojen perusteella onkin siinä oletuksena eli PIN-koodin asetukselle en tehnyt tässä vaiheessa mitään. Sen jälkeen asensin SIM-kortin etäohjattavaan pistorasian SIM- korttipaikkaan. Laite ei kuitenkaan muodostanut yhteyttä verkkoon useista yrityksistä huolimatta vaan ilmoittaa, että SIM-kortin PIN-koodia ei ole passivoitu. Siirsin SIM-kortin takaisin Nokian puhelimeen ja tarkistin että PIN-koodin kysely ei ollut käytössä. Ajattelin passivoida PIN-koodin kyselyn puhelimessa kytkemällä PIN-koodin päälle ja sen jälkeen poistaa PIN-koodin kyselyn valitsemalla “Ei kyselyä”. Se ei kuitenkaan enää onnistunut eli puhelin ei suostu valitsemaan vaihtoehtoa PIN-koodin kysely ei käytössä. Kauppareissulla kävin Sellon Elisa-myymälässä, jossa myyjä antoi minulle samaan liittymään uuden PIN-koodillisen SIM-kortin. No kotona SIM-kortti Nokiaan ja 0000 koodilla sisään, mutta edelleenkään PIN-koodin kyselyyn sama tulos: ei anna valita vaihtoehtoa PIN-koodi ei käytössä.

Missä vika: puhelimessa vai Laitenetin ominaisuus?  Aiemman liittymän SIM-kortti oli myös Elisan ja muistaakseni senkin PIN-koodin kyselyn onnistuin poistamaan samalla Nokian puhelimella .

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi pekivaari

Hei,

pitää itse jatkaa, kun ei ole tullut kommentteja:slight_smile: Apu löytyi taas Sellon toimipisteestä, jossa Vili poisti PIN-koodin kyselyn eilen saamaltani SIM-kortilta kädenkäänteessä. Olin pöljä, kun en eilen sitä tullut kysyneeksi, kun sain Sinnalta uuden SIMmin.

Kotona uusi SIMmi etäohjattavaan pistorasiaan ja parin on/off näppäilyn jälkeen alkoi yhteys toimia! En kylläkään vieläkään tiedä missä vika oli - SIMmissä, puhelimessa vai pistorasiassa- mutta toimii nyt kuitenkin normaalisti. Kiitokset Sellon toimipisteen Vilille ja Sinnalle nopeasta ja ystävällisestä avusta. 

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

2 kommenttia

  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • Vastaus
  • August 26, 2021

Hei,

pitää itse jatkaa, kun ei ole tullut kommentteja:slight_smile: Apu löytyi taas Sellon toimipisteestä, jossa Vili poisti PIN-koodin kyselyn eilen saamaltani SIM-kortilta kädenkäänteessä. Olin pöljä, kun en eilen sitä tullut kysyneeksi, kun sain Sinnalta uuden SIMmin.

Kotona uusi SIMmi etäohjattavaan pistorasiaan ja parin on/off näppäilyn jälkeen alkoi yhteys toimia! En kylläkään vieläkään tiedä missä vika oli - SIMmissä, puhelimessa vai pistorasiassa- mutta toimii nyt kuitenkin normaalisti. Kiitokset Sellon toimipisteen Vilille ja Sinnalle nopeasta ja ystävällisestä avusta. 


roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+20
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • August 26, 2021

Moi @pekivaari ja tervetuloa OmaYhteisöön vielä minunkin puolesta! :slight_smile: Käymme läpi OmaYhteisön keskustelut yleensä kerran päivässä, joten välillä hiukan viivettä vastauksiin tulee. Hyvä juttu, että asia kuitenkin selvisi myymälässä vierailun kautta, minäpäs vien terveiset perille myymälän väelle! :blush: