Vastattu

Loppulaskun muodostamisesta maksu

  • 11 March 2022
  • 13 kommenttia
  • 303 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
  • Aktiivinen keskustelija
  • 62 kommenttia

Hei,

olen lukemattomia kertoja tilannut teiltä laitteita erilaisilla sopimusajoilla ja poikkeuksetta maksanut laitteet ennen sopimuksen päättymistä pois tilaamalla loppulaskun. Nyt kun olin muutamaa sopimusta maksamassa pois niin huomasin että loppulaskun tilaamisesta veloitetaan 2e. Mihin tämä perustuu ja milloin tämä maksu on tullut voimaan? En muista nähneeni että yhdessäkään tilausvahvistuksessa tai sopimuksessa olisi mainintaa tällaisesta maksusta.

Suoraan sanottuna naurettavaa.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JJesseJ 14 March 2022, 12:36

Katso alkuperäinen viesti

13 kommenttia

Käyttäjätaso 6

Tuolta löytyy aiheesta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laskutus/ohje/laitteen-loppulasku/

Valitse laite, josta haluat tilata loppulaskun ja klikkaa Tilaa loppulasku. Laskun muodostamisesta veloitetaan hinnaston mukainen palvelumaksu.

Hinnasto voimassa 1.7.2021 alkaen.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1

Tuolta löytyy aiheesta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laskutus/ohje/laitteen-loppulasku/

Valitse laite, josta haluat tilata loppulaskun ja klikkaa Tilaa loppulasku. Laskun muodostamisesta veloitetaan hinnaston mukainen palvelumaksu.

Hinnasto voimassa 1.7.2021 alkaen.

Tätä en ole itsekään tiennyt, että OmaElisan kautta loppulaskun tilaus maksaa nykyään 2€. Aikaisemminhan sen sai OmaElisan kautta tilattua ilmaiseksi.

Käyttäjätaso 3

Tuolta löytyy aiheesta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laskutus/ohje/laitteen-loppulasku/

Valitse laite, josta haluat tilata loppulaskun ja klikkaa Tilaa loppulasku. Laskun muodostamisesta veloitetaan hinnaston mukainen palvelumaksu.

Hinnasto voimassa 1.7.2021 alkaen.

Tätä en ole itsekään tiennyt, että OmaElisan kautta loppulaskun tilaus maksaa nykyään 2€. Aikaisemminhan sen sai OmaElisan kautta tilattua ilmaiseksi.

Tämäpä just kun voisin ymmärtää maksun jos pyytäisin asiakaspalvelijaa tekemään tämän puolestani mutta kyseessä kuitenkin on itsepalvelutoiminto niin mistä maksan?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1

Tuolta löytyy aiheesta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laskutus/ohje/laitteen-loppulasku/

Valitse laite, josta haluat tilata loppulaskun ja klikkaa Tilaa loppulasku. Laskun muodostamisesta veloitetaan hinnaston mukainen palvelumaksu.

Hinnasto voimassa 1.7.2021 alkaen.

Tätä en ole itsekään tiennyt, että OmaElisan kautta loppulaskun tilaus maksaa nykyään 2€. Aikaisemminhan sen sai OmaElisan kautta tilattua ilmaiseksi.

Tämäpä just kun voisin ymmärtää maksun jos pyytäisin asiakaspalvelijaa tekemään tämän puolestani mutta kyseessä kuitenkin on itsepalvelutoiminto niin mistä maksan?

Joo itekki ymmärtäisin tuon jos pyytäisi vaikka chatin kautta niin, mutta en ymmärrä, että miksi itsepalveluna pitää kanssa siitä maksaa nykyään, törkeää rahastusta mielestäni, vaikka ei toi 2€ nyt niin paljon kuitenkaan ole.

Luulen tosin, että Elisa puolustelee tuota maksua koronalla, vaikka olen itse sitä mieltä, että koronaa ei saa syyttää millään tavalla hintojen nousussa. Sanoisin, että se on todella huono tekosyy syyttää koronaa hintojen noususta.

Käyttäjätaso 7

Tuolta löytyy aiheesta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laskutus/ohje/laitteen-loppulasku/

Valitse laite, josta haluat tilata loppulaskun ja klikkaa Tilaa loppulasku. Laskun muodostamisesta veloitetaan hinnaston mukainen palvelumaksu.

Hinnasto voimassa 1.7.2021 alkaen.

Tätä en ole itsekään tiennyt, että OmaElisan kautta loppulaskun tilaus maksaa nykyään 2€. Aikaisemminhan sen sai OmaElisan kautta tilattua ilmaiseksi.

Tämäpä just kun voisin ymmärtää maksun jos pyytäisin asiakaspalvelijaa tekemään tämän puolestani mutta kyseessä kuitenkin on itsepalvelutoiminto niin mistä maksan?

Jopas nyt. :kissing:

Nuo loppulaskut pääsääntöisesti koskevat Elisan laitekauppaa osamaksulla. Minusta on kyllä aika erikoista , että jos asiakas tilaa loppulaskun kesken maksuajan ja maksaa kerralla loput erät , niin Elisa laskuttaa siitä laskusta erikseen 2€.

Käsittääkseni em. tapauksessa Elisa saa rahaa tililleen normaalia aikaisemmin eikä tarvitse laskuttaa kuin kerran. Jos jatkettaisiin osamaksuilla maksuajan loppuun saakka , niin Elisa joutuisi lähettämään asiakkaalle monta laskua eikä se ainakaan halvemmaksi heille tule.

Olisi tosiaankin mukava kuulla Elisan perustelut moiselle laskutusmaksulle.

PS. Kiva tietää , että ei ikinä erehdy ostamaan Elisalta osamaksulla yhtään mitään.

