Skip to main content
Vastaus

Niteforce Stream LTE4G SMTP-ongelmat

  • May 28, 2022
  • 13 kommenttia
  • 1854 katselukerrat

Tervehdys,

 

Mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi Niteforcen Stream LTE4G:n asetuksissa? Kaikki sähköpostiasetukset antavat lähettäessä testikuvaa ruudulle:

”Lähetä SMTP…”

ja hetken päästä virheilmoitus:

”Epäonnistui 403”

 

Käytössä Elisa Laitenetti M liittymä.

 

Kokeiltu laitteen oletusasetus (pitäisi lähettää Niteforcen sähköpostin / palvelimen kautta), sekä molemmat Elisan smtp-palvelimet (autentikaatiolla ja ilman), käyttäen kolumbus.fi -sähköpostiosoitetta ja sen salasanaa.

 

Testattu myös resetoida kamera useaan kertaan, ilman apua.

 

MMS-viestinä kuvat lähtevät, mutta sähköpostia ei lähde millään asetuksilla.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi tuoma5

Selvittelin asiaa maahantuojan kanssa - ohessa vastaus (jos muilla samaa ongelmaa):

 

”Yleisesti. Mikäli uusien kameroiden käyntiin laittamisessa esiintyy ongelmia – kokemuksemme mukaan nämä ongelmat johtuvat noin 80-90%ssa joko muistikortista ja/tai liittymästä. Itse liittymä on suurin. Vaikuttaa siltä että kuluttajat valitsevat sen edullisimman Elisa laitenetti liittymän kokoa S, joka on tarkoitettu vain 2G kameroille.   Sitten tulevat asetukset ja itse kamera.

 

Alla olevan tiedon perusteella tarkistaisin joko Elisan laitenetti liittymän eli onko valittu se suurin L koko vaiko S tai M liittymä?

NITEforce Stream 4G LTE lähettää kameran ottamaa alkuperäistä suurta kuvaa, joten se vaatii Elisa Laitenetin L liittymän.  Edullisin S koko on tarkoitettu 2G kameroille ja se ei jaksa lähettää 4G kameran ottamaa kuvaa. 

Toinen asia on kameran muistikortti, jonka tulisi olla Class 10 tai pienempi eli siis hidas muistikortti. Nopeus mielellään alle 30mb/sek.  Ja itse muistikortin kooksi sopiva on noin 16GB kortti.  Joskus muistikortin alustus on tarpeen tehdä, jotta se alkaa tallentaa kuvia. Tässä tapauksessa alustaisin kortin ja kokeilisin myös jo tunnetusti toimivalla muistikortilla kuvien tallennusta jos sellainen on käytössä.

 

Tässä asiat jotka kannattaa tarkistaa asetusten lisäksi.  Manuaalissa olevat ohjeet ovat kyllä oikein ja niiden avulla kamerat on saatu lähettämään.”

13 kommenttia

  • Tulokas
  • May 29, 2022

Terve. Itsellä vastaavaa ongelmaa. Elisan aspa puhelimessa ei oikein tiennyt miten auttaa. Piti lähettää maahantuojan/huollon yhteystiedot, mutta ei ole näkynyt.

En saanut kuvia lähtemään sähköpostiin. Ei toiminut elisan, eikä default-asetuksilla. Lopulta nollasin kameran, syötin pelkän sähköpostin ja laitoin kamera päälle. Ja unohdin myös päälle. Mystisesti ensimmäinen kuva tuli noin kuuden tunnin päästä mailiin. Tämän jälkeen kuvia oli tullut minuutin välein, kunnes patterit loppuivat. Vaikka kameran edessä ei ollut mitään liikettä. Uudet akut, kamera päälle, ja seuraava kuva tuli taas tuntien viiveellä. Nyt kuvia tulee täysin satunnaisesti. Hallintasofta näyttää että kamera vastaanottanut komentoviestit, jälleen 4-8h viiveellä, mutta ei lähetä edelleenkään kuvia pyynnöstä. 


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • Vastaus
  • June 2, 2022

Selvittelin asiaa maahantuojan kanssa - ohessa vastaus (jos muilla samaa ongelmaa):

 

”Yleisesti. Mikäli uusien kameroiden käyntiin laittamisessa esiintyy ongelmia – kokemuksemme mukaan nämä ongelmat johtuvat noin 80-90%ssa joko muistikortista ja/tai liittymästä. Itse liittymä on suurin. Vaikuttaa siltä että kuluttajat valitsevat sen edullisimman Elisa laitenetti liittymän kokoa S, joka on tarkoitettu vain 2G kameroille.   Sitten tulevat asetukset ja itse kamera.

 

Alla olevan tiedon perusteella tarkistaisin joko Elisan laitenetti liittymän eli onko valittu se suurin L koko vaiko S tai M liittymä?

NITEforce Stream 4G LTE lähettää kameran ottamaa alkuperäistä suurta kuvaa, joten se vaatii Elisa Laitenetin L liittymän.  Edullisin S koko on tarkoitettu 2G kameroille ja se ei jaksa lähettää 4G kameran ottamaa kuvaa. 

