Skip to main content
Vastattu

Playstation VR2 saatavuus ja toimitus

  • 29 November 2022
  • 41 kommenttia
  • 2030 katselukerrat

Hei. Näyttää nuihin Playstation VR2 sarjoihin ilmestyneen teksti että ensimmäinen erä myyty loppuun. Omani tilasin toisena ennakkomyynti päivänä.

Tilauksessa lukenut jo tuolta tilauksesta asti että kolmen päivän aikana tulisi tekstiviestillä lisätietoa saatavuudesta. Mahtaakohan tuo omani siis lähteä ensimmäisessä erässä, vai tuleeko näistä vielä lähempänä julkaisua viestiä että lähetetäänkö ensimmäisestä erästä vai joutuuko odottelemaan pitempään?

 

Edit: Otsikkoa muokattu kuvaavammaksi. -Keinotekoinen

Saatavuudesta Verkkokaupan sivulla:

Toimitukset alkavat 22.2.2023.

Eiköhän se tekstiviestikin sieltä tule.

 


Hei, 

mihin päivämäärään mennessä tilanneet ovat (tämän hetkisen 1. erän arvioidun tuotemäärän perusteella) saamassa laitteen. 
 

Tämä tieto on varmasti mahdollista arvioida:

 

A. teillä on tieto siitä, kuinka monta kappaletta laitteita olette tämänhetkisen tiedon mukaan saamassa ensimmäisessä erässä. 
 

B. Teillä on jokin kirjanpito siitä kuinka monta kappaletta laitetta on minäkin päivämääränä ennakkoon tilattu. 
 

C. Vähennätte siis vain arvioitujen tulossa olevien laitteiden lukumäärästä päivä kerrallaan kuinka monta tilausta per pöivä on tehty ja kun vähennyslaskun tulos menee negatiiviseksi, ei ko. päivämäärän ajalla tilanneet enää kaikki todennäköisesti tule laitetta ekasta erästä saamaan. 

Voitteko siis ystävällisesti harjoittaa tämä verran läpinäkyvyyttä tilanteen suhteen. 
 

En usko tuon olevan niin työläs prosessi, etteikö joku sitä voisi laskea ja laittaa tänne näkyville arviona. Tietysti jokainen ymmärtää, että arvio ei ole lupaus, ja että, jos vaikka laitetta tulisikin huomattavasti vähemmän, ei laitetta riittäisikään niin monelle, kuin alustavan arvion perusteella on arvioitu. 

 

Olkaa hyvä ja toteuttakaa tämä pyyntö, jotta voin vielä hyvillä mielin tuntea sen, että Elisa välittää asiakkaistaan. ☺️👍


Samaa itsekkin odotellut nyt tovin jo kuin Nikanoru vaan eipä ole tullut paljon vastauksia tänne.


Tässä vaiheessa ei ole tarkempia tietoja antaa. Ilmoitetaan lähempänä tilaajille jahka tietoa tulevista eristä paremmin saatavilla.


Tässä vaiheessa ei ole tarkempia tietoja antaa. Ilmoitetaan lähempänä tilaajille jahka tietoa tulevista eristä paremmin saatavilla.

Mielestäni tällainen tiedon salaaminen/pimittäminen on tosi epäreilu toimi asiakkaan näkökulmasta, etenkin, kun on kyse tällaisista tuotteista jotka saattavat mennä loppuunmyydyksi monestakin paikasta (myös mahdollisten trokareiden temppujen toimesta). 
 

Onhan teillä pakosti jokin tieto olemassa tulevasta 1. erästä, kun olette osanneet ilmoittaa verkkosivuilanne, että erä on myyty loppuun. 
 

Sillä tiedolla ei vain juuri kukaan osaa arvioida millä todennäköisyydellä laitteen voi teiltä mahdollisesti saada. 
 

Mikäli olisi arvio tilanteesta, voisi joku/jotkut, joille laitetta ei todennäköisesti ole riittämässä ekasta erästä alkaa tutkimaan muita kanavia, jos laitetta vielä muualta olisi varmemmin saatavilla. 
 

Kaikilla ei välttämättä ole mahdollisuutta tehdä varmuuden vuoksi useita ostoja eri paikoista ja sitten peruuttaa ”ylimääräiset” kappaleet. 