Käyttäjätaso 7

Käsittääkseni em. tapauksessa Elisa saa rahaa tililleen normaalia aikaisemmin eikä tarvitse laskuttaa kuin kerran. Jos jatkettaisiin osamaksuilla maksuajan loppuun saakka , niin Elisa joutuisi lähettämään asiakkaalle monta laskua eikä se ainakaan halvemmaksi heille tule.

Asia olisi ymmärrettävissä, jos luoton ennenaikainen lyhentäminen vähentäisi maksettavaa korkoa. Mutta kun korot on upotettu perushintaan, Elisa saa ihan saman rahamäärän vain hieman eri ajoituksella.

Selitysvaihtoehtoja lienee kaksi, kukin voi itse miettiä kumpi on todennäköisempi:

  • pankki perii Elisalta negatiivista korkoa, joten tilille etuajassa tuleva raha on huono asia
  • Elisan hinnoitteluperiaatteena on ottaa maksu joka risauksesta, josta vaan voi kehittää tekosyyn maksuperusteelle.
Käyttäjätaso 7

Käsittääkseni em. tapauksessa Elisa saa rahaa tililleen normaalia aikaisemmin eikä tarvitse laskuttaa kuin kerran. Jos jatkettaisiin osamaksuilla maksuajan loppuun saakka , niin Elisa joutuisi lähettämään asiakkaalle monta laskua eikä se ainakaan halvemmaksi heille tule.

Asia olisi ymmärrettävissä, jos luoton ennenaikainen lyhentäminen vähentäisi maksettavaa korkoa. Mutta kun korot on upotettu perushintaan, Elisa saa ihan saman rahamäärän vain hieman eri ajoituksella.

Selitysvaihtoehtoja lienee kaksi, kukin voi itse miettiä kumpi on todennäköisempi:

  • pankki perii Elisalta negatiivista korkoa, joten tilille etuajassa tuleva raha on huono asia
  • Elisan hinnoitteluperiaatteena on ottaa maksu joka risauksesta, josta vaan voi kehittää tekosyyn maksuperusteelle.

Mikään ei pakota Elisaa pitämään rahaa tilillään , vaan olisi tärkeää investoida se vaikkapa 5G-verkkoon.

Tuo jälkimmäinen alkaa olla se ainoa vaihtoehto. Kaipa ne kohta alkavat periä erikseen maksun siitäkin , kun asiakas tilaa jotakin , kun menee aspan päiväunet piloille.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

Kaipa ne kohta alkavat periä erikseen maksun siitäkin , kun asiakas tilaa jotakin

Kohta? Elisa perii jo nyt maksuja tilauksista. Matkapuhelinliittymän avaaminen, liittymätyypin vaihtaminen tai vaikkapa kiinteän internet-yhteyden nopeuden nosto maksavat 6,90 €.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1

Tuolta löytyy aiheesta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laskutus/ohje/laitteen-loppulasku/

Valitse laite, josta haluat tilata loppulaskun ja klikkaa Tilaa loppulasku. Laskun muodostamisesta veloitetaan hinnaston mukainen palvelumaksu.

Hinnasto voimassa 1.7.2021 alkaen.

En itse ainakaan muista nähneeni tuota 2€ maksua viime vuonna OmaElisasta tilatuista laitteen loppulaskuista. Uskon vahvasti, että tullut kuitenkin tänä vuonna.

Käyttäjätaso 7

Kaipa ne kohta alkavat periä erikseen maksun siitäkin , kun asiakas tilaa jotakin

Kohta? Elisa perii jo nyt maksuja tilauksista. Matkapuhelinliittymän avaaminen, liittymätyypin vaihtaminen tai vaikkapa kiinteän internet-yhteyden nopeuden nosto maksavat 6,90 €.

No niinpä tietysti. Unohdin , kun en ole Elisalta vuosiin mitään tilannut. 😁

No sanotaanpa sitten , että Elisa perii jatkossa maksun kaikista toimenpiteistä , kun niitä 0€ hintaisia kuitenkin hinnastossa näyttää olevan.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Muutos tehtiin, koska palvelumaksuveloituksien hintoja on tarkasteltu isompana kokonaisuutena. OmaElisaan toimme palvelumaksuveloituksen loppulaskun tilaukselle, jotta voimme välttää palvelumaksukorotukset niissä toiminteissa, jossa OmaElisassa tehtävä muutos on tarpeellinen. Loppulaskun tilaaminen OmaElisassa on kuitenkin vapaavalintaista.

Käyttäjätaso 3

Muutos tehtiin, koska palvelumaksuveloituksien hintoja on tarkasteltu isompana kokonaisuutena. OmaElisaan toimme palvelumaksuveloituksen loppulaskun tilaukselle, jotta voimme välttää palvelumaksukorotukset niissä toiminteissa, jossa OmaElisassa tehtävä muutos on tarpeellinen. Loppulaskun tilaaminen OmaElisassa on kuitenkin vapaavalintaista.

Kiitos tiedosta, jatkossa tilaan siis laitteeni muilta toimijoilta. Sekin on vapaavalintaista.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +6

Muutos tehtiin, koska palvelumaksuveloituksien hintoja on tarkasteltu isompana kokonaisuutena. OmaElisaan toimme palvelumaksuveloituksen loppulaskun tilaukselle, jotta voimme välttää palvelumaksukorotukset niissä toiminteissa, jossa OmaElisassa tehtävä muutos on tarpeellinen. Loppulaskun tilaaminen OmaElisassa on kuitenkin vapaavalintaista.

Oikea sanamuoto olisi “Voimme siirtää” ei “voimme välttää” ..

Tässä olis selkeä asiakasetuuden paikka. Loppulasku veloituksetta jos sulla on kaksi tai enemmän tuotetta Elisalla.

Osallistu keskusteluun