Toinen asia on kameran muistikortti, jonka tulisi olla Class 10 tai pienempi eli siis hidas muistikortti. Nopeus mielellään alle 30mb/sek.  Ja itse muistikortin kooksi sopiva on noin 16GB kortti.  Joskus muistikortin alustus on tarpeen tehdä, jotta se alkaa tallentaa kuvia. Tässä tapauksessa alustaisin kortin ja kokeilisin myös jo tunnetusti toimivalla muistikortilla kuvien tallennusta jos sellainen on käytössä.

 

Tässä asiat jotka kannattaa tarkistaa asetusten lisäksi.  Manuaalissa olevat ohjeet ovat kyllä oikein ja niiden avulla kamerat on saatu lähettämään.”


  • Tulokas
  • June 3, 2022

Mikäs taho tässä on maahantuojana?

Oma kamera ei edelleenkään pelitä kuten pitäisi, ja elisasta ei saa tällä hetkellä mitään apua aiheeseen liittyen.. 


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • June 4, 2022

  • Tulokas
  • October 8, 2022

keskusteluun liittyen.osto kyseiseen kameraan telian laitenetti s.toimii ilman mitään kommervenkkejä.asetukset valmiina.itselläni kokemus kahdesta kyseisestä kamerasta👍


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 10, 2022

Morjes @punssi62, muistuttelen vielä että vaikka tuotevertailu on OK niin OmaYhteisön yhteisten pelisääntöjen mukaisesti tämä ei ole oikea foorumi muiden palveluntarjoajien tuotteiden mainostukseen. 🙂


  • Tulokas
  • January 16, 2024

Mulla Niteforce max 4g. Lopetti 3pvn jälkeen toiminnan, muistikortti oli täys, meiliin tullu kuvan kuvaa vaan appiin suoraan. Nyt ei lähe pelittään. Linckeazin app ja sielt sanottiin ettei mun kamera tartte edes mitään liittymää, onko näin? Mul laitenetti L muttei löytyny paikkaa appissa mihi laittaa liityymänro. Vadtaus oli tuo ylempi "ei tarvii liittymää ". Kameran mukana tuli kuitenki tuo nettiliittymäkorttikin..


  • Keskustelija
  • September 1, 2024

Ongelmana on kameran lisääminen NiteForce puhelimen appiin. Ei huoli viivakoodeja eikä koodia numeroina, kun herjaa ettei ole oikea numero. Laitteessa itsessään 2 kpl viivakoodeja, mutta mikä onkaan se oikea??? Huoh


  • September 1, 2024

Ongelmana on kameran lisääminen NiteForce puhelimen appiin. Ei huoli viivakoodeja eikä koodia numeroina, kun herjaa ettei ole oikea numero. Laitteessa itsessään 2 kpl viivakoodeja, mutta mikä onkaan se oikea??? Huoh

Tuon ohjeen mukaan kannen alla pitäisi olla oikeakin:

“Jokaisella kameralla on yksilöllinen QR-kooditunnus, joka näkyy
kun avaat laitteen kannen. Sinun on annettava koodi
että APP inorder pariliitä kamera ja APP.”


  • Tulokas
  • September 2, 2024

Ongelmana on kameran lisääminen NiteForce puhelimen appiin. Ei huoli viivakoodeja eikä koodia numeroina, kun herjaa ettei ole oikea numero. Laitteessa itsessään 2 kpl viivakoodeja, mutta mikä onkaan se oikea??? Huoh

Tuon ohjeen mukaan kannen alla pitäisi olla oikeakin:

“Jokaisella kameralla on yksilöllinen QR-kooditunnus, joka näkyy
kun avaat laitteen kannen. Sinun on annettava koodi
että APP inorder pariliitä kamera ja APP.”

Ei ole yhtään QR-koodia ainakaan minun laitteessani.

Ainoastaa kaksi viivakoodia löytyy.

Mitäs nyt tehdään?


  • Keskustelija
  • September 2, 2024

Sama juttu ei munkaan laitteessa ole ainuttakaan QR-koodia vain kaksi viivakoodia ja molemmat herjaa ettei ole oikea…


  • September 2, 2024

Tuollaistakin löytyy:

Kameran lisääminen mobiiliin APP-tiliin
1) Kytke kameran virtakytkin asentoon ON
2) Siirry mobiilisovelluksen "Laitteet" -näyttöön
3) Napsauta "Lisää laite / +" -painiketta
4) Aseta kameran sarjanumero tai skannaa QR-koodi
kamera QR-koodin skannauksen avulla.

 


  • Keskustelija
  • September 2, 2024

NiteForce Stream 4G LTE riistakameraa ei pysty edes ohjaamaan sillä niteforce appillä… vain testiviestikomennot toimivat jotka löytyy ohjekirjasesta 😩

soitin Elisa aspaan josta sain numeron ja emailosoitteen Eränetti firmaan.

 

P. 020331490 emailoso: asiakaspalvelu@eranetti.fi