Käytössäni on ollut reilun parin kuukauden ajan Kotiboksi TG2482. Tällä viikolla huomasin, että reitittimen asetukset olivat palautuneet itsestään tehdasasetuksiin. Salasana oli muuttunut oletussalasanaksi eli password. Myös muita asetuksia oli palautunut alkuperäisiin asetuksiin. Huomasin asian ihan sattumalta, kun päätin käydä tarkistamassa reitittimen asetuksia. Miten voi olla mahdollista, että näin vakavia tietoturvaongelmia on näissä elisan laitteissa?
Käytössäni on ollut reilun parin kuukauden ajan Kotiboksi TG2482. Tällä viikolla huomasin, että reitittimen asetukset olivat palautuneet itsestään tehdasasetuksiin. Salasana oli muuttunut oletussalasanaksi eli password. Myös muita asetuksia oli palautunut alkuperäisiin asetuksiin. Huomasin asian ihan sattumalta, kun päätin käydä tarkistamassa reitittimen asetuksia. Miten voi olla mahdollista, että näin vakavia tietoturvaongelmia on näissä elisan laitteissa?
Tee vika/häiriöilmoitus, niin eiköhän selviä:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
Vika/häiriöilmoitus vaihtoehtoja:Asiakaspalvelupuhelu:
010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)
Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h vuoden jokaisena
päivänä, pyhät/arjet (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)
Soittakaa minulle /Häiriöilmoitus
Omaelisassa:
Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit
>Uusi viesti>Häiriöilmoitukset
Oliko ohjelmistoversio päivittynyt?
En tiedä. Mutta vaikka olisikin, joka tapauksessa reitittimen asetukset ovat palautuneet tehdasasetuksiin minun tietämättäni.
En tiedä. Mutta vaikka olisikin, joka tapauksessa reitittimen asetukset ovat palautuneet tehdasasetuksiin minun tietämättäni.
Elisan kuuluisi tiedottaa laitteiden päivityksistä ja on se tiedotus joskus toiminutkin. Toki edellyttää , että asiakkaan yhteystiedot on kunnossa.
Mikäli laitetta on päivitetty , niin useimmiten uusien asetusten käyttöön saaminen edellyttää tehdasasetusten palautusta.
En tiedä. Mutta vaikka olisikin, joka tapauksessa reitittimen asetukset ovat palautuneet tehdasasetuksiin minun tietämättäni.
Tuolla ohjetta:
Aloitimme uuden ohjelmistopäivityksen lähettämisen marraskuussa 2023 ja jatkamme päivitysten lähetyksiä tammi-helmikuun 2024 aikana. Tiedotamme asiakkaitamme uudesta päivityksestä tekstiviestillä. Pidä modeemissa virrat päällä, kun uutta ohjelmistoversiota asennetaan.
Tuossa viimeisin Ohjelmistoversio:
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi