Skip to main content
Vastaus

Miksi Elisa saa perua sopimuksen mielivaltaisesti?

  • September 13, 2024
  • 2 kommenttia
  • 150 katselukerrat

Ostin huipputarjoustuotteen ja elisa päätti yhtäkkiä kesken kampanja perua kaikkien ei lähetettyjen tuotteiden tilaukset vedoten hintavirheeseen.

Onka tämä sovellettavissa asiakkaillekin. Jos ei huvita maksaa voi vedota että kyseessä oli selvä hintavirhe ja peruutetaan jo tehty sopimus yksipuolisesti

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi jusbe

Näissähän yleensä punnitaan sitä, onko virhe ollut niin ilmeinen, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää, ettei se ole mahdollinen.  Tyyliin 100e tuote 10e hinnalla.

Jos tämä ehto ei täyty, on Elisa mielestäni heikoilla tässä. Sopimus on syntynyt tilaushetkellä eikä sitä voi myyjä yksipuolisesti purkaa, vaikka tuote olisi loppu tms. Kaupan purku on asiakkaan oikeus tietyissä tilanteissa. Myyjällä ei ole siihen oikeutta.

 

2 kommenttia

jusbe
Forum|alt.badge.img+7
  • Avulias
  • Vastaus
  • September 13, 2024

Näissähän yleensä punnitaan sitä, onko virhe ollut niin ilmeinen, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää, ettei se ole mahdollinen.  Tyyliin 100e tuote 10e hinnalla.

Jos tämä ehto ei täyty, on Elisa mielestäni heikoilla tässä. Sopimus on syntynyt tilaushetkellä eikä sitä voi myyjä yksipuolisesti purkaa, vaikka tuote olisi loppu tms. Kaupan purku on asiakkaan oikeus tietyissä tilanteissa. Myyjällä ei ole siihen oikeutta.

 


  • September 13, 2024

Noinhan se menee:

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/sopimukset/sopimuksen-hintatiedot/

“Hinnat ovat olennainen osa sopimusehtoja. Sinulla on oikeus luottaa siihen, että markkinoinnissa ilmoitettu hinta on oikea. Selvästi virheelliset hinnat eivät sido myyjää.

Verkkokaupan hinta on sitova, mutta selvä virhe ei sido myyjää.”