Toivon, että harkitsette vielä tätä ”ei ole antaa muuta tietoa”. Kyseinen menettely ei lisää tunnetta siitä, että Elisa välittää asiakkaasta, jota kohtuullisen usein kysytte palveluissanne. ☮️✌️
 

Yst.terv. 
 


 

 


Moi,

Onko psvr2:een odotettavissa samankaltaista jonoa kuin ps5:lle oli? Lähinnä kiinnostaa joutuuko laitetta odottamaan kuukauden vai lähemmäs kahdeksaa. Ymmärrän, että tulevaisuuden ennustaminen ei onnistu noin vain ja tilauksien raakadataa ei vain jaeta, mutta jos tätä julkaisua tulkitaan ps5:n antaman kokemuksen pohjalta, vaikuttaako tilanne millaiselta?


Kilpailijat lupaavat näin vajaa viikko ennen PSVR2:n julkaisua tehtävienkin tilausten menevän toimitukseen julkaisupäivänä. Elisa sitä vastoin ei ole kommunikoinut omasta jo yli kuukausi sitten tehdystä ennakkotilauksesta mitään, paitsi sen että ensimmäisestä erästä ei ole tulossa. En oikeastaan keksi, miksi EN tilaisi kilpailijalta, kun sieltä on a) saatavissa sentään arvio toimitusajasta ja b) tuo arvio on heti julkaisupäivänä, mikä on siis mitä ilmeisimmin nopeammin kuin Elisan jo aikoja sitten tehdyssä ennakkotilauksessa.

 

Näin se huono kommunikaatio asiakkaiden suuntaan maksaa yritykselle.


Ylihuomenna pitäisi alkaa toimitukset, eikä ole ensimmäistäkään viestiä marraskuun jälkeen. Mukavahan tuo olisi jo kohta jotain tietää.


Ylihuomenna pitäisi alkaa toimitukset, eikä ole ensimmäistäkään viestiä marraskuun jälkeen. Mukavahan tuo olisi jo kohta jotain tietää.

 

Ylihuomenna pitäisi olla jo tuotteet käsissä. Eli ennakkotilausten pitäisi olla pakattu ja luovutettu kuriirille hyvissä ajoin huomenna. Elisa hei, haloo!


Onko näistä kuulunut kenellekään mitään? Itsellä edelleen 'Käsittelyssä'.


Ei mitään kuulunut ja tänään pitäisi olla toimitus


24.11 tilattu vielä käsittelyssä.


Hieman malttia. 😊 Kyllä ne tilaukset sieltä alkavat ja tulevista eristä tulee tekstiviestitse ilmoituksia ennakkoon tilanneille.


Jos käy nyt katsomassa tuotesivua niin luki että “Rajoitetusti jäljellä verkkokaupassa”. Onko tässä joku virhe vai tulevatko kaikki ennakkotilauksen tehneet saamaan sen tässä erässä? Vai onko sama peruuttaa ennakkotilaus ja ottaa suoraan hyllyltä


24.11 tilattu vielä käsittelyssä.

Mulla tosiaan 15.11, no ei auta kuin odotella. Luulisi ensimmäisestä erästä irtoavan kun tuo oli ensimmäinen päivä muistaakseni kun aukesi ennakkotilaus.


Tilasin Horizon call of the mountain version Telialta 16.2 kun ei täältä saanut muuta arviota kuin "ei vielä". Sovein Postin kanssa äsken, että noudan paketin huomenna postin toimipisteestä kun en ole tänään kotona kun sitä tuotaisiin ovelle. Toisaalta eihän paketissa välttämättä ole PSVR2. Telia on saattanut lähettää vaikka 3,4kg kiuaskiviä, ken tietää.


Mikäs homma tämä, kun oma tilattu 19.11 ja edelleen käsittelyssä. Joulukuun puolivälissä tilanneille tipahtelee seurantakoodeja jo aamusta?


Samaa mietin itsekin täällä 🤔 Tein tilauksen 16.11.2022 ja sama tilanne minulla, että käsittelyssä näyttää olevan.


Noniin tietojeni mukaan tänään lähetetään tilanneille paketit. 🤗


Seurantatunnus kilahtikin äsken luuriin, hieno homma!


