Kiinnitetty keskustelu

Ongelmia Burrel-riistakameran kuvien lähetyksessä? Katso kuinka toimia!

  • 14 elokuu 2020
  • 4 kommenttia
  • 3394 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 13 kommenttia

:new: PÄIVITETTY 2.9.2020 :new:

Burrelin 3G- ja 4G-kameroissa on havaittu ongelmia kuvien lähettämisessä silloin, kun kamerassa on käytössä oletuslähetysasetukset  :arrow_right:  smtp.eu.mailgun.org. 

Ongelma ilmenee Burrelin seuraavissa kameramalleissa:

  • Edge HD+ 3G
  • Edge HD+ 4G
  • S12 HD SMS Pro

Vika on saatu paikannettua Mailgun-sähköpostipalvelimeen ja on korjattavissa ohjelmistopäivityksellä. Päivitys määrittää kameran lähetysasetukset käyttämään Burrelin omaa palvelinta. Kamerakohtaiset ohjelmistopäivitykset sekä ohjeet päivityksen tekemiseen löydät osoitteesta :arrow_right: https://alaska1795.fi/pages/burrel-tuotetuki

 

Ennen päivitystä kannattaa:

  1. Varmistaa, että SIM-kortilta on PIN-koodin kysely pois päältä (Laitenetti ja Burrel SIM-korteista on valmiina)
  2. Varmistaa, että laitteessa on muistikortti ja paristot tai muu virtalähde paikallaan

Päivityksen jälkeen käyttäminen on hyvin suoraviivaista:   

  1. Varmista kameran olevan SETUP tilassa
  2. Säädä haluamasi kieli, kellonaika ja päivämäärä Järjestelmäasetuksista (hammasrattaan kuva)
  3. Siirry Lähetysasetuksiin (oikeanpuoleisin valikko, palkkien kuva)
  4. Etsi Sähköposti – Jatka. Paina OK ja syötä sähköpostiosoite, johon haluat vastaanottaa kuvat

Voit helposti testata asetusten toimivuuden testikuvalla:

  1. Varmista kameran olevan SETUP tilassa
  2. Poistu Menu näppäimellä valikoista, kunnes näet mitä kamera kuvaa
  3. Paina OK ottaaksesi testikuva. Kamera kysyy Lähetä kuva? Paina OK. Kameran tulisi ilmoittaa Lataa asetuksia ja sen jälkeen Lähettää.
  4. Kuva saapuu sähköpostiin hetken kuluttua

 

Aiempi ohjeistus

Vika on saatu paikannettua palvelimeen. Burrelilta ei toistaiseksi osata kertoa, milloin ongelma saadaan korjattua.


Ongelman saa kuitenkin onneksi ratkaistua ilmaisen Gmail-sähköpostipalvelimen avulla. Kokosimme alle ohjeet ongelman selättämiseksi. :point_down_tone3:

 

1. Varmista ensin, että kamerassa käytössä olevalta SIM-kortilta on poistettu PIN-koodin kysely (Burrel SIM- ja Elisan Laitenetti SIM-korteissa ei ole PIN-koodia). PIN-koodi kyselyn voit tarkistaa ja tarvittaessa poistaa asettamalla SIM-kortin matkapuhelimeen. PIN-koodikyselyn pääset poistamaan matkapuhelimesi asetuksista. 

 

2. Avaa täysin uusi Gmail-sähköpostitili. Uuden tilin voi perustaa
osoitteessa www.gmail.com. Ohjeita tilin luomiseen löydät tarvittaessa täältä.

 

3. Kun olet luonut uuden Gmail-sähköpostitilin, kirjaudu sisään. Kun olet kirjautunut uudelle sähköpostitilille, avaa selaimeesi uusi välilehti ja siirry osoitteeseen  :arrow_right:https://myaccount.google.com/lesssecureapps. Valitse käyttöön ”Salli vähemmän turvalliset sovellukset”.

Tämä kytkee päälle mahdollisuuden käyttää ulkopuolisia sähköpostisovelluksia tilisi kanssa. Ilman tätä riistakamera ei pysty lähettämään kuvia, sillä Gmailin suojaukset estävät laitteen pääsyn tilille.

 

4. Aseta kameraan paristot tai muu virtalähde ja käynnistä laite Setup-tilaan (virtakytkin keskiasentoon). Aseta myös muistikortti paikoilleen. Siirry kameran asetuksista järjestelmäasetuksiin (Asetukset > Järjestelmäasetukset). Järjestelmäasetuksista (hammasrattaan kuva) voit halutessasi säätää kieli-, kellonaika-, sekä päivämääräasetuksia. Pääset asetuksiin painamalla Menu-näppäintä ja nuolinäppäimillä voit liikkua kameran valikossa.  

Tämän jälkeen siirry Lähetysasetuksiin (oikeanpuoleisin valikko, palkkien kuva). Etsi valikosta kohta Lähetystapa ja vaihda lähetystavaksi Data/Internet/GPRS (mallista riippuen jokin näistä kolmesta) ja paina OK-painiketta.

Seuraavaksi näytölle avautuu lähetysasetukset. Kirjoita kenttiin seuraavat tiedot:

  • Tunnus(@): Kirjoita tähän se sähköpostiosoite, jonka juuri loit Gmailiin.
  • Suojakoodi: Kirjoita tähän saman juuri luodun sähköpostiosoitteen salasana.
  • Palvelin: smtp.gmail.com
  • Portti: 465
  • SSL: OK

Poistu Menu-näppäimellä takaisin Lähetysasetuksiin ja etsi kohta Sähköposti – Jatka. Paina tämän kohdalla OK ja kirjoita haluamasi sähköpostiosoite ylimpään kenttään. 

 

Näiden toimenpiteiden jälkeen kameran tulisi olla toimintavalmis. :ok_hand_tone1: Jos edellä kuvatut toimenpiteet eivät ratkaisseet ongelmaa, kannattaa olla yhteydessä Burrelin tekniseen tukeen. Burrelin tekninen tuki palvelee numerossa 0600 11999 (ark. 10-17, 1,98e/min). Voit olla Burreliin yhteydessä myös sähköpostilla lähettämällä viestiä osoitteeseen huolto@alaskabrands.fi. 

 


4 kommenttia

Joopa joo. Eipä ollut tuossakaan ohjeessa mitään uutta eikä autuaaksi tekevää. Pitää vaihtaa liittymää tai palauttaa Elisalle koko rakkine.

Käyttäjätaso 3

Hei @Veli-Jorma ,

Ikävä kuulla, että kyseinen toimintaohje ei ratkaissut ongelmaasi. 

Tallennatko tänne OmaYhteisön profiilitietoihin puhelinnumerosi tai laitatko sen yksärillä @OmaYhteisö-tiimi ‘lle tai minulle, niin varmistetaan vielä, että sopimusten puolesta kaikki on kunnossa. :relaxed:

Käyttäjätaso 5

Nostelen tännekin, että joissakin S12 ja Edge-mallin Burreleissa on ollut lähetysongelmia kesän aikana, niin Burrel on nyt noille kyseisille laitteille julkaissut korjaavan päivityksen: https://alaska1795.fi/pages/burrel-tuotetuki 😄

Käyttäjätaso 3

Uudistettu ohjeistus on lisätty alkuperäiseen julkaisuun. :blush:

Osallistu keskusteluun