Kyllähän tämä nyt alkaa näyttää aika heikolta esitykseltä. Ymmärrän että tuotteet eivät saa olla asiakkaalla ennen kuin myynti virallisesti on alkanut. Sitä on vaikeampi ymmärtää mikseivät tuotteet ole jo yöllä tai edellisenä iltana siirtyneet kuriirin (posti/matkahuolto) varastoon josta lähtisivät heti aamusta asiakasta kohti.

 

Itsekkin tilasin heti kun ennakkomyynti alkoi (suattaapi olla kokemuksia PS5:N tilaamisesta), matkahuollon kautta ja ei ole vielläkään kuulunut pihaustakaan vaikka eletetään jo iltapäivää.

 

Eipä tässä mitään, vuorokautta on viellä jäljellä vajaa 9h. Kiireisempi ihminen olisi peruuttanut tilauksen ja lähtenyt hakemaan kaupungista hyllystä omansa mutta tuossa edellä mainitussa tilauksessa tottui odotukseen ja nyt siitä tuskin tulee yhtä pitkää.

 

Palaan asiaan viimeistään puolilta öin ja kerron sitten miten kävi :)


Tässä nähdään miten Elisa arvostaa ennakkotilauksen tehneitä asiakkaitaan. Foorumeilta saa lukea miten tänään tehdyt tilaukset ovat jo matkalla. Tilaukset kannattaisi käsitellä tilausjärjestyksessä eikä pettää asiakkaita. 


Juu kieltämättä hieman kusetettu olo kun tilannut tuotteen 15.11 melkein heti kun tilaus oli mahdollinen ja radiohiljaisuutta pidetty tähän hetkeen asti.Itselläkin paketti "käsittelyssä". Kaikilla muilla toimittajilla tuotteet lähteneet ma-ti yönä asiakkaille päin niin ei voi tämän toimituksen hitautta laittaa edes embargon piikkiin... Toivotaan että  paketti nyt lähtisi vielä tänään ja saapuisi matkahuollolla perjantai iltaan mennessä... 


Donni lupasin palata asiaan heti kun ilmenee jotain uutta tai viimeistään puolilta öin.

Äsken tupsahti matkahuollon seurantakoodi puhelimeen, voitteko uskoa, 19 tuntia sen jälkeen kun myynti on alkanut, koodia seuraamalla selviää että nyt matkahuolto sitten odottaa josko Elisa jossain vaiheessa viellä toimittaisi terminaaliin kyseisen paketin. Tämä elämäni ensimmäinen ennakkotilaus herättää monia kysymyksiä, ehkä joku kokeneempi ja fiksumpi osaa vastata:

  1. Miksi näitä edes järjestetään jos tuotteita ei edes saada matkaan ennen puolta päivää? Ymmärtäis jos on myöhässä tilannut eikä vaan aparaattia riittänyt nyt sitten.
  2.  Tähänkin päivään on ollut monta kuukautta aikaa valmistautua, miten voi olla mahdollista että menee taas ihan mönkään? Missä pullonkaula, kenen Escortilla näitä satunnaisessa tilaus järjestyksessä viedään lähtö terminaaliin?
  3.  Käykö tässä viellä niin ettei paketti ole enään tämän vuorokauden puolella edes lähtöterminaalissa?
  4.  Onko tässä Ennakkotilaus järjestelmässä edes ketään vastuuhenkilöä ja jos on mitä se itse tuumaan tämän vuorokauden suorituksesta?
  5.  Ulkomailla huonosta tuotteesta tai palvelusta tarjotaan automaattisesti hyvitystä, Suomessa yleensä asiakaspalvelija toteaa “voi kun ikävää, ikävä juttu, ei voi mitään”, saavatko kuukausia sitten tilauksen tehneet hyvitystä siinä tapauksessa että viivästyneen lähetyksen vuoksi saapuminen viivästyy ensi viikolle? Matkahuolto tilauksissa on turha syyttää lakkoa.

Tälläisiä ajatuksia tänä iltana.


Juu itselläkin vetosivat lakkoon... matkahuolto myös toimitustapana.  En vaan ymmärrä että miten on mahdollista että tänä aamuna useampi tilannut ja samantien tullut seurantakoodi mutta itsellä ei etene tilaus mihinkään vaikka tilannut 3kk sitten... ei ole tämä ennakkomyynti kyllä elisan vahvuus... suorastaan surkuhupaisaa 🥱

edit...  koodi tuli 30s myöhemmin, parempi myöhään kuin ei milloinkaan 😅